BooYaa Vs. Asynja & resten av världen.

DeletedUser

Guest
....

Simon alla har sina bortförklaringar men den var det taipan klass på. Du sällar dig till ett fint gäng.

In med fallskärmsjägarna så kan ni bilda klubb.

/Q
 

DeletedUser

Guest
Sure, säg ett datum och en tid, vi kanske kan ta en helg och boka speed serven och välja v11 inställningar och köra? Hade varit kul att "få pisk på stjärten av dig".

Skall vi köra, så får det bli på en riktig, klassisk server, inte någon pajas speed server.
Detta är ett strategi spel där man konstant måste tänka långsiktigt för att nå framgång, speed servers saknar hela grundtanken med tribalwars eftersom man inte behöver tillämpa någon vidare strategi.
Det ända som behövs är en temporär taktik & klick glada fingrar.
Vi är många som behärskar det mesta inom detta spel, då är en snabb enstaka speed runda inget som kan urskilja kompetensen mellan spelare då det mesta enbart handlar om vem som tillfälligt kan vara mest aktiv.
En rättmätig kompetens urskiljning måste fortlöpa över lång tid för att kunna ge ett rättvist resultat.

Underskatta aldrig någon som du inte ens vet vart den lirat eller vem den är;).

Känns lite komiskt att du säger detta, eftersom du just underskattat alla i BooYaa, trots att du enbart mött några enstaka.
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Skall vi köra, så får det bli på en riktig, klassisk server, inte någon pajas speed server.
Detta är ett strategi spel där man konstant måste tänka långsiktigt för att nå framgång, speed servers saknar hela grundtanken med tribalwars eftersom man inte behöver tillämpa någon vidare strategi.
Det ända som behövs är en temporär taktik & klick glada fingrar.
Vi är många som behärskar det mesta inom detta spel, då är en snabb enstaka speed runda inget som kan urskilja kompetensen mellan spelare då det mesta enbart handlar om vem som tillfälligt kan vara mest aktiv.
En rättmätig kompetens urskiljning måste fortlöpa över lång tid för att kunna ge ett rättvist resultat.



Känns lite komiskt att du säger detta, eftersom du just underskattat alla i BooYaa, trots att du enbart mött några enstaka.

Tror han menar en speedserver med samma inställningar som v11 och man startar med ett visst antal byar :)
 

DeletedUser

Guest
Har ja fattat rätt? har asynja gett upp? isf bra kämpat asynja och ännu bättre booyaa.:)
 

DeletedUser

Guest
Simon alla har sina bortförklaringar men den var det taipan klass på. Du sällar dig till ett fint gäng.

In med fallskärmsjägarna så kan ni bilda klubb.

/Q

Qola, jag vet inte jätte mykcket om dig, men mitt intryck av dig är att du inte har så mycket underlag?


Skall vi köra, så får det bli på en riktig, klassisk server, inte någon pajas speed server.
Detta är ett strategi spel där man konstant måste tänka långsiktigt för att nå framgång, speed servers saknar hela grundtanken med tribalwars eftersom man inte behöver tillämpa någon vidare strategi.
Det ända som behövs är en temporär taktik & klick glada fingrar.
Vi är många som behärskar det mesta inom detta spel, då är en snabb enstaka speed runda inget som kan urskilja kompetensen mellan spelare då det mesta enbart handlar om vem som tillfälligt kan vara mest aktiv.
En rättmätig kompetens urskiljning måste fortlöpa över lång tid för att kunna ge ett rättvist resultat.



Känns lite komiskt att du säger detta, eftersom du just underskattat alla i BooYaa, trots att du enbart mött några enstaka.

Klassisk server, jag menade mer att eftersom du inte ska spela något mer efter v11 så kommer det aldrig bli, därför är det som jag skrev och ViiGoo också sa, att hyra en speed server med v11 inställningar i några dagar och då kriga där.

Ja du, säger du så om speed så vet jag att du har blivigt tappad som liten, för det stämmer inte alls, det är lika viktigt på speed som på en vanlig värld att ha en strategi och taktik som du följer, annars funkar inget. Du är nog den MEST orutinerade spelaren av alla. Titta på hur Abel eller Ic3Princ3 spelade, tror du despelade baara på måfå? Nej så klart, de hade en taktik och strategi. Och som jag hoppas du vet/kan inse så har de som vinner i dag det med(Jag M.f).

Tillfälligt? Ja men därför vi ska ta någon helg där båda kan vara aktiva konstant, då är det skills mot skills och inte aktivitet inblandat, för där vet vi båda att Du/sliten sitter mycket mer än oss, men ändå inte kan göra något vettigt utan all annan hjälp.

Men du, om du nu vill bevisa att du är bättre än mig, starta på v21 då, så ser vi? Vi kan bestämma en kontinen så vi hamnar nära oss där vi ska starta och så kör man bara för då kommer vi med all sanorlighet att komma i krig.

Då får vi övertid se vem som är bäst.

Peace
Simon
 

DeletedUser

Guest
....

Mitt underlag är att jag spelar i BooYaa. Allt jag behöver för att göra utlåtanden ser jag varje dag. Sen att jag har haft ett skitläge i kriget mot Asynja och inte haft motivation att medverka aktivt...

Sen att det finns några världsvinster bakom, både själv och som co, gör att jag kan bedöma läget rätt så bra.

/Q
 

DeletedUser

Guest
Tycker admin lyser med sin frånvaro här.
Man får tydligen skriva vad som helst om folk, det är tydligen ok i detta spel och forum.
Dock ska du passa dig för vilken tråd du väljer att skriva kränkningarna i, skriv gärna att nån är ett pisshuvud och tappad i golvet bara du INTE går offtopic, för då får du straffpoäng för den förseelsen.
 

DeletedUser

Guest
Tycker admin lyser med sin frånvaro här.
Man får tydligen skriva vad som helst om folk, det är tydligen ok i detta spel och forum.
Dock ska du passa dig för vilken tråd du väljer att skriva kränkningarna i, skriv gärna att nån är ett pisshuvud och tappad i golvet bara du INTE går offtopic, för då får du straffpoäng för den förseelsen.

Det är självklart inte okej att posta personliga påhopp. Men det är lätt att missa poster, både för moderatorerna och för mig. Ser ni några inlägg som inte är okej, så använd funktionen för att rapportera posten. Den finns på varje inlägg, längst ute till vänster i form av en liten sköld med ett utropstecken på. På det sättet flaggas inläggen och man är säker på att någon ansvarig faktiskt ser dem.

*Edit* Efter uppdateringen är det så klart inte längre en "liten sköld" utan istället en triangel med ett utropstecken på :( *

Kan dessutom påpeka att gällande förseelser och poäng så är det bara att skicka ett pm till mig om man känner att straffpoängen är fel, så kollar jag upp det.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hej ärade motståndare och andra berörda.

Jag vill på detta sätt tacka BooYaa för en väl genomförd match.

Har varit en rolig och lärorik tid att spela med och mot er här i värld 11.

Under den tid som vi var allierade så stängde vi världen på ett effektivt sätt.

Inför slutstriden så var ni duktigare än oss på att förbereda er och det har speglat större delen av kriget.

Jag vill ta av mig hatten för er aktivitet och stridsmoral, och ert sätt att genomföra kriget på.

Det har varit ett roligt krig på många sätt, och jag tror att vi överraskat er med vissa av våra offensiver:)

Men i det stora hela så är det inget snack om vem som har varit det bättre laget.

Det som är huvudsaken är ju att vi haft roligt på vägen.

Kapitlet Asynja är nu på väg att ta slut, jag kommer att stänga ner stammen inom en inte allt för lång framtid.

Jag känner att jag efter denna långa tid i ledningen för stammen (längst av de spelare som sitter med idag) har gjort mig förtjänt av det privilegiet.

Jag vill även passa på att ta avstånd från alla eventuella brott mot reglerna som tydligen diskuterats här i forumet idag.

Asynja som stam har hela tiden stått för fair play, och vi har velat stå för en viss moral i spelet och dess utövande.

Hälsningar

Hast

Mycket snack, men vad menar ni egentligen med detta rent praktiskt? Att ni upplöser stammen och blir barbarer eller att ni flyr från er egen stam och startar upp något nytt? Det är lite luddigt formulerat, så jag får inte riktigt grepp om det.
 

DeletedUser

Guest
Tycker admin lyser med sin frånvaro här.
Man får tydligen skriva vad som helst om folk, det är tydligen ok i detta spel och forum.
Dock ska du passa dig för vilken tråd du väljer att skriva kränkningarna i, skriv gärna att nån är ett pisshuvud och tappad i golvet bara du INTE går offtopic, för då får du straffpoäng för den förseelsen.

Haha, ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt dig.
Är detta det ända du kan komma på att säga? Att admins inte gör sitt jobb? Eller att du tycker reglerna är fel? Ja, sluta spela då kvinna.

Klart jag gör det, därför jag bara skriver vad som är sant och mina Egna åsikter oftast, annars så skriver jag också ut det.
Straffpoängen är ganska oklara överlag ja, men det vet vi alla.
 

DeletedUser

Guest
Klassisk server, jag menade mer att eftersom du inte ska spela något mer efter v11 så kommer det aldrig bli, därför är det som jag skrev och ViiGoo också sa, att hyra en speed server med v11 inställningar i några dagar och då kriga där.

Ja du, säger du så om speed så vet jag att du har blivigt tappad som liten, för det stämmer inte alls, det är lika viktigt på speed som på en vanlig värld att ha en strategi och taktik som du följer, annars funkar inget. Du är nog den MEST orutinerade spelaren av alla. Titta på hur Abel eller Ic3Princ3 spelade, tror du despelade baara på måfå? Nej så klart, de hade en taktik och strategi. Och som jag hoppas du vet/kan inse så har de som vinner i dag det med(Jag M.f).

Tillfälligt? Ja men därför vi ska ta någon helg där båda kan vara aktiva konstant, då är det skills mot skills och inte aktivitet inblandat, för där vet vi båda att Du/sliten sitter mycket mer än oss, men ändå inte kan göra något vettigt utan all annan hjälp.

Men du, om du nu vill bevisa att du är bättre än mig, starta på v21 då, så ser vi? Vi kan bestämma en kontinen så vi hamnar nära oss där vi ska starta och så kör man bara för då kommer vi med all sanorlighet att komma i krig.

Då får vi övertid se vem som är bäst.

Peace
Simon

Det du verkar ha svårt att få in i din skalle, är att när jag syftar på riktig strategi, så syftar jag på att man har en väldigt långsiktigt planering som man följer länge, med flertalet utsatta delmål & har som slutmål att vinna, oavsett hur svårt eller hur lång tid det tar.

Riktig strategi uppnår du aldrig på några enstaka dagar, det är därför jag föredrar original servrar, inte speeds.
Det är när man lirar en värld i flera månader, år, ibland kanske flera år, som man kommer sättas på prov flertalet gånger & få bekänna färg.
Det är då man visar vad man är värd.
Temporär framgång kan alla uppnå, men det krävs betydligt mer för att uppnå långsiktig & permanent framgång.

Varken möts vi på V11 nu, eller så får det helt enkelt bli en tid efter V11.
Det är inte mina bekymmer att du fegat ur på V11 & gett upp.
Jag går in 110% på den värld jag spelar, därav spelar jag numera aldrig flera världar samtidigt.
Så du har din chans nu på V11 & visa vad du är värd.

Samt, försök inte vända om frågan till att det är jag som vill möta dig.
Jag har inte för fem öre något som helst behov av att möta dig eller bevisa något för någon, det är du som vill möta mig & då får du anpassa dig därefter.
V11 nu, eller så blir det en bra bit in i framtiden.

//MM
 

DeletedUser

Guest
Sida 1:
Stammar: BooYaa
Sida 2:
Stammar: Asynja

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 213
Sida 2: 0
Skillnad: 213

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 2,049,842
Sida 2: 0
Skillnad: 2,049,842

chart
 

DeletedUser

Guest
Det du verkar ha svårt att få in i din skalle, är att när jag syftar på riktig strategi, så syftar jag på att man har en väldigt långsiktigt planering som man följer länge, med flertalet utsatta delmål & har som slutmål att vinna, oavsett hur svårt eller hur lång tid det tar.

Riktig strategi uppnår du aldrig på några enstaka dagar, det är därför jag föredrar original servrar, inte speeds.
Det är när man lirar en värld i flera månader, år, ibland kanske flera år, som man kommer sättas på prov flertalet gånger & få bekänna färg.
Det är då man visar vad man är värd.
Temporär framgång kan alla uppnå, men det krävs betydligt mer för att uppnå långsiktig & permanent framgång.

Varken möts vi på V11 nu, eller så får det helt enkelt bli en tid efter V11.
Det är inte mina bekymmer att du fegat ur på V11 & gett upp.
Jag går in 110% på den värld jag spelar, därav spelar jag numera aldrig flera världar samtidigt.
Så du har din chans nu på V11 & visa vad du är värd.

Samt, försök inte vända om frågan till att det är jag som vill möta dig.
Jag har inte för fem öre något som helst behov av att möta dig eller bevisa något för någon, det är du som vill möta mig & då får du anpassa dig därefter.
V11 nu, eller så blir det en bra bit in i framtiden.

//MM

Har redan slutat logga in på v11 nästan, inne ibland för svara på Pm men inget mera.
Du satsar 110%? haha därför jag adlrig ens fått incs från dig på v111 fast vi var grannar? Eller jo, någon spej ibland där du inte var helt klipsk och fattade att man på 6 h hinner deffa upp 5 byar med spejare och 1 by så du precis ser in och tror att alla byar är lika deffade...

Men du, lägg ner v11 nu, den är redan vunnen.
Starta v21 om 2 veckor och så kör vi där. Roligare, snabbare, bättre.
 
Topp