Dödläget på V2

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag är lite nyfiken på hur det ser ut på övriga V2 bland spelarna. Vid vår interna omröstning i TCO/TC0 var 92% av våra spelare sugna på en halvering av priserna för adelsmän, medan 8% tyckte det skulle löpa på som tidigare.

När jag för ca en vecka sedan räknade på hur situationen på servern ser ut, fick jag fram följande;

TCO’s dominans uppgår till i runda slängar 46%, eller 61 000 byar.
Resterande stammar på top 20 håller med sina ca 37 000 byar runt 28%.
Antalet barbarbyar uppgår till ca 30 000, vilket ger nästan 23% av alla byar på servern.

Det här ger oss en server där vi slåss mer mot inaktivitet i det egna lägret än aktiva fiender. Någon beskrev aktiviteten hos fienderna med att en aktiv fiende på V2 loggar in en gång i veckan och trycker på massrekryteringsskriptet.

Jag personligen har spelat i över två år på V2. Av den tiden har jag krigat aktivt, 24/7 i ungefär ett år. Och med 24/7 menar jag så till den milda grad att IRL faktiskt blivit lidande. Jag har suttit med massor av inkommande på massor av KÖ konton, och ändå lyckats ganska hyfsat.

Jag har inga planer på att fortsätta slöspela flera år till på en server där absolut inget händer, annat än att den mystiska spelaren Barbar verkar växa trots sin inaktivitet. I dagsläget tvingas vi försöka stoppa Barbars tillväxt, vilket i praktiken innebär ett lika aktivt motstånd som ges av merparten av de fiender vi har. Inaktiviteten och passiviteten detta skapar hos våra spelare, gör att risken för att vi ska tappa fler byar till Barbar ökar för varje dag. Det här är ett krigsspel och majoriteten av spelarna i TCO är krigare, som numera knappt orkar logga in eftersom att spela på server 2 inte längre har krig som en del av spelet.

Det krävs inte mycket mer än en snabb titt på twstats för att inse att detta är en smitta som även drabbat de andra stammarna, en chansning rakt ur luften är att på sin höjd 30% av de 1 545 spelarna på V2 faktiskt är aktiva. Resten väntar bara, på en stängning av servern, eller på att något ska hända.

Jag vill ha igång en diskussion, en debatt om hur tankegångarna löper på andra håll?
Som jag ser det börjar vi närma oss en punkt där servern inte längre är spelbar på det sätt som är avsett, och jag har i alla fall ingen önskan om att sitta ytterligare två - tre år och logga in och adla barbarer enbart för att stå som vinnare den dagen TCO lyckats adla upp de 31 000 byar vi behöver för att uppnå en 70% dominans.
Inte på en server där det finns 30 000 barbarbyar…
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle föreslå ett världskrig mot alla stammar som finns på servern för att sedan slå ut varenda stam för att sedan se till att ni blir kårade som vinnare av v2, för en vinnare är inte vinnare utan att allt motstånd är utslaget.

Gör som Seamen gjorde och ta ett adels förbud på barbarer och enbart gå hårt mot fienden, till slut har ni tagit ut alla fiender och fått 27.000 fler byar.

Det tycker jag låter som en mycket bättre idé än något annat ni kan komma på, och jag vet att barbar systemet är fel, samma sak är det på v5 fast där har vi inte oändligt med adlar heller.

En tanke att tänka på kanske, världs krig?
 

DeletedUser

Guest
En god tanke, som enbart faller på att vi redan har samtliga andra stammar som fiender förutom en. Deras 7 000 byar gör varken till eller ifrån i den här ekvationen.

Det har redan varit världskrig, i över ett halvår. Inaktiviteten är genomgående lika låg överallt :(
 

DeletedUser

Guest
Skulle ni inte dela upp er i två stammar och kriga mot varandra?
 

DeletedUser

Guest
Skulle ni inte dela upp er i två stammar och kriga mot varandra?

Spela bara för spelandets skull känns inte varken särskilt intressant eller givande i det här läget. Vi har inte krigat så länge för att inte segla skutan ända i hamn. Leker gör vi på andra servrar....
 

