Do tackar för sig

DeletedUser

Guest
Jag får väl ta på mig att skriva detta inlägg.

Som alla i värld 2 har märkt så försvann DO:s ledning för några veckor sen, nästan alla som var med från början och startade stammen och gjorde DO till vad det var försvann, några få blev kvar.

Vi blev några som fick ta på oss ansvaret att se till att DO som stam överlevde, så att det inte blev som för en annan stam som var med om samma historia inte allt för länge sedan där flera spelare blev stamlösa.

Vi gjorde så bra vi kunde men eftersom ingen av oss är någon ledaretyp utan bara galna jävlar som tycker TW är kul och vill forsätta spela vidare, och inte kunde hitta någon ledare som vill ta på sig ansvaret så stängde vi ner DO som stam.

Vi får nog tacka Tco för en bra match, ganska ojämn, man kan lugnt säga att ni var en bättre stam. Ni krigar som en enhet, attackerar o försvarar och ställer upp för varandra. Bra jobbat. Om detta kommer från mig är det värt något.

Jag har aldrig skrivit i det allmäna forumet pga av att jag har inte haft mycket och säga, och kommer nog inte i framtiden ha så mycket och säga heller. Så inga påhopp om att jag är inte någon vidare spelare eller att det var dumt av mig att stänga ner DO som stam.

Jag är ganska medveten om att jag har spelat detta spel länge och att jag inte är den bästa krigaren eller bäst på nåt som har med TW att göra, men jag har alltid tyckt att det varit kul och spela detta och lärt känna massa trevlig människor här.

Jag och några andra kommer och forsätta spela detta spell i en annan nystartad stam ett tag till.

Kram på er
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Du plockar bort alla fördelar som dom i ledningen hade och upplöser stammen på egen initiativ,det visar bara hur du behandlar sk vänner.

Lycka till i nya stammen hoppas inte att du sitter i ledningen för du har visat hur mycket man kan lita på dig
 

DeletedUser

Guest
Gamla DO

Är precis som loco ej en som skriver och kladdar överallt i forumet.

Har dock spelat konstant som de flesta andra i ledningen sedan november 2007 och haft mycket kul. Dock tar spelet mycket tid i anspråk och det var den avgörande orsaken till varför de flesta i ledningen hoppade av. Vad de som blev kvar i ledningen gjorde / gjort är naturligtvis upp till dem...

Vill dock tacka alla som gjort livet både surt och glatt under dessa år och hoppas att ni får det trevligt även i fortsättningen. Mycket gråbyar blir det att adla i alla fall

Ha det gott allihopa!

Murg
 

DeletedUser

Guest
Ha det gött murg:)
Ta hand om dottern och frugan:)


R.I.P DO, roligaste stammen jag spelat i:)
 

DeletedUser

Guest
Ha de gött murg och Conqueror.
Har spelat med er o behöver därför inte spekulera i om hurvida ni är klenisar eller om ni gjort ett bra jobb.
Ni två har ställt upp jävligt länge i vått o torrt.
DO har aldrig varit en krigsstam, men ni har iallafall haft en skön vi känsla.
Lycka till framöver

/er gästspelande krigsledare i tkotrt-kriget
 

Stuffman

Member
Reaktionspoäng
0
Får passa på o slänga ett inlägg här med...

Ha det gött alla på v2 och ni fd DO och ni som finns på andra världar :)

Detta är mitt sista inlägg på tw (förhoppningsvis) och önskar allt o alla lycka till i framtiden.
Mycket grå byar o plocka så kör på! Blir fint efter mig och murg i k46 :)

Får ta även o tacka för kriget TCO-fam. Ända sen kriget startade hade man ju alltid i baktanken att vi hade ett rejält och skickliga spelare att besegra... och fått massa pm osv om att det inte finns hopp för DO, o visst såg det mörkt ut, ända från början...men man får alltid tänka andra tankar för man kommer ingenstans med sådana tankar :) Nu blev det kanske lite mkt babbel men iaf ha det gott alla!


R.I.P DO
 

DeletedUser

Guest
Det är tråkigt att se en så pass stor och gammal stam som DO försvinna, trots att det för oss på andra sidan är ett slags vinst. Speciellt trist tycker jag det är för de spelare som både vill och kan spela, att det ska ta slut på det här sättet. En serie av felbedömningar, och felaktiga beslut av ledningen har fått tråkiga konsekvenser för DO spelarna, och i förlängningen även för oss i fiendelägret. Vi har visserligen kvar fienderna trots att stammen försvunnit, men det är trots allt en epok som går i graven.

V2 blir ett ”barbarernas rike”, och det är tråkigt att se en stam och spelare jag gillade försvinna. Kan inte säga att jag inte förstår de som fattat beslutet att lägga ner, och avsluta sina konton, men samtidigt är det lite svårt att köpa att man bara ger upp. Kanske är det där skillnaden ligger, vissa av oss är envisa bortom all rimlighet, medan andra inser vilket slöseri med tid det här spelet tenderar att bli efter ett tag.

Oavsett, vill jag önska alla er som valt den vägen, lycka och välgång ute i verkligheten.
Det är trots allt den, som verkligen spelar nån roll, inte några pixlar på en skärm i ett onlinespel (även om det råkar vara sjukligt beroendeframkallande)…

Väl kämpat, och tack för god match - tills vi ses igen... :awsm:
 

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Synd att Do försvann:/

Nog nästan Kört nu..
Men vad faan man fortsätter väll kämpa;)

OM vi hamnar i Krig med TCO nån gång i framtiden så kommer jag iallafall se till att inte samma sak händer SoF:)
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Synd att Do försvann:/

Nog nästan Kört nu..
Men vad faan man fortsätter väll kämpa;)

OM vi hamnar i Krig med TCO nån gång i framtiden så kommer jag iallafall se till att inte samma sak händer SoF:)


NÄSTAN KÖRT?

hmm...vet du nått som vi andra inte gör?
 

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Hmm så länge man fortsätter kämpa är inte allt omöjligt...

Och speciellt på V.2 vi har väll alla sett vad som hänt med tillexempel K¤O¤L,TKOTRT mm Ledanda stammar som tappat totalt och inte finns längre.....


Så ja Nästan kört.
finns fortfarande möjlighet för oss andra.
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Hmm så länge man fortsätter kämpa är inte allt omöjligt...

Och speciellt på V.2 vi har väll alla sett vad som hänt med tillexempel K¤O¤L,TKOTRT mm Ledanda stammar som tappat totalt och inte finns längre.....


Så ja Nästan kört.
finns fortfarande möjlighet för oss andra.

även om tex K¤O¤L inte finns så är vi dock en hel del kvar av dess gamla medlemmar.. Och de flesta av oss kämpar i TCO..vilken kommer vinna.. Ledsen att göra dig besviken.
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Skillnaden är att Solace, TKOTRT och K¤O¤L mötte TCO / BringT, det lär inte vi göra.
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Skillnaden är att Solace, TKOTRT och K¤O¤L mötte TCO / BringT, det lär inte vi göra.

TCO har gjort ett bra jobb, men det som knäckte Solace, TKOTRT, K¤O¤L, ROS och DO har alla varit en utbredd inaktivitet inom stammen när det väl gällde.

De sista stora namnkunninga stammarna som försvunnit trots hög aktivitet är 20 och YAKS (Kanske även Urban).

Har fortfarande inte förstått varför V1 med sin långsamma hastighet, V3 med sina konstanta storkrig, v4 med sin en stams dominans osv lyckas hålla aktiviteten uppe. Vi hade få gråbyar för ett år sedan i V2 men det var ändå ytterst vanligt med "rak linje"-konton.

Ett tydligt exempel är stammen 20 som hela tiden rekryterade de mest aktiva och spelglada spelarna. 20 "led" nästan alltid av ett internadlingskonto i alla fall trots att nya spelare ibland tog över gamla konton.

Ett annat var att Solace pga av gräns till utrotning gick ifrån 6 aktiva spelare till tre fulla stammar för att få livskraft. Ett år senare fick vi knappt ihop till en full stam trots att vi gästades av 20 och rekryterade starkt ifrån Urbans sönderfall. Det var enstaka som bytte av dessa utan nästan alla internadlades upp.

Men TCO och Yaks i synnerhet är de stammar som lyckats ha låg omsättning i alla fall utåt (beaver har ju "fått mig att se åt fel håll" förr), att de skulle överleva i längden är ju kanske inte så konstigt.

Men tack DO för att ni förgyllt denna värld!

/Hoaa

PS
Det finns många krigare i TCO som skulle varit lika stora som de är nu även om aktiviteten var lika stark i de andra stammarna. Vill inte förringa deras insats men tror även att de skulle velat ha lite mer motståd innerst inne.
DS
 

DeletedUser

Guest
Du har helt rätt Hoaa (trodde aldrig jag skulle skriva de orden, men bara dårar står envist fast vid sin övertygelse bara för att... :))

Det största hotet på V2, för alla stammar just nu, verkar vara inaktiviteten. Det är en grymt mycket svårare fiende att slåss mot, än aktiva motspelare. För de aktiva spelarna som finns kvar, känns ju 24 000 barbarbyar som ett nerköp, aktiva krigare slåss inte för att adla utan motstånd.

Det känns lite hopplöst att se alla stora spelare bara lägga ner och försvinna in i dimman, så en eloge till dem av er som faktiskt fortsätter slåss. Trots allt är det för att slåss vi fortsätter spela. Men, mot IRL och inaktivitet slåss även gudarna förgäves....
 
Topp