Event Det är dags att Inta Borgen igen!

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
CAlogo.png

Kära spelare,

även om du jämnade deras borgar med marken förra gången, har dina envisa fiender byggt upp sina fästen och återvänt med full kraft!

Det är dags att återigen skicka ut dina legosoldater för att visa fienden att deras defensiva strukturer inte betyder ett smack för dina arméer! Inta Borgen är tillbaka, med förnyad kraft!

Nytt för denna gång är en del mindre förändringar och förbättringar, som kommer förklaras i detta tillkännagivande.

Eventet startar: 9:e oktober 2018, kl 14:00
Eventet avslutas: 23:e oktober 2018, kl 14:00
Deltagande världar: Alla utom Classic och Speed

Till vapen!

Du kan delta i striderna via byöversikten eller ikonen med den brinnande borgen i det övre högra hörnet.

I detta eventet blir du grupperad med 49 andra spelare på världen. På eventskärmen kan du se den borg som just nu attackeras och arméerna som belägrar den. Ditt jobb är att använda de legosoldater du har tillgängliga för att förstärka de belägrande styrkorna och hjälpa dem att inta borgen. Dina tillgängliga grupper legosoldater visas på eventskärmen. Nya legosoldater kommer rekryteras till din armé var 30:e minut, till ett max på 16. Varje gång du väljer att förstärka en gren av belägringsarmén kommer en grupp av legosoldater skickas från ditt läger och öka framstegsmätaren med fyra poäng. När tillräckligt många legosoldater skickats till den specifika grenen av armén kommer de göra sin plikt och försvara trupperna eller attackera borgen.

CAmercenary.PNG


Det finns tre slags arméer att förstärka:
  • Angrepp: Riddare, fotsoldater och andra soldater. Den främsta attackstyrkan. När framstegsmätaren är full, kommer 1-5 skada (plus bombardemang) att utdelas mot borgen.
  • Flottans leveranser: Skepp för att förstärka de övriga Legosoldaterna. När framstegsmätaren är full, lägger detta till 50% färdigställande av Angrepp och Bombardemang mätarna.
  • Bombardemang: Dina katapulter och blidor, försvagar de starka förvarsmurarna på borgen. När framstegsmätaren är full kommer den utdela 1 poängs skada på borgen och öka skadan gjord av Angrepp med 3 poäng.

CA_assault.png


Förstöra borgen

När borgen når 0 HP blir den förstörd. Medaljerna som finns i borgen fördelas lika mellan alla deltagande spelare och dina arméer går vidare mot nästa borg, som kommer att innehålla ännu fler medaljer!

Medaljer delas även ut beroende på din position i de individuella rankningarna. Ju mer du bidrar till en kategori, desto större chans har du att få fler medaljer!

När en borg kommer under 10 HP, har du möjlighet att plundra den. Det kommer att omedelbart orsaka 1 poäng skada på borgen och ge extra medaljer! Som ett nytt tillskott till eventet, kommer var fjärde borg som blir intagen att ge din grupp extra medaljer.

Jobba tillsammans i stammen!

Om du är medlem i en stam, kommer varje medalj du får även att räknas in i stammens totala framgång. När stammens totala antal medaljer när en viss gräns, aktiveras en bonus för hela stammen under 48 timmar! För denna omgång av eventet är det gjort fyra förbättringar till den funktionen:
  1. Du kan nu bidra med extra medaljer så ofta du vill, men kostnaderna för detta kommer vara stigande. Kostnaden återställs varje dag. Kom ihåg att donerade medaljer enbart läggs till stammens mätare, inte din egen personliga.
  2. Belöningarna har blivit något förändrade. De tre nivåerna av medaljer som krävs från lägst till högst är nu : +10% rekryteringshastighet, -10% myntkostnad och +10% resursproduktion.
  3. Mängden medaljer som krävs har sänkts jämfört med tidigare version. Nivåerna låses nu upp vid 75.000, 150.000 och 300.000 medaljer.
  4. När du donerar medaljer har du nu en 50% chans att få minst en extra legosoldat, upp till max fem. Med hjälp av detta är det möjligt att gå över taket på maximalt antal legosoldater, men du kommer inte kunna köpa ytterligare legosoldater förrän du är under taket igen.

ca_tribegauge_102018.png


Kraften i medaljer

Dina surt förvärvade medaljer kan användas i vår eventshop, där de kan bytas ut mot intressanta föremål. Föremålen du byter till dig för medaljer under eventet kommer vara kvar i ditt lager när eventet är över. Så du kan spara några för kommande behov!

När eventet slutar kommer du fortfarande att ha 24 timmar på dig att besöka eventshoppen och använda dina medaljer via eventskärmen. Efter den tiden kommer eventskärmen inte längre vara tillgänglig, medaljerna försvinner och du kommer inte längre åt eventshoppen.

Vänligen notera att om du under eventet överför din by till en Casual värld kommer inte medaljerna att överföras!

Så, ut och ta ner borgarna! För äran! ...och medaljerna.

