Event Den Resande Köpmannen har vägarna förbi Tribal Wars igen!

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
merchant_banner_600_75_px.jpg


Kära spelare,

den resande handelsmannen Midas är tillbaka och än en gång behöver han din hjälp! Ditt jobb är att vakta honom under hans resor, och se till att han kommer fram helskinnad.

Även om eventet förmodligen låter bekant för våra gamla krigare, så vill vi påpeka att vi gjort många ändringar och förbättringar sedan förra gången du såg detta eventet.

Midas kommer starta sin resa den 9:e augusti kl 12:00 och vara på resande fot i fyra dagar. Hans resa är slut den 13:e augusti kl 12:00.



Besegra angriparna
Under detta event måste du till varje pris försvara handelsmannen Midas genom att slåss mot anfallande skurkar och banditer med ditt förband av legosoldater. Alla har olika styrkor och svagheter.

Angriperna du stöter på väljs slumpmässigt från en pool av olika enheter med varierande offensiva och defensiva värden. Du måste vid varje sammandrabbning tänka efter, och använda dina män klokt för att kunna besegra banditerna.

merchant_units_450px.png


Striderna är turbaserade (alltså baseras på när det är enhetens tur att anfalla). Längst ner på stridsskärmen ser du i vilken ordning det kommer vara enheternas tur att anfalla. När en enhet attackerar kommer den sänka den utsatta enhetens defensiva värde med ett slumpat värde inom sitt attackvärde. När en enhets defensiva värde blir noll, är den satt ur spel. Men oroa dig inte om dina legosoldater blir knockade, de kommer repa sig och vara klara för drabbning igen till nästa anfall.
Längst ner på stridsskärmen där du ser vilken ordning enheterna kommer attackera, kommer den aktiva enheten visas med en större ikon. För att anfalla en av angriparna, bara klicka på den. En pil kommer visa vilken enhet som attackeras och en siffra visar skadan som gjordes. För att snabba upp animeringen och kanske spara lite tid hittar du ett val för just detta längst ner till höger på stridsskärmen.

trump2_turnorder.png




Öppna kistor
När alla angriparnas enheter är besegrade kommer Midas belöna dig med en kista från hans kärra. Dessa kistor kan innehålla ett av flera olika föremål. För att vad som kan vara i kistan behöver du bara klicka på den för att se en lista. Att öppna kistorna tar tid, och du kan bara bära tre kistor i taget på resan. Så se till att låsa upp dem regelbundet! Inuti kistorna hittar du även erfarenhetspoäng för dina legosoldater. När de når en högre nivå förbättras deras offensiva och defensiva förmågor, men det innebär även att de angripare som dyker upp kommer bli tuffare.

trump2_merchantroad.png


Den välbärgade handelsmannen Midas kommer också ge dig med ytterligare belöningar ju närmare hans slutmål ni kommer. Du kan se möjliga belöningar visade överst på eventskärmen. Men kom ihåg att det bara är angrett du vinner som kommer göra du kommer närmare målet med din skyddsling! Om du förlorar ett angrepp och måste fly, tappar du en del av den väg du redan kommit.


Vi hoppas du gillar vårt event och önskar dig lycklig resa!
Vi ser också framemot feedback och synpunkter!

tribalwarsteamSWE1.png
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Så tanken är att bara de som är villiga o lägga pengarna ska nå sista kistan? Den som kodade om detta eventet har ju inte huvudet på skaft.
 

kizmoz

New Member
Reaktionspoäng
1
Ursäkta rant, men detta måste vara det mest idiotiska RNG event jag skådat. Motståndarna har för mycket hp och för mycket dmg när man kommer upp runt 750km. Även om man spenderar en drös pp (ligger på ca 1k) så har man vid den distansen nivå 12-13 på sina gubbar. Har nu på 15 strider vunnit 3 förlorat 12.
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Eventet har fått ganska dåligt mottagande rent allmänt, både här och ganska överallt annars också.

Främst för att det var fullständigt tramsigt svårt att nå sista kistan, och för kurvan för svårigheten steg som en raket någonstans vid 400-500 och när man kom över 600 var det hopplöst.

Däremot måste jag påpeka att jag körde det på väääldigt många världar och språkversioner och det var inte särskilt stor skillnad på framgångarna på världar där jag använde prem och världar där jag inte gjorde det. Nu sprätte jag inte iväg floder av prem utan nöjde mig med att öppna en 4-6 kistor extra men det var i slutet inte mer än 1-3 nivåer på mina gubbar det skiljdes mellan dem.

Funderar på om man kanske egentligen borde köra massor av strider i början för att få ihop sträckan, och strunta i xp tills halva event tiden gått istället och sen börja öppna kistorna, får upp xp och därmed göra det så extremt svårt...

Men jag kommer föra era synpunkter vidare, så alla synpunkter emottages med stor tacksamhet!
 
Topp