Borttagna inlägg i forumet

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Jag har stött på något som jag upplever problematiskt. Ibland när man skriver inlägg blir dessa borttagna av mods, men man får inte någon varning för det man skriver. Ifall inläggen nu bryter mot några forumsregler bör de givetvis tas bort, men man borde också få något slags straff för det man har skrivit. Hur ska man annars veta vad det var man gjorde för fel och kunna göra rätt till nästa gång?

Jag tycker personligen att toleransnivån i forumet överlag är alldeles för hög. Varför får man aldrig något straff för regelbrott? Det går att fortsätta mata forumet med skit, men det enda det resulterar i är varningar och åter varningar. En varning är totalt poänglösa om de aldrig resulterar i ett straff vid fortsatt beteende.
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Det händer att vi plockar bort utan att ge varning eller straff ja. När jag gör det så kan ni alla läsa varför inlägg är försvunna.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle rekommendera att man läser forumets regler om man är osäker på om det man skriver är opassande.

https://forum.tribalwars.se/showthread.php?30178-Forumsregler&p=514092#post514092

Regler är irrelevanta om det inte finns någon som upprätthåller dem. Det är snarare riktlinjer ni har för hur ni vill att folk ska bete sig i forumet.

Eftersom Mesut inte blivit bannad ännu har jag svårt att tro att någon någonsin skulle bli bannad.
Han har nog brutit mot regler fler gånger än vad tidigare ansågs vara möjligt..
 
Senast redigerad av en moderator:

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Du har inte facit på den frågan och vi diskuterar inte enskilda personers bann.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Eftersom Mesut inte blivit bannad ännu har jag svårt att tro att någon någonsin skulle bli bannad.
Han har nog brutit mot regler fler gånger än vad tidigare ansågs vara möjligt..

Finns ett par konton jag har för mig haft eller har avstängning från externa forumet.
 

DeletedUser

Guest
tyckte att det vara ganska många som blev bannade på externa v23s forum

Ja precis som jag skrev, förut.

Min poäng är att ingen beter sig lika illa som Mesut och ändå blir han inte bannad. Därför kan jag inte tänka mig att mågon annan skulle bli bannad.
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Ja precis som jag skrev, förut.

Min poäng är att ingen beter sig lika illa som Mesut och ändå blir han inte bannad. Därför kan jag inte tänka mig att mågon annan skulle bli bannad.

Du tror och antar men så fort som en del av er får ens en varning så glöder det i min inkorg.... Jag förstår inte er logik. Förklara på ett trevligt sätt så blir jag glad.
 

DeletedUser

Guest
Du tror och antar men så fort som en del av er får ens en varning så glöder det i min inkorg.... Jag förstår inte er logik. Förklara på ett trevligt sätt så blir jag glad.

Klart folk kommer uttrycka sitt missnöje.. Det är väl ingen som "vill" bli bannad.

Jag står fast vid det jag sa om min varning. Självklart förstod jag varför jag fick en varning. Hade inte klagat på den om alla hade villkor. Men att jag får en varning för något någon annan sagt (i princip) och som denna någon går runt och säger liknande saker stup i kvarten utan att bli straffad tycker jag inte är lika villkor.

Jag har tidigare uttryckt att det bör vara en trevligare ton på externa. Jag är ingen ängel själv, jag blir lite för indragen i spelet och beter mig sämre än vad jag anser okej för mig själv. Men snälla ge då ut varningar, staffpoäng osv på samma villkor.
 

DeletedUser

Guest
Pias och Shamanian är dom mest lätt kränkta människorna som finns troligen. Det står någonstans i reglerna dessutom att mods kan bete sig hursomhelst istortsett, så förvänta er inte att gå vinnande ur detta argumentet. Vi kan bara gladeligen uppskatta att åtminstånde shamanian inte sysslar med forumsdelen längre iaf.
 

DeletedUser

Guest
Regler är irrelevanta om det inte finns någon som upprätthåller dem. Det är snarare riktlinjer ni har för hur ni vill att folk ska bete sig i forumet.

Eftersom Mesut inte blivit bannad ännu har jag svårt att tro att någon någonsin skulle bli bannad.
Han har nog brutit mot regler fler gånger än vad tidigare ansågs vara möjligt..

Det Pia försöker säga, på sitt genomtrevliga och aldrig oförskämda sätt är att du faktiskt inte kan veta det. Du kan tro, du kan intala dig saker och du kan bli lurad. Och du kan ha fel.

Självklart har säkert någon / några blivit bannad förut. Men som bajstank sa så är nog toleransnivån för hög nuförtiden.

Jag håller definitivt med, det har irriterat mig till vansinne en längre tid att spelarna beter sig som de gör, och har en så genomgående tråkig attityd mot varandra. Dock har detta endast haft ett enda syfte - att SPELARNA framför klagomål på att vi var för stränga. Men det är skönt, då är vi överens om nivån och kan få en acceptabel nivå här igen!

Sen ban-evadear du utan straff. Så svårt var det att gå runt det.

Ja, det borde väl du veta? *host*

Skälet till att vi "låter" spelare skriva från nya konton, är att de permanenta avstägningarna tidigare inte fått hävas. Sen jag tog över har jag ändrat detta, eftersom jag lever i tron att det är avstängningen av spelaren som bör vara permanent, inte kontot. Jag gillar heller inte dubbelmoralen jag upplevde att det blir när man tillät en avstängd spelare att skriva, men inte från sitt orginalkonto. Därför har jag låst upp en hel del av de gamla, permbannade kontona i de fall jag ansett spelaren skulle få en ärlig chans att använda sitt orginalkonto. Vi håller betydligt hårdare på ban evading gällande konton som bannats i nutid.
 
Topp