Dödläget på V2

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Seriöst, jag tror ingen är intresserad av dina fantasier och efterhands konstruktioner. Jag vill ha en diskussion om dagsläget på servern, jag har inget behov av nån märklig tillbakablick á la "the world according to Hoaa".

Du har rena faktafel angående läget inom både dåtidens Bringt dagens TCO, ta och lägg de där fantasierna i ryktestråden eller nåt, för i den här tråden behöver vi inte den sortens trams.

Dock har du rätt i att inaktivitet är något en bra stam ska kunna hantera. Vi är kvar. Var är ni?

Du är dig lik, ingen rim och reson och alla andra har fel.... men kör på det då det verkar funkar för dig. Att sedan forumet slutar få inlägg eller att spelet blivit som det blivit behöver ju inte du bry dig om. :p

Å jag vet mudnor att jag strax får ett mail av dig som vanligt när jag svarar på något ifrån nova eller någon annan i TCO, men gillar dig i alla fall.

Angående din sista fråga så läs mitt inlägg igen så borde du hitta svaret.
 

DeletedUser

Guest
Det märks ganska väl att det ligger mycket mellan er två i den här diskussionen , och det som gör läget spänt vill jag att det lämnas utanför det här - allra helst tas det via PM och försvinner ur världen.

Känns dessutom som om ni börjar sväva bort från Topic, tänk igenom det ni skriver innan ni postar - och fundera över om ni verkligen tillför diskussionen något ?
 

DeletedUser

Guest
Du är dig lik, ingen rim och reson och alla andra har fel.... men kör på det då det verkar funkar för dig. Att sedan forumet slutar få inlägg eller att spelet blivit som det blivit behöver ju inte du bry dig om. :p

Å jag vet mudnor att jag strax får ett mail av dig som vanligt när jag svarar på något ifrån nova eller någon annan i TCO, men gillar dig i alla fall.

Angående din sista fråga så läs mitt inlägg igen så borde du hitta svaret.


Återgå till topic.

/Gaffel
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Och sen att premiumpriserna har skjutit i höjden har kan nog vara en av faktorerna till att det är ännu dödare nu än förrut

För att då återgå till topic som våra kära moderatorer vill...

Jag tror..eller vet att du har träffat rätt där Basse.
De flesta som spelar är yngre och studerar eller är arbetslösa. De har inte råd med premium och utan premium kommer man inte långt. Som en större spelare är det omöjligt att klara av att se om sitt hus utan premium och att man nu höjt priserna känns riktigt surt. Tror därför att inaktiviteten ökat och att så många faller offer för TW-döden.
Måste dessutom tillägga att det nu faktiskt känns som om man drar ut på v2 för att mjölka oss som faktiskt håller ut på så mycket pengar som möjligt. Ja jag vet att det är lika för alla oavsett värld men skriver med utgång från v2. Jag hoppas verkligen att jag har fel...men det ser illa ut och man kan ju inte låta bli att fundera.

Nått måste dock göras från TW:s sida om de vill att spelet ska fortsätta vara lika attraktivt och locka nya spelare i framtiden. Annars är jag rädd att samma öde kommer drabba även de andra världarna.
 

Mirthor

New Member
Reaktionspoäng
0
Tycker det är bättre att ta bort bb byarna så man ser ett slut på denna världen.
 

dias

Member
Reaktionspoäng
0
Fan va gött Gaffel att du fixade omröstning. Det trodde jag skulle sitta bra mycket längre in, men de e gött o se att det kan hända saker.
Min lösning på problemet skulle vara att halvera priset på adlar (minst) och ta bort alla barbs. Så att när någon spelare trycker på knappen så försvinner han helt.
Tror det skulle räcka med dem två sakerna, men det skulle inte skada om man trimmade hastigheten på världen lite när man ändå meckar=)
 

DeletedUser

Guest
Tycker som Dias sa men vill ha kvar bb byarna!:D då vi måste bygga nya kloster!så vi kan kriga.

Mitt förslag var att Gaffel, kunde göra en vecka där man bara för adla bb byar...

Har inget problem med bb byar, men det värkar som många har det! Jag och många av mina kompisar
Tänkte bygga upp ett kloster där det kommer vara svårt att ta sig genom.

Det känns som om vi äger k44 och neråt.. (Den goda sidan XD)

Fast som sakt det går inte att taa en enda by från er vid k44 och uppåt.

Det jag ser i våran pakt är bara massor med inaktiva spelare!:D
 

n3apower

Member
Reaktionspoäng
0
För att då återgå till topic som våra kära moderatorer vill...

Jag tror..eller vet att du har träffat rätt där Basse.
De flesta som spelar är yngre och studerar eller är arbetslösa. De har inte råd med premium och utan premium kommer man inte långt. Som en större spelare är det omöjligt att klara av att se om sitt hus utan premium och att man nu höjt priserna känns riktigt surt. Tror därför att inaktiviteten ökat och att så många faller offer för TW-döden.
Måste dessutom tillägga att det nu faktiskt känns som om man drar ut på v2 för att mjölka oss som faktiskt håller ut på så mycket pengar som möjligt. Ja jag vet att det är lika för alla oavsett värld men skriver med utgång från v2. Jag hoppas verkligen att jag har fel...men det ser illa ut och man kan ju inte låta bli att fundera.

Nått måste dock göras från TW:s sida om de vill att spelet ska fortsätta vara lika attraktivt och locka nya spelare i framtiden. Annars är jag rädd att samma öde kommer drabba även de andra världarna.


Problemet är, att detta verkligen stämmer..
Lite privat här, men jag lyckades trycka min far att betala 30kr i månaden genom att ringa från hans mobil, men nu när man inte kan ringa in så pass mycket, jag hade klarat ökningen med att ringa för 43kr eller vad det var, men att lägga 20kr ?i veckan? för att ringa, det funkar inte i min värld, då kan man lika bra sätta sig och spela ett annat spel för dom pengarna, blir för dyrt i längden.

Så PK verkar lite körigt för min del, och jag kan inte spela utan det, och betala med kort kan jag inte göra heller..
Så, vafan skall man göra? :/
 

DeletedUser

Guest
Ber alla som deltager i Värld 2 att informera stammar och vänner med detta meddelande.

Inom de närmaste dagarna, kommer en omröstning för halverade adelspriser att genomföras.

Datum kommer. Information likaså.


Med risk för att stoppa näsan där den inte hör hemma, börjar jag fundera på när dessa ”närmaste dagar” har passerat? Det är nu över en vecka sen detta kom ut, och än har inget hänt…

Era beslutsvägar verkar långsammare och mer invecklade än de i en gammal öststats myndighet, har verkligen ingen i Sverige mandat för att faktiskt fatta egna beslut utan att kolla, dubbelkolla, och helst sitta i knät på nån nere i Tyskland? Det är lite löjligt att allting ska ta sån här tid, och att allting konsekvent förhalas genom att det ska ”kollas upp”. Och vi snackar inte förhalning en timme eller så, utan om veckor minst..

Och om det inte märks, så hatar jag att vänta ;)
 

DeletedUser

Guest
Med risk för att stoppa näsan där den inte hör hemma, börjar jag fundera på när dessa ”närmaste dagar” har passerat? Det är nu över en vecka sen detta kom ut, och än har inget hänt…

Era beslutsvägar verkar långsammare och mer invecklade än de i en gammal öststats myndighet, har verkligen ingen i Sverige mandat för att faktiskt fatta egna beslut utan att kolla, dubbelkolla, och helst sitta i knät på nån nere i Tyskland? Det är lite löjligt att allting ska ta sån här tid, och att allting konsekvent förhalas genom att det ska ”kollas upp”. Och vi snackar inte förhalning en timme eller så, utan om veckor minst..

Och om det inte märks, så hatar jag att vänta ;)

Mitt fel, ber om ursäkt för dröjsmålet.


Omröstning för halvering
Påbörjas: 24e Maj - Kl. 18.00
Avslutas: 31e Maj - Kl. 18.00


  1. 60+% röster på "Ja" krävs för att resultatet skall gå igenom.
  2. Resultatet (pågående) kommer att vara synligt under hela omröstningen.
  3. Jag kommer att hålla ett ständigt öga på undersökningen så att allt går rätt till.

ID:35 Vill du ha halverade lagringspriser för adelsmän på Värld 2? 2010-05-24 18:00:00

Pågår alltså i 7 dagar.


Vänligen informera alla de ni känner, och sprid ut er talan till stammar och vänner.

Stängt tråden tills vidare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp