Dino Utbildar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

crazykid

Member
Reaktionspoäng
0
Hej alla barn och välkomna till Dinoskolan.
Idag ska vi prata om hur våra Dinosaurier lever. Både matvanor, familjeliv och jakt.

Familjeliv

Dessa figurer är flockdjur och jagar för det mesta ihop, oavsett tid på dygnet.
Vi gör det just för att vi inte vill att det som redan har hänt en gång ska hända igen.
ATT VI DÖR UT. Så därför sitter mer eller mindre halva flocken vaken när resterande halva sover.
Och vakar över sina meddinos.
Det är väldigt ovanligt att det dyker upp nya små söta bääääbisar i flocken. Men när det väll gör det
så är det inte bara mor och far som går i döden för sina barn, utan hela flocken.

Matvanor

Vi måste säga att vi gillar de nya tiderna bättre än de gamla.
Förr hade vi löv och dylikt, men dom har vi bytt ut mot chips. Och larverna på bladen bytte vi till härlig vitlöksdip.
Grenarna på träden har vi bytt ut till hotdogs och hamburgare.
Det äckliga vattnet som vi både drack, pissa och tvätta oss i. Har vi bytt ut mot öl/cola.
Eller ja, vi pissar fortfarande i vattnet (toa) och tvättar oss i vatten (Dusch). Men livets dryck har minsann ändrats till det bättre.

Jakt

Alla vet att visa dinosaurier hade små hjärnor och andra hade lite större.
Så därför är våran flock inte helt enig om hur vi ska jaga.
Stegosaurus har ju en hjärna lika stor som en valnöt och därför inte tänker klart.
Utan springer bara på utan att tänka på vad den lämnar efter sig.
Sen har vi ju de lite smartare djuren, Velociraptor.
Dessa levde i flock och kunde samordna attacker på byten flera gånger större än dem själva.
När de ville att de lite större djuren skulle blotta strupen så spela ett av djuren skadad. Och när den stora
men korkade bjässen visade sig. Så sprang resten fram och övermannade besten som inte hade en minsta aning om att de skulle förlora 3 adelståg eee jag menar livet.
 

DeletedUser

Guest
Matvanor

Vi måste säga att vi gillar de nya tiderna bättre än de gamla.
Förr hade vi löv och dylikt, men dom har vi bytt ut mot chips. Och larverna på bladen bytte vi till härlig vitlöksdip.
Grenarna på träden har vi bytt ut till hotdogs och hamburgare.
Det äckliga vattnet som vi både drack, pissa och tvätta oss i. Har vi bytt ut mot öl/cola.
Eller ja, vi pissar fortfarande i vattnet (toa) och tvättar oss i vatten (Dusch). Men livets dryck har minsann ändrats till det bättre.


Borde inte whisky vara livets dryck? :(
 

DeletedUser

Guest
Hej alla barn och välkomna till Dinoskolan.
Idag ska vi prata om hur våra Dinosaurier lever. Både matvanor, familjeliv och jakt.

Familjeliv

Dessa figurer är flockdjur och jagar för det mesta ihop, oavsett tid på dygnet.
Vi gör det just för att vi inte vill att det som redan har hänt en gång ska hända igen.
ATT VI DÖR UT. Så därför sitter mer eller mindre halva flocken vaken när resterande halva sover.
Och vakar över sina meddinos.
Det är väldigt ovanligt att det dyker upp nya små söta bääääbisar i flocken. Men när det väll gör det
så är det inte bara mor och far som går i döden för sina barn, utan hela flocken.

Matvanor

Vi måste säga att vi gillar de nya tiderna bättre än de gamla.
Förr hade vi löv och dylikt, men dom har vi bytt ut mot chips. Och larverna på bladen bytte vi till härlig vitlöksdip.
Grenarna på träden har vi bytt ut till hotdogs och hamburgare.
Det äckliga vattnet som vi både drack, pissa och tvätta oss i. Har vi bytt ut mot öl/cola.
Eller ja, vi pissar fortfarande i vattnet (toa) och tvättar oss i vatten (Dusch). Men livets dryck har minsann ändrats till det bättre.

Jakt

Alla vet att visa dinosaurier hade små hjärnor och andra hade lite större.
Så därför är våran flock inte helt enig om hur vi ska jaga.
Stegosaurus har ju en hjärna lika stor som en valnöt och därför inte tänker klart.
Utan springer bara på utan att tänka på vad den lämnar efter sig.
Sen har vi ju de lite smartare djuren, Velociraptor.
Dessa levde i flock och kunde samordna attacker på byten flera gånger större än dem själva.
När de ville att de lite större djuren skulle blotta strupen så spela ett av djuren skadad. Och när den stora
men korkade bjässen visade sig. Så sprang resten fram och övermannade besten som inte hade en minsta aning om att de skulle förlora 3 adelståg eee jag menar livet.

/Care.....
 

DeletedUser

Guest
Vad fyller denna tråd för syfte egentligen? :p

Crazykid ville få fram att han lyckades deffa ut 3 adelståg, vad jag förstod... Inte för att det är något att skryta om direkt, och det var sannerligen ett jobbigt sätt att göra det på, men men, alla är vi olika =)
 

DeletedUser

Guest
Jag är ledsen crazykid men jag kan inte se att denna tråd har något existensberättigande på V10. Jag tänker dock i min ödmjukhet nöja mig med att låsa tråden för att ge dig en chans att köra en copy/paste på det ursprungliga inlägget (vilket inte är helt ointressant skall erkännas) så du kan göra en tråd i off topic-sektionen istället. Om du känner att det är relevant för V10 så hänvisa gärna till det i topic där men jag kan tyvärr inte släppa dig lös här. Gör jag det så kommer jag att spammas sönder med varianter på temat...

//Humble


**Klick!**
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp