Byamöte mars 2009

DeletedUser

Guest
"-Ska det här vara sysselsättning för en krigare?", muttrade Breithold medan han gick längs sädesfälten och skördade.

"-Var glad att du inte är på Ko och skitdetaljen". svarade Drego. "-Förra veckan fick var jag placerad där och spenderade halva tiden med att mocka lagårn och andra halvan med att valla koeländena."

"-Mjo visst, det finns ju grader i helvetet också har jag hört....Apropå hört så viskades det i bypuben förra veckan att det kanske var slut med det här tramset och att vi skulle få dra ut i krig igen"

"- Nu börjar det låta något, kommer du ihåg kriget mot Elite eller nu senast mot VVV ?"

"- Ja det är värdig sysselsättning det istället för den här mesfreden!"


Samtidigt i en annan del av det mäktiga riket hölls ett byamöte i den lilla byn (521|431) K45...

De kom från när och fjärran, en mäktig samling av tolvtusendeniohundrafemtioåtta byäldste. En del så grånande och gamla att de endast med stor svårighet tog sig fram, en del så nya i sitt ämbete att detta var deras första byamöte, men gammal som ung, alla samlades de. Många och högljudda diskussioner kunde höras under byamötet, att överhöra dem alla var inte möjligt men diskussioner som den nedan var rikligt förekommande.

"-Vi kan inte ta oss ann ett nytt krig redan nu", sa löjtnant Cowardette.
"- Och jag säger att våra trupper är mer än redo!", röt kapten Chargeahead
"- Ja de trupper vi har är redo men räcker de ? Vi har inte ersatt alla förlusterfrån förra kriget än", protesterade kapten Hideinwoods.
- "Äh! En av de våra är värd mer än fem, ja mer än tio av fiendens trupper. Hälften av dem springer iväg bara de ser oss och den hälft som står kvar och slåss ger oss lagom med underhållning! Jag säger att vi marcherar", fortsatte kapten Chargeahead

Ja så fortsatte diskussionerna och överläggningarna under hela natten och in på morgontimmarna i det största byamötet som världen skådat. Slutligen kl. 12.00 den 14 mars 2009 var det så dags för beslut.Och vad som verkat ett svårt beslut hade blivit alltmer tydligare i takt med att solen steg upp i öster. Under nattens samtal hade det blivit alltmer klarare vilken riktning som var den rätta. Rösterna som hörts mest var:

"-Äh!, Krig för tusan"
"- Äh! Varför är vi här om inte att för att strida ?"
"- Äh! Vi har visat gång efter annan att i krig kan ingen stå emot oss"
"- Äh! Det är när vi har fred som våra fiender kunnat expandera, De tar obehindrat mark tills vi sätter stop för dem."
"- Äh! I Krig vinner vi, i fred förlorar vi, valet är enkelt!"
"-Äh! Hellre dör vi med svärdet i hand än överaskandes i våra hem! "

Krigare är vi födda och som krigare ska vi dö! Alltmer stod det klart, när ropen skallade över slätten...Ä.....Ä.....Ä!!! Stamledaren i Ecalos den mäktiga No-Alias steg ut ur rådsbyggnaden och förkunnade det som många väntat och hoppats på.

KRIG MINA BRÖDER! KRIG MOT =Ä=!

Överbefälhavaren för Ecalos stridsstyrkor stegade fram, "Herre! Våra styrkor står uppställda!

Den samlade anfallsstyrkan från 6.000 byar stod uppställda redo att marchera iväg. En samlad armehär av 20.000 per by, en arme vars like världen aldrig tidigare skådat 120 000 000 man. "-Hur är detta möjligt?" frågade No-Alias "-Har vi verkligen 120 miljoner man redo för anfall ?"

Överbefälhavaren som trodde sig vara i onåd hasplade snabbt ur sig. "-Ja min härskare det blev inte mer än så, då vi lämnade resterande 6.000 byar med 120 miljoner man i försvar och reserv."

No-Alias skrattade gott och svarade "-Det blir nog bra. 120 miljoner man bör räcka i en första våg och det är klokt att spara lite reserver och även ha försvarsstyrkor i beredskap. Nu rider vi mot fienden och om någon annan skulle välja att stå i vår väg blir det än intressantare!"

FRAMÅT!!!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
funderat på att bli historia läsare?..

inte helt oväntat.. får se va som händer härnäst:).
 

DeletedUser

Guest
en helt otrolig berättelse... Må lyckan vara med er ECALOS!
 

DeletedUser

Guest
helt underbar berättelse!!! har du funderat på att bli regissör eller kanske författare? Helt mindblowing, vet inte vad jag ska säga....

...Heja Ä kanske räcker.
 

DeletedUser

Guest
haha, Alias, you're the man på att skriva krigsförklaringar och rapporter :)
 

DeletedUser

Guest
wow ! det var en bra krigsförklaring !

vackert skriven!

helt sant prova skriva en bok om några slag vi har här eller något . Tror det kan bli något. Lägg gärna upp dom på forumet det är en glädje att läsa dina inlägg.:)

Jaja lycka till Ecalos jag håller på er. Ni är ju trots min granne och man ska hjälpa grannen vad jag vet.

Lycka till Ecalos

//L
 

DeletedUser

Guest
"-Vi kan inte ta oss ann ett nytt krig redan nu", sa löjtnant Cowardette. <- BaliBali
"- Och jag säger att våra trupper är mer än redo!", röt kapten Chargeahead <- Svensktafro
"- Ja de trupper vi har är redo men räcker de ? Vi har inte ersatt alla förlusterfrån förra kriget än", protesterade kapten Hideinwoods. <- Bali med fejknick igen
- "Äh! En av de våra är värd mer än fem, ja mer än tio av fiendens trupper. Hälften av dem springer iväg bara de ser oss och den hälft som står kvar och slåss ger oss lagom med underhållning! Jag säger att vi marcherar", fortsatte kapten Chargeahead <- Afro
 

DeletedUser

Guest
Hahahaha.. Roligaste inlägget på länge..

EDIT: Tänkte på Amfetas då. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sagan om Ecalos

Hej Alias,

Jag har färdigt manuskript åt dig för slutet på din saga. Använd den gärna :D

" Så gick No-Alias hem till sin by, såg sina slagna män ligga överallt på fälten. Barnen, kvinnorna och alla åldermännen had stupat eller flytt ut i skogarna. No-Alias hörde den mäktiga hären av Nordmän, Ädlingar och Titaner fira sin seger.
Kvällen gick och No-Alias hade bara ett val kvar, att gräva sin grav och ta sitt liv.
Detta var slutet på sagan om Ecalos uppgång och fall, efter detta började Nordmännens, Ädlingars och Titaners era."

Mvh/kimlin
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
oh nej, vi har blivit grundlurade? har ni en pakt med Nordmännen och AT? shit!!!!!!!!!
ABORT MISSION!! RETREAT!!!!!!!!!! HOLY MOTHERFUCK WE'RE GOING DOWN! RUN FOR YER LIVES!!!!!! !!!!!! !!!!!! THE NORTHWOMEN ARE COMING!! AND THE OLD TUTTIANS!! RETREAT!!!
 

DeletedUser

Guest
oh nej, vi har blivit grundlurade? har ni en pakt med Nordmännen och AT? shit!!!!!!!!!
ABORT MISSION!! RETREAT!!!!!!!!!! HOLY MOTHERFUCK WE'RE GOING DOWN! RUN FOR YER LIVES!!!!!! !!!!!! !!!!!! THE NORTHWOMEN ARE COMING!! AND THE OLD TUTTIANS!! RETREAT!!!

Wtf Afrot? Vad gör du på Ricerl's konto? :p

Wiiiee för Ecalos! :D
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
en liten känsla av att detta kan bli ett av dom viktigast krigen i .v4ars historia.

kan ecalos stå upp mot detta motstånd som kommer, eller är det bara en jäffla massa poäng som ställer sig mot ecalos massiva areemer?

ska bli kul att se om alla stammar kan samarbeta eller om det blir va stam för sig ;)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
oh nej, vi har blivit grundlurade? har ni en pakt med Nordmännen och AT? shit!!!!!!!!!
ABORT MISSION!! RETREAT!!!!!!!!!! HOLY MOTHERFUCK WE'RE GOING DOWN! RUN FOR YER LIVES!!!!!! !!!!!! !!!!!! THE NORTHWOMEN ARE COMING!! AND THE OLD TUTTIANS!! RETREAT!!!

Haha! visste att de skulle bli totallurade! FV va var de ja sa!

ibland överträffar ja mig själv :) de bästa är att bara ett fåtal personer fick veta detta, så inga läckor skedde. De är de viktigaste när man ska göra hemliga saker :cool:

Ecalos kanske ska lära sig av mig? :)

Nåväl, nu vet ni ju. Men kul att min hemliga plan fungerade.

/Nej, de var ej min plan. Tror hela världen visste de då de var officiellt?
 

DeletedUser

Guest
Hehe

Önskar AT, Ä och nordmännen ett trevligt krig, hoppas att några av er hinner kriga lite innan ni är bortplockade :)
 
Topp