Bad vs. KoH

DeletedUser

Guest
Kära slasktrattshalsar... även kända som KOH medlemmar,

Dagen är nu till slut kommen, den dag vi, BaD, har sett fram emot sedan dagen då alliansfördraget slutits. Den dag då vi bestämt oss för att en merge ska äga rum... ja, i sedvanlig BaD-anda alltså, genom adelsmissbruk och frosseri.. den fina sorten. En vis man myntade en gång uttrycket ”Sky's the limit”, eller på svenska - ”Himlen är gränsen”. För oss är inte himlen gränsen, vi ser oändligheten i våra handlingars konsekvenser. Vi ser inte en gräns för hur långt vi når, vi ser bara gränsen som stoppar oss från framgång. I mångt och mycket är den lokaliserad i ost och nordost, och stavas Knights of Honour, KOH. Detta måhända inte komma som en direkt överraskning, efter denna månads stridigheter mellan spelare ur båda led. Nåväl, BaD är stämplad som mergestam och denna tvångsmerge med KOH utgör bara ytterligare en del utav planen att merga oss till vinst. Ett citat jag vill använda är myntat utav Roms kejsare Konstatin – ca 313 e.kr. - ”Det finns inga jämlikar, bara rivaler.”.

Varför har vi då valt att göra på det sätt vi gjort? Några motiveringar är ni, som ”allierad”, värda att få.

* Rekryteringen utav kontot Farlig Tomte.
* Anklagelser utan grund emot spelare i BaD, från bl.a. KattRag.
* Jarc's sätt att försöka underminera våran ställning
* Wolfers bristfälliga argumentationsförmåga, och krav på byar i våra områden utav våran f.d medlem Alexithymia.
* Barbarfrosseri vid gränslandet BaD/KOH

VI, proletariatet BaD, ser ingen vinning längre med att ha KOH som sina ”jämlikar” och slutstriden om världen står nu, så vårat löfte till er är något vi hållit på, även om tonen stammarna emellan inte alltid varit det man kunnat önska.

Let's do this.. eller något.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
...

En version till dom som läser Lättläst

tomtefar kom och tömte sin säck..
tomtemor skrek av skräck..
Alla nissar sprang i all hast..
När slutligen BaD kom och allt föll pladask..
Ner i säcken nissar for..
En efter en av Bad så stor..
När Bad sedan tomten mosa..
Tomtemor försökte gosa..
Bad kickade även morsans häck
och tillslut var hela KoH väck..
Bad spritsa på mer glassyr..
Nu när dom snart hela världen styr..
 

DeletedUser

Guest
Ber trådskaparen att åtgärda sin post enligt nedanstående.

//Humble

Endast Svenska
Detta är i första hand ett svenskt forum om inget annat anges i specifik forumsdel. Norska och danska är tillåtet så länge som det är lättförståeligt. Begränsa andra språk endast till korta citat eller fraser som passar till den specifika situationen.
 

DeletedUser

Guest
detta var ju mycket oväntat sist jag var på detta forum var ni näst intill kära och skulle gifta er och bägge bedyrade sin trohet och lojalitet :D
 

DeletedUser

Guest
detta var ju mycket oväntat sist jag var på detta forum var ni näst intill kära och skulle gifta er och bägge bedyrade sin trohet och lojalitet :D

har varit klart sedan länge .. bad väntade bara på att exc skulle uppehålla och demoralisera koh tillräckligt mycke .. så dom skulle kunna gå in till dukat bord,, å statsen nu är extrema,, har noll koll på dom men 40-0 är nog inte helt fel ?

:rolleyes:
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
har varit klart sedan länge .. bad väntade bara på att exc skulle uppehålla och demoralisera koh tillräckligt mycke .. så dom skulle kunna gå in till dukat bord,, å statsen nu är extrema,, har noll koll på dom men 40-0 är nog inte helt fel ?

:rolleyes:
Ja grattis till er. Ärlig strid här. Säger upp Allians som har 14 dagars uppsägning kl 02 på natten och anfaller direkt klockan 8 när jag loggar in har redan över 80 anfall smält in. Tala om att vi svek..:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ja grattis till er. Ärlig strid här. Säger upp Allians som har 14 dagars uppsägning kl 02 på natten och anfaller direkt klockan 8 när jag loggar in har redan över 80 anfall smält in. Tala om att vi svek..:rolleyes:


jag e exc,, ni anföll oss för 1 månad sedan--

hur bad säger upp sin allians med er är upp till dom ..

-- men vet hur de känns att vara allierad ena dagen å få 40-70 anfall den andra från en allierad
 

DeletedUser

Guest
Ja grattis till er. Ärlig strid här. Säger upp Allians som har 14 dagars uppsägning kl 02 på natten och anfaller direkt klockan 8 när jag loggar in har redan över 80 anfall smält in. Tala om att vi svek..:rolleyes:

Skenhelighet när den är som bäst:D
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Ja grattis till er. Ärlig strid här. Säger upp Allians som har 14 dagars uppsägning kl 02 på natten och anfaller direkt klockan 8 när jag loggar in har redan över 80 anfall smält in. Tala om att vi svek..:rolleyes:

men kära du kolla med jarc vad jag sa om dem och hålla ord.

ni har inget att skylla ifrån er på.


jag gillar inte BAD det minsta men de gjorde vad de gör bäst och detta förvånar KOH.

Är inte dumhet även det ett brott ?
 

DeletedUser

Guest
....

Ja grattis till er. Ärlig strid här. Säger upp Allians som har 14 dagars uppsägning kl 02 på natten och anfaller direkt klockan 8 när jag loggar in har redan över 80 anfall smält in. Tala om att vi svek..:rolleyes:

För ett avtal ska gälla måste båda skriva på det. Och ett förslag är inte ett avtal.

Och det enda gällande avtal när vi bröt var 2 punkter

Inte adla bb 5*5 i närheten i av varandras byar. Ni misslyckades klara av det lätta.
Adla i sina områden. Def: Man måste ha mer än 30 byar i en kontinent om man ska adla brevid den andra stammen. Annars ska man inte adla i den kontinenten.

Jag frågade jarc och wolfer om dom hade några tillägg flera gånger men dom hade inget att tillägga. Ja just det det var BaD som kom med dom 2 ovanstående förslagen med. Så skyll er själv när ni inte tänker.

Tack och hej
/Qola
 

DeletedUser

Guest
För ett avtal ska gälla måste båda skriva på det. Och ett förslag är inte ett avtal.

Och det enda gällande avtal när vi bröt var 2 punkter

Inte adla bb 5*5 i närheten i av varandras byar. Ni misslyckades klara av det lätta.
Adla i sina områden. Def: Man måste ha mer än 30 byar i en kontinent om man ska adla brevid den andra stammen. Annars ska man inte adla i den kontinenten.

Jag frågade jarc och wolfer om dom hade några tillägg flera gånger men dom hade inget att tillägga. Ja just det det var BaD som kom med dom 2 ovanstående förslagen med. Så skyll er själv när ni inte tänker.

Tack och hej
/Qola

avtalsbrott är avtalsbrott, och preciserar man inte vad som gä''er vid en sådan situation upphör avtalet att gälla i min bok, moraliskt lite tveksamt att genomföra en planerad (planeringen spelar en väsentlig roll här men har ingen fakta kring detta utan mer en generell iaktagelse) offensiv, men fullt korrekt att göra det, fan tro det men måste ge BAD helt rätt i sin bedömning av avtalet som det ser ut härifrån iaf......
 

jarc

New Member
Reaktionspoäng
2
avtal

För ett avtal ska gälla måste båda skriva på det. Och ett förslag är inte ett avtal.

Och det enda gällande avtal när vi bröt var 2 punkter

Inte adla bb 5*5 i närheten i av varandras byar. Ni misslyckades klara av det lätta.
Adla i sina områden. Def: Man måste ha mer än 30 byar i en kontinent om man ska adla brevid den andra stammen. Annars ska man inte adla i den kontinenten.

Jag frågade jarc och wolfer om dom hade några tillägg flera gånger men dom hade inget att tillägga. Ja just det det var BaD som kom med dom 2 ovanstående förslagen med. Så skyll er själv när ni inte tänker.

Tack och hej
/Qola

Må tillhöra den förvirrade kategorin.. men i min värld upphör inte ett avtal att gälla, för att den ena parten önskar göra ett tillägg..
elr, är de rentav du Qola, som är den förvirrade.., som helt missade att säga upp avtalet du och jag skrev den 2 april 2012 kl 14:10..:confused:
 

DeletedUser

Guest
...

Må tillhöra den förvirrade kategorin.. men i min värld upphör inte ett avtal att gälla, för att den ena parten önskar göra ett tillägg..
elr, är de rentav du Qola, som är den förvirrade.., som helt missade att säga upp avtalet du och jag skrev den 2 april 2012 kl 14:10..:confused:

Läs igenom din skype och fundera på vad du har tackat ja till.

2 punkter som ska gälla tills det nya avtalet är underskrivet. Bestämt den 12 maj.

Så ja då slutar det gamla att gälla.

Läs det som skrivs och förstå det som skrivs. Kan man inte det så ska man inte teckna avtal. Eller jo gör det gärna med mig.

Hypotetiskt: OM avtalet från den 2 april gäller vart står det något om uppsägningstid?
 

DeletedUser

Guest
Sluta gråta nu KOH, ni skulle gett fan i de där gråbyarna. Icke rekryterat våra fiender etc etc. Nu får ni ta och skärpa er och visa vad ni går för..

Kära slasktrattshalsar... även kända som KOH medlemmar,

Dagen är nu till slut kommen, den dag vi, BaD, har sett fram emot sedan dagen då alliansfördraget slutits. Den dag då vi bestämt oss för att en merge ska äga rum... ja, i sedvanlig BaD-anda alltså, genom adelsmissbruk och frosseri.. den fina sorten. En vis man myntade en gång uttrycket ”Sky's the limit”, eller på svenska - ”Himlen är gränsen”. För oss är inte himlen gränsen, vi ser oändligheten i våra handlingars konsekvenser. Vi ser inte en gräns för hur långt vi når, vi ser bara gränsen som stoppar oss från framgång. I mångt och mycket är den lokaliserad i ost och nordost, och stavas Knights of Honour, KOH. Detta måhända inte komma som en direkt överraskning, efter denna månads stridigheter mellan spelare ur båda led. Nåväl, BaD är stämplad som mergestam och denna tvångsmerge med KOH utgör bara ytterligare en del utav planen att merga oss till vinst. Ett citat jag vill använda är myntat utav Roms kejsare Konstatin – ca 313 e.kr. - ”Det finns inga jämlikar, bara rivaler.”.

Varför har vi då valt att göra på det sätt vi gjort? Några motiveringar är ni, som ”allierad”, värda att få.

* Rekryteringen utav kontot Farlig Tomte.
* Anklagelser utan grund emot spelare i BaD, från bl.a. KattRag.
* Jarc's sätt att försöka underminera våran ställning
* Wolfers bristfälliga argumentationsförmåga, och krav på byar i våra områden utav våran f.d medlem Alexithymia.
* Barbarfrosseri vid gränslandet BaD/KOH

VI, proletariatet BaD, ser ingen vinning längre med att ha KOH som sina ”jämlikar” och slutstriden om världen står nu, så vårat löfte till er är något vi hållit på, även om tonen stammarna emellan inte alltid varit det man kunnat önska.

Let's do this.. eller något.

Cheers mates i KOH, nu lossar jag riktiga offensiven emot er snart.. om ni ska fortsätta gråta ut på publika forumet om avtalsbrott och dittan och dattan. Don't blame Qola för vårt kontos utspel emot er, det är jag som står för det och det är jag som sitter här i förtvivlan över att inte ha fått något motstånd.. värt att kalla motstånd.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
...

Sluta gråta nu KOH, ni skulle gett fan i de där gråbyarna. Icke rekryterat våra fiender etc etc. Nu får ni ta och skärpa er och visa vad ni går för..


Cheers mates i KOH, nu lossar jag riktiga offensiven emot er snart.. om ni ska fortsätta gråta ut på publika forumet om avtalsbrott och dittan och dattan. Don't blame Qola för vårt kontos utspel emot er, det är jag som står för det och det är jag som sitter här i förtvivlan över att inte ha fått något motstånd.. värt att kalla motstånd.

Japp helt klart att du har gjort utspel. :D Jag står helt bakom dom i sak.
 

jarc

New Member
Reaktionspoäng
2
avtal

Sluta gråta nu KOH, ni skulle gett fan i de där gråbyarna. Icke rekryterat våra fiender etc etc. Nu får ni ta och skärpa er och visa vad ni går för..


Cheers mates i KOH, nu lossar jag riktiga offensiven emot er snart.. om ni ska fortsätta gråta ut på publika forumet om avtalsbrott och dittan och dattan. Don't blame Qola för vårt kontos utspel emot er, det är jag som står för det och det är jag som sitter här i förtvivlan över att inte ha fått något motstånd.. värt att kalla motstånd.

..men kära hatten, finns väl ingen som kan ha missat det...
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
För ett avtal ska gälla måste båda skriva på det. Och ett förslag är inte ett avtal.

Och det enda gällande avtal när vi bröt var 2 punkter

Inte adla bb 5*5 i närheten i av varandras byar. Ni misslyckades klara av det lätta.
Adla i sina områden. Def: Man måste ha mer än 30 byar i en kontinent om man ska adla brevid den andra stammen. Annars ska man inte adla i den kontinenten.

Jag frågade jarc och wolfer om dom hade några tillägg flera gånger men dom hade inget att tillägga. Ja just det det var BaD som kom med dom 2 ovanstående förslagen med. Så skyll er själv när ni inte tänker.

Tack och hej
/Qola

Oj mesta tiden vägrade ni prata med jarc..
sedan var ni riktigt flummiga också, testfrågade i forumet, lite granna för att bekräfta för mig själv att b5* bara var för att strypa vår tillväxt. Jag fick det bekräftat. Valde en ruta där nästaqn bara jag var förutom 1 Bad by. valde en bb bredvid min och inom 5* från deras by, svaret var nej den får du ej ta. Så för mig var det klart att backstabbingen var på gång. Med mitt utsatta läge och start mitt i natten utan uppsägning. Gick inte många sekunder innan jag var översvärmad. När jag vaknade hade ni i stort rensat mig i många byar. Har inte ens kunnat snipa adel. Så ett stort grattis till en lyckad backstabbing!
 

DeletedUser

Guest
...

Oj mesta tiden vägrade ni prata med jarc..
sedan var ni riktigt flummiga också, testfrågade i forumet, lite granna för att bekräfta för mig själv att b5* bara var för att strypa vår tillväxt. Jag fick det bekräftat. Valde en ruta där nästaqn bara jag var förutom 1 Bad by. valde en bb bredvid min och inom 5* från deras by, svaret var nej den får du ej ta. Så för mig var det klart att backstabbingen var på gång. Med mitt utsatta läge och start mitt i natten utan uppsägning. Gick inte många sekunder innan jag var översvärmad. När jag vaknade hade ni i stort rensat mig i många byar. Har inte ens kunnat snipa adel. Så ett stort grattis till en lyckad backstabbing!

Nä det var inte för att strypa din/er tillväxt. Det fanns helt andra orsaker till 5*5. :)

Det fanns ingen uppsägningstid i avtalet som vi kom överens om den 12 maj. Nä just ja du var inte med på vad som förhandlades så du vet inte nåt. Som vanligt. Inte vårt fel att ni skickar in 2 ignoranta människor i en förhandling det är stammen KoH som får stå för det valet.

Om du nu visste att nåt var på gång varför hade du inte bättre koll?

Som vanligt utan koll. Känns bra att man vet vart man har dig.
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
qola som vanligt på spel som TW så hamnar ofta fel sorts personer som ledare och slutar då lyssna på andra.

är det gamla vanliga ledarna litar på att deras insikt och kunskaper är det som vinner.

prakt exempel viking harald från v1
 
Topp