Det ryktas att...

Fvyer

New Member
Reaktionspoäng
2
Tjenare! Tänkte idag skriva lite rader här i det externa för att berätta för er lite smått och gott gällande LP/LF, en tankeställare till framtida världar med mera. Bevis? Hojta till med ett PM på V37 så ger jag er vad ni vill ha.


Fvyer är mitt in-game namn, för ett par månader sedan så var jag medlem i stammen TWIST där vi hade en IAP med stammen TDM, min stam hade en ledare vid namn judge666 och TDM's ledare var long John, vår ledare valde utan att ha talat med oss att anfalla en spelare i TDM strax efter att vi beslutade att ha IAP vilket INGEN av oss accepterade så det uppstod väldigt mycket problem och strax efter detta där jag fört en dialog med long John och han talat om för oss hur starka band till spelare i LP/LF han har att inom kort kommer en våg komma och vi är borta. Anfallen kommer, jag klarar mig undan och strax därefter förlorar jag tre byar på ett par timmar och hojtar till Finzone i PM.

Jag och Finzone för en dialog, då jag adla en by av honom kom vi fram till att om jag återlämnar den för att visa förtroende och är de andra i LP/LF okej med det så ska han och de andra låta mig vara, vilket det var.

Jag börjar växa långsamt, bara efter någon dag är hela TWIST borta och jag är kvar, jag har under denna tid pratat en del med long John så jag hoppar över till TDM som TYDLIGT har en allians med LP/LF. När jag går med i TDM får jag förklarat för mig att vi är som en liten understam till LP/LF skulle man kunna säga, vi bidrar med defensivt i det stora kriget mot Stam2. Eftersom jag var såpass tacksam att Finzone "räddat" mig så gjorde jag alla mina utskick till honom vilket alla var okej med. Nån vecka/månad går och long John drar på semester, en vecka är vi utan honom och sen kommer en dag där han PM:ar mig och talar om att han blivit av med sitt lösenord eller dylikt och inte kommer komma tillbaka på ett tag och att jag ska ta ledarskapet över stammen och rulla vidare. Under denna period har vi i TDM blivit konstant anfallna utav stammen BS och vi kan inte försvara oss då ALLT vårat defensiva är ute hos LP/LF, long John skriver till mig att hojta till LP/LF som bör hjälpa oss med lite yxor men efter flera PM även mina andra stam-kamrater meddelar folk i LP/LF och ingen hjälp utlovas. Jag för en dialog med ledaren i BS där jag sedan (dumt gjort) mer eller mindre hotar i LP/LF's namn då jag börja se byar försvinna ifrån TDM spelarna och LP/LF inte gör något. Ledaren i BS tar det på allvar vilket är självklart och backar undan, kriget läggs ner EXAKT som jag var ute efter och vi kan ha kvar vårat defensiva ute hos LP/LF utan problem och hjälpa i kriget mot stam2 vilket var de enda vi ville.

Nån timme/dag går svagt minne och jag får ett par anfall på mig av oblivionens och jag PM:ar och frågar varför, likaså till Finzone och han förklarar då att det är för jag hotat i deras namn han anfaller men det borde vara lugnt snart och jag får förklara mig men som vanligt är Finzone den vita riddaren och räddar upp hela situationen. Här någonstans emellan har V39 kommit ut och jag startar nära DABASAUR som var r1 på 37:an då och även i skrivande stund. Hade fått en vänförfrågning av honom och accepterade och jag skickade iväg ett PM, fick ett snabbt svar och vi prata vidare. När detta sedan kommer fram till LP/LF att jag haft kontakt med DABASAUR börjar oron från deras sida, "varför har du det, varför söker du hjälp av honom" Då DABASAUR DIREKT ställde upp och bidrog med offensivt och annat som inte LP/LF gjorde. Vi i stammen rycker upp oss, tar hem vårat defensiva ifrån LP/LF för att försvara oss ifrån BS som precis börjat attackera igen då de fått klartecken mer eller mindre ifrån LP/LF, spelaren ska ha varit Marback har ingen säker källa på det dock. Vi sliter hem det defensiva, och ger oss 110% in i kriget, JAG dock behöll mitt defensiva ute hos Finzone. Vi börjar ta lite byar, de tar lite byar men kriget ser fortfarande illa ut och jag vill fokusera på det stora kriget mot Stam2 och talar därför om detta för LP/LF, en spelare vid namn Crack is back snappar upp detta och var faktiskt den andra efter Finzone som säger att han kan ställa upp med lite yxor vilket han i ett senare skede ska ha gjort. Kriget lugnar ner sig lite grann och tiden går, en dag får jag ett PM ifrån en spelare i LP/LF håller namnet utanför där han frågar hur läget ser ut mellan oss, ifall vi vill spela med dem mot Stam2 indirekt och ifall vi kan bidra med defensivt osv. Jag förklarar att vi kommer ställa upp på LP/LF som vi hela tiden gjort, jag driver vidare stammen efter long John bara med samma syfte. Spelaren ifrån LP/LF verkar glad över svaret och tackar och ännu en gång är vår allians bekräftad.

Tiden fortsätter gå, mitt defensiva är fortfarande kvar ute hos LP/LF. Jag glider in på forumet en dag och läser att en utav mina stam-medlemmar har inkommande ifrån LP/LF och jag misstänker att det bara blivit något fel och hojtar till en spelare i LP/LF som sedan svarar och vi för en dialog sätter ihop ett svar åt er här: "Vi var tvungna att hitta ett sätt att gå vidare i spelet och vi tyckte detta var rätt, det var framröstat och majoriteten tyckte detta." Jag ifrågasätter då och säger att vi har allians och man inte gör så, då under hela världens gång har LP/LF uttalat sig om att man inte gör så, de spelar "fair-play" och de anföll ju oss i TWIST också för vi gett oss på TDM under en IAP? som vi fått de förklarat från början då.

Hojtar till de spelare jag faktiskt hade en relation till vilket var DABASAUR och Finzone. Finzone förklarar läget och att jag inget kan göra. DABASAUR's svar tänker jag inte tala om dock så fick ju TRGGD fnys om hela situationen på grund av detta och då helt plötsligt blev allt allvarligt och seriöst för LP/LF.

Får sedan reda på att jag eventuellt kan klara mig, TDM blev upplöst och jag står kvar utan stam, ett par dagar innan detta har jag ansökt till LP/LF och invänta svar.

Får sedan förklarat på ett håll att jag kommer antingen tas in av LP/LF eller TRGGD2. Ytterligare en dag går och jag vaknar upp med anfall ifrån Nolis och ett PM där jag får förklarat att jag ska bort mer eller mindre.


Den/de spelare som försökte göra någonting var DABASAUR och Finzone på kanten även crack is back och vill tacka er för att ni inte till 110% höll stammen bakom ryggen.

Ni andra spelare i LP/LF? Ni är lika luffiga ni uttrycker er att Stam2 är för hugg i ryggen och dylikt, ni spelar lika fult spel och hoppas folk snappar upp detta och tar med er det i framtida världar och ni blir lämnade utanför.
 

Fvyer

New Member
Reaktionspoäng
2
Vill även tacka hela TRGGD och Tidaholmskrigarna, när mina byar var utsatta av anfall så ställde de upp med mängder med defensivt bara efter jag skickat 1 PM, inget av det fick vi ifrån LP/LF efter månaders allians.
 

Peligroso

Member
Reaktionspoäng
8
Ryktas att jag mest är nyfiken på vad det är för skrönor som sprids om Stam2 för att få hela världen emot oss. Stam2 har aldrig huggit någon i ryggen, ryktas att jag är väldigt nyfiken på att höra vad som åsyftas med det.
 

oblivionens

Member
Reaktionspoäng
2
Ryktas att jag inte gillar folk som hotar folk med vårat namn i en konflikt som inte berör oss, ni skulle kontaktat oss så vi kunde ha rett ut situationen.

Ryktas att vi i Lp / LF inte vill ha stora fiende kluster i ryggen på oss.

Ryktas att jag inte har en aning om vad Fvyer menar när han säger att vi sprider rykten att Stammarna har huggit någon i ryggen.

Ryktas att Fvyer kickade alla från TDM.

Ryktas att det hela handlade i det stora hela om ett par byar i våran bakgård i detta skede av spelet och var en säkerhetsrisk.
 

sir lanselot

New Member
Reaktionspoäng
0
Det ryktas att en stor LP/LF spelare föredrar att adla småspelare under nätterna så de inte hinner deffa
 

Fvyer

New Member
Reaktionspoäng
2
Haha jävlar vilket skitsnack du talar gubbe, ryck dig i skägget förfan oblivionens.

Förstår att du/ni inte gillade att jag "hota" i erat namn, dock var det för ett gott syfte för att vi skulle ha kvar vårat defensiva ute hos er och slippa dra hem det. Har förövrigt talat om ett flertal gånger att jag vet att det var väldigt dumt av mig och att de inte kommer hända igen och det har varit lugnt så vet inte varför du hakat upp dig på de.