DeletedUser

Guest
Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta här vad lilla nova tar fram
en lång jävla text jag ej förstår mig på
blickar igenom mig allt på en gång
så har jag fått ett jävla försprång!
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Ja, SuperNova. Håller med dig här till 100%.

Men nu gäller att få upp en diskussion också.

Vad kan vi som spelare göra för att det ska bli roligt igen att logga in?? Det är ett riktigt dödläge just nu.

Kanske be admin att minst halvera alla barbarbyar?? Att stammar rank 1-5 går emot resten av världen??

Ja, det finns lite tankar och kan vi få fler som nappar här och kommer med fler ideér, så kanske vi ha lite skoj igen. :D
 

DeletedUser

Guest
En god tanke, som enbart faller på att vi redan har samtliga andra stammar som fiender förutom en. Deras 7 000 byar gör varken till eller ifrån i den här ekvationen.

Det har redan varit världskrig, i över ett halvår. Inaktiviteten är genomgående lika låg överallt :(

Kanske dags att öka och adla ut alla spelare, när det inte finns spelare som kan göra motstånd (poäng mässigt sätt) så bör ni få låsa världen och köra ert race tills alla är barbarer?
 

DeletedUser

Guest
Ber alla som deltager i Värld 2 att informera stammar och vänner med detta meddelande.

Inom de närmaste dagarna, kommer en omröstning för halverade adelspriser att genomföras.

Datum kommer. Information likaså.
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
kör nt V2, men kollade in en av dem självuppdaterade kartorna....kul för er med dt läget, skulle föreslå att ni kör våghalsigt, ta abra byar, gör knappt trupper, se hur länge ni överlever, oavsett stam/fiende/allians/IAP....
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
kör nt V2, men kollade in en av dem självuppdaterade kartorna....kul för er med dt läget, skulle föreslå att ni kör våghalsigt, ta abra byar, gör knappt trupper, se hur länge ni överlever, oavsett stam/fiende/allians/IAP....

Skulle fungera förrutom att paketen tar slut och fienden "ger" oss byar oftare än försöker behålle de.

Ber alla som deltager i Värld 2 att informera stammar och vänner med detta meddelande.

Inom de närmaste dagarna, kommer en omröstning för halverade adelspriser att genomföras.

Datum kommer. Information likaså.

YES! Har längtat efter det här!
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle fungera förrutom att paketen tar slut och fienden "ger" oss byar oftare än försöker behålle de.!

Finns en taktik i det också.

Var inaktiv i tre månader, tappade ca 400-500 byar.

Kände för att djävlas och spelade aktivt i en månad, ökade rejält med byar.

Knäckte tillslut de aktiva TCO-adlarna i närheten (med deffning) till den grad att de började ringa runt internt pga av offbrist till sina inaktiva blodhundar. Lite kul att prata med vissa gamla bekanta igen.

Men i realiteten så kommer inte Solace ha en chans då kärnan lessna för länge sedan pga av vissa incidenter och när sedan Beavers "diplomatiska" manöver kom slutade merparten att ens logga in, å KÖ-konton orkar man inte att underhålla hur länge som helst (när de låg på topp 40 allihopa).

Men åter till ämnet, det stod länge klart att stammen 20 skulle ingen ensam stam kunna slå ut, pga av deras aktivitetsgrad och risken för backstabb av andra stammar. Det enda som kunde sänka dem var inaktivitet (Då pga av 5 starka block runt dem) och att de själva aldrig skulle kunna adla upp vem de än anföll och med tiden skulle vinsten övergå i förlust.

Bringt prova men insåg att inaktiviteten och bara antalet byar i fiendestammarna var omöjligt att adla (om ledningen höll ihop, hur inaktiv den än är).

TCO tyckte att det inte var ett problem (har ett mail angående det), intressant nu att det återigen gnälls om adelskostnad. (JockdeRock må han vila i frid gjorde det samma för ett år sedan å alla vet ju vilken stam han tillhörde)


Vad händer om adeln är kvar, i värsta fall TCO faller ihop pga av KÖ-konton och internadling. Då kommer alla andra stammar vakna till liv och börja bli dominanta samt att v2 blir den värld där nya spelare kan joina och växa fort utan att ändlöst bygga upp småbyar i rimmen under hård konkurrens. Se det som en spelvarians.

