Billigare adlar på v11!

Halva myntpriser på v11?

  • Ja!!!!!!!

    Röster: 123 59,7%
  • Nah..

    Röster: 83 40,3%

  • Totalt antal röstare
    206
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hade det varit billiga adels hade det gått för fort, tror vi myntade 14 mynt på 3 timmar sist utan större problem.
 

DeletedUser

Guest
När jag fick akademi på mianbyn myntade jag direct 9-10 mynt :D
 

DeletedUser

Guest
!!!!!!!

När jag myntade ADLADE JAG EN BARBARBY \O/!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

DeletedUser

Guest
Tycker det här är en korkad diskussion så tidigt i spelet. Alla jäklar klagade på att V8 var för "lätt" för att adels var så billiga. Dock förstår jag när en adels börjar kosta 350mynt och världen står i princip still pga detta att man vill sänka priset.
V11 står ganska stilla redan nu å mycket pga dom höga mynt priserna, ska man kötta lite har man inte råd å prägla, å präglar man har man inte råd å kötta....
det syns ganska tydligt i kriget mellan twrml å björn, drar man en jämförelse med v9 när den var i samma stadium med strolek på stammar så adlades det mycket mer än här..


Tack för ordet ELMORTE
 

DeletedUser

Guest
1. att jämföra v9 å v11 går ju inte direkt

då v9 har en spelhastighet på 1.6 och v11 en hastighet på 1 så är de klart kriget går snabbare i snabbare världar :S och mynt/lagringar fås snabbare i snabbare världar då inkomsten är större per nivå i resursbyggnaderna och även går det att farma snabbare då trupperna är snabbare..

så dra ist paralleller till världar av samma inställningar

2. Jag tycker de inte går direkt segt med adlandet, mer segt att vänta på truppernas framkomst å hemkomst så atm tycker jag världen flyter på fint med adlingar och krig...
har själv kommit igång med adlande av twrml byar så, nja segt går de inte :p
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Vad är problemet? Värld 11 har samma präglingssystem som V7 men till skillnad mot hur det var där innan så kryllar 11:an av barbarer... med andra ord farma mera så kan du mynta mera.. ingenting är gratis.
 

DeletedUser

Guest
Det hela var ju ett skämt och en liten pik mot "alla andra" världar som ber och bönar för lägre myntpriser och billigare adlar. Så tolkade i alla fall jag det.

Och som Tussen säger, v11 har inget problem med för dyra mynt ännu, det blir värre sen när folk börjar adla barbarbyarna.
 

philip1300

Member
Reaktionspoäng
1
nä inga biligare priser det är bara noobs som vill ha biligare priser såna som vill kuna växa snabt utan störe ansträning.

desutom är det ej säsklit dyrt.

hade det varit nomal betaling då hade det ökast ca 1 adels pris pär gång och då hade det blivit detsamma ca fast kanse till och med dyrare.

desutom så har priset varit från första början ska alla nya få en fördel ex jag ej haft i början av värden? nix pix.

det är lät att få råd till adel och skulle priserna sänkas så skulle jag ex kuna adla ca 5 byar om dan ju.

medas nu kan jag adlar lite färe. men endo en del. och jag är endo ganska så liten spåelare men kan endo få många adel ju.
så att priset är för dyrt kan man ej sänga.
 

DeletedUser

Guest
om man skaffar billigare adels kan man ju lika gärna ha en adelsman per rens!
 

DeletedUser

Guest
Jag spelar inte ens V.11 men röstade nej för att jävlas med alla.
 

DeletedUser

Guest
dyrare priser jämnar ut världen i skillnaderna mellan liten och stor
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp