fattar inte riktigt hur du tänker annika när de gäller scripten..har ni snackat med dessa som länkar till scriptsidor..eller e de så att du bara gissar o hoppas att dom ska göra de? massa script sluta funka redan i dag som farm,backtrack,tagg o en hel del andra tools..
tycker de verkar dåligt genom tänkt o genomfört.. om ni tror att de kanske ordnar sig utan att ens tagit kontakt o synkat detta innan..
utan dessa blir spelet bara grymt tråkigt o grymt tids krävande..det jobbar ju också helt imot innos intresse att tjäna pengar..då de kommer krävas flera personer på varje konto,vilket betyder mindre folk som betalar för spelet..
Har skripten på grund av den här ändringen slutat fungera har dom varit över 10000 tecken långa, och då har det gått ut en varning för några veckor sedan.
Däremot har något buggat en del i snabbmenyn efter uppdateringen, men detta ska vara åtgärdat med en buggfix. Har du
ändå skript som inte är över 10000 tecken långa, som fungerat tidigare men inte nu så lägg gärna upp dem i vårt
skriptforum så kollar vår skriptansvarige, xouz, på det.
Jag är tveksam till om det är övergången till säker anslutning som fått några skript att sluta fungera, eftersom den inte är genomförd än.
man kan också förberedda uppdateringar smidigare än dom sista 6 åren jag spelat..
Mailvarningar och tillkännangivande ett par månader i förväg tycker jag borde räcka?
Övergången till säker anslutning, beror på att man för spelarnas skull vill kryptera all trafik till och från spelet. Inga konstigheter med det, det gör nästan alla sidor idag, t.ex. google, facebook och så vidare.
Krypterar man trafiken, vilket är vettigt, genomtänkt och ligger i alla användares intresse, kommer webbläsarna inte längre kunna öppna skript som ligger på osäkra platser. Det går inte att köra osäkert innehåll på en säker anslutning.
Därför varnar man nu i förtid för detta, för det ska finnas möjlighet att lägga skripten på en säker källa istället. Det kan som sagt var göras så enkelt som att man använder https via dropbox (vilket alltså redan görs i en del fall).
Vi har också en annan lösning, ett annat alternativ och det är att vi i teamet sammanställer alla tillåtna, fungerande skript och hostar dom tillsammans på vår egen del av InnoGames mediaserver. Det finns alltså ingen större anledning varken att ta ut något i förskott, lösningarna är ganska simpla och lätta.