BMF vs. Typedo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Stammen Be My Farm har förklarat krig mot stammen Typedos arme!

Krigets namn: BMF - Typedo

Krigsförklaring:
Efter att Typedos spelare Kung kaktus adlade en by från en dåvarande BMF-spelare så har våra spelare haft siktet inställt på att utrota Typedo.

Efter att BMFs diplomat kontaktade Typedos ledning så blir det nu krig. Kraven från BMFs sida kunde inte uppfyllas av den självgoda Typedo-ledningen, vars baron SALVI verkar leva på gamla meriter (Vinnare på V8 - enligt henne själv).

BMFs krav till Typedos ledning som inte uppfylldes.
"1.1 Era spelare som spejar lägger av med det snarast
1.2 kung kaktus utlämnas till adling för våra medlemmar för sin handling att adla en BMF-by, den berörda byn Hej! (482|472) K44 samt hans andra by skall tillhöra BMF.

Om kraven inte uppfylls så händer följande:
2.1 BMF startar krig mot Typedo
2.2 Våra medlemmar får fullt stöd att ta tillbaka byn Hej! (482|472) K44 med våld.

Om kraven ovan följs så sker följande:
3.1 BMFs spelare minskar sina farmningar av Typedo-medlemmar drastiskt
3.2 BMF kommer diskutera en framtida IAP/Allians med Typedo

*1.2 kung kaktus byar skall vara helt tomma på trupper för att adelstågen skall komma igenom utan något som helst motstånd.

Ni har fram tills söndag kl 22 på er att svara på det här meddelandet. Kommer inget svar innan utsatt tid så startar BMF ett krig mot Typedo och bästa stam får lov att leva vidare."

Kl 22.04 på söndagen kontaktades SALVI av BMFs diplomat med meddelandet: "Ni har haft för lång tid på er att tänka igenom nu, vill se ett svar snarast annars förklarar vi krig mot er."

SALVI valde då att skicka vidare BMFs diplomat till Loinski, ledare i Typedo, som ville diskutera om våra krav det. (30 minuter efter deadlinen var satt.)

Ingenting uppnåddes av den diskussionen som uppstod då Loinski tydligt missat att våra krav skulle uppfyllas INNAN vi skulle sluta anfalla Typedo-medlemmar samt förhandla om IAP.

Därav blir det inget liknande och vi i BMF har nu valt att starta krig mot er i Typedo.
Vi önskar er ett lycka till i kriget och hoppas att ni försöker göra ert bästa till att behålla era byar!

// BMF
 

shiro tagachi

Member
Reaktionspoäng
0
Kravlista? Seriöst?

Ska bli intressant att se om BMF kan hålla sig från att skämma ut sig ytterligare.
 

DeletedUser

Guest
Om de vill ha krig och inte ser att ett krig kan skapas utan anledningar. Så kan man alltid göra som BMF ställa krav som typedo aldrig skulle gå med på. Som i sin tur resulterar med att de får en anledning att starta ett provocerat krig och inte motsatsen

Undrar om det blir något intressant med detta då, hoppas stammarna kan slänga upp lite stats från stamkrigsfunktionen.

//Rok
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
hamf, skulle hejja på Typedo för gamla dagars skull...hejjar fan på Typedo ennu av olika orsaker...
 
Senast ändrad:

shiro tagachi

Member
Reaktionspoäng
0
Om de vill ha krig och inte ser att ett krig kan skapas utan anledningar. Så kan man alltid göra som BMF ställa krav som typedo aldrig skulle gå med på. Som i sin tur resulterar med att de får en anledning att starta ett provocerat krig och inte motsatsen

Vill man ha krig förklarar man krig på en gång, man försöker inte ställa krav (som är helt åt helvete btw) på motståndarna och förvarnar dom. Nyttja överraskningsmomentet till max anser jag.
 

DeletedUser

Guest
Vill man ha krig förklarar man krig på en gång, man försöker inte ställa krav (som är helt åt helvete btw) på motståndarna och förvarnar dom. Nyttja överraskningsmomentet till max anser jag.

Jag försökte bara analysera hur BMF har gått tillväga, har inte sagt att det är så man gör eller så man borde göra.
 

DeletedUser

Guest
Sitter inte i ledningen ville bara att ni ska veta vad som händer lite i k44 :)

Detta krig uppstod för vi hade en IAP med typedo som bröts och dom adlade en av BMF-s byar så vi ska nu adla upp dom kommer statistik efte 48h-s krigande...

Vill bara säga att Typedo har försökt få fred med BMF på alla olika sätt igår när kriget utbröt :)
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Jag tycker kraven och liknande var rimligt och lämpligt för situationen. Vad som dock är lite av en miss är att ni undviker att helt sluta farma deras medlemmar. Något jag aldrig skulle övervägt kraven om jag läste.

Men lycka till, detta blir intressant.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker kraven och liknande var rimligt och lämpligt för situationen. Vad som dock är lite av en miss är att ni undviker att helt sluta farma deras medlemmar. Något jag aldrig skulle övervägt kraven om jag läste.

Men lycka till, detta blir intressant.

Som han sa
 

DeletedUser

Guest
två stammar som jag spelat emot På Andra världar, kan vara kul och se. tror dock BMF tar hem detta, senaste gången jag såg TYP var på v 8, Där gav dom inget vidare motstånd när man tog några av deras små spelare ^_^

Men, GL Båda!:thinking:
 

DeletedUser

Guest
game.php

Du får köra printscreen, sen ladda upp det på t.ex. www.imageshack.us. För nu kommer alla v14 spelare till sin egna stamkrigsfunktion.

//Rok
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Shit it! Vissa dessa "Hemliga" stats eller vad det nu är! Show us more! Andra har ju lyckats liksom;)
 

DeletedUser

Guest
Efter 18 timmars krigande ser det ut såhär:

rrrs.png
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Ni har en jäkla övertag i ob där! Varför sudda över internet fliken längs ner?
 

DeletedUser

Guest
Ni har en jäkla övertag i ob där! Varför sudda över internet fliken längs ner?

Han ville förmodligen dölja sina koordinater.

Funderade mer på varför han satte en vit prick för att dölja att nån skrivit i stamforumet?
Hahahaha.

Men som sagt så har ni ett sjukt OBa övertag..

Edit.
Förövrigt så failade du hårt med att försöka dölja vem du är, såg jag nu.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp