Då ska vi se

teh gow

Member
Reaktionspoäng
3
Detta blir en wall of text med mina personliga åsikter & helt 100% ärliga åsikter. Läs inte detta om ni ej vill ha sanningen.

Så, var ska vi börja? V28 blir nog bra. Efter att ha blivit ägd 2 gånger (nollad) så var ja skapligt förbannad ändå, så tredje gången så tänkte ja att "Nu jävlar ska vi sätta eld på v28" Drog iväg ett pm till rekryteraren, var helt ärlig med "Om du låter mig gå med så kommer du att ångra inbjudan till mig i framtiden" För jag hade en enda agenda, det var och göra det ingen gjort tidigare. Vända en värld som är så gott som över & vinna med en rimstam som var helt uträknad.

Det hela gick väldigt fort, jag såg snabbt vilka jag kunde räkna med och vilka jag inte riktigt behövde i stammen. (Tar bara med de jag spelar i v30) Jesper, en riktigt jävla feg lirare. :D Men ja såg potentialen i han rätt så omgående & han imponerade stort väldigt snabbt. Flubber, aka jenny var den andra spelaren ja såg som en bärande spelare. Dock så tvivlade hon rätt mkt på världen & hon hade v26 att vinna. Men tillslut övertygade vi henne att "Fan, de kanske går ändå"

Stam2, skulle i min personliga åsikt ha vunnit v28. Inte en chans i världen att OnC hade tagit ner dem om de hade vunnit över oss. No way in hell. De va så jävla bra där ett tag att jag började tveka på om det var ens möjligt och spöa dem, helt ärligt vi va nära och ge upp ett tag. Men tillslut så tog ja kommandot när susa skickade ett pm "Vi ger upp" jag bad dem använda ALLT dom hade mot stam2. Ganka sönder dem & nog fan lyckades det, Stam2 föll som ett korthus riktigt snabbt när vi var 5:1 mot dem.

Tillslut gav vi upp, för våra allierade kunde inte bära och vi var 3 som skapade något mot onc. Vi låg väl en sisådär 100+ mot dem, men våra allierade tappade mer än vi hann adla. Då ska de även tillkännages att jag tog mkt stryk och jag orkade inte tillslut med det. Det är en sak och veta att man har chans på vinst & vetskap att man ej kommer vinna, man orkar mindre då.

Vi träffade krizz, en riktigt jävla noob som ja tänkte adla. Men, jag är ju som jag är och ja började lära han saker & han kom hela tiden tillbaka och frågade så, jag tog mig an han. Världen va över för vår del, vi lirade lite v29 men inte alls med hjärtat. Så, när v30 startade beslutade vi 4 spartaner att köra ihop.

(Förlåt för allt v28 skit, men det är viktig bakgrund till v30 att veta)

Vårt mål för v30 va simpelt. Leonidas och hans 300 spartaner var förebilden. Vi skulle med hjälp av diplomati kriga med allt och alla och försöka hålla core & samspela så gott vi kunde. Vi skulle dö på fältet & ha roligt medans vi gjorde det, kriga med rank 1 stammen hela tiden & samordna.

Detta var vårat mål bra länge även när vi gått med poke, för 4 spelare mot en familjestam såg ut och vara för svårt för oss, så vi tog inbjudan med tanke på att lämna. Vi skulle växa lite, få trupper och sen säga hej då & anfalla helt enkelt =D Rank 1 stammen va hotet. Men något hände, något ingen av oss riktigt hade räknat med. KBK bildades.

KBK var i våra ögon anti poke stammen, och skulle poke gå under så skulle kbk vinna. Det fanns bara 2 möjliga vinnarstammar nu, detta förstörde våra planer totalt. Skulle vi lämna och se KBK vinna?!?! Vi fick prioritera om, vi kunde inte lämna om vi ville kriga och ha en rolig värld.

Jag var inte involverad i ledningen alls, men en liten idé började gro hos oss spartaner, varför inte ta kontroll över poke?... Jenny blev tillvald, jag valde och avvakta och hela tiden kritisera planeringen av kriget mot DH & de var EXTREMT nära att vi skulle anfalla dem. Tror vi skulle skicka samma dag som vi avbröt, anledning? Ledningen hade inte sagt åt folk och spara sin off =P Vi hade helt enkelt inte tillräckligt med off.

Så jag övertygade att KBK var de bättre valet, för nu hade ja fått en liten idé för mig själv (Visslar) Varför inte få en rolig värld och roliga krig när vi har lite fler byar? Låta ledningen springa runt o förbereda sen kliva ner för kriget. Adla upp barbarer och sånt, säkra rimmen osv.

Problemet här låg ju i att Poke hade fullt av spioner i sig från KBK. Detta va ju inte riktigt någon av oss hade förutsett, kbk kunde ju knappast veta att poke inte skulle kriga med dem för, den enda som visste de va ju jag =P När vi hade avbrutit alla planer mot kbk så kom sirenen. KBK planerar krig, de kommer strunta i iap:n & bara blåsa på inom 3 dagar.

Holy shit, de kan ju inte va sant. Det blev dessutom ännu värre, DH som var våra vänner skulle dessutom brytas upp i 2 stammar och den nya gå i krig med oss. Detta blev jävligt intressant jävligt fort. 2 stammar i k45 skulle ta ut varandra för att se till så vi ej fick hjälp, så nu hade vi krig i 3 fronter & de skulle bli betydligt värre...


Kriget gick ej att avbryta, KBK vela ha oss & va kunde vi göra än och acceptera. Kriget går väl relativt okej ändå, östfronten som vi kommer att lägga prioritet på går väl bäst, dock lämnade medlem efter medlem våra vänner & de skrek nu efter hjälp. "Antingen bjuder ni in oss, eller så går vi med AoP" Just nu måste ni förstå, att även om vi var rank 1 så blir ett 3 frontskrig ganska mycket för en stam som knappt har 500 byar, för så mkt deff finns inte och använda.

Vi börjar ju inse att vi har fullt med spioner. Detta är första gången ja har spelat med detta på riktigt jävla länge & ja insåg ej hur drygt det kan vara med spioner. (Därav ja ej använder dem mot mina fiender heller) ALLT läckte.
Vi hade väldigt lite info som KBK inte visste om, så alla op's fick tas genom PM. De vi litade på var oss spartaner & ett par till vi visste vi kunde lite på, men man kan ju inte säga det högt ut vilka man litar på och vilka man ej litar på.

Kriget gick väl fram o tebax, tills vi fick höra att Abel skulle spela ut sitt sista ess mot oss. Vid det här laget så var vi ganska säkra på vad det gällde, men vi hoppades in i det sista att de ej var sant. Vårt rank 2 konto skulle lämna oss för kbk & en spelare till & genom detta öppna upp en fjärde front. Vi skulle nu ha fiender på varje front vi hade som stam.

Detta var....undergången för poke, om inte en utbrytning ur AoP hade skett. För, vi hade börjat prata med antish & gänget om att lämna AoP för oss. Detta var något vi behövde, ja är nästintill 100% säker att vi hade fått kapitulera ifall de ej hade lämnat. Vi hade enormt tryck på oss från kbk redan, vi hade inte speciellt aktiva spelare i kbk fronten (Vi fick mesut & i början så var ja jävligt tveksam till det hela, men han räddade oss i västfronten, tro det eller ej men utan mesut hade vi ej vunnit. De ger ja han, i mina ögon så var han en utav våra MVP's)

Det är fortfarande hårt motstånd, vi lider enormt i väst men erövrar betydligt mer i öst. Vi börjar besegra AoP allt eftersom & KBK håller på och besegra oss. Det börjar bli kritiskt, Poke's samarbete är nästintill helt förlamat, de existerar knappt. Vissa grupper kämpar på bra och strider, det var på de sättet vi spartaner lyckades få ner AoP tillslut med Grabbarna Grus.

Ordern går ut till jeppe & krizz (samt stef, stand in spartan som gjorde de förvånansvärt bra mot Rosafanskapet trots att han saknade trupper) Flytta in mot Väst. Jag har upp tills då ej fått se vad jeppe kan göra, men de han gör röjer alla tvivel ja hade haft på han tidigare. Han krossar allt, lyfter upp fronten från KBK & tillåter krizz att etablera sig. Vi har nu spartaner i fronten mot kbk.

Men, jag är under enorm stress. Jag blir sönderkattad utav bara helvete - Första rundan så stod mina frontbyar, 35 minuter från ninjauffe - Helt utan skydd. De hade kunnat masståga mig och plockat hur mkt de velat. Det skulle ta upp till en vecka innan Krizz hade fått fram deff överallt med jenny & jeppe. (Eftersom krizz va ny på spelet och de gick trögt för han att adla, så tänkte jag att varför inte ge han en uppgift som ja vet han kan sköta. En roll som är mer viktig än vår bästa krigare, samordnare med deff. GRYMT bra beslut av mig, detta löste SÅ mkt för oss som stam.)

Men problemet är inte över, kbk går om oss i storlek, de har fortfarande HD till hjälp som hugger oss i väst, de gjorde mer skada än de borde tbh. Sen har vi DÖ som hotar att sänka oss, DÖ som förövrigt spelade sitt spel felfritt, nog för att vi va så sjukt nära för och bara meja ner dem när de roffa åt sig, men de är de jag menar. De tog precis de dem kunde & inte en by mer. Vi skulle få med oss DÖ spelarna, de skulle välja oss över KBK (Bra val såhär i efterhand). Vi hade gått all in på DÖ om de ej valt oss, de är ett som är säkert. Kan ej ha för många fronter liksom.

KBK är kanske vad många skulle se som en mer nybörjarstam än Poke & ja håller med, vi har tyngre pjäser än kbk. Problemet med poke är att vi får inte ut det vi borde få ut av våra spelare. KBK är däremot bra mycket mer effektivare mot oss, de samspelar mkt bättre och de följer upp. Jag ser detta som ett enormt problem, ja börjar personligen tvivla på att poke ska ta hem det här. Ja blir nu kattad och ja får ej så mkt och göra, så jag måste hela tiden tänka positivt att "De kattar mig, tänk om de hade kattat västfronten eller östfronten såsom de gjort mot mig. Då hade vi förlorat, så håll ut bara och låt dem ta dig som mål. De är vår enda chans"

Helt ärligt, att katta mig eller flubber eller jeppe hade nog varit en av de sämre idéerna kbk hade kunnat göra. Va fick er att välja poke's främsta spelare som mål? Vet ni inte om att man ska gå för de lätta målen? Nu vill jag inte förarga någon i poke, men grabbarna grus vet vilken situation de hade & vi var väl medvetna om det. De gjorde sitt yttersta, men hade kbk lagt den press ja fick på mig där - De hade inte hållt. Så aktiva som de hade behövt vara hade varit omöjligt.

Samma gäller med västfronten, hade de kört hårt där så hade de inte gått. HD tog ju förfan byar av oss, lite extra press där och de hade inte sett så bra ut. Tur för oss, så valde de inte någon av de sidorna, även om öst o väst hade de bra jävla jobbigt.

Om ja ska va helt ärlig så va ja rätt rädd för att vi hade förlorat, så när dehär avhoppen kom från kbk så va vi snabbt på dem och fick över dem på "vår" sida. Sen gjorde kbk bort sig genom o ta kontot via lösen & den biten. Riktigt jävla klantigt från abels sida, han borde ha vetat bättre.

Sen vann vi. Ja tror båda stammar gick på högvarv just då & ingen hade nog orkat mer än nån vecka till.

De få saker som räddade oss var nog KBK's oförmåga att rensa ut spelare som inte hjälpte till. Hade de gjorts tidigare så hade de nog gått betydligt bättre för dem. Men de va dåligt ledarskap, skulle jag vilja påstå.

KBK matchades mot Henke, då kan man inte leka. Då gäller det och göra saker som ska göras, vi hade en klar bild om vad VI behövde göra för att uppnå våra mål. KBK, inte lika så. De va....hur ska man säga, de va lite överallt. Låt oss ta som exempel, de adlade söderut längst HD - Why? Be hd skjuta på ett område & kbk på de andra, sen bara gå in och ta över. Inget hade kunnat stoppa er?

Kattning gör man bakom front där du planerar och invadera, något ni skulle se o lära från poke. Men ni fattade ju inte. 500 kattas i deffbyar? Seriöst? Vet ni hur lätt de va o skriva ner "off eller deff" på byarna? Efter 2-3 vågor så var en hel spelares byar markerade. Ni skulle ha kört deff all in och haft trupper istället. Eller helt enkelt, ha kattat bättre. Men ni tyckte de va så jävla smart o nöta ner mig så ni såg inte längre än så.

Det är många ur poke jag skulle vilja berömma för sina insatser & de skulle bli för mycket text och ja skulle glömma nån, så jag väljer att inte skriva någon. Mer än mina spartaner <3 We rule!

KBK, ni gav oss en härlig utmaning. Det var lite fulspel från er sida, men det visste man ju om eftersom "Abel" var på er sida ;) Admins straffade er orättvist kanske i era ögon, men personligen så tycker ja de va för snälla på er. Skulle haft perma ban på ert konto som logga in på tsei & inte en halv dag på 5. Nåväl, ni var redan redo att ge upp & sånt kommer nån gång. (Väldigt få krig slutar med strid till sista byn, vi alla skyller på något)

Finns många ur kbk som gjort det bra, men ja skulle vilja påstå att det som avgjorde saken var er ledarförmåga. Den var helt enkelt inte där den behövde vara.

Har ni några frågor/Funderingar på saker o ting vi gjort/inte gjort tänkt eller så, ställ dem så ska ni få ett ärligt svar. Why not liksom, nu är de ju över ändå. Så varför inte öppna upp alla hemliga arkiv?

Mvh

Henrik

//Tro mig, ja hade kunnat dubbla den här texten. Men klockan är 0330 och ja orkar ej

Klaga fan inte på wall of text, ja förvarna er!
 