Vi ser fram emot feedback, som du kan lämna i denna tråd.

tribalwarsteamSWE1.png
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Det har varit en hel del diskussioner om de här föremålen, och oavsett vad man spontant tänker (för nästan alla reagerade exakt som du) så är det här snarare ett försök att styra upp än att sänka.

I grunden handlar det i princip om resurserna. Generellt är resurspaket de mest populära föremålen vid eventen, och de delas även ut som login bonusar och i andra sammanhang. Det gör i en del fall att man som spelare kan ha tillgång till nästan obegränsade mängder resurser. Eftersom merparten av resurserna används för att bygga trupper, är det här ett försök att balansera och bryta mönstret där man kan fylla upp sina förråd, använda alla resurser, fylla upp förråden och fortsätta på det sättet i en loop med extrema mängder resurser. Tanken är alltså att i längden försöka byta ut en del av resursföremålen mot mer specifiserade föremål där du istället för att använda resurser använder ett dedikerat föremål direkt till samma sak.

Sen har vi självklart haft (en hel del) synpunkter på det här, för hela tanken med att kunna "köpa" trupper är otroligt provocerande och stigmatiserat. Jag gissar att många av oss fortfarande är skeptiska, men som de just nu aktuella föremålen ser ut med den bakgrund som finns om att styra upp flödet av resurser finns det faktiskt, trots allt en viss poäng i det. Det är en väldigt begränsad mängd, det är en tidsspärr inbyggd så du ändå får vänta (inte fullt lika länge som om du bygger motsvarande enheter men 14-18 timmar är knappast så du kan snipa med de nya trupperna). Men framförallt så är det i långa loppet mer hanterbart och effektivt att ha föremål som ger ett mindre antal snabbare producerade trupper i en by, än resursföremål som kan ge dig 100+byar med ständigt fulla truppköer och resurser.
 

DeletedUser

Guest
Antar att detta är ett generellt svar från .net och jag börjar bli mer och mer övertygad att de på innogames faktiskt inte spelar spelaey och inte har gjort det på bra länge för det är inte förankrat i verkligheten. Åtminstone inte som den ser ut idag.

Du stackar bonusar idag, den ovan nämna ressfixering tillhör de spelarna som dagligen får smisk av de som nyttjar andra bonusar. Inno har redan förstört hela andelssystemet. På v43, nu om jag vill, proddar jag mynt för 9k lera, trots 30 som startvärde, för bonusar stackar. Man väljer inte ressbonusar man väljer krigsbonusar, eller dubbelflagg som ger 24% billigare mynt om det är tillväxt som efterfrågas. Ytterligare ress behövs inte, om man verkligen vill boosta finns insamling.

Ponera nu att det är en relativt nystartad värld och jag har prem som fan. Jag har just nu bara 1 by men eventet kommer, jackpot! Jag är helsämst på spelet men såg något Abel sa.

i början av världen släppes det precis som på v45 möjligheten att köpa bonusar. Så jag köpte 10 av varje, cash is np.

I eventet köper jag dessa offtrupp bonusar och dubbelflagg.

Jag plockar två 10% farmbonusbyar som ligger bredvid (som mina på v45) och smäller in en goda skördar i varje och 10% extra befolkningsflagg. Jag premar farm, barack och stall enbart. Ressbonusar finns ju, varför göra annat,

Jag poppar barackbonus, krigsfot, lägger i mina paladiner med 15% rekrytering och tajmar så jag drar en av dessa "gratis trupper skit" att aktiveras hela tiden. Första ger mig 2.5% av fria ytan yx vilket som är 800 yxor, direkt. Nästa tillfälle får jag cirka 700. På denna tiden har jag rekryterat cirka 1000 egna yxor.
På drygt ett dygn har jag 2500 yx.

Jag byter om till attackflagg, dubblar dem till 20% aktiverar 15% attackbonus, 15% yxbonus, paladinen är givetvis fixad till 30%.

Bredvid mig finns en av världens skickligaste spelare, 3 spelare har suttit 24/7, de premar lite och är ganska stora. De spelar i största stammen på världen, de har bra samarbete. När noobskyddet släpp har den ungefär 7-800 lc. Jag anfaller honom med mina 3 byar. Stammen är aktiv och alla får in deff innan attacken landar och den blir... SLAKTAD, totalt.

Jag har nu slagit ut hela stammens deff, för de inte premar lika extremt.

Jag gör om samma sak med trupperna en gång till och har nu dag 2 cirkus 4K yxor.

Jag åtnjuter att ha vunnit hela världen på 3 dagar.
 
Senast redigerad av en moderator:

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Kan ni inte anställa Abel som något slags filter där alla Innogames idéer måste passera innan de körs ut i production?

1sytoo.jpg
 

DeletedUser

Guest
Ska jobba i Hamburg om några veckor, kanske springer in på kontoret på innogames och kastar en dadel i ögat på dem och skriker "no destroying tw more pls".
 
Topp