Detta var ILLA

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Hej, det var ett tag sedan!

Men nu är det faktiskt så att jag blir väldigt upprörd här över en grej, eller vi kanske ska kalla det en "ny funktion" :confused:

Hur som helst är det nytt för en riktig värld på .se, och det är alltså en liten inställning som går ut på att man kan köpa och sälja resurser på marknaden för premiumpoäng.

Inte minst har detta utnyttjats av de topprankade för att växa. Det har dessutom utnyttjats på ett annat sätt, ett mycket mer raffinerat sätt.

Låt mig förklara:

Spelare A och Spelare B är kompisar. De beslutar sig för att skapa 2 konton var (dvs 4 konton sammanlagt, varav ett seriöst var och ett boostkonto var) med delad internetanslutning mellan sina egna konton. (Spelare A har alltså en brygga mellan sina 2 konton, medan spelare B har en delad mellan sina 2 konton).

På detta sättet kommer spelare A kunna lägga upp ett erbjudande på marknaden från sitt boostkonto med exempelvis följande kvantiteter:

Erbjudande: 1000 järn
För: 100pp (premiumpoäng)


Spelare B accepterar sedan erbjudandet från sitt seriösa konto och får sedan premiumpoängen tillbakaskickade från Spelare As konto.

Sedan blir det Spelare B som får logga in på sitt boostkonto och lägga upp ett liknande erbjudande t.ex

Erbjudande: 1000 trä
För: 100pp


Spelare A accepterar erbjudandet och får sedan premiumpoängen tillbakaskickade av Spelare B.


Detta är alltså 2 otillåtna drag i ett, dels har varje spelare 2 konton (svårkontrollerat såklart, men fortfarande olagligt). Det är alltså dessutom ett sätt att boosta konton genom att skapa fler vilket även det är otillåtet.


Ta bort detta fusket nu tillsammans med den okontrollerbara funktionen.

Over N Out
Felix
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Väldigt annat sätt då de inte krävs någon deladinternetanslutning och är fullt lagligt, bara sjuktligt tråkigt.

Jo jag förstår hur du tänker, men det uppfyller samma syfte och på så sätt missbrukar funktionen.

Edit: Vilket var syftet med ursprungstråden :)
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Jag förstår att det nog inte går att göra något nu, men denna funktion är verkligen ett sätt att förstöra spelet imo..
 

MakinBacon

Member
Reaktionspoäng
0
haha klaga på tyskarna ist, tror inte .se kan gö så mkt åt det.

fast fett drygt om man håller på och missbrukar systemet
 

DeletedUser

Guest
jag gillar nya funktinen, fixat en del prem däär, de e mest nick's stam (nickovicen) som har accat mina bud
 

Sterna1

New Member
Reaktionspoäng
0
jag gillar nya funktinen, fixat en del prem däär, de e mest nick's stam (nickovicen) som har accat mina bud

Så sant så, fått ihop närmare 3k pp. Ryktas att somliga är villiga att betala lagom mycket för resurserna, elller....? :thinking:
 
Topp