duråå & viråå tackar med minnen från förr

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Jensen is darks minnen (duråå)

Vi vill gärna tacka allihopa för denna tid. Det har varit en lärorik värd iaf för mig, skall aldrig mer vara ledare eller sitta i ledningen igen haha :) nej skämt o sido :)

Sammanfattning av världen kanske alla nya spelare vill höra. Jag berättar från FIN´s Synvinkel iaf.


Vi i stammen FIN krigar mot CCS och *jg* medans duråå krigar mot -st2- och stribe krigar mot oba/obf

Fin krossar håller på att vinna både över *jg* och ccs medans duråå håller på att förlora mot -st2-

När de går så bra för oss i Fin så händer det någon jävligt underligt. Vår kära ledare buckingham försvinner utan att säga något och jensen is dark tar över ledarerollen i fin. Med sina trogna medspelare motox och lady death som inte har så stor erfarenhet så lyckas vi endå hålla Fin i liv och vi går plus. Då får man ett surt pm från insane sti som vill dra alliansen med FIN. Vilket jensen is dark vägrar utan frågar vad vi skall göra. Insane säger. MERGE.........

Duråå vs -st2- 1/1-14 förklarar duråå/fin krig mot -st2- och ccs. Och ccs föll som ett korthus efter några dagar och det står enbart mellan -st2- vs duråå.

-st2- leder stort och efter en vecka så tog vi ca 150 byar av -st2-. Sen kom där ett stort bakslag. Jegri får en storoffensiv på sig i 3 dagar och tappar 150 byar som vi nyss tog. Vi gick minus varje dag som gick.

April månad Snap och darksector kommer in till oss och krigar i norr tillsammans med john. Vi håller på att tappa norr också och det ser fan inte bra ut.

slutet av april så tappar insane 96 byar på en dag och han börjar lysa gul. Då har insane sti slutat och vi hade inte tillgång till kontot. Andra halvan av cmon gav också upp.

Jensen is dark fick kö efter 4 dagar då hade han tappat som mest 110 byar.
baron arne , k-a,adhd.kelgrisen,conex, hiho, slutar också som jensen is dark får ta kö på.

offensiv på insane sitter jensen både och taggar de och samtidigt sitter på 6 andra konto, och känner att de inte finns någon ork kvar längre och vill ge upp, darksector pushar mig att fortsätta och till sist får jag in 7 nya spelare till kontona och vi får en ny ledare i duråå lady in black.

Kriget vänder inte förrens Lady in black sitter kö på johns konto och tillsammasn med de nya kontona så får vi kontroll på norr tack vare att lady in black fick kö från johns konto så det hände något där.

I söder händer de andra saker, Insane lämnar splittrar oba till viråå. Och de blir kaos.

Vi börjar gräva oss i söder också och kriget vänder. Vi håller på att vinna detta kriget.

-st2- gör sin tabbe som vi väntade på . Dom mergar med stribe och skapar 1 stor elitstam. Och där har vi världens läge .

Jensen is dark får ett pm från cribba där de står att han vill ha iap med oss eftersom dom har bytat stam och de inte finns -st2- längre. Jag svarar honom med en krigsförklaring och kriget bröt ut fast mot stribe också.

En efter en slutade i stribe och här är vi idag.

En fin sammafattning av världen.

Så de ja vill säga med denna mening är: vad fan skulle ni göra utan mig :) haha nej skämt och sido det jag verkligen vill säga om detta är. Tack och bra jobbat. Vi gjorde de omöjliga till möjligt. Vi vänder - 459 byar till 2000+ byar. Good job

Och vill även säga RIP till Woodmover ,Inge Vidare och till spelaren i VL.

3 som har omkommit på en värld. Aldrig varit med om det och vill aldrig igen.



Aress minnen (viråå)

jag grundade BOBAS, strax därefter så fick vi en IAP med [RP] (inte ratpack) och med duråå. senare växter vårt samarbete med [RP] och en allians formades och här började redan det blev lite diplomatiskt krångligt för oss. för vi hade redan en allians med ratpack. det som vi inte visste när vi skrev under allians avtalet med [RP] va att spelarna där attackerade redan vissa spelare i ratpack, så ratpack gav oss ultimatum, antingen så stöder vi dem emot [RP] eller så bryter dom alliansen med oss. vi valde [RP]'s sida och alliansen bröts.

vi denna tid så rasade redan kriget emellan duråå & -ST2-. då kom sundisen till oss och fråga om vi kunde hjälpa till med deff vilket vi gärna gjorde och detta skulle även leda till en allians med duråå.

kort där efter så genomförde BOBAS & [RP] en merge och OBA bildades med mig och wayfaerer som ledare. vid denna tid så hade vi också börjat bli trötta på att ha Ratpack i vårt kluster och ett krig kom närmare för varje dag och tillslut så kom sundisen med förslaget att vi i OBA skulle förklara krig emot Ratpack för att ta bort lite av trycket från duråå.

OBA gick med i världskriget officiellt 3 januari 2014 med att attackera Ratpack.

några timmar efter vår krigsförklaring på ratpack så gick stribe in i kriget på ratpacks sida. efter några veckors krig så började aktiviteten att försvinna i OBA och internadlingarna stod på kö och OBA hade det väldigt tufft med svag aktivitet och krigsmoral. vid denna tidpunkt så va det 4st OBA spelare Parre99(arvid), kytampe, Crantz, och Ares vs ca 20 spindlar trots detta vägrade de att ge sig och spenderade timmar varje dag för att hålla fronten.

läget i OBA blev desperat och det blev lite osämja i ledningen och allt såg förlorat ut. vi denna tidpunkt fick parre99 en ny Co spelare (malouh) och kvack anslöt sig till OBA.

insane sti (Nico) kom över till OBA för att lösa situationen och med detta skapades Kärlek(viråå). Nico gav mig och Kytampe hertig titeln och sa att det va vår stam och att vi skulle vara de som skulle leda den inte han. jag bjöd genast in parre99 till att sitta i ledningen som hertig. stammen bytte namn till viråå.

vid denna tidpunkt blev ökade även Tabek's aktivitet och sundisen kom tillbaka till insane sti.

tidigt på sommaren 2014 förklarade viråå krig emot -ST2- efter flera billiga erövringar från -ST2-'s sida.. och ja resten vet ni :)


har varit ett nöje att spela med så många trevliga och duktiga spelare som ni och v23 kommer alltid att vara en värld jag kommer se tillbaka på med ett stort leende.

tack för allt parre99 duon, Kytampe, kvack, tabek, Nightfall och även duråå spelarna!





alla vi från duråå/viråå vill tacka alla som har varit en del av denna fantastiska värld och vi hoppas att vi kommer mötas på framtida världar igen fiende som vän! :)

MVH Emil aka Ares
 
Senast ändrad:

MrForsberg

Member
Reaktionspoäng
3
Glömde den lilla punkten att ett av dom största frontkontona (bird machine) fick ta så mycket skit av cribba så han skickade allt på cribba och gick över till er istället :)
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Glömde den lilla punkten att ett av dom största frontkontona (bird machine) fick ta så mycket skit av cribba så han skickade allt på cribba och gick över till er istället :)

yeah, skit av en anledning xD om man inte gör ett skit på flera månader och kommer tbax och förstör för den nya spelaren på kontot, så brukar det hända..

Roligt att höra duråå/viråå's sida på hela kriget, tråkigt med Woods och de andras bortgång :/
Sedan var det Susa spelare dessa nya spelare om jag minns rätt? ^^

Kanske sätter mig och fyller på lista med lite av våra vinklar/vad som hände hos oss...
 
Senast ändrad:

MrForsberg

Member
Reaktionspoäng
3
öhm inte ett skit på månader :* ? undrar vem som drog halva st2 front från början tills man tröttnade på noobsen <3
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
yeah, skit av en anledning xD om man inte gör ett skit på flera månader och kommer tbax och förstör för den nya spelaren på kontot, så brukar det hända..

Roligt att höra duråå/viråå's sida på hela kriget, tråkigt med Woods och de andras bortgång :/
Sedan var det Susa spelare dessa nya spelare om jag minns rätt? ^^

Kanske sätter mig och fyller på lista med lite av våra vinklar/vad som hände hos oss...

hade varit jätte intressant :)
 

DeletedUser

Guest
Måste bara få tacka ALLA i duråå och viråå för en härlig och rolig tid!!

Har varit en ära att få spela vid ER sida och jag hoppas vi träffas IGEN och får spela sida vid sida...

TILL er ST2 och STRIBE vill jag bara säga Hatten av och tack för en intressant värld!

MVH Ena delen av Parre99
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
yeah, skit av en anledning xD om man inte gör ett skit på flera månader och kommer tbax och förstör för den nya spelaren på kontot, så brukar det hända..

Roligt att höra duråå/viråå's sida på hela kriget, tråkigt med Woods och de andras bortgång :/
Sedan var det Susa spelare dessa nya spelare om jag minns rätt? ^^

Kanske sätter mig och fyller på lista med lite av våra vinklar/vad som hände hos oss...


Jag går inte ut med detalj vilka som satt bakom kontona :)

Det verkligen varit roligt om ni också hade kunnat göra en sådan historielista. :)
 

MrForsberg

Member
Reaktionspoäng
3
Det vet både du och jag att JAG gjorde :) gav er mitt konto att frossa på och hoppade in på ett konto i någon vecka :)
 

MrForsberg

Member
Reaktionspoäng
3
Men allt var tack vare att cribba var så fruktansvärt dålig ledare. kommer aldrig i hela mitt liv vilja sitta på samma sida som han.
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
ändrar mig ja i någon vecka det har du rätt i :) Sitta i riktiga stammen :) hehe

Cribba är bra ledare när det gäller vissa saker, diplomatiska saker och sånt är han bra på. Men att leda i ett krig är han fruktansvärt dålig på.

-st2- visste ju ingenting om duråå märkte jag. Dom hade vunnit världen om de hade anfallit mig innan jag fick in mina goa spelare på kontona, när de var som värst men -st2- fokuserade på internadling än krig vilket blev vår räddning.

Jävligt korkad drag att bara fokusera på internadling än krig :)

Men extra Credit till Rostig som gjorde bra ifrån sig. duktig som fan.

När det var som värst där -st2- hade chansen,

Jensen is dark , ledare, diplomat , general
Darksector rådgivare
motox, rådgivare
Lady death rådgivare ( kontot blev hackad av en ***** som heter Padox, nocture, som kan dra åt helvete)
John rådgivare

Ledningen i duråå bestod av till er som inte visste när kriget vände och vår kejsare tog tag i de hela.

Lady in black Ledare
Jensen is dark Vice ledare
Cmon Ledning
k-a Ledning
kelgrisen Ledning
wasaabi Ledning
phantonhive Ledning

¨har nog missat en men ja :)

detta är bara en kul sak för er som inte visste :)
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Tack Andre fick tyvärr inte köra mycket mot dig men Dark får väl stå för er båda ^^

Och tack Duråå för detta härliga år med krigande som man fått lära alla möjliga personer och utvecklas i spelet :D
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
hehe du körde mycket på kökontona jag satt på, tagga och snipa fick jag göra största delen:) Så visst fick jag stryk fast på andra konton :)

aa blev ett lyft nät ja och darksector började co spela. Aktiviteten blev mycket större fast dark var/är ny. V23 är hans första värld så man har ju försökt lära honmo allt man har kunnat, (vilket har gått bra för honom då han kan mer än mig nästan) :) hehe

Men du får gärna skriva en liten historia om -st2- gärna innan kriget och åsikter och punkter även om de låter bra eller dåligt för oss :)
 
Topp