Delad internetanslutning

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Vilka regler tänker du på? :) Att man måste dela när man är på samma anslutning? Att ma inte kan skicka assistanser, resurser osv?
 

DeletedUser

Guest
ja, jag har försökt få min bror att börja spela med mig men han tycker inte det är lönt eftersom denna reglen gör att vi knappt kan göra något tillsammans. Vi kan inte skjicka resaurser eller koordinera attacker på samma person. Känns bara som en meningslös regel?
 

Cybernike

New Member
Reaktionspoäng
1
Den finns där så man inte kan boosta sig själv från 20 accs i early game typ.
 

DeletedUser

Guest
ja, jag har försökt få min bror att börja spela med mig men han tycker inte det är lönt eftersom denna reglen gör att vi knappt kan göra något tillsammans. Vi kan inte skjicka resaurser eller koordinera attacker på samma person. Känns bara som en meningslös regel?

Du besvarar din egen fråga där..

§2) Delad internetanslutning

VARNING! Spelet hindrar dig automatiskt att utföra de flesta otillåtna kommandon. Dock finns en del situationer då spelet inte kan se att ett kommando skulle vara otillåtet. Alla spelare måste se till att de inte bryter mot reglerna innan de skickar ett kommando.

Definitioner av denna regel:

Interagerande – Skicka attacker, assistans eller resurser till en spelare på samma anslutning.

Koordination – Attackera, assistera eller skicka resurser till samma spelare från två eller flera spelare som delar anslutning.

Det ni vill göra är ett regelbrott. Och hade inte spärren funnits, hade ni sannolikt brutit mot den regeln utan att inse det och just därför finns det en spärr.
 

DeletedUser

Guest
Jag fattar bara inte vad reglen ska hindra? Om den ska stoppa folk från att boosta sig själv med extra accounts, vad hindrar mig från att bara be en kompis som bor 2 hus från mig att göra samma sak åt mig?
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Ja men då begår både din kompis och du ett regelbrott, om kompisen är mindre än du. Samma sak där. Det är för att förhindra att en eller ett par spelare sitter och gör ett flertal låtsaskonton som de senare bygger upp ett annat större konto med.

§1) En spelare - Ett konto

Varje spelare har endast rätt att ha ett konto per spelvärld, med undantag av konton som hanteras via kontoövervakning. Att dela ditt lösenord med en annan spelare på samma värld som du spelar är förbjudet. Tillåtna sätt att ta över ett nytt konto på samma värld hittas här. När en ny värld startar är det förbjudet att starta mer än ett konto på världen under första veckan, även om du slutar spela på ditt gamla. Konton på samma internetanslutning bör inte ha samma lösenord.

Att hantera ett pushkonto är förbjudet. Detta definieras av att resurser regelbundet överförs från ett mindre konto till ett större.
 
Topp