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle haft perma ban på ert konto som logga in på tsei & inte en halv dag på 5. Nåväl, ni var redan redo att ge upp & sånt kommer nån gång. (Väldigt få krig slutar med strid till sista byn, vi alla skyller på något


hahaha du är bra rolig du
klart vi var trötta på världen men vi kämpade ändå på, det där var droppen som fick det att rinna över glaset
när admins gör en sån jävla tabbe att kolla kö loggar istället för lösenordsloggar

det roliga är att du inte fick bann som själv satt kö på kontot också, det undrar jag lite över
men men man kan inte få svar på allt här i världen :)

men gillar att du anklagar oss för ''fulspel''
 

DeletedUser

Guest
2 long
vader_didnt_read.gif
 

DeletedUser

Guest
Mycket skumläsning. Men uppfattade mycket att detta bara var din "point of view". Men grattis Henke, nu kan du även lägga till v.30 som en värld där du IA't halva stammen till rank 1 och merg/gangbangat till vinst. GZZ

Haters gonna hate
 

teh gow

Member
Reaktionspoäng
3
Skulle haft perma ban på ert konto som logga in på tsei & inte en halv dag på 5. Nåväl, ni var redan redo att ge upp & sånt kommer nån gång. (Väldigt få krig slutar med strid till sista byn, vi alla skyller på något


hahaha du är bra rolig du
klart vi var trötta på världen men vi kämpade ändå på, det där var droppen som fick det att rinna över glaset
när admins gör en sån jävla tabbe att kolla kö loggar istället för lösenordsloggar

det roliga är att du inte fick bann som själv satt kö på kontot också, det undrar jag lite över
men men man kan inte få svar på allt här i världen :)

men gillar att du anklagar oss för ''fulspel''

Ja? Ni bröt kö:n ja hade & ända sättet ni kunde ha gjort det var via pw. I min & admins värld så är de perm ban på det, får väl fråga dem. Sen körde ni med spioner i vår stam, är det inte fulspel? Du t.o.m hade pw till ett av våra konton i stammen o använde det för och spionera på oss? De skulle också ha gett avstängning, men då de ej kan bevisa så ledde de ingen vart.

Vad har vi gjort som varit "Fulspel" ?

Mycket skumläsning. Men uppfattade mycket att detta bara var din "point of view". Men grattis Henke, nu kan du även lägga till v.30 som en värld där du IA't halva stammen till rank 1 och merg/gangbangat till vinst. GZZ

Haters gonna hate

Plz tjäder, plz. Första raden så står det precis att de är min point of view & att de är en wall of text.
Nja, vi blev gangbangade så på den biten ser ja ej va du menar. Vi va minst, än en gång. Men ja, motståndet i sig var ej så skickligt - om de är va du syftar på. Men ja tror inte du är här för och få fakta eller så :*
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Klart att ni tyckte det var tungt på ert håll, man gör det när man lider förluster. Men tänk då på att det var ännu värre för KBK, där vi dessutom såg minusstats i princip varje dag.

Samspelet var bra på en front, annars var det sådär. Sen hade KBK ingen ordentlig ledning från den 31:a augusti, så självklart var stammen inte bra ledd från det datumet. Dessutom slutade en tredjedel av stammen då.

Iaf, väl spelat. Även om det smärtar att säga det till en person som är världens sämsta vinnare.
 

-meowth-

Member
Reaktionspoäng
1
Klart att ni tyckte det var tungt på ert håll, man gör det när man lider förluster. Men tänk då på att det var ännu värre för KBK, där vi dessutom såg minusstats i princip varje dag.

Samspelet var bra på en front, annars var det sådär. Sen hade KBK ingen ordentlig ledning från den 31:a augusti, så självklart var stammen inte bra ledd från det datumet. Dessutom slutade en tredjedel av stammen då.

Iaf, väl spelat. Även om det smärtar att säga det till en person som är världens sämsta vinnare.

okej jag är sämsta vinnaren fast ändå har jag kämpat betydligt mer än dig? gå och gråt i ett hörn.
 

DeletedUser

Guest
Vill passa på att lägga in min Wall Of Text om min resa på v30.

