Det ryktas att ...

DeletedUser

Guest
Damer och herrar, pojkar och flickor, hästar och katapulter, vi har ett problem.
Vad gäller och vad gäller inte i ryktestråden?

De flesta har svårt att definiera vad som är tillåtet och inte i ryktestråden, både spelare och moderatorer. Vi har länge sett det här som ett problem, men inte riktigt vetat hur vi bäst skulle kunna lösa det hela. Har diskuterat med spelare, administratörer, moderatorer och även vår käre community manager.

En kväll fick jag en idé, som jag bestämde mig för att jobba vidare på.
Sagt & gjort, presenterade mitt förslag hos högsta chefen(åtminstone här på .se), och det var i princip enbart positiva reaktioner. Jag tror faktiskt att det bara var positivt. Det kändes ju bra, så vi fortsätter vidare då. Pratade med ytterligare en person, vår käre pensionär Angwidd.

Det vi ville få fram var ett dokument med riktlinjer & regler, som underlättar för både moderatorer och medlemmarna på forumet. Ryktestråden har varit bland det svåraste att moderera, och det är ju inte lätt för en medlem att ta en bestraffning när man inte vet vad som är tillåtet.

Självklart har vi en liten vändpunkt i min alldeles underbara historia – Angwidd har ju så klart redan gjort det här, för länge, länge sedan.

Alltså – det var en gång ett forum som tillhörde Värld 7, och där var det – förr i tiden – väldigt livat. Så livat att ryktestråden där spårade ur totalt... En av de – på den tiden – stora ledarna tyckte det här var alldeles fruktansvärt, och gjorde allt i sin makt för att återupprätta lugnet i forumet.

Som den intelligente man han var kontaktade han forumets beskyddare, Angwidd. De smed planer för hur den här ryktestråden skulle se ut, och till slut stod där – klart och tydligt:

----------------------------------------

REGELVERK:


• Stam och spelare som ens rykte berör ska benämnas när man berättar sitt rykte.
- Godkänt rykte: "Det ryktas att Gaffel lyckades med något alla andra misslyckats med och på ett strukturerat sätt bett om en ny ryktestråd."
- Inte godkänt rykte: "Det ryktas att en spelare i en stor stam tänker starta inbördeskrig."

• Man har rätt att dementera ett rykte, dock så ska det dementeras med fakta.
- Godkänt att dementera med: "Det stämmer inte eftersom jag som stammedlem har tillgång till vår diplomatilista"
- Ej godkänt att dementera med: "Du ljuger! (tio)", eller "Nino snackar goja"


Personangrepp är precis som i alla andra trådar på det här forumet förbjudna. Vilket kommer leda till åtgärder enligt forumreglerna.

Men för att denna tråd skall få fortleva krävs det att alla drar sitt strå till stacken och anstränger sig till det yttersta att få till den bästa ryktestråden någonsin. Inget offtopic nu. Bara välgrundade rykten och fakta.

Finns en tråd gällande ett krig ska inlägg gällande det specifika kriget tas där, såvida det inte handlar om att dementera/bekräfta rykten. Krävs det flera inlägg bör diskussionen flyttas till krigstråden. Ovanstående inkluderar statistik, vilket också begränsar sig till ett inlägg. Krävs det mer än så, så krävs det nog även en tråd angående kriget.

----------------------------------------

Det var allt för den här gången, jag hoppas att ni haft en trevlig läsning!


Med vänliga hälsningar
Mudnor & Tribal Wars.se Team

Creds till Xray & Angwidd, det är de två som tillsammans utformat regelverket.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Änteligen, har saknat struktion för dessa trådar allt för länge.
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Det ryktas om att YAWN erbjuder stammar IAP/allians status för att stötta dom i kriget mot MuM :eek:

Kan ledningen i YAWN bekräfta eller dementera detta. :confused:
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att barbaradlare kring kaninen ångrar att dom tog en barbby från första början då detta ledde till att dom förlorade sin huvudby istället :)
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas om att YAWN erbjuder stammar IAP/allians status för att stötta dom i kriget mot MuM :eek:

Kan ledningen i YAWN bekräfta eller dementera detta. :confused:

Om detta är sant så är det sjukt dåligt av yawn.. Och det skulle inte förvåna mig om det va sant =)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ryktas om att det utspelar sig något bakom MuM's och Cmon!'s kulisser :).
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att El Maestro Kontot är aktivare än någonsin efter att ägaren som vart bortrest i en månad kommit tbx. Nu görs de ComeBack.
 

DeletedUser

Guest
det ryktas att Hades börjar ge upp kriget mot -NG- och fly.

tittar man bara på statsen så ser man


Side 1:
Tribes: -NG-
Players:

Side 2:
Tribes: Hades
Players:

Timeframe: Senaste 3 månaderna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 78
Sida 2: 197
Skillnad: 119

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 23
Sida 2: 3
Skillnad: 20

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 342,203
Sida 2: 549,089
Skillnad: 206,886

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 144,951
Sida 2: 19,815
Skillnad: 125,136

chart
 

DeletedUser

Guest
det ryktas att Hades börjar ge upp kriget mot -NG- och fly.

Dementeras. Endast en spelare har lämnat oss utan godtagbart skäl, och vi som är kvar ämnar bjuda upp till dans.

Det ryktas att EWWA säljer skinnet innan björnen är skjuten, om man skall döma av deras attityd på forumet. Det ryktas även att EWWA verkar vara väldigt stolta över sin insats trots att de ligger under både mot Hades och Banzai.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
ryktas att banzai har börjat skicka massor av fejk : D dock inte mkt rens
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att Bern3hardt inte har någon vidare koll på tidigare världar, då han beskriver spelare som spelar endgame på V2 som "ganska orutinerade".
 

DeletedUser

Guest
det ryktas att ewwa knappt har skickat fejk utan överlåtit den saken till NG.
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Ryktas att Yawn och Träd har en allians. Blir detta en anledning för Träd att gå på Cmon? :)
 
Topp