TW är inte lätt, å skall inte vara det, inaktivitet är något en bra stam/spelare skall kunna överleva.

Hare gott!

Hoaa

(Å inga mer personangrepp om jag får be då jag nu ligger ner) :)
 

DeletedUser

Guest
Massa spekulationer, felaktiga antaganden och rent dravvel

Seriöst, jag tror ingen är intresserad av dina fantasier och efterhands konstruktioner. Jag vill ha en diskussion om dagsläget på servern, jag har inget behov av nån märklig tillbakablick á la "the world according to Hoaa".

Du har rena faktafel angående läget inom både dåtidens Bringt dagens TCO, ta och lägg de där fantasierna i ryktestråden eller nåt, för i den här tråden behöver vi inte den sortens trams.

Dock har du rätt i att inaktivitet är något en bra stam ska kunna hantera. Vi är kvar. Var är ni?
 

DeletedUser

Guest
Ge oss 2 veckor!:D

Ge oss 2 veckor om ni gör det möjligt!:D så kan vi garantera er nog att vi kommer kriga mot er tills vi stupar!:D Fast det skulle vara mkt roligare om Sof och dom familj skulle kriga... Då har vi mer byar som det ser ut nu så har ni tömt dom flästa byar i k44 och neråt!:mad: Då Vi äger dom kordinenterna nästan!
Som sakt tillbaka till det jag ville siga var att om ni ger oss någon vecka eller så, så har vi fulla off och deff byar igen så vi kan ta byar igen av T. ex Beaver!:D Han tog tbx dom byarna under ett dyng. Jag slösade också bort 150 off byar för att det är så tråkigt på v2....
Det enda jag gör är att logga in skicka lite fejk, skicka assistans. Och kollar Stam forumet;)<33
Jag tror att vi kommer förlora kriget!:( Men på resen så vill man ha lite skoj:) Dom enda som kan rädda världen är Sof!!!
Med doms ledare Nova så kommer dom långt... Om hon väl vill! Allt hänger på dom! då får vi mkt mer mark!:D
Fast om vi få adla er vid k23... Så blir det stort krig sen tro mig!
Och ett annat sätt är att ge oss alla era kö konton så kan vi bomba er med dom! Sen använda våra riktiga konton!
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
kör fortfarande inte V2, men adla upp döda KÖ-konton, och som maxtim sa, använd era riktiga konton?....
 

DeletedUser

Guest
Haha.. Jag måste erkänna att det faktiskt är ganska underhållande att alla har så fel uppfattning om hur saker ligger till, och ändå verkar övertygade om att de har rätt för sig.

Vi har inte särskilt många KÖ konton, jag förstår inte varför alla envisas med att tro det. Vi har givetvis heller inte för avsikt att ge bort några av de få vi faktiskt har, vilket borde vara hyfsat uppenbart. Och att vi skulle ge bort byar, faller ju på sin egen orimlighet - varför skulle vi ge tillbaka de vi redan plockat? Kunde ni inte hålla dem innan, varför skulle ni kunna göra det nu?

Men ja, jag tror också ni kommer förlora kriget.. ;)
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Tror? Jag är säker på att alla andra stammar än just TCO kommer förlora.

Visst det är mycket roligare med lite motstånd men jag har inga problem att plocka byar av Mr. Barbar och där emellan en och annan by av någon "aktiv" spelare. Det kommer ändå sluta på samma sätt. Frågan är bara HUR LÅNG TID Mr. Gaffel ska se till att det dras ut på det oundvikliga.
Sänk priset på adlar och vi kommer snart till ett slut på denna värld och vi kan gå vidare.

Spelare ingen roll hur vi än vänder och vrider på det hela...det finns bara en utgång..

Thats it!
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Och sen att premiumpriserna har skjutit i höjden har kan nog vara en av faktorerna till att det är ännu dödare nu än förrut
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp