Co konton

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker det är mycket tråkigt att man måste vara aktiv 24/7 eller skaffa en eller flera co spelare för att kunna spela numera.
På många konton är man flera spelare vilket tar bort mycket av spelglädjen. Många har inte möjligheten att vara aktiva 24/7 och kan därmed inte heller vinna ett krig mot stammar med co konton. Har tappat sugen för spelet pga detta. Tråkigt då man varit aktiv sen 2007. Tyckte det var roligare förr när man spelade på lika villkor, mer rättvist. :crybaby:
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
jag kan hålla med. Det krävs mycket tid om man ska vara solospelare. Fast med pk och kh är det inte så farligt ändå :)
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Det fungerar fortfarande att spela själv. Ja det tar mer tid och kraft, men det fungerar fortfarande.
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är mycket tråkigt att man måste vara aktiv 24/7 eller skaffa en eller flera co spelare för att kunna spela numera.
På många konton är man flera spelare vilket tar bort mycket av spelglädjen. Många har inte möjligheten att vara aktiva 24/7 och kan därmed inte heller vinna ett krig mot stammar med co konton. Har tappat sugen för spelet pga detta. Tråkigt då man varit aktiv sen 2007. Tyckte det var roligare förr när man spelade på lika villkor, mer rättvist. :crybaby:

Vad hade du tänkt att man ska ändra då?
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Vet inte vad man kan ändra på men skulle vilja ha det mer som förr. Antar att man inte kan stoppa co spel/konton?
 

MultiZnK

Member
Reaktionspoäng
4
Är la inga svårigheter att spela ensam? Kör på som vanligt bara, kan bli lite jobbigare under krig men finns mobiltelefoner för att tagga inkommande också.

Skaffa en KÖ från stammen om något annat dyker upp?
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Kan inte använda mobilen på jobbet så tyvärr funkar det inte. Visst kan man ha kö men har märkt att många har det som jag. Upptagen med jobb eller skola dagtid och kan bara sporadiskt vara inloggad. Man kan inte konkurera på lika villkor mot dom som kör co med två eller fler spelare på samma konton.
 

MultiZnK

Member
Reaktionspoäng
4
Kan inte använda mobilen på jobbet så tyvärr funkar det inte. Visst kan man ha kö men har märkt att många har det som jag. Upptagen med jobb eller skola dagtid och kan bara sporadiskt vara inloggad. Man kan inte konkurera på lika villkor mot dom som kör co med två eller fler spelare på samma konton.
Visst det stämmer också, satt som solo spelare på V28 och fick OnC på mig, självklart går det men det är också svårt...kräver mycket om man vill stå vid liv, men jag hoppade över till CO istället. :)
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Jag spekulerar i att den främsta anledningen till detta är att stämgränserna på alla världar är alldeles för låga!

Lägre medlemsantal/stam -> Mer beroende av varje enskilt konto -> Massor av CO-spelare för att täcka upp för alla tider på hela dygnet.
 

MultiZnK

Member
Reaktionspoäng
4
Jag spekulerar i att den främsta anledningen till detta är att stämgränserna på alla världar är alldeles för låga!

Lägre medlemsantal/stam -> Mer beroende av varje enskilt konto -> Massor av CO-spelare för att täcka upp för alla tider på hela dygnet.
Helt ärligt förändrar det la inget? Tror fortfarande alla konton behöver vara inloggade så ofta som möjligt. Skulle medlemsantal ligga på 60 istället för 25 skulle vi bara få mer inkommande. Och flera inkommande innebär att vi måste tagga mer och oftare, så återigen behövs CO.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Helt ärligt förändrar det la inget? Tror fortfarande alla konton behöver vara inloggade så ofta som möjligt. Skulle medlemsantal ligga på 60 istället för 25 skulle vi bara få mer inkommande. Och flera inkommande innebär att vi måste tagga mer och oftare, så återigen behövs CO.

Håller inte riktigt med. Visst finns säkert dubbelt så många spelare som anfaller - Men samtidigt finns dubbelt så många konton som attackerna ska fördelas på.. ;)
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Jag spekulerar i att den främsta anledningen till detta är att stämgränserna på alla världar är alldeles för låga!

Lägre medlemsantal/stam -> Mer beroende av varje enskilt konto -> Massor av CO-spelare för att täcka upp för alla tider på hela dygnet.

Kan säkert vara en av anledningarna..
 

Wolffie

Member
Reaktionspoäng
0
Själv tycker jag då inte att det har varit några problem med att köra solo, har inte varit några problem för min del iallafall. Speciellt inte nu med KH, easy life.
 
Topp