Avslutningsdiskussion värld 1!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Startar här en ny tråd där vi kan lufta de tankar och åsikter som vi har kring avslutet på värld 1 + att jag vill klargöra några saker som jag inte hann besvara i "ryktas-tråden".

Ni som vill blanda in privata angelägenheter i det här får göra det någon annanstans då det i den här tråden är tänkt att diskutera karaktärerna i spelet och inte privatpersonerna bakom.

Det är väl inte någon som anklagar någon för att den gör fel då den hoppar av sitt konto i tider då spelet inverkar på livet utanför TW utan det är väl snarare spelare som kommer tillbaka av en eller annan anledning och sedan sitter och bestämmer hur det ska se ut nu för att man ska vara värd en plats i den vinnande stammen. Det känns sådär om ni frågar mig. Har även hört att det har kommit in nya namn på konton under de senaste veckorna och nu kommer att sitta med i vinnarstammen. Känns också sådär.

Slitit för stammen? Ja det är väl en bedömningsfråga och det är svårt att veta då du inte spelar på ditt originalkonto men om jag ska utgå från det som går att se på det kontot där du spelar (hur länge du suttit där vet jag ej) så talar väl följande påståenden sitt tydliga språk:

8st erövrade byar av stammen SK!

Obf som är ca 4,5 miljoner vilket inte direkt tyder på att du har legat under hårt tryck och att du troligtvis inte satt med tiotusentals inkommande varje dag i flera månaders tid som flera av oss andra gjorde!

25% av de adlade byarna i din ägo är barbaradlingar!

Såg inte röken av ditt namn i stora forumet till försvar under den tiden som vi dagligen fick sitta och "försvara" oss och stå upp för DH mot de stammar som vi krigade!

Så nej jag tycker inte direkt att du/kontot du sitter på har kämpat speciellt hårt för stammens välbefinnande. Om du sen är av uppfattningen att logga in varje dag och adla byar från konton som knappt försvarar sig så får du tycka det men det är inte den uppfattningen jag har av att slita.

Men motbevisa mig gärna!
 

DeletedUser

Guest
Mitt förslag är att ni slutar gnälla som små flickor och gör upp om saken på slagfältet istället.:sneaky: Fast å andra sidan är det väl lättast att fortsätta på samma gamla spår.
 

DeletedUser

Guest
Mitt förslag är att ni slutar gnälla som små flickor och gör upp om saken på slagfältet istället.:sneaky: Fast å andra sidan är det väl lättast att fortsätta på samma gamla spår.

Om du med slagfält menar v1 i spelet så pågår det för fullt..
Detta rör sig dock om en avslutningsdiskussion då det inte lämpade sig att ta den i ryktes tråden.

För mig slutade v1 när SK gick under.

Att DH´s ledning sedan valde en krokig väg kantad av massa hysch hysch och egna beslut är vad vi nu ser resultatet av.
Jag själv beslutade att lämna på grund av detta och har inga problem med att inte stå som vinnare ihop med en stam som valde bort sin stomme för att skydda spelare som aktivt arbetat mot stammens bästa.

När DH en gång faktiskt höll på att gå under så var det några som vägrade ge upp och på alla sätt försökte hålla namnet kvar på kartan...

Hur många spelare från den gruppen finns idag kvar?

Oavsett vad som nu sker så vill jag gratulera just dem till den förmodade vinsten av V1.

I övrigt så håller jag föga förvånande med groll i allt vad han skriver i sin trådstart.
 

DeletedUser

Guest
Får väl passa på att gratulera er som är "värdiga vinnare" väl spelat. Även om ni alla inte är på podiet precis! Borde väl enligt min mening varit er som suttit sen dag 1 och inte tagit över konton hit å dit för att det passat er. Lätt att slå sig för bröstet när man inte suttit och dragit i oket hela vägen utan glidit in på ett bananskal.

Tyvärr så kantas V1 av mer intriger än i "Våra bästa år" som visats på TV i den riktiga världen! Man är snabb på att döma andra och inte ser inte till sig själv först. Det är alltid alla andras fel och inte sitt. Inte många som kan säga och stå för det man gör trots att det är ett spel. En fasad/skärm man sitter och tittar på. Att man sen går ett steg till och tar och kastar in personliga påhopp i soppan gör den inte godare.

En god man sa en gång i tiden att "Så som du själv vill bli behandlad, ska du behandla andra". Skulle många behöva ta efter, vuxna människor som inte kan skilja på rätt och fel. Bara för att det sker online och inte face2face...

V1 smakar illa och är bitter. Det hade varit roligare om de som var kvar kunde gått ur världen med flaggan i top än att in i det sista se till att få den sista pajen slungad.

Jag är inte kvar på V1 och inte är jag bitter för det. Jag spelade ett spel och förlorade sånt som händer. Många turer kring varför osv. Skulle någon av er vilja rensa sista luften så är jag bara ett pm bort.

//pelle
 

DeletedUser

Guest
Jag antar att jag tillhör kategorin "ej värdiga vinnare", då jag fick ta över det konto jag nu spelar på sommaren/hösten 2011, när det krigades för fullt mot just -SK-. Är alltså inte orginal på "mitt" konto, men har från orginalet fått beröm för väl omhändertagande av kontot. :awsm:
Har hela tiden kämpat o slitit, fått några käftsmällar, men rest mig upp igen och krigat vidare.
Jag har dessutom gjort som jag blivit tillsagd av ledningen att göra, även om det inte varit vad jag själv velat gjort, då jag "bara" är en av spelarna i stammen.
Men FÖR stammen har jag gjort allt, så även nu, sen spelar det ingen roll för mig vilka intriger som pågår uppe i ledningen, är inte mina business liksom.
Att däremot se spelare hoppa på varann i forumet och anklaga varandra för än det ena, än det andra under åren är inte alls kul, det ger bara dålig stämmning. Att hota spelare IRL pga ett spel, är inte heller ok!! Har själv drabbats av det på andra världar.

Den utveckling som nu är på V1 tycker jag är sorglig och ledsam, då man trots allt suttit på bla skype och forum o haft kul, med just dessa spelare man nu sitter och "krigar" mot, men jag gör det FÖR STAMMEN, inte för egen del.

Jag hoppas vi nån dag kanske möts på en annan värld, kanske i samma stam, kanske blir fiender, men att vi ändå kan samtala utan en massa skitsnack, som att du gjorde så o så mot mig på den o den världen så nu minsann ska du få..
Been There, done that..skittrist :(

Så till Groll och M1ldo, hoppas ni iaf har haft kul på vägen, släpper allt tjafs med bla ledningen i DH när V1 är klart, så kanske vi ses på tw nånstans :)

Ha de gott
 

DeletedUser

Guest
Startar här en ny tråd där vi kan lufta de tankar och åsikter som vi har kring avslutet på värld 1 + att jag vill klargöra några saker som jag inte hann besvara i "ryktas-tråden".

Ni som vill blanda in privata angelägenheter i det här får göra det någon annanstans då det i den här tråden är tänkt att diskutera karaktärerna i spelet och inte privatpersonerna bakom.

Det är väl inte någon som anklagar någon för att den gör fel då den hoppar av sitt konto i tider då spelet inverkar på livet utanför TW utan det är väl snarare spelare som kommer tillbaka av en eller annan anledning och sedan sitter och bestämmer hur det ska se ut nu för att man ska vara värd en plats i den vinnande stammen. Det känns sådär om ni frågar mig. Har även hört att det har kommit in nya namn på konton under de senaste veckorna och nu kommer att sitta med i vinnarstammen. Känns också sådär.

Slitit för stammen? Ja det är väl en bedömningsfråga och det är svårt att veta då du inte spelar på ditt originalkonto men om jag ska utgå från det som går att se på det kontot där du spelar (hur länge du suttit där vet jag ej) så talar väl följande påståenden sitt tydliga språk:

8st erövrade byar av stammen SK!

Obf som är ca 4,5 miljoner vilket inte direkt tyder på att du har legat under hårt tryck och att du troligtvis inte satt med tiotusentals inkommande varje dag i flera månaders tid som flera av oss andra gjorde!

25% av de adlade byarna i din ägo är barbaradlingar!

Såg inte röken av ditt namn i stora forumet till försvar under den tiden som vi dagligen fick sitta och "försvara" oss och stå upp för DH mot de stammar som vi krigade!

Så nej jag tycker inte direkt att du/kontot du sitter på har kämpat speciellt hårt för stammens välbefinnande. Om du sen är av uppfattningen att logga in varje dag och adla byar från konton som knappt försvarar sig så får du tycka det men det är inte den uppfattningen jag har av att slita.

Men motbevisa mig gärna!

ang antal barbarer, så ska du inte babbla så mkt. Kontot jag sitter på va inte i -SK- fronten, att deffa stammedlemmar ger ingen Ob-D, borde du veta efter alla år.. mitt svar om själva kontot har du redan i den här tråden.
Lägg ner ditt skitsnack o ta det med mig på PM ING!! I dare You!!
 

DeletedUser

Guest
Oj, arga killar här....
Vad bedömer ni in i vem som gjort vad för stammen då?
Vore lite intressant att veta hur ni "mäter" vem som gjort mest för DH ...
Berätta gärna...
 

DeletedUser

Guest
Arg vet jag inte..
Men jag trodde det var ganska tydligt kring vad man gjort för stammen.
Du till exempel försvann när det var som tuffast och kom tillbaka (på ett annat större konto) när det bara var att glida till seger.

Anser du själv att du gjort mkt för DH, så kan jag berätta att det inte hade funnits ngt DH för dig att hoppa in i fall det inte vore för ett antal andra spelare som slet som djur för att hålla DH levande.

Utan den insatsen hade du inte vart nära av att stå som vinnare av V1 med DH.

Men du hade nog ändå kunnat hoppa in i ngn annan stam och likväl titulerat dig vinnare...

Till tjabbaa vill jag säga att dina ursäkter inte spelar roll..
Du (om du nu suttit på kontot hela tiden) gjorde inte ett skit när det verkligen gällde.

Jag förväntar mig att de kvarvarande DH spelarna, som faktiskt stannade när det var på väg att gå åt helvete berättar för er som inte var där hur det såg ut.
 

DeletedUser

Guest
Arg vet jag inte..
Men jag trodde det var ganska tydligt kring vad man gjort för stammen.
Du till exempel försvann när det var som tuffast och kom tillbaka (på ett annat större konto) när det bara var att glida till seger.

Anser du själv att du gjort mkt för DH, så kan jag berätta att det inte hade funnits ngt DH för dig att hoppa in i fall det inte vore för ett antal andra spelare som slet som djur för att hålla DH levande.

Utan den insatsen hade du inte vart nära av att stå som vinnare av V1 med DH.

Men du hade nog ändå kunnat hoppa in i ngn annan stam och likväl titulerat dig vinnare...

Till tjabbaa vill jag säga att dina ursäkter inte spelar roll..
Du (om du nu suttit på kontot hela tiden) gjorde inte ett skit när det verkligen gällde.

Jag förväntar mig att de kvarvarande DH spelarna, som faktiskt stannade när det var på väg att gå åt helvete berättar för er som inte var där hur det såg ut.

M1ldo.. Har du ens läst vad jag skrev!!:confused:

Jag har inte suttit där hela tiden, jag fick kontot!!
Orginalet slutade pga IRL men ni verkar inte fatta (vill inte förstå) att vissa faktiskt prioriterar IRL när IRL kommer och säger att du ska välja mellan spelet och IRL.
Jag hade oxå mkt IRL (jobb & en man som krävde att jag slutade) så jag satte YH som kö ett tag, men det var när det var en lugn period i Knight. Kan ju hälsa dig att mitt äktenskap numera är över...

Men nej, jag VET INTE hur det var när det var som värst för dom i fronten, då jag inte satt på ett front-konto!!! Vet däremot att mitt ex, min broe samt PREKO satt dygnet runt på Huggen Lobster (nuvarande Gröniskontot) o hade konstant +10,000 incs!!! Jag vet hur de slet för att hålla kontot igång, hur trötta de var. Men även där kom IRL in på 2 av 3 spelare och sa till om val. Mitt ex valde själv att lägga ner och ta ett annat lugnare konto då, för att sen sluta. Han valde IRL, det gjorde inte jag!

Ni har inte en jävla aning om vad vi "som inte gör något" gjort eller inte gjort.
Att deffa fronten, är inte det att göra något? Att ställa upp för stammen och hjälpa till, är inte det att göra något?

Men jag gjorde vad jag kunde, FÖR STAMMEN!!
Har jag gjort hela tiden, jag har inte dragit och lämnat för att "det passar inte mig det ni gör nu", utan jag har ifrågasatt och tagit en diskussion med ledningen (oftast Yh eller hoppan) om varför och hur de tänker.
Är ju faktiskt så att en ledning troligen har en framtidsvision på hur de vill att det ska sluta, gärna att stammen finns med till på slutet, gör den inte det, fine, men vi försökte iaf.

/Marre
 

DeletedUser

Guest
I v1 handlar det inte om vem som slitit mest för stammen och största krigaren, utan om fulspel, girighet och fjäskande. Dom själva ser det som strategi, medan på andra världarna föraktar man ett sådant sorts spel.
 

DeletedUser

Guest
kattnilla!! ja du vet väl om det mesta ang fulspel. men du har ju lyckats med något som är rätt unikt i TW historien..
du har ju blivit utslagen inte en gång utan 2 ggr från samma värld, dels ditt orginalkonto, och sen kattnilla kontot.. starkt jobbat...
 

DeletedUser

Guest
ja du m1ldo du ska få lite stas här!!
Medlemmar: Flest vinster (233,500 totalsumma) ▲#1 grönis 8,887 erövringar 3,81%
#31 M1ldo 3,111 erövringar 1,33%
viss skillnad där..

OBA!!
7 grönis [DH] 110,11 Mil.
12 M1ldo [AAK] 95,20 Mil.

viss skillnad där oxå..
OBF

14 grönis [DH] 57,71 Mil.
15 M1ldo [AAK] 51,19 Mil.
16 groll [AAK] 48,27 Mil.
 

DeletedUser

Guest
det är mycket du inte vet om som har hänt i DH:s historia.
när lufsen, Lolao och BETA3D slutade så fick jag och pelleswe axla ledarskapet, varför valde dom inte dig som är en sådan fantastisk krigare för??
jag satt mer vid datorn och kämpade mer än något annat på den tiden, så IRL blev drabbat, jag stannade kvar tills dess att en god ersättare hittades till mitt konto, jag drog inte bara och satte KÖ som många andra gjorde..
jag har fått mer anfall på mig nu när vi har krigat på slutet än vad jag fick under den tiden jag krigade mot SK, så det var inte pga av att jag inte pallade trycket som du vill säga och som även groll har antytt.
sen så blev jag tillfrågad om jag ville ha ett konto, inte jag som tjatade in mig.
när jag tog över huggen kontot som var mycket mindre än pte kontot(där hade du fel igen) så låg det på 8,8 miljoner ungefär. nu över 39 miljoner..
skulle vara kul om du ville skriva ut vad du hade i poäng i november 2011. och hur din ökning har varit sen dess? hoppas att du slår min iaf..
vilket den inte gör, har du gått i ide eller somnat sen då? för så mycket har du inte krigat sen du gick med i knights och kom tillbaka. när världen skulle stängas och målas blå.
men nu så är du väldigt bra på att skriva i forumet och gnälla om att "ledningen lyssnar inte", eller vad du nu tycker vi gör för fel
utan då drar man bara och anklagar alla andra för att ha fel och vara elaka, lite dagisfasoner tycker jag då...
 

DeletedUser

Guest
kattnilla!! ja du vet väl om det mesta ang fulspel. men du har ju lyckats med något som är rätt unikt i TW historien..
du har ju blivit utslagen inte en gång utan 2 ggr från samma värld, dels ditt orginalkonto, och sen kattnilla kontot.. starkt jobbat...

Förvånande att du bekräftar min tidigare post.
 

DeletedUser

Guest
I v1 handlar det inte om vem som slitit mest för stammen och största krigaren, utan om fulspel, girighet och fjäskande. Dom själva ser det som strategi, medan på andra världarna föraktar man ett sådant sorts spel.

Är förvånad över att jag är böjd att hålla med dig..LITE!
ALLA världar på tw körs med fulspel, girighet och rövslickeri, är inget som förvånar, men uppenbarligen så har vissa inte fattat det ännu.
Det är det som så fint kallas för diplomati :)
 

DeletedUser

Guest
Hm, det blir en del att reda ut det här känner jag!

1. Som sagt tidigare så är det inte någon som anklagas för att vara en dålig spelare eller liknande för att spelaren ifråga sätter sitt liv utanför spelet i första hand. Däremot kanske man ska vara lite ödmjuk om man kommer tillbaka till spelet vid ett senare skede.

2. Att lista de kriterier som jag utgår ifrån då jag bedömmer vem som har gjort mest för stammen tar alldeles för lång tid men som du själv visar på så är statistik ett av de sätten som kan tas med i bedömningen. Det som blir problemet där är då kontot byter innehavare och i vissa fall även namn. Kontot med namnet grönis var då överhuvudtaget inte med i kriget med SK och Knight utan den statistiken borde tillfalla Huggen Lobster-kontot. Att börja räkna statistik från och med november 2011 är ett sätt att visa på att du har gjort mer än mig och M1ldo. Jag har inte kollat stats på mig själv från det datumet och framåt men jag kan villigt erkänna att jag allt sedan vi kom med i Knight inte har varit alltför aktiv i adlandet jämfört med många andra i DH även om jag har varit aktiv nästintill dagligen.

Det är väl kring det här det hela kretsar också. Vi som genomled kriget med SK och Knight vs. mot de som har kommit in i DH vid ett senare tillfälle. Min bestämda uppfattning är att de som inte var med på den tiden men nu är med i DH har fått glida på en räkmacka in i mål.

Om jag skulle ge mig på en bedömning om vilka som jag tycker har bidragit mest i DH så skulle jag nog i tur och ordning sätta MentalMidget, Kruxet, SSK, Yngve. Men jag skulle inte sätta mig och M1ldo långt bakom.

Angående avhoppet från DH så handlade det inte om att vi "gillar inte era beslut så nu drar vi utan diskussion". Diskussioner fördes mellan bl.a. mig och kruxet men jag fick även läsa diskussionerna som ni hade haft med SSK både på pm och i det delade forumet. De främsta anledningarna till avhoppet vet ni redan (spionhistorien och att vi inte tänkte lämna SSK ensam då ni pratade om att vässa yxorna).

Sammanfattning: Var man med i DH, eller tillkom under kriget, då SK anföll och senare även Knight och har härdat ut tills nu så anser jag att man kan känna sig som en värdig vinnare. Givetvis är även alla de övriga som finns i vinnarstammen ikväll vinnare av värld 1! Grattis till er!
 

DeletedUser

Guest
Ska försöka svara på dina inlägg ..
Ödmjukhet, jag tycker själv att jag är en ödmjuk person, men om någon oavsett vem, hoppar på mig. Så svarar jag med samma mynt.
Sen låterdet på dig som om jag hoppade av samma dag som SK anföll oss, vilket inte är fallet, det fanns andra som drog igång kriget och i samma sekund som kriget startade så drog IRL helt plötsligt väldigt hårt.
Vem pratade om att vässa yxorna mot SSK?
Det har jag missat helt och hållet iaf.
Visst det sas många hårda ord i forumet mellan ssk och oss. Men inget om att anfalla honom.
Jag hade gärna låtit bli det. Vilket jag sagt tidigare oxå.
Sen xetres vara eller inte vara, kan vi ta privat istället för här.
 

DeletedUser

Guest
kattnilla!! men du har ju lyckats med något som är rätt unikt i TW historien..
du har ju blivit utslagen inte en gång utan 2 ggr från samma värld, dels ditt orginalkonto, och sen kattnilla kontot.. starkt jobbat...

Unikt, jag vet inte det, finns t o m DH-spelare som lyckas med att sluta två gånger på samma värld...
http://se.twstats.com/sv21/index.php?page=player&mode=conquers&id=41811

Lägger man sen till lite stats från hans originalkonto, så har även lyckats med samma bedrift där
http://se.twstats.com/sv11/index.php?page=player&mode=conquers&id=138769

Om jag har gjort något unikt i TW historian, får du gärna berätta vad du anser om hans bedrifter.
 
Senast redigerad av en moderator:

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
wow fan vad glad man blir att detta är den sista världen man spelar på innan man slutar. Man slipper se hur folk beter sig över ett statestik spel. Där man inte ens kan se attackerna utan kommer i så kallad rapport. Och så smutskastar man varandra över sånt. Egentligen så är det ganska löjligt.
 

DeletedUser

Guest
Unikt, jag vet inte det, finns t o m DH-spelare som lyckas med att sluta två gånger på samma värld...
http://se.twstats.com/sv21/index.php?page=player&mode=conquers&id=41811

Lägger man sen till lite stats från hans originalkonto, så har även lyckats med samma bedrift där
http://se.twstats.com/sv11/index.php?page=player&mode=conquers&id=138769

Om jag har gjort något unikt i TW historian, får du gärna berätta vad du anser om hans bedrifter.

sorry förtydligar mig då, unikt på v1...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp