Ej kunna demolera byggnader - Vad tycker ni?

DeletedUser

Guest
Var hälsad V21 spelare.

Världen har nu pågått ett tag och spelare börjar bli stora, dvs, många byar och mycket poäng.

Värld 21 har som ni vet en speciell inställning som vi aldrig tidigare har haft på .se, nämligen inställningen att det inte går att demolera byggnader.

Min fråga till er spelare som spelar på världen är, vad tycker ni om denna inställning nu när världen har pågått ett tag?
Är det något som ni kan tänka er att se på en till värld?
Ger den spelet nytt tänkande?

Alla era tankar om denna inställning välkomnas.

Väl mött!
 

crazykid

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker det är ganska dåligt.


Motivering:Alla bygger byar på olika sätt och därmed förstör för lilla mig.
Jag får ju mindre farmplatser
 

jebu

New Member
Reaktionspoäng
0
Tycker det är ganska dåligt.


Motivering:Alla bygger byar på olika sätt och därmed förstör för lilla mig.
Jag får ju mindre farmplatser

Tycker också det är dåligt!
Känns väldigt tråkigt att man måste behöva katta ner sina egna byar istället för att demolera..
 

DeletedUser

Guest
Tycker också det är en dålig inställning.

Lite jobbigt att använda kattas på byar man adlar för att vissa bygger upp dom till 12k poäng. Sen att vissa bygger upp gömstället som inte går att slå ner med kattas är också störande.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Då bryter jag isen och säger att jag tycker det är en helt okej inställning trots allt. Hjälper mig om inte annat fram till alla utmärkelser snabbare :awsm:. Klaga på gömstället kan man göra men det man på sin höjd missar är ungefär 5 yxor, vilket jag ser som relativt obetydligt.

Ja, denna inställning tvingar en till ett annorlunda tänkare, men svårare vill jag inte påstå att det blir.
 

-Jigglypuff-

Member
Reaktionspoäng
0
Då bryter jag isen och säger att jag tycker det är en helt okej inställning trots allt. Hjälper mig om inte annat fram till alla utmärkelser snabbare :awsm:. Klaga på gömstället kan man göra men det man på sin höjd missar är ungefär 5 yxor, vilket jag ser som relativt obetydligt.

Ja, denna inställning tvingar en till ett annorlunda tänkare, men svårare vill jag inte påstå att det blir.

+1 tio tecken
 

DeletedUser

Guest
Helt okej för mig med, ger visserligen mina byar en högre poäng än vad jag vanligtvis hade haft men de får gå. Enda negativa är att jag är för lat för att katta mig själv så poängen blir blandad :)
 

RBUU

Member
Reaktionspoäng
0
Då bryter jag isen och säger att jag tycker det är en helt okej inställning trots allt. Hjälper mig om inte annat fram till alla utmärkelser snabbare :awsm:. Klaga på gömstället kan man göra men det man på sin höjd missar är ungefär 5 yxor, vilket jag ser som relativt obetydligt.

Ja, denna inställning tvingar en till ett annorlunda tänkare, men svårare vill jag inte påstå att det blir.



+2


tio tecken
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ta bort katapulterna eller ta bort inställningarna. De är ju liksom bara lite extra drygt att ha inställningen, men du kan fortfarande nergradera med katsen
 

Florre

Member
Reaktionspoäng
0
Håller med henrik338.

Jag vill ha mina byar på samma poäng, ser snyggare ut:)
 

DeletedUser

Guest
Kan leva med det som prov på denna värld, men vill inte se det på ännu en värld då det försvårar spelet genom att behöva rätta till sina byar med kp´s. man märker inte av det så mycket nu, men late game kommer bli en annan sak.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
gömstället är gömt...

Ber om ursäkt till dig då, jag trodde alla TW spelare visste att gömstället är ett måste ha i denna värld. Pga den enkla anledningen att du inte kan katta det. Än en gång soag, ja ber om ursäkt för att ja antog att du också visste detta. My bad.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Ber om ursäkt till dig då, jag trodde alla TW spelare visste att gömstället är ett måste ha i denna värld. Pga den enkla anledningen att du inte kan katta det. Än en gång soag, ja ber om ursäkt för att ja antog att du också visste detta. My bad.

Äsch, det är väl vad man föredrar. 3-5 yxor extra eller alltid ett minimi av resurser. Sistnämnda är givet för min del :awsm:.
 

DeletedUser

Guest
lol, detta skulle ju göra allt lite svårare men det skulle oxxå bara leda till att folk bygger upp till 12k städer och sedan vill ingen ta dem ^^
 

DeletedUser

Guest
Och så hoppar vi tillbaks till vad tråden verkligen handlar om, tack.

Verkar som det är väldigt lika när det gäller vad folk tycker om inställningen, kan vi några mer motiveringar och åsikter om ämnet tro?
 
Topp