Ecalos 30%!

DeletedUser

Guest
Aa.. gratulerar era fuskare (y) har spioner överallt i v4 och är en jävligt rädd stam, så ja tycker inte ni ska kalla er mäktiga haha :awsm:

Det finns bara ett ord för sånna som er :) noobs :p
 

DeletedUser

Guest
Aa.. gratulerar era fuskare (y) har spioner överallt i v4 och är en jävligt rädd stam, så ja tycker inte ni ska kalla er mäktiga haha :awsm:

Det finns bara ett ord för sånna som er :) noobs :p

Om du har hela historien om Ecalos så skulle du nog inte uttala dig som du gör.
 

DeletedUser

Guest
Aa.. gratulerar era fuskare (y) har spioner överallt i v4 och är en jävligt rädd stam, så ja tycker inte ni ska kalla er mäktiga haha :awsm:

Det finns bara ett ord för sånna som er :) noobs :p

Varför så aggresiv? Nåt säger mig att spelaren inte är en topp spelare på V4 :confused:
 

DeletedUser

Guest
Om du har hela historien om Ecalos så skulle du nog inte uttala dig som du gör.

17spelare, som var V.V.V bitchers, V.V.V anföll ELIT, då passar ni på att gama på deras byar.

Ni anfaller Tool, mergar med YY anfaller V.V.V (som då var svaga)
Går på =Ä=, NAV,NAD,NOD,DB, sedan NoD, chaos
jaja ganska noobig historia.. alla veta :D
 

DeletedUser

Guest
17spelare, som var V.V.V bitchers, V.V.V anföll ELIT, då passar ni på att gama på deras byar.

Ni anfaller Tool, mergar med YY anfaller V.V.V (som då var svaga)
Går på =Ä=, NAV,NAD,NOD,DB, sedan NoD, chaos
jaja ganska noobig historia.. alla veta :D

Du får nog backa bandet lite längre än när vi tog en YY spelarna. Men jag håller med, vi slogs mot AT, Ä, Nordmännen familjen samt v.v.v när vi var 4:e största stammen. Sedan så bör du nog växa på dig lite junior. Du kanske var en av de spelarna som vi slagit ut?
 

DeletedUser

Guest
Om jag minns rätt så var det NoD som hoppade på Ecalos och struntade i deras erbjudan? :D
 

DeletedUser

Guest
Du får nog backa bandet lite längre än när vi tog en YY spelarna. Men jag håller med, vi slogs mot AT, Ä, Nordmännen familjen samt v.v.v när vi var 4:e största stammen. Sedan så bör du nog växa på dig lite junior. Du kanske var en av de spelarna som vi slagit ut?

17 spelare som var V.V.V bitchers, V.V.V. anföll Elit, då pasasde ni på att gama på deras byar.

V.V.V. mergar med WAR.. men mergen gick dåligt så ett par medlemmar skapar stammen YY.

Ni går på Tool (som hade 1m p ungefär som spelade helt ensam.

Ni dödade tool, mergar med YY, går på V.V.V. då dom var svaga.

Tar över rank 1 går på ''aliansen som bestog utav NAV familjen, =Ä=, och -=AT=-.

(Fast -=AT=- låg krig imot noD,chaos,KOTG familjen, Ecalos så dom hade det jobbigt. Sedan mergar -=AT=- med Ecalos.

Vi i noD går på Ecalos, vi dör.
ÖL krigar i mot Chaos, sedan mergar Ecalos och ÖL ihop och går på Chaos.


4 mergar gjorde ni för att ta över v4.

Först med stammen Ninja (eller vad dom hette)
YY, -=AT=- sedan Öl.. sedan har ni ju och plockat in spelare ifrån Chaos, NAV familjen m.m.
 

DeletedUser

Guest
Om jag minns rätt så var det NoD som hoppade på Ecalos och struntade i deras erbjudan? :D

haha ja.
Vi fick medelande utav ecalos om vi ville gå på NAV familjen ( då dom hadde en stam som alla som kämpade fanns i
DB, eller vad den hete..


