DISKUSSION: Inta Borgen återvänder!

White Death

New Member
Reaktionspoäng
1
Ska jag vara ärlig tycker jag eventet är skittråkigt men det är ju bara min åsikt. :sneaky:
 

DeletedUser

Guest
Kommer 10% befolkningen kunna stacka med sig själv? kommer den att stacka med andra bonusar som tex bonusbyar med 10% farm och ge 20% extra befolkning?

Kommer du kunna använda 10% befolkningen på flera olika byar? Om jag adlar en by där någon använt 10% befolkingen på, kommer den byn i min ägo då fortfarande ha 10% befolkning?

Kommer man kunna använda 10% ress hur aktivt som helst så länge de finns i lager eller är det tidsbaserat?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kommer 10% befolkningen kunna stacka med sig själv? kommer den att stacka med andra bonusar som tex bonusbyar med 10% farm och ge 20% extra befolkning?

Kommer du kunna använda 10% befolkningen på flera olika byar? Om jag adlar en by där någon använt 10% befolkingen på, kommer den byn i min ägo då fortfarande ha 10% befolkning?

Kommer man kunna använda 10% ress hur aktivt som helst så länge de finns i lager eller är det tidsbaserat?

Jag vet ärligt talat inte exakt hur den här bonusen kommer att fungera, det är sagt att den ska fungera som en vanlig by med befolkningsbonus på +10%. Problemet jag ser då är samma som du tar upp här, att använda denna bonus på en redan befintlig bonusby ger +2400 och sen +2400. Du har då en by med 28 800 i farmen. Med en 10% befolkningsflagga på det kommer man upp i 31 200 i farmen.

Jag tror och hoppas att det inte kommer vara möjligt att använda denna på en by som redan har bonusen för befolkning, att det helt enkelt är så att det som händer är att när man använder föremålet för att förvandla en by till en +10% pop by inte är möjligt att använda på en by som redan har den bonusen.

Grejen är att den här bonusen är permanent, vilket gör att jag misstänker den helt enkelt förvandlar en vanlig by till en pop bonus by precis som vilken sån bonus by som helst. Den kommer fortsätta vara boostad även om den blir adlad. Och det talar för att systemet inte kommer lägga bonus på bonus, vi har inga bonusbyar med 20% + pop, och det känns rimligt att man inte lagt till såna heller.

När det gäller resurspaketen tror jag inte det kommer finnas någon begränsning för hur mycket eller ofta man kan använda dem. Däremot hoppas jag att båda dessa bonusar kommer kosta extrema mängder medaljer, så de blir väldigt sällsynt använda.
 

DeletedUser

Guest
Klockan 12 trodde jag, så jag satt och väntade med alla saker som ska göras när det går igång. Men, inte startade det kl 12 inte.... :(
 
Topp