Cribba55, The puppet master

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Namn: Cribba55
Kön, ålder?
Jag är en "gammal gubbe" på 55 år (Cribba55), alltså född 1955
Tre saker som stämmer in på dej?
Lojal , pålitlig , målmedveten


Hur började allt för dig och var? Från det tills nu då.

– en kompis tipsade mig och jag startade på V1. Sen ett tag på V2 och in i V3 på hösten 2007. Blev värvad till Geronimo´s nystatade stam som mergade ihop med Orden 4, som upplöstes. Gick då till TW4U-Akademi och sen skrev Bobow till mig och lockade över mig till -ST2-, som diplomat. Startade sen seriöst i V4 en stam som döptes till Ädlingar (-Ä-) och sen en mindre seriös för att pröva på kyrkorna i V6-V7. Startade också en i värld 8, -ST2- och nu spelar jag i V12.

Ett tag så spelade jag på 5 världar samtidigt som ledare i alla och vi låg topp 5 i samtliga världarna. Det gick åt H-vete.
Storkrig i alla, samtidigt och massvis med kö konton,
tror ett tag att jag hade 25-30 kö konton att sköta om.

Jag var tvungen att lägga ner alla utom en, och då blev jag kvar i V3 och därför jag bara slöspelar i V12 som en vanlig krigare och inget ansvar för några andra.

Vad var det som var så speciellt när bobow lockade över dig som diplomat i st2? för det är en rätt hög position, med en som inte var meds ögon

– ja, det var konstigt
Vi hade bara snackat en del och jag hade pratat med en annan bra spelare som var granne och som slutat nu
Bobow tyckte att det var jobbigt att vara diplo ensammen och ville ha hjälp
av någon anledning så fastnade han för mig, jag vet inte varför
Kanske min "mogna” ålder eller min tidigare erfarenhet av andra strategispel

Men var st2 nåt att tala om när du blev erbjuden rollen?
- Nej, de var väldigt små men tillhörde ju familjen ST med Sunflower som chef
Men att vara kvar i en akademi åt TW4U som leddes av ledarens lite halvgalna och kuvade flickvän var ju inte bättre
Qubben hette han väl?
Så jag kände mig hedrad av erbjudandet att bli diplomat och då jag gillar den sidan av spelet så.

När spirit funderar på nästa fråga så kommer en annan förbi ler lite snabbt och ger ett brev i näven,
Ett brev som spirit hade skickat snabbt för att få svar på frågan om hur en utomstående kunde få den rollen så snabbt i en stam överhuvudtaget.

Hej,

Vet inte om jag minns alla detaljer men något liknande var det:

Jag hade snackat en hel del med cribba innan och försökt få över honom till oss
(jag var ensam diplomat då) en längre tid, och även några av våra spelare hade tjatat på honom.
Visste han var lugn och bra att prata och luskade järnet av alla han snackade med =)
Så när han väl kom över tog det nog bara nån vecka så fick jag med han som diplomat.
Han gjorde som väntat ett super jobb och när jamtman (vår dåvarande ledare) valde att sluta fick vi ta över stammen tillsammans med Orkino (2008 om jag minns rätt). Vi valde att fortsätta med diplomat rollen och Orkino som ledare men kollade det mesta med varandra.

Hoppas det var detta du behövde veta och att jag kommer ihåg allt, nåt mera du undrar så är det bara att fråga, Man är ju stammens äldste medlem så minnet kan svikta. =)
(Tur man inte är äldst irl i stammen i alla fall...)

/bobow
(spirit som ögnade igenom det rätt snabbt ställer nästa fråga lika snabbt).
Men jag som är en idiot på historia, hur kom det sig sen att st2 blev som det blev och du ledaren?

– Jamtman hette ledaren när jag kom in
Han gillade vad jag och bobow gjorde och var mindre och mindre aktiv
När vi tyckte att ST tog dåliga beslut så sa han att vi skulle göra som sunFlower bestämde
Till slut så fick vi han att förstå att vi var en egen stam, så vi fick tillstånd att planera att slå ut Italienarna Itab-B utan sunflowers tillstånd
Jag och bobow skapade en anfallsallians av flera stammar och sen körde vi
Efter ett tag så hoppade även ST med men de var f-bannade på oss som startat det.
Jamtman träffade en tjej, blev kär och började snacka om att lägga av,
Bobow ville då att jag skulle leda och utverkade via sunflower min status som baron
eller ledare.
Det gick bra ett tag.

