Defensiva/Offensiva byar!

DeletedUser

Guest
Hej!

Jag vet inte om jag postat ämnet rätt, men det är första gången jag postar någonting här. Så jag hoppas att det är lugnt!
Jag är lite nyfiken på det här med defensiva/offensiva byar. Hur funkar det egentligen? Om du bygger en defensiv by, hur ska byggnaderna se ut då (hur många nivåer på byggnaderna)? Hur många av VILKA sorters trupper ska man ha då för en bra defensiv/offensiv by? Vad menas det med 'NUKE' ?
Jag vet om att om jag letar noga så hittar jag många ämnen om det, men det blir alltid off-topic till slut då man förlorar meningen med själva ämnet.

Tack på förhand! :)
 

DeletedUser

Guest
Jaha okej. Tack så mycket för svaret! Men när det kommer till farm och förråd då? Ska de två också vara på nivå 30 som Sågverket, Lergropen och Järngruvan eller?
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Jaha okej. Tack så mycket för svaret! Men när det kommer till farm och förråd då? Ska de två också vara på nivå 30 som Sågverket, Lergropen och Järngruvan eller?

Alltid på nivå 30, både farm och förråd!

- Anledningen till att man planerar hur man ska bygga sina byar är för att de ska vara så väl anpassade till farmens totala storlek som möjligt (dvs för 24k invånare - nivå 30). Därför byggs alltid farmen maximalt ut.
- Förrådet är helt gratis på farmplatser och ska därför även byggas till max, då den inte tar någon onödig plats i byn. Kostnaden för att nå dit i resursväg är obetydlig i sammanhanget, då ett maximalt utbyggt förråd gör att man kan slippa straffas av att "råka glömma" någon by som står med fullt förråd en ännu längre tid än om byn haft 400k som maxförråd.

Kör hårt!:cool:

(Hoppas du förstår den ganska klumpiga förklaringen ^_^)
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Jag har sett flera spelare ha denna defensiva alternativa utställning också!

Hybrid / överkill

4000-5000 spjut
4000-5000 svärd
4000-5000 pilbågar
300 spej
500-1000 tungt kavalleri
50-70 katapult
 
Topp