Skulle vi gå på DB så skulle dom dö.. så vi valde att gå på ecalos istället och inte bli deras bitchers..'


V4, var ändå vunnit.. så det spelar ingen roll om vi skulle gå på DB, nu eller på ecalos.. förr eller senare skulle dom komma ändå så det vi valde var att gå på dom nu innan dom var för starka och feta.

(lite roligt då v4, forumet har fått mer energi.:awsm:
 

DeletedUser

Guest
haha ja.
Vi fick medelande utav ecalos om vi ville gå på NAV familjen ( då dom hadde en stam som alla som kämpade fanns i
DB, eller vad den hete..


Skulle vi gå på DB så skulle dom dö.. så vi valde att gå på ecalos istället och inte bli deras bitchers..'


V4, var ändå vunnit.. så det spelar ingen roll om vi skulle gå på DB, nu eller på ecalos.. förr eller senare skulle dom komma ändå så det vi valde var att gå på dom nu innan dom var för starka och feta.

(lite roligt då v4, forumet har fått mer energi.:awsm:

Tror visst de ville ha med er mot Gorillorna? :p
Va vet jag egentligen det är rykten jag hört iaf :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
17 spelare som var V.V.V bitchers, V.V.V. anföll Elit, då pasasde ni på att gama på deras byar.

V.V.V. mergar med WAR.. men mergen gick dåligt så ett par medlemmar skapar stammen YY.

Ni går på Tool (som hade 1m p ungefär som spelade helt ensam.

Ni dödade tool, mergar med YY, går på V.V.V. då dom var svaga.

Tar över rank 1 går på ''aliansen som bestog utav NAV familjen, =Ä=, och -=AT=-.

(Fast -=AT=- låg krig imot noD,chaos,KOTG familjen, Ecalos så dom hade det jobbigt. Sedan mergar -=AT=- med Ecalos.

Vi i noD går på Ecalos, vi dör.
ÖL krigar i mot Chaos, sedan mergar Ecalos och ÖL ihop och går på Chaos.

4 mergar gjorde ni för att ta över v4.

Först med stammen Ninja (eller vad dom hette)
YY, -=AT=- sedan Öl.. sedan har ni ju och plockat in spelare ifrån Chaos, NAV familjen m.m.

haha ja.
Vi fick medelande utav ecalos om vi ville gå på NAV familjen ( då dom hadde en stam som alla som kämpade fanns i
DB, eller vad den hete..

Skulle vi gå på DB så skulle dom dö.. så vi valde att gå på ecalos istället och inte bli deras bitchers..'

V4, var ändå vunnit.. så det spelar ingen roll om vi skulle gå på DB, nu eller på ecalos.. förr eller senare skulle dom komma ändå så det vi valde var att gå på dom nu innan dom var för starka och feta.

G0zi - Haha! Va?! Vem är du?! Vad är du?! Att du tror att NoD aldrig var våra bitches får du tro bäst du vill. Bara det att det dröjde väldigt länge innan ni hoppade på oss, och att ni innan det följde vår vilja, tyder ju på en hel del.

I vilket fall som helst: Jag började min resa på v4 som en Ninja lirare. Sett från min synpunkt och det jag vet av Ecalos ska jag berätta lite om hur vi kommit framåt och hit där vi är nu.