ST startade krig mot Bomans Stam uppe i norr och även mot en annan som hette NBG/TKO
Vi gillade inte det för vi kände ett hot av DöD och av FISK som var alli med Bomans gäng, vad de nu hette då
Vi tvingades att vara med i kriget trots våra små resurser och långa avstånd. Det gick inget bra
Vi förlorade flera spelare. Sen så anföll plötsligt FISK oss nere hos ST2 och vi tvingades att gå på dem
Precis när vi vänt till ett övertag och skaffat oss allierade i stammen Ni! (Benzocaine) och en stam som hette [B-F] så tvingade Sunstar oss att ta en fred för att de skulle få fred med Boman
Strax därefter så anföll DöD mot ST och efter ett tag så tog jag och Peterinas , som då var ledare i ST3, en iap med DöD, men ST/Sunflower vägrade.
Efter ett tag så var ST slut och sunflower skulle lägga ner. Han var då skitsur och vägrade oss att kalla oss ST (Solstammen) så efter en liten koll i våra egna led så kom Orkino på att kalla oss Svensk tiger
Vi ville behålla taggen då den var mer känd nu än vad St var och mer respekterad.
Sen denna stund är vi 3 i ledningen, var 4 med Benzo efter mergen,
Det är jag och Bobow och Orkino
Alla har samma rättigheter och skyldigheter och det funkar skitbra
i mer än 3 år!!!
i mer än 3 år..

Så man kan säga att ST-familjen inte drog jämt så ofta eller?

– bara den första tiden med sunflower som enväldig ledare
Problemet var att han tog alla beslut och ingen annan var inblandad,
Han är nog en bra ledare men enligt mig så spelar han med för mycket "känslor" om du förstår vad jag menar.
det skar sig totalt när jag och Peterinas som ledde ST3 efter Bennetus, vägrade att fortsätta slåss mot flera stammar samtidigt
vi ville bara att han skulle sluta fred med alla utom mot Död, men han ville inte det
då gick ST i graven
ST3 gick över till dagens LCN eller WCW. Några kom till oss men vi ville att de skulle gå till LCN då de låg för långt ifrån oss för att vi skulle kunna skydda dem
Sen dess har vi stått på egna ben och gör det ganska bra, vill jag påstå

När Fisk anföll oss så slogs vi bra mot dem.
Sen gav sig både DöD och tjekan på oss också, då vi tagit in spelare från St och var i deras "Familj"
Sen plötsligt hoppade MASH på oss också, och då var det riktigt tufft ett tag
Men stammen var oerhört sammansvetsad och alla aktiva
Vi slogs mot dem alla ett tag
Sen så gav mina kontakter med Ni! resultat och de hoppade in i striden på våran sida
Samma sak hände med elite
Grundarna till elite var gamla spelare från oss

Vad är vi på för datum nu?

- Vi var under 2008 på vårkanten mot sommaren

Kom du ihåg kriget med -u.s-?

- Vi hade precis avlutat ett kriget mot MASH och de andra.
Då tog vi en sen länge planerad merge med stammen Ni!
Alla fick inte plats och där drällde av flyktingar från gamla Fisk/STSWCW
De som inte fick komma över gick till en nybildad stam, som en tjej som hette bimbim ledde.
Hon hade tillhört en akademi åt Ni!, Tror det var Ni! 3 eller nåt.
Hon hade varit i bråk med dem hela tiden och var en sån man inte vill gifta sig med, frivilligt
Hon bildade en egen stam och började anfalla flera gamla Ni!
Spelare som inte fick plats hos oss, samtidigt så bildades -U.S- med Lepra Lars
Han började plocka spelare från LCN mot ledningens medgivande
De blev skitsura och ville göra nåt åt saken.
Båda stammarna (BimBim’s och Lepralars’s) ville ha IAP eller alli med oss, men vi ville inte.

Samtidigt så ville MASH och STRIBE ha hjälp mot WCW och WCW-k, de höll på att gå under.
Vi i ST2 ville inte ge oss iväg med alla resurser i en riktning och ha hotet från dessa 2 stammar i ryggen
De var ganska stora efter ett tag, vill minnas att -U.S- var nånstans på 20 miljoner poäng
Vi beslöt att slå ut dem före vi skulle kunna ge oss på WCW

Så… vi snackade ihop oss med LCN och den andra stammen där ute (united forces) och så gick LCN på LL och vi anföll Bimbim
När hon var utslagen så joinade vi LCN eftersom -U.S- då hade all sin deff i fel riktning
till saken hör att LL försökt få alli med både oss och MASH
Lord Lobo "lovade" att hjälpa dem men det var givetvis skitsnack
Redan då efter kriget mellan oss och MASH så blev vi bästa vänner, så allt ingick i en plan mellan oss – MASH - LCN och BF
Vi kunde inte anfalla så länge Lepra var alli med corian och WCW

Jag fick lepra´s brev samtal mellan honom och MASH och då han var extremt kissnödig på att få en alli med MASH så hade han avslöjat hela in garderob
Dessa brev "hamnade" först hos Myrakatten/WCW som tyckte vi skulle adla ut dem. På den tiden hade vi ju en iap med dem då vi "fredat" STSWCW
Sen hamnade de hos corian som plötsligt drog tillbaka all sin deff från -U.S- precis innan LCN anföll.

Sen gick vi in och både bimbim och Lepra Lars är borta
Efter det så anföll vi WCW, men gick direkt på STSWCW och slog ut dem
men det är en annan historia





 

DeletedUser

Guest
ok, men om vi hoppar nu till de senaste händelserna till vvv-mergen, var ni inblandade på nåt sätt när mash startade krig mot wcw?

- Nej
Det låg utanför vårat intresse,
Det var nog Stribe som drog in MASH i det kriget.
Spiderweb är en knepig person, han’s ledarskap är nog värre än Peterinas
Det var kaos i vårat gemensamma forum med mash och stribe
Stribe bråkade om allting och utan att jag sagt det så stämmer det som Lord och gero säger i ext. till 80-90 %
Stribe´s ledning är/var katastrofal,
Så vi var med om kriget mot Stribe men våran roll var att hålla ett öga på DVH och GoW så de inte skulle kunna deffa Stribe.
Det var därför vi krigade mot gow och inget hände
Bara titta på kartan så inser vilken som helst att vi i dagsläget inte kan kriga mot gow
vi har inga byar där uppe och de har tusental, dåligt av dem att inte plocka våra byar där

Kriget mot STSWCW smärtar mig mest
FISK/STSWCW anföll ju oss under ledning av moriane och Anette
Sen tog ju en underbar tjej som slutat nu och var flickvän till Boman över
Som kallades i spelet för Benvenuto
Efter våra krig så blev vi under hennes ledning av STSWCW mycket goda vänner
Hon hade Tompa i sin ledning och vi kom överens om att vi skulle merga
Sen blev tompa sjuk, och var borta
Han har aldrig kommit tillbaka sen dess
Så när vi gick in för att hjälpa mash mot WCW så blev tyvärr vårat första mål att slå ut STSWCW
Detta berodde på att vi hade så oerhört långt ut till WCW och genom att ta byarna av STSWCW så skulle vi skata men säkert få kontakt med WCW
De hånade oss i ext forumet men i fortsatte våran plan,
När vi fick kontakt och hade tagit alla STSWCW byar så slutade de att skratta och när våran off och adlar började träffa deras byar så brakade stammen ihop
Det tog 6-10 månader men detta spel avgörs ju inte över en helg

På det sättet så fick ni ett fot fäste i norra delen om jag inte ser fel?

- helt rätt
Vi hoppade över deras deffade front och slog till en bit in i deras oförsvarade område.
Du ser det på kartan då mash har ett bälte av byar rakt över vårat norra område,
Vi är ju bara 40 spelare kvar nu, men alla är aktiva och erfarna spelare.
Många har startat upp i V12 också, för vi måste ju få fortsätta någonstans när denna är slut.
Kriget som vi hade på slutet mot GOW var för oss ett skitkrig
Vi gick med bara för att MASH och Stribe behövde hjälp,
MASH var totalt under isen och Stribe gnällde som fan nere i söder.
Då lyckades MASH få tillstånd en iap på 5 veckor med GoW/WCW,
Detta gick så fort att de inte hann snacka med Stribe om detta och Stribe hade ju knappt deffat mash så de hade den mesta av sin deff hemma.
De låg ju också väldigt långt nere i söder skyddade av oss och mash så de skulle med lätthet klarar anfallen från gow.
Till saken hör att Stribe lär ha låtit Peterinas ta över hebbe´s konto och han låg vid fronten mot Gow.
Han startade ett sånt kaosartat bråk i vårat forum så vi i ST2 lämnade det
Vi var då beredda att anfalla Stribe
Men efter ett tag så ville elite och Caf ge sig på Stribe och fick tillstånd
Sen gick mash in och vägde över skålen till alliansens fördel
Vi visste redan då att Stribe hade kontakter med både Corian och gow om fred och hade brev där de skrev att de skulle anfalla mash.
Detta vägrar de ju att kommentera nu men jag har läst dem, detta blev starten på deras öde,
Som tidigare med bimbim och Lerpa Lars så kan man inte ha fiender i arslet, utan de måste bort


Det är väldigt intressant läsning men hur kommer det sig att ni aldrig har gått ett steg till och bilda EN stam i syd?

Beror nog på medlemsantalet
Vi vill inte sparka ut trogna lojala spelare oavsett hur små de är
Alla är en del av stammen och förtjänar att få vara kvar så länge de vill
Finns nog lite planer på olika sammanslagningar, men innan vi hinner dit så händer det saker
Som gör att det inte går
Sen så är det bättre med flera tajta stammar i det tysta än en enda med 80 spelare
Nu är vi ändå cirka 200 spelare

Vet heller inte hur vi skulle kunna leda tillsammans
Alla spelare har en stolthet att tillhöra just sin stam och att få ha kvar stammens namn och tagg
Vi har så bra samarbete så det spelar ingen roll att vi är flera stammar

Tror nog att väldigt många i norr särskilt i den nordöstra delen kommer få sig en funderare nu

- hahaha
kan väl säga att vi nere hos oss och då främst ST-LCN-MASH-Elite har varit tajta under mer än 2 år
vi har en plan sen mer än 1 1/2 år tillbaka och den följer vi fortfarande, med mindre avsteg som vi tvingas till på grund av vad som händer i spelet
Den stam som jag har äran att spela i är högst delaktig och har så varit sen kriget mot MASH

Så vad är det vad är det som gjort dig känd?

-Jag tycker inte att jag är särskilt känd. Försöker hålla mig i bakgrunden och inte ge mig in i -käbblandet i ext forumet. Det finns det andra som är bättre på. Jag är mån om mina vänner i spelet och känner ett stort ansvar för att de skall ha skoj och credit för den tid och pengar som de lägger ned på spelandet. Utan dem skulle jag inte vara någonting.

Så... det är väl snarare så att spelarna i -ST2-, nuvarande och alla de som slutat, är de som tillsammans har gjort Tigrarna kända. Det kan jag aldrig ta åt mig, utan det är deras förtjänst.


vad är din största skicklighet på tw?

-Jag vill tro att det är diplomatin och att kunna göra rätta analyser av händelseutvecklingar, baserat på olika info, om hur spelet skall utvecklas. Helt enkelt ligga veckor i förväg och kika in i kristallkulan.


kan du beskriva några händelser som hade stor betydelse för dig?

- När Bobow värvade mig till ST2. Fick förtroende direkt och mycket skickliga spelare som vänner. Bobow och Orkino är ju båda kvar i ledningen fast vi tappat Benzocaine. Givetvis alla de andra också, som är själva själen i stammen, ingen nämnd eller glömd.

Om du menar krigandet så har vi aldrig blivit tagna på sängen, vi har alltid vetat vad som komma skall, varit förberedda och löst problemen. Sen så har vi själva "fixat" krig som vi dragit nytta av, som när vi slog ut ItaB-B (italienarna) , vintern 2007-2008 och FISK/STSWCW , -U.S- (Lepra Lars) och Bimbim´s stam som jag inte kommer ihåg namnet på.

