DISKUSSION: Uppdatering till version 8.35

DeletedUser

Guest
Underbart! :awsm:

Kommer det fungera via tw appen på mobilen då också?
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Om nu scripten uppdateras får gärna scriptsamlingen som finns på externa updateras så att alla dem också skall fungera i nya systemet.
 
Reaktionspoäng
28
Nu kan alla skicka minsta möjliga adelståg. Perfekt. Nu dog TW på riktigt. Nu är det bara fråga om tid. Tyvärr var det det absolut värsta ni kunnat hitta på. Nu behöver man inte vara duktigt på TW länge. Bara äga en massa pengar, köpa resurser, trycka trupper och adel och sedan adla på. Allt är automatiserat. Money rules på allvar nu.

Jag vill ju ha lite tankearbete, sitta och planera, tänka. Göra fel, lära mig av mina fel. kanske därför jag gillar TW2 numera bättre. Där är inget automatiserat, man måste planera och vara inloggad för att kunna spela. Inget av det behös på TW1 längre. Inte ens inloggad behövs, du kan ju köpa dig kontohanteraren.

Herregud!
Det var en gång ett spel. Sedan behövde man inte spela det längre. För det skötte sig själv. SLUT!
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
TW2 har ju också i princip tåg funktionen inlagd, med snabbknapparna där så kan du skicka tåg så bra som det går utan problem så vet inte vad det är för skillnad här? ^^

Tycker det bara är bra att det går att skicka tåg direkt från spelet utan opera etc och gör spelet bra lite svårare för alla eftersom tågen nu kommer vara perfekta för alla, lite mer lika för alla spelare och krävs fortfarande en duktig spelare för att stoppa tågen nu.
 
Reaktionspoäng
28
Du tänker fel Flying Duck. Det var svårt innan för en oerfaren spelare att stoppa tåg. Nu blev det omöjligt. Som jag skrev, skicklighet har absolut INGENTING med adelståg att göra numera. Nu är det bara prem som gäller. Ingen skicklighet alls.

Egentligen borde jag hylla det, eftersom jag kan äga varenda värld hädanefter. Få tjänar så mycket pengar som jag och kan lägga ned så mycket pengar. Men vad är det för ära att vinna emot 300 andra spelare på 3 månader? Jag VILL ju ha fler spelare, och jag VILL ju att det ska vara svårt.

Det här är ju som att köpa ett nytt dataspel för 600:- och sedan ladda ned ett fusk till det så man kan spela igenom det på 1 timme. Hur kul är det?
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Nu kan alla skicka minsta möjliga adelståg. Perfekt. Nu dog TW på riktigt. Nu är det bara fråga om tid. Tyvärr var det det absolut värsta ni kunnat hitta på. Nu behöver man inte vara duktigt på TW länge. Bara äga en massa pengar, köpa resurser, trycka trupper och adel och sedan adla på. Allt är automatiserat. Money rules på allvar nu.

Jag vill ju ha lite tankearbete, sitta och planera, tänka. Göra fel, lära mig av mina fel. kanske därför jag gillar TW2 numera bättre. Där är inget automatiserat, man måste planera och vara inloggad för att kunna spela. Inget av det behös på TW1 längre. Inte ens inloggad behövs, du kan ju köpa dig kontohanteraren.

Herregud!
Det var en gång ett spel. Sedan behövde man inte spela det längre. För det skötte sig själv. SLUT!

Lol, ja som trodde detta skulle lyfta dig till en högre nivå? Men nu klagar du på att alla kommer köra över dig? :D :D
 

darkforce

Member
Reaktionspoäng
0
Du tänker fel Flying Duck. Det var svårt innan för en oerfaren spelare att stoppa tåg. Nu blev det omöjligt. Som jag skrev, skicklighet har absolut INGENTING med adelståg att göra numera. Nu är det bara prem som gäller. Ingen skicklighet alls.

Egentligen borde jag hylla det, eftersom jag kan äga varenda värld hädanefter. Få tjänar så mycket pengar som jag och kan lägga ned så mycket pengar. Men vad är det för ära att vinna emot 300 andra spelare på 3 månader? Jag VILL ju ha fler spelare, och jag VILL ju att det ska vara svårt.

Det här är ju som att köpa ett nytt dataspel för 600:- och sedan ladda ned ett fusk till det så man kan spela igenom det på 1 timme. Hur kul är det?

Skulle gärna vela se dig vinna en värld på 3 månader ^^
 
Reaktionspoäng
28
Jag ber om ursäkt att jag skrev min åsikt och förväntade mig en diskussion. Ni vinner och jag försvinner. Lycka till med spelet nu.
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Jag anser att detta ger alla spelare en chans. :)
Nu är det inte bara de som sitter på en webbläsare som man scriptar eller skaffar ett externt tillägg till som har "makten" att skicka ett perfekt tåg. Nu har även spelaren som började spela igår eller idag samma möjlighet, det är det här vi skall sträva efter anser jag då det lockar fler spelare.

"Nya spelare ska ha samma möjlighet som de äldra spelarna(att hämta en ny webbläsare, fixa script eller tillägg detta kan inte alla)."

Pengarna styr inte allt, men dem underlättar absolut.
Idag kan vilken spelare som helst roffa åt sig tusentals prem på marknaden och skaffa sig själva KH eller PK, frågan är bara om dem är villiga att offra alla resurser?

Och nej detta är inte som att ladda ner ett fusk till ett spel man nyligen köpt, att scripta däremot innan denna möjligheten fanns ansågs nog utav nybörjare som fusk.

Och det där du säger med att man inte ens behöver vara inloggad är ju relativt dumt, hur skall man annars försvara sig mot inkommande anfall eller ens skicka en motattack?

Nej TW är fortfarande för mig ett spel där man behöver tänka. Visst tågen kan nu alla skicka men att skicka assistans är inte inlagt i ett system som att skicka adlar så "snipe" är fortfarande något man ska klara av. Alla kan skicka ett anfall men alla kan inte försvara sig.

Sitta uppe och planera landningstider, tima anfall och samspela med andra är fortfarande kvar och det kommer inte försvinna.

:cool:
 
Topp