Sen punkt två där att ni inte vill ha "stora fiende kluster i ryggen på er" så har jag PM kvar där crack is back skriver att han ska adla en stam-medlem av oss som blivit av med 1/2 byar till Stam2 vilket jag godkände och innan jag ens gjorde det hade crack is back flera tåg på g mot honom men la det åt sidan. Sen där emellan så skrev jag även till crack is back och frågade om de var okej för er i LP/LF att vi intern adlade Klunsen eftersom han skulle gått till er men satsa hårt på V39 istället vilket han inte talat om för oss så vi hann inte agera.

Påstår heller inte att de är specifikt DU som talat om att Stam2 gjort hugg i ryggen och dylikt, har mycket mer därtill som spionage med mera men håller den personen utanför.

UPPLÖSTE, inte kicka alla från TDM och de va efter att ni bombat med anfall mot varenda spelare i stammen och de alla gett upp och var bara jävligt förbannade att en allians högg oss i ryggen.

Den sista punkt du skriver oblivionens är skitsnack också, för fick tydligt förklarat att det var ert sätt att "gå vidare" på och när tågen verkligen började komma hade ni tagit tillbaka mestadels av de byar som Stam2 tagit ifrån TDM's spelarna. Förövrigt så låg jag kvar ett par DAGAR efter de andra var ut adlade och sedan så fick jag bara ett PM där det stod att jag var på tur så vet inte vad du snackar för skit, stå för vad du/ni gjort istället för att sitta här och snacka skit.
 
Senast ändrad:

Fvyer

New Member
Reaktionspoäng
2
Sammanfattning: Vi deffade er under hela den tiden TDM existerade, både med och utan mig som ledare. Vi hade en stark allians då long John var ledare, lite svagare när jag var ledare men den fanns där och var bekräftad och ni valde att "gå vidare" med att adla ut varenda spelare i TDM på ett par dagar. Ser inget rätt ni gjort och ser absolut inget fel vi gjort så kom ner på jorden nu gubbe och acceptera att det du gjorde var fel.


Sen förresten nu när jag läser om "ni skulle kontaktat oss så vi kunde ha rett ut situationen" är rätt säker på att hela stammen meddelade väldigt många spelare i LP/LF gällande situationen om BS, jag hade daglig kontakt med Finzone även crack is back och de var de enda som var redo att svinga lite med yxorna, ni andra pajaser luta er tillbaka och tog emot defensivt utav oss men gav inget tillbaka så vet inte vad du snackar om på den punkten heller, kan slita in ett par tidigare TDM lirare här så kan vi få ett par screenshots på alla PM som skickades iväg under denna tid. Pajas.
 

david10333

New Member
Reaktionspoäng
2
Ryktas att BS var anledningen till allt drama :D Ryktas också att fvyer är en man som bara pratar sanning :)

Gooo FVYER!!!!
 

kimzs

Member
Reaktionspoäng
17
Jadu... Peligroso.. Du kan ju fiska lite i hur vissa av dina medlemmar beter sig så får du en tydlig förklaring.
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att den enda som borde rycka sig i skägget är scrubban ;)
 

Byhövdingen

Member
Reaktionspoäng
0
ryktas att jag vill spela här, vem vill ha mig och var. Annars ryktas det att jag spelar solo tills frågan är besvarad
 

Peligroso

Member
Reaktionspoäng
8
Jadu... Peligroso.. Du kan ju fiska lite i hur vissa av dina medlemmar beter sig så får du en tydlig förklaring.
Att "vissa" här = Philiplainen som kanske är lite okonventionell och har skaffat sig ovänner hos er i TRE är väl ingen hemlighet, men det han har gjort är verkligen ingenting jämfört med hur vissa andra har (miss)skött sig på den här världen, och de har inte fått hela världen emot sig för det, snarare med sig...
 

kimzs

Member
Reaktionspoäng
17
Att "vissa" här = Philiplainen som kanske är lite okonventionell och har skaffat sig ovänner hos er i TRE är väl ingen hemlighet, men det han har gjort är verkligen ingenting jämfört med hur vissa andra har (miss)skött sig på den här världen, och de har inte fått hela världen emot sig för det, snarare med sig...


Du inser att jag knappast kan utgå ifrån annat än de händelser som jag och mina medlemmar råkat ut för?
Med tanke på personens hot och försök till utpressning så är det väl rätt så givet att han inte är vidare omtyckt hos oss?
Detta var första intrycket alla vi fick från er stam, konstigt att vi väljer att inte samarbeta med er? I think not.

Skulle mer kalla honom grymt omoralisk som spelare, för att inte tala om ful i sitt spelsätt.
 
Topp