Ecalos 30%!

Diskussion i 'Värld 4' startad av alias, 28. jun 2009.

Dela sidan

1. alias

alias Guest

Ecalos har nu nått ännu en mäktig milstolpe i raden av framgångar. Tidigt i morse hade tillräckligt med byar (23709 av 78974) erövrats för att Ecalos nu kontrollerar 30% av Värld 4!

Från starten med fyra små byar den 10/5 2008 ute i vad som då var "rimmen" genom otaliga krig och vedermödor har Ecalos nu slagit sig upp till en prestation som är oöverträffad på de svenska servrarna. Ja i sanning ser det ut som att denna välsmorda krigsmaskin gått från framgång till framgång och nu med rätta kan utropa sig som det svenska landslaget i Tribal Wars.

1. a: Ecalos(Värld 4) 30,02 %
    2:a [ECB](Värld 6) 23,82%
    3:a Solace(Värld 2) 17,05%
    4:a DH(Värld 1) 14,08%
    5:a nWCW-K (Värld 3) 12,71%
    6:a [rs](Värld 5) 10,32%
    7:a ID(Värld 8) 7,40%
    8:a Wombat(Värld 7) 3,81%

Och det är inte enbart Ecalos det går bra för. Chaos och Öl rankade som stam 2 och stam 3 placerar sig på en hedrande andra plats i världsranking mellan servrarnas 2or och 3or. Chaos kontrollerar 13,75% av V4 och Öl kontrollerar 10,05%. Sammanräknat kontrollerar Ecalos Chaos och ÖL över 50%(53,8%) av Värld 4 något som de tre ledande stammarna i övriga världar inte ens är i närheten av.

Det för oss in på frågan om när man kan anse en värld vara vunnen ? Kan man som enskild stam utropa sig som vinnare vid en viss given procent av kontrollerade byar (t.ex 30%:D )? Eller kan man deklarera en allians av stammar som vinner världen vid kontroll av X% ? Alternativet till att inte ha någon sådan möjlighet är då att spela tills 100% av byarna är under kontroll av en stam alternativt en allians av stammar. Det torde inte vara helt enkelt att upprätthålla entusiasm för ett sådant projekt i flera år. För Ecalos har det tagit drygt ett år att nu nå 30%.

Det är en sak som är värd att diskuteras men för tillfället är Ecalos medlemmar lite upptagna då vi firar våra uppnådda 30% med ett hejdundrande fylleslag. Måhända drar vi även vidare ut på fältet i nya militära slag också, men det lär ni märka i såfall:)! Skål!

Last edited by a moderator: 28. jun 2009
  2. Nomis

Nomis Guest

Får ta och gratulera. Sedan när ni tagit över världen får ni dela upp er i två delar och kriga samtidigt som ni har ett gemensamt och trevligt delat forum.

3. Xaran

Xaran Guest

bara 40 % tills världen stänger om man räknar med eran allians..

ska ni köra själva så är det bara 60% kvar =)

4. -Vendetta-

-Vendetta- Medlem

Antal gilla mottaget:
    0
    Grattis till oss! Blir nog ett glas vin till detta ;)

5. lacosteblack

lacosteblack Guest

grattis till er får man väl säga.

ja som alias sa så tror jag detta är den bästa stammen i tribalwars.se

6. dzANIbOOy

dzANIbOOy Guest

nice =)=)
    Bra jobbat :p

7. Fixxer

Fixxer Guest

Så det är där vi har dom där 30%:en vi har tappat bort =)

Jaja säger man grattis eller bra jobbat???

8. Sargan

Sargan Guest

Har för mig att jag läst någonstans att de stänger världen för nya spelare då en stam har 55% av alla byar (torde vara dynamiskt då alla världar har olika max.players per stam).

En server (värld) stängs ned då en stam har mer än 90%.

Rätta mig om jag har fel.

9. 70% va det väl?

10. Bra jobbat allihop!! Skål!! (höjer saft glaset) :D

11. energiknippe

energiknippe Guest

om ecalos fortsätter i denna fart så kommer dom väl vara klara om ca 2 år?

12. RackiDacki

RackiDacki Guest

Grattis Ecalos :D

Men det är en hel del brittiska servrar som nya medlemmar inte får komma med i ;)
    Ska ta mig en titt på världskartan nu :D

13. Om adelsmännen blir billigare så är vi klara till julen :D

14. RackiDacki

RackiDacki Guest

När man tittar på världskartan ser det ut som om Ecalos dominerar betydligt mera än 30 % utav kartan ;)

15. lacosteblack

lacosteblack Guest

mm men det är för att alla barbarbyar och små spelare/stammar inte kommer med.

16. mudnor

mudnor Guest

snabb karta för att ni ska få se alla "bemannade" byar.

17. Lacoste, det är ingen som tycker om Barbarer och små spelare.. :D

18. lacosteblack

lacosteblack Guest

små spelare är ju alla i jämnförelse med er stam;)

19. Jonke

Jonke Guest

Lacosteblack är en trevlig spelare, han frågar om han deffar sina byar på rätt sätt eller inte när man anfallit honom.:)

20. energiknippe

energiknippe Guest

v4 liknar japans flagga haha