bb finnar script till v25

DeletedUser

Guest
Tja.. har letat länge och väl nu ikväll efter ett bb finnar script som funkar på v25, men inget som jag hittat fungerar oavsett webbläsare (chrome, ff, opera) är det någon som vet om det ens funkar i denna värld eller ännu bättre faktiskt har scriptet (och använder det i v25) och är villig att dela med sig av det :)

Mvh Sir DragonSlayer :D
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Finns ett i min skriptsamling (<- klicka, skriptet heter Barbarhittare) som ska fungera för både Chrome och Opera mm. För att det skulle kunna gå och kopiera coords i chrome så öppnar den istället ett fönster med koordinater ist för en alert ruta som i tex. Opera.

Som default väljer skriptet alla barbarbyar och spelar byar mellan 0-500 inom 6 ruturs radie.

Detta går dock att ändra, står i skriptsamlingen hur du gör detta.

Vänligen
XouZ
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Det funkade inte :( det ända som händer när jag trycker på scriptet (när jag är i kartläget) är att det kommer en felkod längst ner i bild: Embedding Script...
Executing Script...
Executing Script...
Executing Script (retry 1)...
Executing Script (retry 2)...
Script Failed!
Executing Script (retry 3)...
Script Failed!

Har du någon aning om varför? Har blivit så på flera script tidigare med "/
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Fungerar för mig dock, det är det jag använder nämligen i både Opera och Chrome.

Vilken webbläsare använder du? Kan dock notifiera att jag la in det skript jag har där på nytt efter att jag svarat på ditt meddelande här.
Så har du inte testat efter det så testa gärna igen :)

Fel delen du får i alla fall är att den inte klarar länka sig vidare till själva skriptet som uppdateras allt eftersom.
Så det troliga är att du har ett skript som länkar till något som inte längre finns, alternativt om du kör en webbläsare som inte klarar koden för denna länkning, vilket är mindre troligt.
 

DeletedUser

Guest
Jag använder opera :)

jag ska testa igen och be till högre makter (om det funkar så är det dig jag ber till då :p)
 

DeletedUser

Guest
nu har jag provat igen utan någon lycka :(

så här gör jag exakt:
Jag kopierar scriptet som finns på sidan du skickar mig till (barbar scriptet) sedan skapar jag en ny knapp för scriptet i min hotbar i TW. Där klistrar jag in ditt script och trycker OK. Nu går jag till kartan och trycker sedan på knappen med ditt script och då kommer felkoden upp. Trycker jag igen kommer en ny (men samma) felkod upp. :(

Suck, vad tråkigt det är när man inte vet vad man håller på med ^^
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Hmm.. udda. Det låter som att du gör rätt när du lägger till det i alla fall, så förstår faktiskt inte varför det inte fungerar.

Har du lust att posta skriptet du klistrar in i en
Källkod:
[/B]-tagg på PM? Så kan jag kolla om det fungerar och se om jag hittar något fel. Jag har varit med om att skript inte laddats helt ibland (då har dessa texter kommit upp), men då har det bara varit att uppdatera sidan och trycka på skriptet igen och så har det fungerat utan problem.

Om det är så att du har seg internet uppkoppling så skulle jag kunna testa att göra så skriptet försöker några gånger till för att se om den vill efter 5-7 gånger ist för 3

Men PMa mig så tar vi detta på PM i stället.
 

Svanteh

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle vara trevligt om ni kunde lägga upp det här också om ni når en lösning. Mitt funkar nämligen inte heller. Kan det ha att göra med att jag använder Mac?
 

DeletedUser

Guest
Får inte detta att fungera. Har ni mer tips på felorsaker?
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Detta ska fungera i läsare som Firefox, Chrome, Opera, Internet Explorer etc.

Notera dock att vissa av läsarna kräver att popup fönsters är tillåtna då det är där koordinaterna kommer att visas.

Källkod:
javascript:var config={'radius':9.0,'barb':{'min':0,'max':0},'player':{'min':0,'max':1}};var n='fnFindFarms';var s='https://dl.dropboxusercontent.com/s/u514tsd99uvb2u8/BBP.js';function fnExecute(){a.fnFindFarms(config);}var a=(window.frames.length>0)?window.main:window;var z=0;function c(m){a.$('body').append('<span>'+m+'</span><br/>');}function e(){if(a.$('#'+n).length<=0){c('Embedding Script...');var script=a.document.createElement('script');script.id=n;script.type='text/javascript';script.src=s+'?'+Math.round(Math.random()*1000000);a.$('head').get(0).appendChild(script);setTimeout(e,1000);return false;}if(a.$('#'+n).length<=0){c('Finalizing Script...');setTimeout(e,1000);return false;}try{c('Executing Script'+(z>0?' (retry '+z+')':'')+'...');fnExecute();}catch(errorObj){z++;if(z<3){setTimeout(e,1000);}else{c('Script Failed!');}return false;}return true;}e();void(0);
 
Topp