dGröna vs "Alliansen"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Näbb Ankka

Member
Reaktionspoäng
18
det är enkelt o vara kaxig när det är 7 mot 1... Kan slå vad om vad som helst att om ni låg i krig mot 7 stammar så skulle ni inte snacka så mycket bullshit som ni gör nu... eller jo faktiskt, det skulle ni :)

det är fortfarande 5st i "alliansen" det kan inte vara så svårt att räkna till 5
 

DeletedUser

Guest
Det kanske är fem stycken stammar i alliansen, fast det är fortfarande åtta stammar som har krigat mot dGröna den senaste veckan
 

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
det är enkelt o vara kaxig när det är 7 mot 1... Kan slå vad om vad som helst att om ni låg i krig mot 7 stammar så skulle ni inte snacka så mycket bullshit som ni gör nu... eller jo faktiskt, det skulle ni :)

De är ju Dgrönas fel att dem började skaffa för många fiender. Om någon kommer ihåg VIP/Very important players några dagar efter nybörjarskyddet tog slut så upplöste de den stamen. Visst det var en ledares fel att gå på det tricket som de gjorde men redan då hade de skaffat små ovänner.
 

DeletedUser

Guest
Det enda dom gjorde var att farma folk..
Och får man fiender för det så borde nästan alla vara fiender med varandra ..
 

DeletedUser

Guest
Om dom inte vill bli farmade får dom ju säga till , och vilken stam anser du var större som de lånade resurser ifråN?
 

DeletedUser

Guest
Efter en veckas krigande ska jag nu försöka sammanfatta kriget så kort som möjligt, ur min synvinkel som medlem av SuitDn.

Efter att SuitUp och SuitDn försökt få en fredlig lösning med dGröna, för att få dem att sluta farma vissa medlemmar - bestämdes det att vi inte hade något annat val än att gå ut i krig.
Vi började se oss om efter allianser - starka stammar med ett gemensamt mål; SuSa, [x], NWB, CHAOS, KAOS.
När kriget inleddes fokuserades de spelare som utgjorde störst hot, antingen med deff hos de som brukade bli farmade - eller med offensiva anfall. Med en inkompetent ledning, som inte delegerade ut uppgifter till medlemmarna upplöstes KAOS på krigets andra dag.

Efter några dagars stridande, med fina insatser från spelare på båda sidor, började spelare lämna dGröna.
Dessa s.k. flyktingar kommer inte få någon pardon av alliansen, vi kommer aldrig sluta förfölja dem.

Nu efter en veckas konstant krig kan jag endast säga: bra kämpat till dGröna, som fortfarande vägrar ge upp - som fortfarande kämpar tappert.
Och jag kan inte göra annat än bocka mig till de allierade, där samarbetet fungerat utmärkt - med både deffensiva manövrar, och offensiva.


Vidare har jag läst att vissa här på forumet tyckt det är fegt av Alliansen att anfalla en ensam stam utan förvarning. Till dessa kan jag endast säga; vi försökte få en fredlig lösning på problemet innan kriget inleddes, något som dGröna vägrade acceptera. dGröna var de som inledde fientligheterna, vi är de som avslutar dem.

Vidare ska jag också dementera de rykten som vissa sprider att SuitDn och SuitUp är massinvitesstammar.
Det är möjligt att vi startade så, det vet jag inte då jag inte var med i stammen under dess första vecka. Sen jag tog över ledningen över SuitDn har vi dock alltid haft höga krav på våra sökandes - något vissa andra stamma tydligen inte har, då vi ser att en del stammar tar in de som flyr från dGröna.

Det var allt för mig =)
MvH
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: NWB, SuitUp, SuitDn, [x], SuSa
Side 2:
Tribes: dGröna

Timeframe: För alltid

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 2
Sida 2: 0
Skillnad: 2

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 5,099
Sida 2: 0
Skillnad: 5,099

chart
 

DeletedUser

Guest
Intressant sammanfattning, håller med att de gröna får skylla sig själv då de vägrade acceptera budet eller vad man ska säga, BTW några mer adel på gång från alliansens sida? Eller bara ni kattar ner de hehe :D
 

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
Intressant sammanfattning, håller med att de gröna får skylla sig själv då de vägrade acceptera budet eller vad man ska säga, BTW några mer adel på gång från alliansens sida? Eller bara ni kattar ner de hehe :D

Har snart adel en bit kvar men mina fina medspelare hjälper mig att hålla ner han jag kommer adla :)
Så snart när jag fått adel så förlorar dem en by till ;)
 

the holy afro

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker det är roligt att sut up/down och NWB skryter om att dom köttar oss! Ni attackerar ju förfan med deff trupper :S
Ända stammen jag har blivit imponerad av i detta krig är [x] ni andra hade aldrig klarat er utan dom! :)
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Tycker det är roligt att sut up/down och NWB skryter om att dom köttar oss! Ni attackerar ju förfan med deff trupper :S
Ända stammen jag har blivit imponerad av i detta krig är [x] ni andra hade aldrig klarat er utan dom! :)

Denna stam gjorde ju också den första krigsförklaringen så jag kan inget annat än hålla med, de andra gick bakom i den redan nerhuggna skogen.
 

DeletedUser

Guest
Denna stam gjorde ju också den första krigsförklaringen så jag kan inget annat än hålla med, de andra gick bakom i den redan nerhuggna skogen.

Vi var inte medvetna om att [x] redan stred mot dGröna - detta upptäckte vi efter 1 dags stridande, vilket också var när [x] intredde i alliansen.
Vi var fullt beredda att slåss ensamma mot dGröna om vi hade behövt, men ja - utan [x] hade förlusterna blivit större.

Var föregående talare hört att vi endast anfaller med deff trupper kan jag inte förstå - vi har flera medlemmar som rensat era byar med offensiva trupper.
Snarare vore det konstigt om vi lyckats slå ut era byar med bara defftrupper.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp