DISKUSSION: Erövra vapensköldarna event

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Har ett par frågor. Som jag förstått det finns det ingenting att förlora på att bara gå runt och utmana andra hela tiden? Undrar även om det är så att ju sällsyntare vapensköld man har, desto starkare är ens mästare? Eller hur fungerar det här med oddsen för att en utmanande mästare ska lyckas? Kan din mästare dö? I sådana fall, hur får man en ny?

Har nu testat lite av eventet själv och kan besvara ett par (eller alla?) av dessa frågor själv tror jag.
1. Nej, man förlorar ingenting på att gå runt och utmana mer än att man kanske får lite uppmärksamhet riktad mot sig vilket kan leda till ett par hämndlystna personer som kommer utmana dig :).
2. Mästaren verkar lika stark hela tiden som utmanare, men som försvarare blir man starkare med en viss andel procent för varje mästare man har ståendes hemma.
3. Läs 2.
4. Nej mästarna kan inte dö, bara misslyckas med att ta över en annan spelares vapensköld.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Oddsen beror på hur många mästare den du utmanar har hemma, och tvärtom om du blir utmanad. När du utmanar nån så tar du deras sällsyntaste sköld som inte är låst. Om alla sköldar är låsta har utmanaren 80% mindre chans att vinna. Vid eventuell vinst tar utmanaren en slumpvald sköld. Var jag tydlig? :)
 

DeletedUser

Guest
Om man har alla sköldar bör man då kanske hålla några mästare hemma, av egen erfarenhet vet jag att utmanaren har 90% chans att vinna om inga mästare är hemma :) Om 3 mästare är hemma har utmanaren 41% chans till vinst
 

DeletedUser

Guest
Jag har en fråga, om en av mina mästare kommer hem från en utmaning under tiden som jag blir utmanad, kommer han hjälpa till att försvara min sköld eller inte?
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Jag har en fråga, om en av mina mästare kommer hem från en utmaning under tiden som jag blir utmanad, kommer han hjälpa till att försvara min sköld eller inte?

Kommer han hem innan motståndarens mästare har hunnit att utmana dig så räknar jag kallt med att han ses som en försvarande mästare.
 

DeletedUser

Guest
Men ett härligt event, riktigt skoj tidsfördriv :) Synd bara att jag redan har tagit alla mina grannars sköldar... :p
 

DeletedUser

Guest
Men hur många "buffs" kan få? Är max en av varje sort eller multipliceras de?
 
Reaktionspoäng
28
Det står:
Mest sällsynta vapensköld

Men vilka är mest sällsynta? DET står ingenstans? Finns det en rangordning eller vad är det fråga om? Det säger ju inte mig ngt om den mest sällsynta vapenskölden är en korp när jag kollar på en fiende. För jag vet ju inte om korp är den mest sällsynta i spelet, eller om det är drake eller? Vilken rangordning har dom egentligen?
 

DeletedUser

Guest
Det står:
Mest sällsynta vapensköld

Men vilka är mest sällsynta? DET står ingenstans? Finns det en rangordning eller vad är det fråga om? Det säger ju inte mig ngt om den mest sällsynta vapenskölden är en korp när jag kollar på en fiende. För jag vet ju inte om korp är den mest sällsynta i spelet, eller om det är drake eller? Vilken rangordning har dom egentligen?

ifrån vänster till höger håller du musen över ser du ovanligheten
på själva event sidan
 
Reaktionspoäng
28
Ah tack, DET missade jag.

:D

Hittade ett fel till. Fast det är ju inget fel det heller egentligen. men det finns inga fler sköldar att få tag på, mer än de i min stam som ligger nära. Och de kan man ju inte ge sig på. Så.... Första dagen och redan var det eventet slut. ;)

Eller genereras det nya sköldar på nattvakan för de byar som inga mer har?
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Ah tack, DET missade jag.

:D

Hittade ett fel till. Fast det är ju inget fel det heller egentligen. men det finns inga fler sköldar att få tag på, mer än de i min stam som ligger nära. Och de kan man ju inte ge sig på. Så.... Första dagen och redan var det eventet slut. ;)

Eller genereras det nya sköldar på nattvakan för de byar som inga mer har?

När du går upp i *nivå* får du en till flagga av den du startade med :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Alltså, är de bara jag som tycker detta event förstör mer än de hjälper?

Nu utgår ja från ett rykte om att man kan stacka bonusar så man kan få 100%, förstår inte riktigt hur de kan va bra för spelet.

Men sen igen, innogames har väl knappast förstått själva va som är bra/dåligt för spelet.
 

DeletedUser

Guest
aad32a565216cb0ac113ed6715ffb5ec.png

76% försvar på alla, sådär har alla rapporter sett ut innan.

Sluta hata på vårat konto, TW.

f9f7158246a0897c103ec9b22b55472c.png
 
Senast redigerad av en moderator:

Jokuram

New Member
Reaktionspoäng
0
Tycker att prestationen "Erövra Vapensköldar: Samlare" kunde vara tydligare, alltså vilka vapensköldar man måste sno för att ens samling ska räknas som en fullständig samling. Visst, jag kan förstå att det just är en del av spänningen att man inte riktigt vet, om nu det är syftet, men samtidigt har man inte hur många möjligheter som helst att kunna sno och när man ska utmana någon borde det därför framgå någonstans vilka vapensköldar man behöver för sin samling.

Exempel:

Jag har en häst, vildsvin och en drake. Alltså behöver jag sno en korp, panter och en ekorre.
 

DeletedUser

Guest
Tycker att prestationen "Erövra Vapensköldar: Samlare" kunde vara tydligare, alltså vilka vapensköldar man måste sno för att ens samling ska räknas som en fullständig samling. Visst, jag kan förstå att det just är en del av spänningen att man inte riktigt vet, om nu det är syftet, men samtidigt har man inte hur många möjligheter som helst att kunna sno och när man ska utmana någon borde det därför framgå någonstans vilka vapensköldar man behöver för sin samling.

Exempel:

Jag har en häst, vildsvin och en drake. Alltså behöver jag sno en korp, panter och en ekorre.

En samling måste inte bestå av alla 6 vapensköldar. Om du har en häst, en drake och ett vildsvin räknas det som en samling med 3 vapensköldar. Om du har en av varje vapensköld räknas det också som 1 samling, fast det blir en samling med 6 sköldar. OM du vill ha två samlingar måste du ha minst två av en vapensköld. Om du nu har en av varje, förutom ekorrar som du har två, så räknas det som en samling med 6 sköldar och en samling med 1 sköld
 

Jokuram

New Member
Reaktionspoäng
0
En samling måste inte bestå av alla 6 vapensköldar. Om du har en häst, en drake och ett vildsvin räknas det som en samling med 3 vapensköldar. Om du har en av varje vapensköld räknas det också som 1 samling, fast det blir en samling med 6 sköldar. OM du vill ha två samlingar måste du ha minst två av en vapensköld. Om du nu har en av varje, förutom ekorrar som du har två, så räknas det som en samling med 6 sköldar och en samling med 1 sköld

Tack, då fattar jag! :)
 
Topp