DISKUSSION: Uppdatering till version 8.33

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Hur blir man identifierad som lärling eller mentor? Är man automatiskt lärling tills man adlat sin andra by?

I så fall är det synd att lärlingarna som behöver hjälp måste vänta tills mentorerna fått akademi och börjat adla.

På tal om att adla sin andra by. Har man då totalt två eller tre byar? Det kan ju tolkas olika...
 

GrisSlaktaren

Member
Reaktionspoäng
0
Kommer detta komma till alla världar? kommer alla med en by få en förslagen mentor? kommer alla med 2+ byar få föreslagna lärlingar?

//GS
 

DeletedUser

Guest
och hur bestäms det vem som blir mentor och lärling?

Jag har spelat detta spel sedan 2007, på mitt nuvarande konto har jag spelat i 2-3 år, och blev ändå placerad som lärling, känns som att man snarare platsar som mentor om kontot har funnits i ett par år och kommit upp i de poäng jag haft tidigare världar..
 

DeletedUser

Guest
Jag (lärling tydligen) ligger på 5k och min mentor på 250p, hur var detta tänkt??
 

DeletedUser

Guest
För er som vet, hur ser man om man blev lärling eller mentor? :p
 

Cybernike

New Member
Reaktionspoäng
1
Fixa så att man kan få välja en egen mentor istället för att få någon random.
 

DeletedUser

Guest
Massor av frågor om ungefär samma sak, eller svaret är samma;

Observera att på grund av komplexiteten i den nya funktionen och nödvändiga observationer från vår sida, kommer inte alla spelare att redovisas som lärling eller mentor från början. Det kommer ta ett tag innan alla spelare bedöms.

Kommer detta komma till alla världar? kommer alla med en by få en förslagen mentor? kommer alla med 2+ byar få föreslagna lärlingar?

//GS
Nej, speed och classicvärldarna kommer inte få detta. Alla med en by kommer heller inte få en mentor eftersom beräkningen tar med även andra faktorer. Och två byar är inget kriterie för att klassas som erfaren spelare, bara för att hamna utanför gruppen som automatiskt får möjligheten att få en mentor.

Jag (lärling tydligen) ligger på 5k och min mentor på 250p, hur var detta tänkt??
Som sagt var är det ett komplext system, som räknar nystartade konton som "nybörjare" och tar även med äldre världar i beräkningen.

Fixa så att man kan få välja en egen mentor istället för att få någon random.

Det kommer heller inte att inte vara möjligt att begära en specifik mentor för närvarande, men detta är ett alternativ som vi kan genomföra i framtiden.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle nog passa mig för att försöka trolla, med tanke på risken att skjuta mig i foten;

Olika alternativ är tillgängliga för båda sidor. Det är viktigt att notera att mentorn kan se sin lärlings by, för att kunna bedöma utvecklingen och hjälpa därefter.
 

DeletedUser

Guest
Känns otroligt krångligt och konstigt. Fattar inte hur det ska kunna gå ihop.
 

DeletedUser

Guest
När skickar ni ut så att vi som inte blivit valda till något får chansen till det?
 
Topp