1. Ninja krigade mot flera stammar. AXE + deras allierade var de senaste stammarna.
2. Ninja mergade med WAR under AXE kriget (dock hängde inte jag och Remmen och ett par andra med till att börja med).
3. Vi hoppade till WAR och besegrade AXE med allierade. Några AXE hoppade ur och gick senare med WAR. WAR mergade med V.V.V. Fail på den mergen. WAR lirarna drog sig tillbaka till WAR. Ninja + AXE lirarna hoppade ur och bildade YY.
4. YY anföll V.V.V, lite senare även =Ä= och -=AT=-. YY var en liten stam med få medlemmar som muckade med alla, tack vare att vi ville sluta och MYCKET pga Afrot och andra ledargestalter i stammen. Härliga tider. :D -=AT=- anföll oss. Inte tvärtom. Vad skulle vi göra? Skita i att anfalla dem för att de redan krigade mot er när de anföll oss? Skulle inte tro det va..
5. Ecalos och YY mergar, två stammar med få medlemmar, som tillsammans fick ungefär samma mängd medlemmar som V.V.V. Lägg därtill =Ä= och -=AT=-. Ecalos skapar fred med =Ä= och lägger kriget mot AT på is. V.V.V som drogs med problem, försvann.
6. Några gamla vänner till Ecalos hoppade in i stammen i samband (från WAR och andra gamla allierade (minns inte vad stammen hette, dock inte alla från den stammen)) med ett krig mot Nordmännens 6 stammar, vet inte vem som startade kriget. Har för mig att det var vi. Ecalos hade ca 40-50 medlemmar. Nordmännen får hjälp av =Ä= och AT. Sammanlagt ca 400-500 medlemmar. Ecalos går upp i rank 1 i samband med att kriget fortgår och vi tar mer mark, samtidigt som vi rekryterar 4-5 spelare av AT, INGEN MERG. Långt fler än hälften blev barbarer eller fick stanna utanför. Vi tog in de aktiva, duktiga lirarna. Andra Småstammar hoppar in på motståndarnas sida. I slutskedet av kriget:
7. ÖL förklarar krig mot Chaos och vinner stort. Då Ecalos och ÖL haft allians en längre tid mergar stammarna. Ecalos får Chaos som ytterligare en fiende, samtidigt som NoD kommer in. Småstammar hoppas också in, bl.a. rester från Nordmännen och V.V.V.
8. Småstammar kommer in på motståndarnas sida.
9. Segern står i princip klar och motståndarna hoppar från stam till stam.
10. End-Game närmar sig och där är vi nu.

Vad jag kan se så har Ecalos, förutom enstaka värvningar, genomgått 3 mergar. YY (Ninja + AXE), WAR och ÖL. Inga andra. Att stammarna sen haft ca 20 medlemmar var hör ju naturligtvis inte hit. Ecalos (15-20st), YY (ca 15st), WAR (ca 25-30st), ÖL (ca 20st). Vi har ju givetvis tappat spelare på vägen, och jag tror till och med att vi aldrig haft spelare på alla konton, gjorde att vi kunde merga en gång till. Denna taktiken visade sig vara avsevärt mycket bättre än våra motståndares taktik: Att ha flera hundratals medlemmar. Ska vi istället dra alla ni mergat med och rekryterat? Alla våra motståndare vi hade under denna perioden? Det klagas på att vi gjorde det. Men ni då?! Ni var ju låååångt värre. Klart att vi måste få in fler för att klara av att hålla uppe aktiviteten och styrkan för att kunna vinna.

Händelseförloppet som jag snabbt beskrivit hände, från punkt 4, på ca 2 år. I mer än 1½ år har Ecalos legat i konstant krig, mot stammar som hela tiden fått fler med sig allt efter att vi tagit över mer och mer. Under hela min tid i Ecalos (sen december 2008?) har jag haft max ett par dagar fred i Ecalos. Det var i början, när jag fick ARS-CAR som mitt nya acc.

Korta drag är Ecalos sena historia sådan. Kom inte och säg att vi inte förtjänade att vinna. För det gjorde vi. Vet inte hur många motståndarna var som mest, eller hur mycket poäng de hade. Men det var ett tillfälle då ni hade ca 6-7 gånger så mycket poäng och 7-8 gånger fler byar. Med mer än flera hundratals (400-700?) medlemmar mot våra max 60 på samma gång.

Alla våra spioner vi haft kom till oss frivilligt med information. Vi erbjöd inget i utbyte. Vi frågade inte om de kunde spionera. De kom till oss. Vi tackade och tog emot. Vem hade inte gjort det? Chaos tog gärna emot min information när jag satt och skrev ihop skit, från L-Sync (kö). Likaså gjorde NoD. Det var dock helt fel info de fick.

Allt handlade om diplomati diplomati diplomati... Söndra och härska. Stammen/stamledningen tog rätt beslut vid rätt tillfälle. Inte lätt att sköta en stam som i princip muckade med alla stammar utom sina få allierade (några de inte hade vid samma tillfälle. T.ex. så var det aldrig allians mellan YY och Ecalos. ÖL alliansen var aldrig samtidigt som alliansen med stammen jag inte minns namnet på, då de låg i krig). Ett annat exempel är Chaos. De trodde att det fanns en allians mellan stammarna, då de bytte ledare (?). Men egentligen var det en IAP som vi hade skrivit upp som allians för att vi skulle kunna dela forum. Dessutom att spelarna var som vi var, bl.a. jag. Kan inte ha varit lätt att ha mig som medlem :p

En eloge till No-Alias för detta! :)

Och ett tack till Gaffel för att du startade End-Game. Hade i princip tagit avsked av v4 och stammen när du kom ut med att tiden snart är slut och jag kan klamra mig fast till slutet! :)

(Har säkert missat en hel del nu. Får fixa det vid ett senare tillfälle isf i ett nytt inlägg).

Edit: Om Ecalos innan jag gick med. De gick på tool ja. Men är man stamlös så får man skylla sig själva. Det var en diplomatisk och strategisk handling att gå på Elite. Dels för att komma in i bollen, och dels för att skydda sin sida av utsidan genom att inte släppa ut V.V.V/WAR dit och därmed förflytta ett framtida krig till bollen istället för utanför. Då Ecalos visste att V.V.V planerade ett krig på dem.

Strategi och diplomati ;)

"When you participate in games, it's not whether you win or lose: it's how drunk you get."
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vem jag är spelar ingen roll..
Spelat på v4 sedan 07juli 08..
Det bodde besvara ett par utav dina frågor.

Om du har hela historien om Ecalos så skulle du nog inte uttala dig som du gör.


Så därför skrev jag lite snabbt eran historia lite snabbt.


Pft, vi hade legat krig i mot -=AT=- i 8 månader..
Gissa om folket var krigströtta. vi interadlade alla som hade slutat, byggde upp trupper, körde på CF, THX.
Tog för oss 2-3 månader för oss att interadla spelare,
adla stammen CF från 7m till 0. Kriga i mot THX och köra bort dom ifrån k53,k52,k63,k64.
Så vi uträttade ganska mycket och stog inte och bara glodde på er. Sedan fick vi ett fint medelande utav No-alias om vi ville gå på DB och köra dom ifrån 2 fronter.. Och ecalos erbjöd oss Iap om vi skulle göra deras pissjobb.
Man kan ju inte lita på Ecalos då dom anföll en allierad så vi gick på ecalos istället för att hjälpa dom. Och jag ångrar mig faktiskt inte.. det skulle ske förr eller senare.


Sedan har jag hört att ni hade bättre ally med Chaos än vad ni hade med ÖL. Så när ni tog ÖL och börja anfalla Chaos.. så
anföll ni era allys..

Jaja, som du säger Ars-Car allt detta är ingår i spelet,
Anfalla iap/allys när dom är svaga, få ett par stammar att anfalla en annan spioneri.

Lite roligt att du tog upp ämnet spioner.
När en stam är i underläge då flyr medlemmar, men ett par brukar stanna och ge info till fiendestammen, spionen ger info för att skydda sitt egna skinn, fiendestsammen brukar ge spelaren fri lejd och spelaren får vara neutral i kriget.

Fiendestammen tjänar mest på det.

Självklart förtjänar ni vinsten
 

DeletedUser

Guest
Tror inte forna Chaos på 120m p och forna NoD på 90m p kunde ha mätat sig med Ecalos nu.

Chaos och NoD bestod till 1/3 av dåliga spelare, 1/3 av backstabbers och resten var blandade spioner samt några få ''skillade'' spelare.
Vad jag anser hade vi ingen glöd alls för att ens kunna ha en chans att besegra Ecalos.
Allt började ju klanta sig för oss allihopa när ÖL inledde attackerna.
Samt var Ecalos spelarna väldigt aktiva till skillnad från 60% av den s.k. ''Alliansen''.
Spelare slutade gång på gång eftersom de klagade på många inks och senare påstog att de inte fick någon deff (Carl de Gothia bl.a)
Även om alla var aktiva så var chansen mycket liten.
Dessutom hade Ecalos en mängd spioner som läckte massvis med info, t.ex DB.

Slutsats:
Ecalos förtjänar att vinna.
 

DeletedUser

Guest
Vem jag är spelar ingen roll..
Spelat på v4 sedan 07juli 08..
Det bodde besvara ett par utav dina frågor.




Så därför skrev jag lite snabbt eran historia lite snabbt.


Pft, vi hade legat krig i mot -=AT=- i 8 månader..
Gissa om folket var krigströtta. vi interadlade alla som hade slutat, byggde upp trupper, körde på CF, THX.
Tog för oss 2-3 månader för oss att interadla spelare,
adla stammen CF från 7m till 0. Kriga i mot THX och köra bort dom ifrån k53,k52,k63,k64.
Så vi uträttade ganska mycket och stog inte och bara glodde på er. Sedan fick vi ett fint medelande utav No-alias om vi ville gå på DB och köra dom ifrån 2 fronter.. Och ecalos erbjöd oss Iap om vi skulle göra deras pissjobb.
Man kan ju inte lita på Ecalos då dom anföll en allierad så vi gick på ecalos istället för att hjälpa dom. Och jag ångrar mig faktiskt inte.. det skulle ske förr eller senare.


Sedan har jag hört att ni hade bättre ally med Chaos än vad ni hade med ÖL. Så när ni tog ÖL och börja anfalla Chaos.. så
anföll ni era allys..

Jaja, som du säger Ars-Car allt detta är ingår i spelet,
Anfalla iap/allys när dom är svaga, få ett par stammar att anfalla en annan spioneri.

Lite roligt att du tog upp ämnet spioner.
När en stam är i underläge då flyr medlemmar, men ett par brukar stanna och ge info till fiendestammen, spionen ger info för att skydda sitt egna skinn, fiendestsammen brukar ge spelaren fri lejd och spelaren får vara neutral i kriget.

Fiendestammen tjänar mest på det.

Självklart förtjänar ni vinsten

Du kan ju inget om Ecalos historia. Varför skriva om den då?

CF; THX – Usch, vilka höjdarstammar! Vilka var CF? THX var väl de också flera gånger mindre än er? Var det dessutom inte THX där alla spelare som var trötta på allt krigande och bara ville sitta i en stam och adla barbarer? I alla fall enligt deras profil och tw-stats.
Att ni krigade mot -=AT=- berodde en del på oss. Hur och varför borde du veta om du nu spelat så länge på v4.
” Sedan fick vi ett fint medelande utav No-alias om vi ville gå på DB och köra dom ifrån 2 fronter.. Och ecalos erbjöd oss Iap om vi skulle göra deras pissjobb.”
- Söndra och härska. Fungerade på er mot -=AT=-. Fungerade på ett par andra stammar också. Vi (=Ecalos ledning) spelade ut stammar mot varandra.

”Man kan ju inte lita på Ecalos då dom anföll en allierad så vi gick på ecalos istället för att hjälpa dom. Och jag ångrar mig faktiskt inte.. det skulle ske förr eller senare.

Sedan har jag hört att ni hade bättre ally med Chaos än vad ni hade med ÖL. Så när ni tog ÖL och börja anfalla Chaos.. så
anföll ni era allys..”

Det är tur att du läser.
Vi hade ALDRIG en allians med Chaos. Vi hade skrivit upp på vår diplomatilista att vi var allierade, men det endast pga att några Ecalos och Chaos lirare ville sitta och snacka och dela forum. Det var precis när den funktionen dök upp. Alliansen med ÖL var väl i princip så tight en allians kan bli. Speciellt när diplomaterna för båda stammarna kände varandra irl. Jag upprepar att vi ALDRIG hade en allians med Chaos.
 
Topp