MASH anfall på oss var inte oväntat men ändå otrevligt, då vi redan slogs för livet mot DöD-NoD och Tjekan. Vi behövde inte ha MASH i sidan på oss också. som tur var så "läste" jag Lord Lobo så vi var deffade till tänderna i den riktningen och deffade bara mot de andra. Det blev våran räddning samt att stammen Ni! Kommit till våran hjälp och senare att elite "offrade" sig i anfall på MASH. Så skapas fasta allianser och vänskap i TW.
Nu är vi ju dessutom, goda vänner med MASH och LCN också, mycket tack vare deras skickliga ledningar och trevliga spelare.


nåt mer du vill säga innan vi går in på de fem snabba?

Läste detta citat på en spelare i V12 och tycker det är skitbra.

Oavsett vad du ger en kvinna så kommer hon att ge dig någonting bättre.
Ger du henne en spermie ger hon dig ett barn.
Ger du henne ett recept ger hon dig ett mål mat.
Ger du henne ett hus ger hon dig ett hem.
Ger du henne ett leende ger hon dig sitt hjärta.
Hon multiplicerar och förstorar allt oavsett vad du ger.
Så.... om du ger henne någon skit så kan du förvänta dig ett helvete tillbaka!

Och det här fick mig att hålla mig borta från externa forumet:

"Never argue with an idiot. He'll drag you down to his level and beat you with experience".




- de fem snabba


svärdet eller pennan?

- Självklart Pennan. Den sociala delen av spelet och ledarskapet som en medlem i en ledning, tillsammans med diplomatin, är ju en av höjdpunkterna. Slåss kan vilken XXXX som helst göra, tills de ledsnar och lägger ner. Men att "vinna" genom diplomatisk krigföring är svårare och en större utmaning.


Är du en defensiv eller en offensiv spelare?

Vill beskriva mig som offensivt-defensive. Jag menar, genom att agera och aktivt anfalla de hot jag har, och sen deffa eller ta risker mot andra hot, så lyckas jag klara mig ganska bra.

Det man förlorar på gungorna, tar man igen i internadling?


En fullt uppbyggd by eller bara det nödvändigaste?

Bara det nödvändigaste, cirka 8000-9000 poäng. Detta oavsett om det är en off/deff by. Alltid muren uppe och akademi i alla byar. Från början byggde jag om alla byar jag tog, men det orkar jag inte längre.


Hur aktiv är du?

Nja...Det varierar ju men minst 4-7 timmar varje dag, 7 dagar i veckan. På ledighet kan det bli fler timmar. Det blir ju så när man sitter i en ledning, man har stort ansvar för spelarna i stammen och så vill man ju spela själv också.

Sen har man ju KÖ på spelare och deras byar skall ju också tas om hand.


En spelare som du vill lyfta upp och varför?

Det finns givetvis flera stycken i de världar man spelat, men flest i V3 där man varit längst.

Jag skulle vilja lyfta fram hela -ST2-, utan dem skulle jag inte spela kvar.

Men blir det en så vill jag minnas en spelare som avled i sjukdom, när livet precis hade börjat. Han spelade ett tag med oss i -ST2- och var den förste diplomaten i det som är LCN idag. Han spelade från sin sjukhussäng intill slutet.

۩۩[FONT=&quot]๑๑[/FONT]۩۞۩[FONT=&quot]๑๑[/FONT]۩۞۩[FONT=&quot]๑๑[/FONT]۩۞۩[FONT=&quot]๑๑[/FONT]۩۞۩[FONT=&quot]๑๑[/FONT]۩۩

Till minne av alexswe (Sanner)
som dog 2008-10-11
endast 24 år gammal.

Hans valspråk löd:
"En mot en är de lika bra som någon annan i världen. Men när de kämpar tillsammans är de bäst av alla. För trots att de är fria män är de inte helt fria. De accepterar lagen som sin herre. Och de respekterar denne herre mer än edra undersåtar respekterar eder. Vad han än kräver gör de det. Och hans krav förändras aldrig: Han förbjuder dem att fly slagfältet, oavsett hur många deras motståndare är. Han kräver av dem att de skall stå fasta - för att segra eller dö. - Demaratos"

۩۩[FONT=&quot]๑๑[/FONT]۩۞۩[FONT=&quot]๑๑[/FONT]۩۞۩[FONT=&quot]๑๑[/FONT]۩۞۩[FONT=&quot]๑๑[/FONT]۩۞۩[FONT=&quot]๑๑[/FONT]۩۩
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp