DISKUSSION: Uppdatering till version 8.33.4

DeletedUser

Guest
detta var döds stöten för .se..
blir totalt meningslöst spela när så mycke lagliga script kommer sluta funka.. .se kommer tappa allt vad bra spelare heter..
tror .se är borta inom 1år..
 

DeletedUser

Guest
Ändringen gäller samtliga versioner.

Jag ser inte riktigt varför skripten skulle sluta fungera på grund av det här? För långa skript har aldrig fungerat, därför har man mer och mer gått över till att istället för att lägga skriptet i snabbmenyn, länkat till en annan sida där skriptet ligger. Det kommer fortfarande fungera likadant, men skripten måste nu ligga på ett säkrare lagringsutrymme. Vilket ett flertal redan gör, och de som inte gör det kommer ganska säkert att flyttas av den som idag hostar skripten just eftersom de inte kommer fungera på någon version.

Det har kommit lite mer information i Dev Bloggen, för den som är intresserad; Changes to the Quick Bar
 

DeletedUser

Guest
fattar inte riktigt hur du tänker annika när de gäller scripten..har ni snackat med dessa som länkar till scriptsidor..eller e de så att du bara gissar o hoppas att dom ska göra de? massa script sluta funka redan i dag som farm,backtrack,tagg o en hel del andra tools..
tycker de verkar dåligt genom tänkt o genomfört.. om ni tror att de kanske ordnar sig utan att ens tagit kontakt o synkat detta innan..
utan dessa blir spelet bara grymt tråkigt o grymt tids krävande..det jobbar ju också helt imot innos intresse att tjäna pengar..då de kommer krävas flera personer på varje konto,vilket betyder mindre folk som betalar för spelet..
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Script som innehåller http:// har slutat fungera, men de som har https:// kommer fortsätta fungera.

De script du pratar om kommer säkert fortsätta att finnas fast med nya tecken, så det är nog bara att leta lite tills man hittar de nya som är anpassade efter uppdateringen ^^ :)

Tips: Håll koll på NET's forum, de brukar vara snabba där!
 
Senast ändrad:

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
varför va på o uppdatera allting hela tiden, det blir ju inte precis bättre.. man kan faktiskt uppdatera i sönder ett spel med.
 

hogans

Member
Reaktionspoäng
12
fattar inte riktigt hur du tänker annika när de gäller scripten..har ni snackat med dessa som länkar till scriptsidor..eller e de så att du bara gissar o hoppas att dom ska göra de? massa script sluta funka redan i dag som farm,backtrack,tagg o en hel del andra tools..
tycker de verkar dåligt genom tänkt o genomfört.. om ni tror att de kanske ordnar sig utan att ens tagit kontakt o synkat detta innan..
utan dessa blir spelet bara grymt tråkigt o grymt tids krävande..det jobbar ju också helt imot innos intresse att tjäna pengar..då de kommer krävas flera personer på varje konto,vilket betyder mindre folk som betalar för spelet..

Kan bara hålla med Bladehunter, tänker o tycker exakt likadant så mina ord blir bara överflödiga, men jag visar han mitt stöd och att jag också blir grymt besviken på utveckligen med uppdateringar och annat spelförstörande ändamål, TW är på väg att gräva sin egen grav, ursäkta om jag låter dyster men som utvecklingen gått på slutet med mindre världar så talar
saker sitt egna språk, annars brukar jag vara positiv och alltid trott på det bästa men har svårt o se det när det
gäller SE iaf, blir det ngt mer TW framöver så blir det på NET i så fall, räcker med att OnC kväver varenda värld,
så kommer detta också. :(
 

DeletedUser

Guest
Gisses, uppdatering är för att förbättra säkerheten era jäkla tomtar.

Lite som att tw bytt kläddkod framöver, har ni inte slipsen och kavajen med er, då kommer ni inte in på festen!

Kan bara hålla med Bladehunter, tänker o tycker exakt likadant så mina ord blir bara överflödiga, men jag visar han mitt stöd och att jag också blir grymt besviken på utveckligen med uppdateringar och annat spelförstörande ändamål, TW är på väg att gräva sin egen grav, ursäkta om jag låter dyster men som utvecklingen gått på slutet med mindre världar så talar
saker sitt egna språk, annars brukar jag vara positiv och alltid trott på det bästa men har svårt o se det när det
gäller SE iaf, blir det ngt mer TW framöver så blir det på NET i så fall, räcker med att OnC kväver varenda värld,
så kommer detta också. :(

Varenda värld? Dom har spelat på 2 världar hittils? av 29 totalt
 

DeletedUser

Guest
bara för man förbättrar säkerheten behöver man väl inte försämra spelet el försämra för spelarna?vitsen är väl att förbättra inte försämra..
man kan också kan också genomföra uppdateringar på ett smidigare sätt..så att spelarna inte blir påverkade lika mycke..
man kan också förberedda uppdateringar smidigare än dom sista 6 åren jag spelat..
men de e väl sånt du inte fattar FettoSuperStar..
 

DeletedUser

Guest
bara för man förbättrar säkerheten behöver man väl inte försämra spelet el försämra för spelarna?vitsen är väl att förbättra inte försämra..
man kan också kan också genomföra uppdateringar på ett smidigare sätt..så att spelarna inte blir påverkade lika mycke..
man kan också förberedda uppdateringar smidigare än dom sista 6 åren jag spelat..
men de e väl sånt du inte fattar FettoSuperStar..

Vilka script är det som kommer förstöras för dig nudå? Du tror inte scriptskaparna är väl medvetna om detta och kommer uppdatera sina script ENKEL med att länka till en krypterad sida, T.EX Dropbox som jag sätt länkats från förr.

Är det något fuskscript som kommer förstöras för dig nu kanske? Sånna som inte riktigt uppdateras på .net forum lika effektivt? Vad är problemet egentligen?

Jag är väldigt enig om att TW har gått nedför med alla sina premfunktioner och annat skräp, men att du sitter och gråter ut här på forumet över detta? En uppgradering av säkerhet. Det är näst intill komedi bara...


EDIT, när jag kollar igenom många av mina scripts så länkar många till dropbox redan, och några behöver inte ens länka. Truppräknarscript hitta jag b.la, som är länkat till en privat sida, skapad av Dale McKay.
Han är rätt så känd inom scriptskapar världen. Tror inte denna herre kommer missa detta.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
FAkey har sluta funka till exempel.. jag är mycke väl medveten om att dom vet..de e ju inte de det är frågan om..

använder inte fuskscript..

va då gråter? du är väl helt puckad.. i ett forum är väl till att diskutera i?

sen om du inte fattar problemet..varför klankar du ner på andra som gör det? de e väl korkat i överkant!!

men ska inte skriva nåt mer ..så du ska slippa höra mig "gråta"

btw: var ett tag sen vi spela i samma stam nu o du verkar inte blivit ett dugg smartare..
 

DeletedUser

Guest
fattar inte riktigt hur du tänker annika när de gäller scripten..har ni snackat med dessa som länkar till scriptsidor..eller e de så att du bara gissar o hoppas att dom ska göra de? massa script sluta funka redan i dag som farm,backtrack,tagg o en hel del andra tools..
tycker de verkar dåligt genom tänkt o genomfört.. om ni tror att de kanske ordnar sig utan att ens tagit kontakt o synkat detta innan..
utan dessa blir spelet bara grymt tråkigt o grymt tids krävande..det jobbar ju också helt imot innos intresse att tjäna pengar..då de kommer krävas flera personer på varje konto,vilket betyder mindre folk som betalar för spelet..

Har skripten på grund av den här ändringen slutat fungera har dom varit över 10000 tecken långa, och då har det gått ut en varning för några veckor sedan.

Däremot har något buggat en del i snabbmenyn efter uppdateringen, men detta ska vara åtgärdat med en buggfix. Har du ändå skript som inte är över 10000 tecken långa, som fungerat tidigare men inte nu så lägg gärna upp dem i vårt skriptforum så kollar vår skriptansvarige, xouz, på det.

Jag är tveksam till om det är övergången till säker anslutning som fått några skript att sluta fungera, eftersom den inte är genomförd än.

man kan också förberedda uppdateringar smidigare än dom sista 6 åren jag spelat..

Mailvarningar och tillkännangivande ett par månader i förväg tycker jag borde räcka?

Övergången till säker anslutning, beror på att man för spelarnas skull vill kryptera all trafik till och från spelet. Inga konstigheter med det, det gör nästan alla sidor idag, t.ex. google, facebook och så vidare.

Krypterar man trafiken, vilket är vettigt, genomtänkt och ligger i alla användares intresse, kommer webbläsarna inte längre kunna öppna skript som ligger på osäkra platser. Det går inte att köra osäkert innehåll på en säker anslutning.

Därför varnar man nu i förtid för detta, för det ska finnas möjlighet att lägga skripten på en säker källa istället. Det kan som sagt var göras så enkelt som att man använder https via dropbox (vilket alltså redan görs i en del fall).

Vi har också en annan lösning, ett annat alternativ och det är att vi i teamet sammanställer alla tillåtna, fungerande skript och hostar dom tillsammans på vår egen del av InnoGames mediaserver. Det finns alltså ingen större anledning varken att ta ut något i förskott, lösningarna är ganska simpla och lätta.
 

DeletedUser

Guest
Ursäktar ifall du tog illa upp, det ligger i min natur ;)

FAkey har sluta funka till exempel.. jag är mycke väl medveten om att dom vet..de e ju inte de det är frågan om..

javascript:cookieName="fakeypress";$.getScript('https://dl.dropbox.com/s/py6l062un5jiy2z/fakeypress.js');void(0);

Det gick nåt fel iom uppdatering, men det verka lösas snabbt (orkar inte läsa)

http://forum.tribalwars.net/showthread.php?270283-FA-KeyPress/page22



sen om du inte fattar problemet..varför klankar du ner på andra som gör det? de e väl korkat i överkant!!

I värsta fall scenario får du ta dig en vända till .net forum och hämta samma script igen, typ.


btw: var ett tag sen vi spela i samma stam nu o du verkar inte blivit ett dugg smartare..

Åh vad trevligt, förstår ju direkt varför du och jag inte gick jämnt ut :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp