Ecalos 30%!

DeletedUser

Guest
Ecalos har nu nått ännu en mäktig milstolpe i raden av framgångar. Tidigt i morse hade tillräckligt med byar (23709 av 78974) erövrats för att Ecalos nu kontrollerar 30% av Värld 4!

Från starten med fyra små byar den 10/5 2008 ute i vad som då var "rimmen" genom otaliga krig och vedermödor har Ecalos nu slagit sig upp till en prestation som är oöverträffad på de svenska servrarna. Ja i sanning ser det ut som att denna välsmorda krigsmaskin gått från framgång till framgång och nu med rätta kan utropa sig som det svenska landslaget i Tribal Wars.

1. a: Ecalos(Värld 4) 30,02 %
2:a [ECB](Värld 6) 23,82%
3:a Solace(Värld 2) 17,05%
4:a DH(Värld 1) 14,08%
5:a nWCW-K (Värld 3) 12,71%
6:a [rs](Värld 5) 10,32%
7:a ID(Värld 8) 7,40%
8:a Wombat(Värld 7) 3,81%


Och det är inte enbart Ecalos det går bra för. Chaos och Öl rankade som stam 2 och stam 3 placerar sig på en hedrande andra plats i världsranking mellan servrarnas 2or och 3or. Chaos kontrollerar 13,75% av V4 och Öl kontrollerar 10,05%. Sammanräknat kontrollerar Ecalos Chaos och ÖL över 50%(53,8%) av Värld 4 något som de tre ledande stammarna i övriga världar inte ens är i närheten av.

Det för oss in på frågan om när man kan anse en värld vara vunnen ? Kan man som enskild stam utropa sig som vinnare vid en viss given procent av kontrollerade byar (t.ex 30%:D )? Eller kan man deklarera en allians av stammar som vinner världen vid kontroll av X% ? Alternativet till att inte ha någon sådan möjlighet är då att spela tills 100% av byarna är under kontroll av en stam alternativt en allians av stammar. Det torde inte vara helt enkelt att upprätthålla entusiasm för ett sådant projekt i flera år. För Ecalos har det tagit drygt ett år att nu nå 30%.

Det är en sak som är värd att diskuteras men för tillfället är Ecalos medlemmar lite upptagna då vi firar våra uppnådda 30% med ett hejdundrande fylleslag. Måhända drar vi även vidare ut på fältet i nya militära slag också, men det lär ni märka i såfall:)! Skål!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Får ta och gratulera. Sedan när ni tagit över världen får ni dela upp er i två delar och kriga samtidigt som ni har ett gemensamt och trevligt delat forum.
 

DeletedUser

Guest
bara 40 % tills världen stänger om man räknar med eran allians..

ska ni köra själva så är det bara 60% kvar =)
 

DeletedUser

Guest
grattis till er får man väl säga.

ja som alias sa så tror jag detta är den bästa stammen i tribalwars.se
 

DeletedUser

Guest
Så det är där vi har dom där 30%:en vi har tappat bort =)

Jaja säger man grattis eller bra jobbat???
 

DeletedUser

Guest
Har för mig att jag läst någonstans att de stänger världen för nya spelare då en stam har 55% av alla byar (torde vara dynamiskt då alla världar har olika max.players per stam).

En server (värld) stängs ned då en stam har mer än 90%.

Rätta mig om jag har fel.
 

DeletedUser

Guest
Har för mig att jag läst någonstans att de stänger världen för nya spelare då en stam har 55% av alla byar (torde vara dynamiskt då alla världar har olika max.players per stam).

En server (värld) stängs ned då en stam har mer än 90%.

Rätta mig om jag har fel.

70% va det väl?
 

DeletedUser

Guest
om ecalos fortsätter i denna fart så kommer dom väl vara klara om ca 2 år?
 

DeletedUser

Guest
Grattis Ecalos :D

Men det är en hel del brittiska servrar som nya medlemmar inte får komma med i ;)
Ska ta mig en titt på världskartan nu :D
 

DeletedUser

Guest
När man tittar på världskartan ser det ut som om Ecalos dominerar betydligt mera än 30 % utav kartan ;)
 

DeletedUser

Guest
mm men det är för att alla barbarbyar och små spelare/stammar inte kommer med.
 

DeletedUser

Guest
Lacosteblack är en trevlig spelare, han frågar om han deffar sina byar på rätt sätt eller inte när man anfallit honom.:)
 
Topp