Tänkte även här börja lite kort om mitt förflutna i TW. V26 var i grund och botten min första värld, där jag även övertalade min syster att börja spela. Det gick rent ut sagt åt helvete och vi båda blev adlade väldigt snabbt, hade lite smått koll på vad jag pysslade med, men va så pass ny att jag inte hade en chans. Hon valde att starta om medan jag avvaktade. Inte så långt senare skulle hon utomlands och jag satt på kontot under tiden, vilket gjorde att jag fick upp gnistan igen och började spela tillsammans med henne på Flubber. Denna omstart ledde till en vinst. Absolut inte för att vi gjorde ett bra jobb. Visst bidrog vi och hjälpte stammen så gott vi kunde, men satt inte på någon större kunskap då. Det jag vill få fram genom detta är hur otroligt viktigt det är att ge nya spelare en ärlig chans. Stammen Familj gav oss det, massa tips och trix och lärde oss otroligt mycket över att alla var så hjälpsamma mot oss fast vi som sagt var nya och inte så skickliga. Detta är något jag värld efter värld numera tar med mig. Springer jag på spelare som har viljan med inte skickligheten så gör jag vad jag kan för att hjälpa dem vidare, vilket fick en väldigt stor betydelse för Poke.

Vid start av v30 var det som tidigare nämnt en värld där jag, Henke, Jeppe och Krizz ville göra 4 man show, så lång som världen bara tillät med god diplomati. Denna resen tog dock slut väldigt fort då vår position samt den höga stamgränsen gjorde detta helt omöjligt. Vi ansåg att Poke var vår största chans att överleva och planen låg helt enkelt i att utnyttja Poke för att sedan dra vidare på annat håll. Därav vi så fort vi såg tillfället när ledningen själva la korten på bordet att de tvivlar både på sina kunskaper och tiden att faktiskt driva en stam så skickade jag in i ledningen. Syftet var den diplomatiska biten som just då var ett sjunkande skepp för att vara ärlig och kan väl där ge mig aningen creed att jag är en jävel på att snacka och få som jag vill, oftast.

Planen var som sagt solklar att lämna Poke så fort vi fått lite skinn på benen, vi skulle röra oss ut i rimmet men detta blev omöjligt rent ut sagt. Men allt ändras med tiden och vi trivs faktiskt bra i Poke samt ser orimliga chanser i att klara oss om vi bryter oss ut. Diskussionerna var många och långa i stammen, ska vi kriga mot DRH? Ska vi kriga mot KBK? Vart ska vi vända yxorna? Detta ändrades flera gånger och i sista hand blåste vi av med HD då vi visste vad som skulle komma med KBK, samt att vi kunde få DRH på vår sida. Sagt och gjort, vad vi inte räknade med va ju dock att AOP skulle bildas för att komma från två fronter. Detta är ännu ett ämna som har snackats hett och brett om när AoP backstabbar DRH. Ska jag vara ärlig? Jag förstår dem. Visst, KBK va ett stort hot, men ska jag vara ärlig så va Poke större hot vid den tiden. KBK satt på mycket nya spelare som ingen var medveten om att skulle prestera så bra som de gjorde, alltså satt de på fåtal farliga namn medans Poke hade betydligt fler. Hade jag personligen suttit i DRH's ledning hade jag garanterat kört med med KBK, det hade helt klart varit bättre för dem. Detta insåg vissa som va missnöjda med ledningen beslut och bröt sig ut. Som sagt, chanserna är stora att jag hade gjort desamma, sen kommer som sagt den där moraliska frågan att gå på sin förra stam direkt, vilket kan diskuteras tusen gånger med tusen olika åsikter.

I alla fall, vi bestämmer oss för att AoP ska ner! Kbk planerar vi bara att hålla front mot medans vi ångar på för fullt mot AoP. I denna vevan stod jag själv väldigt still. Jag blev riktigt sönderkattad och fick väldigt mycket stryk samtidigt som jag tog tag i den diplomatiska biten, att övertala resterande stammar att visst vi är stora, men vi har krig i alla fronter. Faller vi så faller ni på grund av AoPs goda samarbete med kbk. Får de två växa kommer de ta världen. Det tog sin tid och mycket tvivel innan Sen och Tpe stammarna faktiskt gick med på detta. Ännu en gång så kan jag erkänna nu i efterhand. Vi visste det va självmord för er. Syftet var att ha er som bollplank och hålla KBKs fokus på er medans vi kan plocka AoP utan så mycket press från KBK. Där räddade ni helt enkelt oss även om vi visste att det skulle bli ert fall. MEN jag ska tillägga att genom att kriga mot varandra medans Aop och kbk hade plockat oss så hade ni klarat er betydligt mycket sämre i slutänden ändå med mindre chans en vad ni hade nu, så ja anser det inte som ett felaktigt beslut även om det var oss det gynnade mest.

Att Rosa lämna osv har väl redan framgått rätt klart, och i samma skede såg många i Poke vår undergång.

Vändningen kom när någon jädra Elias, Ellet* i AoP kontaktar mig helt random om att han och några vänner ville gå med oss. Liten värld förövrigt då vi båda är från en liten skitstad och gick i samma skola xD Men ja, i början skrattar jag åt honom, helt ärligt, jag idiotförklara honom. Efter vidare diskussioner med honom och de övriga på skype så ska jag väl egentligen säga att DOM övertalar MIG att det är en bra ide. Jag godkänner detta till slut och sitter under tiden och skrattar åt dem i vår Spartachatt, chatten där jag, henke, jeppe och krizz sedan dag 1 i Poke bestämde vad som skulle göras i Poke, något Poke själva inte visste. Antish, Tottas, Pucko, Lillan, Ellet m.m. gick över till oss och jag var helt säker att de skrev på sitt självmordsbred där. Jag gjorde klart för dem, Poke är en offensiv stam, vi har knappt deff till vår front. Så det första jag klargjorde för dem är att de kommer mer eller mindre få klara sig på egen hand, detta för att sedan slippa gnället om "vi blev adlade men Poke hjälpte inte oss" då det var det senariet jag såg.

Ännu en gång, de "Backstabbar" sin stam och vänder yxan mot dem. Jag har sagt det hela tiden, aldrig fel att byta stam om man inte trivs i sin nuvarande. Det är HUR man gör det som blir den moraliska frågan, liksom AoPs utbrytning inte gjordes på snyggaste sättet. Även här anklagades Poke för att haft spioner i Aop, att dessa spionerat hela tiden åt oss. NEJ, det gjorde de inte. Allt gick väldigt snabbt från att någon av oss pratade med den tills de fick en inbjudan. De spionerade ALDRIG åt oss i Aop. När de gick över, så ja, då gav de lite info men det var inga större grejer ska medges. Ryktas även att någon av de tidigare DRH medlemmarna hade någon spion där, det tänker jag varken bekräfta eller förneka då jag inte vet. Det är aldrig info som i så fall nått ledningen iaf.

Jag blev dock snabbt motbevisad i hela min hypotes, Grabbarna grus som de snabbt fick heta hos mig körde över AoP. Jajaja, jag vet. Det är enkelt att göra när det kommer som en överraskning. Men oavsett hela vägen in i AoP kriget har de imponerat mer och mer på mig varje dag. Flera av dem medgav att de inte var några elitspelare, att de är rätt nya på spelet. De tog åt sig av allt man sa, va villiga att lära, fråga osv. Framförallt så satt jag under hela tiden med i deras skypegrupp. Eftersom de låg en bit bort agerade de länge som en egen stam, och en sak jag ska påpeka tydligt där. Jag har nog aldrig under min tid sett ett sånt samarbete som dessa grabbarna har. Därav de kunde överleva. Trotts få av dem kände varandra innan världen så ställer de upp till 110% för varandra! Mer sånt vill jag se på TW!

Så rullade det på, vi tappade sakta mot KBK, men adlade snabbare mot AoP. Så länge vi adlar mer än vi tappar så kändes det ändå okej även om KBK fronten fick otroligt med stryk, likaså mot Rosa, det var tunga tider. I samma sekund som Aop faktiskt faller på riktigt är det först då vi kan kriga på riktigt utan att sitta på front överallt. Här kommer en av Pokes enligt mig absoluta nyckelspelare fram. Jeppe, JesperL95. I takt med att han och Krizz kommer bort i väst kan vi helt plötsligt börja röra fronten där med. Helt plötsligt så är det väst som går bra, medans öst har det riktigt tufft. Hit ska ges mycket creed till kbk. Ni gjorde ett jävligt bra jobb där!

Under hela tiden hade vi dock DÖ i ryggen, vi väntade bara på att de skulle gå på oss. För att inte nämna när de kontaktar mig om att de ska plocka in AoP och vill att de ska ingå i vår IAP. DÅ vill jag lova att jag kokade, över min döda kropp så att säga! Genom ett gott samarbete med Czaar lyckades detta hållas undan med nöd och näppe, men vi fick även ge lite vi inte ville. Men ja, då var det nödvändigt. Varje dag fanns oron över DÖ då den fronten var helt odeffad. Samma dag som Seto Kaiba faktiskt kontaktade mig fick jag upp hoppet om DÖ igen. Irritation över DÖ, vi krigar inte? Varför inte? Hans hade stor irritation mot flertal i DÖ och ville med oss. Ännu en gång gjorde jag klart, vi kommer inte kunna hjälpa dig. Vi fick iaf en god kontakt och jag gav han mitt ord på att när läget är rätt så är du välkommen. Han var den som höll DÖ borta från oss.

Detta läget kom till slut, ännu en "Backstabb" där jag har samma åsikter som tidigare. Detta blev iaf räddningen i syd, framförallt att vi fick in några deffensiva spelare och vipps så fanns en deffad front.

Här kommer som sagt läget där vi kan lägga allt på KBK. Väst går bra, öst har det tungt. I samma veva kommer detta med Tsei och bannen som nog de flesta känner till. Felaktigt bann på flera spelare. Detta blev kbks fall. Jag tror än idag att i och med att rimmet var rensat hade det inte tagit lång tid för kbk att falla. Detta med bannen var en undanflykt, att ni gråar i protest. Det hade ni inte gjort om det faktiskt gick bra. Givetvis förstår jag att det var ett bakslag, absolut! Men jag tror att det varit en tidsfråga innan kbk lagt sig ändå.

Men ja, i samma sekund var världen avgjord och nu är läget som det är. Inget roligt senarium för oss heller då man givetvis vill ha krig tills världens slut även om de är rätt chill att ha det som det är idag.

Ska medge att jag ännu idag är imponerad över hur nöjd jag är över Poke och dess medlemmar. Givetvis som alltid gillar man vissa mer än andra och anser vissa bidragit mer än andra. Men med tanke på den höga stamgränsen trodde jag aldrig att de skulle hå att få ihop ett så gött gäng.

Med chans att väcka sura miner mot de som inte nämns vill jag faktiskt lyfta fram några namn. Vissa för vad de gjort för stammen, vissa för vad de gjort för mig. Så missförstå mig inte att resterande stammen inte gjort något.
Framförallt vill lyfta fram är Jeppe. Kö-master i Poke. Vill inte veta hur det sett ut om du inte backat upp flertal av våra konton. Kändes som standard till slut, ska du eller jag ta de jeppe? Samt i särklass den i Poke som varit duktigast på att konstant hålla sina trupper ute, de hinner knappt komma hem innan de är ute igen. Njuter lite av den höga oban du hade, bra bit över henke trotts att han satt på mycket mer off än dig ;)
Krizz, gjorde ett otroligt jobb min lilla toffelkrizz <3 och deff-master i stammen. Bra struktur och helt klart ett bra jobb för dig.
Grabbarna grus, med en särskild betoning på Antish, Lillan och Pucko som jag fick bäst personlig kontakt och som har underhållit mig många nätter :D alla sitter på ganska lite erfarenhet, men har verkligen satts på prov in i det yttersta, framförallt Pucko. Detta jag ville få fram med v26 snacket vid start. Detta var spelare jag la lite extra krut på, hjälpte dem med kö, tips, trix. När de gjort ett fruktansvärt bra jobb på Rileyk men hade lite svårt att fullfölja adlingarna tog jag saken i mina händer och backade upp, vilket gav ännu mer motivation. Ska säga att jag tycker lite synd om Rileyk den natten jag satt uppe och lärde dem att faketåga. Tycker även synd om mig själv då antish körde på det. Så fort jag inte svarade kommer ett faketåg på mig där byarna är omdöpta, ex kommer ett faketåg där byn heter "Snälla Jenny, får vi adla DBD?". Kommer helt klart minnas er länge!
Får väl inte glömma Henke, tänker dock inte säga för mycket här, hans självförtroende förtjänar inte det. Men visst är du en stor pjös i att vi står där vi står. Utan att nämna vad ska jag även vara otroligt stolt över att ha fått Henke att känna sig obehövd då det visat sig att jag spöat skiten ur han på ett av de områden han själv ansåg sig som vassast ;)

Dessa nämns framförallt för vår personliga kontakt, givetvis hade detta aldrig varit möjligt utan mer eller mindre hela stammen. Ni har gjort ett grymt jobb trotts att vi helt ärligt haft galet mycket motgångar i perioder.


Personligen mot kbk kan jag helt ärligt säga såhär. De fanns en del farliga namn, men mycket var nya spelare. Nya spelare som imponerade stort på mig. Till slut var det de nya som till stor del på grund av tid var de absolut vassaste korten i kbk. Finns flertal jag gladeligen hade spelat med kommande världar om det blir några. Ska inte säga för mycket, men efter från min uppfattning, så förlorade ni inte på grund av dåligt krigande. Ni förlorade på grund av er sammanhållning och attityd hos vissa i stammen. Samt att ni satt på flera inaktiva/Kö-konton som ni faktiskt inte adlade upp direkt när ni hade chansen utan avvaktade på tok för länge med. Det är enligt mig det som slog tillbaka på er. Det interna i kbk. Sen ska ju tilläggas att ni under en väldigt lång tid mer eller mindre satt utan ledning, vilket inte heller underlättar. Ännu en miss va att ge sig på flera av Pokes starka spelare. Ex västfronten hade ni guldläge. Ni försökte någon gång men följde aldrig upp. Ni hade torn hos oss, torn som nästan aldrig utnyttjades. MEN, vissa av era fronter har gått fan så mycket hårdare och haft fan så mycket bättre samarbete än vad Poke haft. Creed till många av er! :)

