Tophee
Member
- Reaktionspoäng
- 9
Då detta inte är något jättekomplicerat förslag håller jag mig kortfattad.
Ha en värld med settings där det är omöjligt att adla en barbarby. Blocka funktionen att kunna adla en barbarby men man ska fortfarande kunna anfalla dem med adelsmän för duckningssyfte. Barbarer ska fortfarande finnas på världen såklart, bonusbyar är ju ingen idé här då de ändå inte kan adlas. (Visst extra ress bonusar är la soft om man farmar men helt onödigt enligt mig)
Detta skulle helst kombineras med inaktivering med premiumfunktioner som börsen och halvering. Halvering är en smaksak men börsen skulle definitivt vara inaktiverad.
Varför?
Själv började jag på tribalwars då det var lite av en norm att man inte adlar barbs, de som adlade barbs va de så kallade noobsen. Tyvärr, tycker jag och säkert många andra, har denna norm nästan helt raderats ut och barbadling har blivit vardag för alla stammar.
Själv tycker jag också det är tråkigt att den som är beredd att slänga mest pengar på ett onlinespel, där alla åldrar spelar med olika privilegier, skulle ha en inverkan på spelets utgång. Jag vet att Innogames största källa till inkomst från TW är att folk köper premiumpoäng men en värld utan mängdköp borde ju inte rubba ekonomin.
Grundtanken är enkel och jag hoppas bara tillräckligt många håller med mig då det hade varit roligt att utföra det som experiment på en värld i framtiden.
Mvh
Tophee
Ha en värld med settings där det är omöjligt att adla en barbarby. Blocka funktionen att kunna adla en barbarby men man ska fortfarande kunna anfalla dem med adelsmän för duckningssyfte. Barbarer ska fortfarande finnas på världen såklart, bonusbyar är ju ingen idé här då de ändå inte kan adlas. (Visst extra ress bonusar är la soft om man farmar men helt onödigt enligt mig)
Detta skulle helst kombineras med inaktivering med premiumfunktioner som börsen och halvering. Halvering är en smaksak men börsen skulle definitivt vara inaktiverad.
Varför?
Själv började jag på tribalwars då det var lite av en norm att man inte adlar barbs, de som adlade barbs va de så kallade noobsen. Tyvärr, tycker jag och säkert många andra, har denna norm nästan helt raderats ut och barbadling har blivit vardag för alla stammar.
Själv tycker jag också det är tråkigt att den som är beredd att slänga mest pengar på ett onlinespel, där alla åldrar spelar med olika privilegier, skulle ha en inverkan på spelets utgång. Jag vet att Innogames största källa till inkomst från TW är att folk köper premiumpoäng men en värld utan mängdköp borde ju inte rubba ekonomin.
Grundtanken är enkel och jag hoppas bara tillräckligt många håller med mig då det hade varit roligt att utföra det som experiment på en värld i framtiden.
Mvh
Tophee