EAG startar krig mot SRB

DeletedUser

Guest
Är du förvånad över att ni förlorade det här så fort? Ni har inte trott på er själva en sekund. Riktigt pinsamt när ni gick ut i forumet och skrev "haha idag har vi bara förlorat 5 byar".
Kul att ni vågade er ut i krig, det kan ni få cred för iaf. Tycker det är allt för många stammar som tycker om att mysa.
 

DeletedUser

Guest
Fast det är ju inget konstigt med tanke på kvalitén på spelarna i respektive stam.

Vill bara tillägga att EAG plockat in en simcity lirare :)
 

DeletedUser

Guest
Jonte börjar o bli lite rädd när det börjar o bli rött omkring han....

bättre fly än illa fäkta ;)
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Et tu Brutu

Ja jag brukar inte bli upprörd - men nu gör jag ett undantag.:(

Pardosa Amentata och Darth Maul, jag vet att i krig och kärlek är allt tillåtet - men att rädda sitt eget skinn genom att lämna TW och låta sig värvas av EAG - ja vad ska man säga.

Jag vet bara att det här kriget började med att vi fick ett ultimatum från EAG att ta vår hand ifrån TOO. Vi tyckte inte det var hedervärt att svika en vän på det sättet - så vi stod upp och tog fighten . Hade vi böjt oss för EAG's krav hade vi kunnat rädda vårt skinn. Ni låg ju mellan EAG och TOO - vem tror ni EAG hade gått på om vi böjt oss? Hmm, vilka stammar finns det i området?

Och vi som hade ett gemensamt forum och allting där vi alla var så bekymmrade över EAG's expansion på oss småstammars bekostnad - vi hade t.o.m. långtgående diskussioner om en merge? (jag publicerar lite ur vårt gemensamma forum nedan, vissa smärre detaljer utelämnade för att inte röja mer information än vad ni förmodligen redan har förmedlat till er nya herre)

Ja, ja, jag ska inte klandra er - ni tar exklusivt era egna beslut - men ni kan knappast räkna med att vinna några utmärkelser för "visat mod" eller "hedervärt beteende" (vad jag förstår är ni redan igång och attackerar era forna allierade i fd TOO).

Det återstår att se om ni är lika lätta på foten om det (mot förmodan) skulle börja brännas för EAG i framtiden.

//SRB-bull




SRB-bull sa:
God kväll!

Som ni känner till är SRB sedan den 20 februari i krig med [ally]EAG[/ally]. EAG har förlorat en hel del off-trupper, men att kriga mot en betydligt större stam sätter sina spår. De har tagit en hel del byar från de mer inaktiva spelarna, men även större och aktiva spelare har fått känna av svidande förluster de senaste dagarna. Vi bedömer att vi har mycket små chanser att överleva med nuvarande strategi. Läget är så allvarligt att ledningen överväger att upplösa stammen inom en väldigt snar framtid.

I ett sista försök vänder vi oss till er och uppmanar er att på allvar gripa in med offensiv och defensiv. Detta är av intresse för oss alla – det är inte svårt att gissa vilka EAG kommer att rikta sina blickar mot när vi är ute ur leken. Något måste göras mycket snart. Ni kommer inte att få ett bättre tillfälle än nu. Som tidigare nämnt har EAG förlorat mycket trupper. Varför vänta på att de sedan bygger upp sina trupper och varför låta dem plocka stammarna en i taget? Tillsammans kan vi bjuda på en kännbar kamp. Det är nu eller aldrig.

Jag ber er att snarast redovisa följande:
1) Hur mkt deff trupper kan ni skicka till oss (i väster) inom 24 timmar? (den totala mängden avgör vart vi vill ha den skickad - vart meddelas således senare)
2) Har ni möjlighet att med start fredag kl 21:00 inleda massiva fejk mot EAG?
3) Hur mkt skarpa attacker kan ni i ett första läget skicka mot EAG (antal off-byar)

Tacksam för snart svar.

Vänliga Hälsningar,
[player]SRB-bull[/player]


(Här var det ett svar från en av de nämnda som jag inte publicerar eftersom jag anser att det är oursäktligt att publicera information som delgivits mig i förtroende)



SRB-bull sa:
Ni avgör själva vilka beslut ni fattar - jag kan bara understryka allvaret och brådskan i situationen. EAG har hittills startat en ny offensiv varje lördag - vi har stått emot två vågor nu - vi hade verkligen behövt att ni satte in en stöt nu för att ge oss en helg av återuppbyggnad.

Rent objektivt kan man nog konstatera att om vi hade böjt oss för EAG's krav så hade det säkerligen varit ni istället för vi som hade fått smaka på EAG's eldgivning. Så det är nog lite så att vi har "tagit en kula för er" (eller hur är det nu den där låten går). Är det någon gång det är läge för "pay back time" så är det nu. Jag kan därför bara vädja till er att ni skyndsamt tar upp ert beslut till ny diskussion.

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
SRB-Bull....Du är en av få eldsjälar på v11. All cred för det!! Utan lirare som du hade v11 varit dödare än död ;)
 

DeletedUser

Guest
"Bullen" ni hade oxå chansen, men ni valde en annan väg!

En fråga om dina redogörelser vad gäller SRB. vilka anser du är SRB? du eller alla andra som va med i SRB?
 
Senast redigerad av en moderator:

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
"Bullen" ni hade oxå chansen, men ni valde en annan väg!

En fråga om dina redogörelser vad gäller SRB. vilka anser du är SRB? du eller alla andra som va med i SRB?


Jo, det är sant - efter det att vi förvägrats en IAP med er, fick totalt 4 stycken av oss erbjudandet att lämna vår stam och istället joina er. Vi valde dock att inte göra det (sedan på den här sidan årsskiftet fick vi ett nytt IAP-erbjudande som vi avböjde pga att vi inte tyckte det var rimliga villkor, men jag förmodar att det inte är det som du syftar på här).

Jag klandrar inte Pardosa eller den andra killen för att dom valde att lämna sin stam i sticket. Var och en har sin egen moraliska måttstock och det vore förmätet att sätta mig till doms över andra - var och en får ta ansvar för sina beslut. För min del tycker jag dock inte om att göra så. IRL tror jag till och med att Sverige tillämpar dödsstraff för högförräderi och jag vet inte om det är rätt resonerat av mig men jag försöker i varje fall att ha samma moraliska måttstock IG som IRL. Men återigen, var och en får fatta sina beslut, det var kanske dumt av mig att uttrycka min privata indignation över agerandet.

När det gäller mina redogörelser över krigsstatistik tidigare i denna tråd så avser dessa de spelare som vid tidpunkten för redovisningen var medlemmar i SRB. På senare tid avser alltså redovisningarna enbart EAG vs SRB-bull

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Jag klandrar inte Pardosa eller den andra killen för att dom valde att lämna sin stam i sticket. Var och en har sin egen moraliska måttstock och det vore förmätet att sätta mig till doms över andra - var och en får ta ansvar för sina beslut. För min del tycker jag dock inte om att göra så. IRL tror jag till och med att Sverige tillämpar dödsstraff för högförräderi och jag vet inte om det är rätt resonerat av mig men jag försöker i varje fall att ha samma moraliska måttstock IG som IRL. Men återigen, var och en får fatta sina beslut, det var kanske dumt av mig att uttrycka min privata indignation över agerandet.

Var det inte du som skickade ut alla från SRB att klara sig själva mot oss? Att en kapten kastar sina passagerare ombord ett sjunkande skepp är väll mer omoraliskt än ett strategiskt steg från spelare som ser en ljusare framtid hos oss? Undrar om du ens har ett bra svar till detta.
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Var det inte du som skickade ut alla från SRB att klara sig själva mot oss? Att en kapten kastar sina passagerare ombord ett sjunkande skepp är väll mer omoraliskt än ett strategiskt steg från spelare som ser en ljusare framtid hos oss? Undrar om du ens har ett bra svar till detta.


Då tror jag nog att du i grunden har missförstått motivet till åtgärden. Finns naturligtvis inget rimligt skäl för mig att medvetet försvaga mina forna stamfränder eller dra på mig deras missnöje - vad skulle någon förutom ni ha något att vinna på det?

Ni har ju förklarat krig mot SRB - min tanke (rätt eller fel) var nog att ni skulle fullfölja kriget mot SRB - d.v.s. mot mig. Sedan, när ni var klara med mig, inbillade jag mig att ni skulle söka nya utmaningar. Om ni i det läget istället väljer att adla mer eller mindre försvarslösa gråb... jag menar rödbyar är inte lätt för mig att förutsé (om det nu är det ni håller på med, jag har dålig koll på det - jag vet bara att min OBF ökar stadigt).

Så om jag mitt i den rytande stormen ifrån det sjunkande skeppet har kastat mina passagerare överbord så kan jag försäkra dig att det var inte för att dom skulle bli hajmat utan det var för att kasta dom i livbåtarna i den fromma förhoppningen att åtminstone några av livbåtarna skulle rida ut stormen.

Jag hoppas att jag härmed på ett vänligt och hövligt sätt har kunnat förklara mitt motiv - jag hoppas att svaret var tillfyllest.

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Då tror jag nog att du i grunden har missförstått motivet till åtgärden.

förstår fortfarande inte hur man kan upplösa stammen och sen begära från sina fd medlemmar om deff.

att det finns en plan må så vara men var tog tryggheten o gemenskapen vägen?

jag som hoppades på att ni skulle kämpa ( enligt ditt egna PM)!
 

DeletedUser

Guest
Jonte börjar o bli lite rädd när det börjar o bli rött omkring han....

bättre fly än illa fäkta ;)

Jag lovar att göra så bra motstånd jag bara kan, om du betalar mitt pk :) Känns inte värt att betala för något nytt när jag vet utgången, och utan pk blir det mycket svårare att försvara mig och ge motstånd ;)
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Då ser det ut som om EAG har inlett slutoffensiven mot SRB - nu har det varit en offensiv under 6 dagar - en offensiv som intensifierats under de senaste 2 dagarna vilket framgår av följande statistik:

Erövrade byar Poängökning OBA OBF
Din stam__ 0 0 0 1714203
Motståndare 5 41950 1343550 2
= = =
Skillnad -5 -41950 -1343550 1714201

Som sagt , Moorgarth har nu lyckats aktivera även flera spelare som aldrig tidigare jag haft den äran att ha på besök i byarna och idag har en förskräckande stor andel av attackerna varit skarpa -ett tag runt lunchtid var i princip alla attacker som landade skarpa - samtidigt rök också 5 byar.

Den senaste veckans anstormning har gåt hårt åt murar och trupper så nu torde det vara en tidsfråga innan EAG formellt har vunnit kriget mot SRB - det har varit jobniga men intressanta de 46 dagar som kriget hittills har varat. Det ska till ett mirakel om kriget ska vara i 46 dagar till.

Jag har bestämt att detta är mitt sista besök i forumet - har någon någon info som ni vill att jag ska ta del av så får det i så vall bli via PM IG. EAG är givetvis mina fortfarande mina fiender IG så är det någon som mot förmodan vill ha rapporter är det bara att hojta till - exempelvis har EAG's främste spelare Moorgarth brännt många off.byar de senaste dagarna.

Avslutningsvis får jag tacka EAG för en god och lärorik match. Kvaliteten på EAG-spelarna har kanske varit mer ojämn än vad jag förväntat mig men de bästa har å andra sidan varit riktigt bra. Främst av dom alla är tveklöst Moorgarth men ska jag nämna några till som i mitt tycke varit riktigt bra så är det Trynet, Konta och Dwarfhunter1.

Det ska bli spännande att se var EAG hamnar när den här världen går mot sitt slut. En personlig gissning är att man går ihop med BooYaa. Skulle denna gissning vara fel så är ju alternativet förr eller senare krig mellan nämndda stammar - och det skulle givetvis bli ytterst intressant - dom har ju en ruskigt lång gemensam gräns.

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Vi har ett mål o det är du :) hoppas att du uppskattar våra besök för det kommer mera. Du har kämpat väl, men fortfarande så förstår jag inte att man upplöser stammen.
 

DeletedUser

Guest
hippies%20funny%20hot%20motivational%20posters%20blog%20dirt%20motivationalpostersonline.com.jpg




För hippes i tiden, ser ut som jag är påväg o bli hippie snart :)
 

DeletedUser

Guest
SRB har rekryterat stora spelare :)

kanske så kan SRB bjuda upp lite nu ;)
 
Topp