Men ja, jag står fast vid det, överlag har det varit en intressant värld. Du visste aldrig vad som skulle hända och de som idag var dina vänner kunde imorgon vara dina fiender. Som jag nämnt i texten, Poke har kört lite fulspel det har vi. Men absolut inte på samma nivå som kbk enligt mig. Oavsett vad ni tror eller inte så nej, vi har inte haft någon i en annan stam som har spionerat åt oss, men vi har utnyttjat vissa tillfällen, ex med Tsei. Men ja, jag anser kbk toppar det när de har så många spioner hos oss att vissa till och med måste märka ut dem på kartan för att ha koll på det. De satt även med lösen till ett Poke konto, genom detta konto har en spelar i kbk suttit kö på mitt konto. Ett konto som frontar mig har alltid sett hela mitt konto inifrån under tiden de kör sin offensiv på mig, det kallar jag fulspel på hög nivå. Lite spioneri och backstabb kan jag leva med även om det är tungt som fan, men detta toppade fan det mesta. Nog att de kunde utnyttja det väldigt mycket mer än han gjorde, men ändå principen.


Vidare vill jag förtydliga vad denna världen gjort för mig. Det är den första världen jag verkligen gett 110%. Där jag faktiskt blivit testad på riktigt. Både en tid på mitt egna konto med framförallt på mängder av KÖ konton som jag suttit på när det krisat. Jag har länge vetat i teorin, hur man lägger upp en front under press, men är skillnad att faktiskt göra det i verkligheten. Alla kö konton har som sagt lärt mig väldigt mycket spelmässigt.
Framförallt kommer jag bära med mig en otrolig vänskap på många håll! Nog att jag alltid blivit utskrattad sedan dag 1 för att jag har en tendens att snacka mycket med fiender, men denna världen tar nog priset. Jag har fått fruktansvärt bra kontakt med många, både i Poke och kbk. Människor jag pratar med mer eller mindre dagligen och flertal jag nu även träffat IRL och haft jävligt roligt med! Den kontakten jag har fått med många är guld värld för mig!
Även första världen där jag tar på mig så mycket ledarroll som jag gjort på denna världen. En lång tid skötte jag mer eller mindre allt helt själv med mitt Spartanska råd bakom mig för att sedan få lite mer avlastning. Där kommer vi till det man vill uppnå, när man känner att stammen verkligen ser vad jag gjort för dem, de har fått ett förtroende för mig och litar på mig, hur idiotiska grejer man en kunde få för sig så litade de på att det kommer att funka. Visst finns det beslut som tagits som inte varit i allas samtycke. Men jag känner iaf att de flesta varit nöjda med besluten vi i ledningen gjort och litat på allt jag sagt och gjort. Mitt mål när jag puttades in i ledningen var att vinst eller inte ska jag kunna avsluta världen i en position där mer eller mindre hela stammen kan sitta och säga att de anser jag gjort ett bra jobb. Kriga har jag gjort förr och kommer att göra mer. Denna världen la jag mycket fokus på att faktiskt se hur vidare jag skulle kunna leda en stam och jag kan inte säga annat att med Henke vid min sida så är jag väldigt nöjd med det jobbet jag gjort, och det hoppas jag att Poke också är.


Jaha, är det ärligt någon som pallar läsa? Ärligt talat för jag själv inte ens det. Blev lite längre än tänkt. Sa det va Wall of text. Alla påstår dessutom att tjejer är som en jävla hönsgård och inte kan hålla tyst, så det är okej. Att jag dessutom nyss kom från en föreläsning när vi snackat om att flödesskriva gjorde inte saken bättre ;)

Oavsett, i mina ögon en väldigt rolig värld både på gott och ont. Framförallt, bra krigande på många håll. Keep up!
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Underbar text. Jag fick en del förklaringar på sånt som jag inte vetat och en del som anats. Ja jag har läst hela.
Tack
 

DeletedUser

Guest
Snygg text Jenny! Läste faktiskt hela, men torskar jag tentan så är det ditt fel ;)

Och grattis igen, hela poke :)

Och jag vet att det är mycket om tetsi och att de va endast mitt konto som borde fått bann för det (möjligen russian) men ska bara klargöra att jag inte ens var hemma då så jag spelade inte. Jag vet nästan minst om vad som hände där eftersom jag inte ens hade tillgång till skypechatten då. Samt att i mina ögon hade vi redan förlorat världen då, det gjorde vi när Pöta och Abel slutade första gången och därmed lämnade sina ledarroller. Hade de lett stammen hela vägen så tror jag att vi hade haft en god chans att vinna.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp