E-type

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag bor i Rosersberg. Där ska det byggas en vikinga by vid rosersberg slott. Slottet äer från 16-17th talet. Slottet har vart uppet på sommrarna för visitet fram till 2005 men siffrorna sjönk så därför stängdes slottet ner för besök. Nu ska MArtin "E-type" Eriksson få igångh intresset för Rosersberg slott genom att bygga en Vikinga by vid en brygga samma område. det ligegr ca 15 min med cykel från rosersberg "centrum". Bygget premiära tid är att det blir klart fram till sommaren, men det skulle jag inte tro blir av tyvär =(
Totallt skulle 23 elr 26 (mins e) bli klart. Det ska finans ett hus som ska vara som et muséum som en guiding hr det var på vikinga tiden. Vissa hus byggs på plats medans andra hus kommer att bygga utanför (vet ej vart) men som sedans fraktas fram.
Har man ork ska man kunna söka på Sigtunabygdens tidning
Ok nu ser jag anna info
www.sigtunabygden.se/ det är tidningen
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=75-AV_ID=720389,00.html
Det är den andra info bl.a. är det 24 hus som ska byggas.
 

DeletedUser

Guest
va snackar du om?
ser ut som att du gör reklam i allla fall
 

DeletedUser

Guest
va snackar du om?
ser ut som att du gör reklam i allla fall

Ja vad annars en ort med 2k inv. Måste ju ha ett tilltals ämne nu blev det e-type som gör att Rosers kan bli en stor hipp :)
e-type lär ju oxå käna kos :) Inte för ja e ett fan emn kul em vikinga by ;O)
Ne en polare snacka trodde ja han drev, men nej.
Så ja, det blir som sagt kanske reklam för er som bor i stockholm, för oss är det en stor grej (iaf för mig) må ja få snacka ut det!
 

DeletedUser

Guest
1. du får inte göra sånt... tror jag
2. skriv inte så mycke, ja pallar inte läsa allt xD
3. TRIBALWARS RULEZ... va heter spelet?
 

DeletedUser

Guest
men det finns en regel om att inte göra reklam för andra grejer, jag kan börja skriva 100 poster efter varandra men ja kommer nog bli bannad för att det e emot reglerna
 

DeletedUser

Guest
men det finns en regel om att inte göra reklam för andra grejer

Nej den regeln är för andra spel på internet tex Tra och den tydligen "populära" Gla (som någon har evnists med att länka väldigt mycket om den senaste tiden)

Men reklam om denna typ av saker (tror jag iaf) ska vara laglig/godkänd (och de har ju ändå med medeltid/vikingatid att göra)
 

DeletedUser

Guest
Nej den regeln är för andra spel på internet tex Tra och den tydligen "populära" Gla (som någon har evnists med att länka väldigt mycket om den senaste tiden)

Men reklam om denna typ av saker (tror jag iaf) ska vara laglig/godkänd (och de har ju ändå med medeltid/vikingatid att göra)

mm :rolleyes: Det var därför jag la in den.
Observera jag är ingen e-type fan men vilket fall som hällst är jag road över planerna :D Någon som har liknade plan i sin by/ort?
P.S i Uplansd väsby (i mil söder om Rosersberg) fins en annan, Ir funits en typ av vikinga by. Hadde ett gammlat kalas där :cool:
 

DeletedUser

Guest
Dom ska ju börja bygga en ARN by mellan Skara och Götene men mera info vet jag inte just nu.
 

DeletedUser

Guest
lol jag gar ju glömt bort denna tråd. Men ni kan låsa tråden, för en tid sedan stog det klart att det inte blir ngn by :(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp