Bättre eller sämre än förr (Snackar v2 här)

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker det var bättre förr, när det inte pushades för end-game och serverstängning... Tycker det är väldigt synd att det basuneras ut direkt vad det är för priser man får vid stängning av servern. :/ Tråkigt att det är så.

Tycker det borde vara som förr, när INGEN brydde sig om det och bara krigade på. Nu håller världar igång ett par månader sen är det slut, var är det roliga i det liksom.

Nej, återgå till den gamla moralen och respekten som fanns och sluta pusha end-game så har vi Tribalwars som det ska vara. :)
 

DeletedUser

Guest
Bättre förr. bara massa premades förr kunde man skappa en stam med randoms och få dem top 10 och förr hade top 30 stammarna 2 miljoner

Jupp så jag gjorde Lilja(ÖL) på v4, fan det roligaste jag haft i detta spel.

Jag tycker det var bättre förr, när det inte pushades för end-game och serverstängning... Tycker det är väldigt synd att det basuneras ut direkt vad det är för priser man får vid stängning av servern. :/ Tråkigt att det är så.

Tycker det borde vara som förr, när INGEN brydde sig om det och bara krigade på. Nu håller världar igång ett par månader sen är det slut, var är det roliga i det liksom.

Nej, återgå till den gamla moralen och respekten som fanns och sluta pusha end-game så har vi Tribalwars som det ska vara. :)

Ja fan v2 var grymt kaotisk och random egentligen, tyvärr inget jag ser kommer hända på många servrar nu då TW's spelarbas och även TW verkar ha förändrats allt för mycket. Handlar endast om vinsten nu tråkigt nog :/

Dock kul att se en del veteraner i tråden speciellt v2 killar :)
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
Ja fan v2 var grymt kaotisk och random egentligen, tyvärr inget jag ser kommer hända på många servrar nu då TW's spelarbas och även TW verkar ha förändrats allt för mycket. Handlar endast om vinsten nu tråkigt nog :/

Dock kul att se en del veteraner i tråden speciellt v2 killar :)

Det var nog lite bättre drag på världarna när spelarbasen var många gånger större än den är nu.

Värld 2 och 3 är absolut de roligaste världarna jag varit med på, sen efter värld 4 började det tyvärr gå utför.
 

ruscam

Member
Reaktionspoäng
1
Jag lirade inte på v2-tiden utan först på V4.

Att kunna köpa sig fördelar så som halvering av byggtid, lägre byggkostnader, mer resurser har förstört väldigt mycket av det roliga i uppstarten av världarna. Även flaggorna ger en skev fördel till dem som investerar mycket prem eller spelat tidigare världar.

Jag tycker inte end-game är något problem egentligen. Inflationen av världar är problemet. Går det på tok i en värld efter några månader så har alltid någon ny värld dykt upp och man kan prova sin lycka där istället. Detta har gjort att folk inte är lojal sin värld längre.
 

mrde

Member
Reaktionspoäng
0
Startade på V7 min första värld och ända typ inte spelat seriöst på någon annan kanske bara regat för att kolla runt men ja det var bättre förr om V7 räknas som förr oxå..
 

DeletedUser

Guest
Jag lirade inte på v2-tiden utan först på V4.

Att kunna köpa sig fördelar så som halvering av byggtid, lägre byggkostnader, mer resurser har förstört väldigt mycket av det roliga i uppstarten av världarna. Även flaggorna ger en skev fördel till dem som investerar mycket prem eller spelat tidigare världar.

Jag tycker inte end-game är något problem egentligen. Inflationen av världar är problemet. Går det på tok i en värld efter några månader så har alltid någon ny värld dykt upp och man kan prova sin lycka där istället. Detta har gjort att folk inte är lojal sin värld längre.

Nu har jag inte varit tillbaka tillräckligt länge för att vara en expert, men tror fan du slog huvudet på spiken.

Blev ytterst besviken när jag såg hur mycket dom förstört TW's hardcore anda med alla dessa fördelar du kan köpa dej till, ännu ett P2W spel tråkigt nog :(
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Nu har jag inte varit tillbaka tillräckligt länge för att vara en expert, men tror fan du slog huvudet på spiken.

Blev ytterst besviken när jag såg hur mycket dom förstört TW's hardcore anda med alla dessa fördelar du kan köpa dej till, ännu ett P2W spel tråkigt nog :(

./thread

Reagerade på samma vis...
Tycker inte man ska kunna köpa sig fördelar på det sättet.

Men så är det väl överallt nu mer :p
 

DeletedUser

Guest
Räcker med att man köper ett premiumkonto på 200 pp i månaden för att lätt kunna ligga i toppen... det kostar då 200 kronor var tionde månad ungefär, vilket inte direkt låter "dyrt" enligt mig.
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Räcker med att man köper ett premiumkonto på 200 pp i månaden för att lätt kunna ligga i toppen... det kostar då 200 kronor var tionde månad ungefär, vilket inte direkt låter "dyrt" enligt mig.

Handlar inte om hur dyrt eller vad som krävs, utan snarare om att möjligheten finns att köpa sig sådana fördelar som halvering av byggtid, extra resursproduktion etc etc, vilket ger för de som kan/vill mycket större fördelar än för de som enbart har premiumkonto eller de som kör utan.

Det pratas om hur det var tidigare på tribalwars, där man inte kunde köpa sig fördelar på samma sätt, du hade ett vanligt premiumkonto som gav bättre överblick men det var absolut inte nödvändigt för alla hade samma förutsättningar ändå, det har man inte längre när man kan köpa en halvering bara sådär.
 

DeletedUser

Guest
Vill man slippa dessa fördelar så kan man ju bara köra på .net. Konkurrensen är dessutom mycket hårdare där vilket gör det roligare.

Håller dock med om att svenska TW var roligare förr när det var mycket lättare att hålla sig på samma nivå som andra, eftersom man inte kunde köpa sig till sådana här fördelar då.
 

Näbb Ankka

Member
Reaktionspoäng
18
Handlar inte om hur dyrt eller vad som krävs, utan snarare om att möjligheten finns att köpa sig sådana fördelar som halvering av byggtid, extra resursproduktion etc etc, vilket ger för de som kan/vill mycket större fördelar än för de som enbart har premiumkonto eller de som kör utan.

Det pratas om hur det var tidigare på tribalwars, där man inte kunde köpa sig fördelar på samma sätt, du hade ett vanligt premiumkonto som gav bättre överblick men det var absolut inte nödvändigt för alla hade samma förutsättningar ändå, det har man inte längre när man kan köpa en halvering bara sådär.

håller helt med dig att man får stora fördelar genom dessa nya funktioner :(
men som ett litet motbevis så klarar man ännu ganska bra med den gamla tw-andan. Jag och min co ligger sombäst stadigt i top20 utan prem konto :)
 

Shamaninan

Member
Reaktionspoäng
0
Jag håller med till viss del. Men vet även att handlar inte enbart om fördelar. Spelade på v20 och där låg vår stam på rank 7 och vet att ingen av oss la ut mer än på vanlig prem och sen så farmass.
 

ruscam

Member
Reaktionspoäng
1
vadå båda e fattiga och vill inte betala den lilla peng som det kostar D:

Du ljuger. Skulle du spela V22 finns det inte en sportkeps att du skulle kunna hänga med utan prem. Jag byggde i princip konstant och halverade byggnationerna som tog lång tid. Min by börjar bli färdigbyggd nu samtidigt som vissa haft sina färdiga en knapp vecka. Jag ligger strax utanför topp20 fast jag har farmassistent och premium. Svårt att se någon skulle klara av att göra detta utan premium.
 

Alexex

Member
Reaktionspoäng
0
Du ljuger. Skulle du spela V22 finns det inte en sportkeps att du skulle kunna hänga med utan prem. Jag byggde i princip konstant och halverade byggnationerna som tog lång tid. Min by börjar bli färdigbyggd nu samtidigt som vissa haft sina färdiga en knapp vecka. Jag ligger strax utanför topp20 fast jag har farmassistent och premium. Svårt att se någon skulle klara av att göra detta utan premium.

Behövs ändå inte mycket prem, ligger just nu rank 2 och har använd kankse 500 prem till halveringar, +20% (som jag bara hade första veckan), osv
 

DeletedUser

Guest
När jag tittar in då och då tycker jag att det som verkar ha förändrats mest ändå är forumet, och allt det där som är runtomkring krigen (sen kanske det är en konsekvens av att det som sker in-game har förändrats, det vet jag inte). Jämför hur tongångarna gick i forumet när NoD krigade mot världen på v3 och hur det låter idag - förr fanns det mer substans, diplomatiska utspel, analyser osv. Helt enkelt ett matigare och intressantare forum. Jag följde även de världar jag inte spelade i på forumet förr, men efter att även v1s forum dött så finns det inget intressant kvar här längre.
 

DeletedUser

Guest
Sticker ut hakan och säger att det som förstör nya världar är att stammarna är toksmå.Alla gamla stammar som nu spelat x-antal världar innan har så stort kontaktnät av spelare att dem inte får plats i huvudstammen.De spelare som inte får plats i huvudstammen blir då spioner i andra stammar och det gör att det inte behövs så mycket till diplomati,man har redan den vetskap man behöver.och när krig bryter ut finns det då 1 eller fler konton som inget gör för sin nuvarande stam och kanske 1-2 som hoppar över till huvudstammen och offrar den stam dem var parkerade i.Nya spelare utan kontaktnät är chanslösa från start i sina stammar pga detta smutsiga spel.

med stora stammar behövs kontaktnätet för att fylla sin stam med bra spelare direkt för framgång.andra stammar med nya spelare får chansen att kriga med dem förutsättningar de startade krigen utan de svagsinnade spelare som annars offrar sina nya stammisar för sin gamla stam.

Inställningar där 10 stammar kan samarbeta mot en stam som allierade medans den attackerade stammen inte kan deffas av sina allierade förstår jag inte poängen till alls,och jag tror att nya spelare skulle leva längre om dem kunde deffas av allierade(deffspelare måste oxå få finnas.

Min önskan är nog 60+spelare/stam och spelare som byter sida i ett stamkrig förlorar 50% av sina byar,då blir dem tvungna att engagera sig för den stam dem faktiskt tillhör och där nybörjare får lära sig spelet/tänket av dem som kan spelet i självbevarelsedrift från dem;)

Det jag vill hitta är en ballance mellan spelare/stamma som rusar iväg med prem och andra spelare/stammar som ska kunna alliera sig för att försök att jaga ifatt dem bortflyende superstammarna.

Mina reflextioner är från v21
 
Topp