Attackera sig själv??

DeletedUser

Guest
Kan man det i V4???
hur som helst ha jag lyckats med det och det kostade mig en hel adlesman, min 11e... :confused:
 

DeletedUser

Guest
Det händer ibland om någon annan anfaller samma by som dig och om du skickar nobel trains :)
 

DeletedUser

Guest
skumt...men nu var det bara jag som attackerade byn i fråga...
"nobel trains"??
 

DeletedUser

Guest
ja, det var ett adelståg...

men det var bara det att första truppen adlade över byn till mig och den andra truppen i tåget la då in en attack!! ska det inte bara bli "besök" då??

kan det vara servern som inte hängde med??!

attackerar ju inte mig själv med vilje direkt!!
 

DeletedUser

Guest
Finns ett par trådar som förklarar det här, men kortfattat: Dina/våra trupper är så pass dumma att när du ger dom en by som dom ska anfalla så bryr dom sig inte om att byn byter ägare, vara sig det är du som blir den nya ägaren eller om det blir en fiende som tar byn
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
ja, det var ett adelståg...

men det var bara det att första truppen adlade över byn till mig och den andra truppen i tåget la då in en attack!! ska det inte bara bli "besök" då??

kan det vara servern som inte hängde med??!

attackerar ju inte mig själv med vilje direkt!!

Nät du skickar ett adels tåg så är det inte så att om du skulle ta byn på 3 ggr så vänder den fjärde hem igen utan de blir bara att du tar byn 2 ggr....
 

DeletedUser

Guest
Lägg märke till att det händer ganska ofta så du bör vara förbered på det :eek:)
 

DeletedUser

Guest
:eek:

jaja, varje dag ska man lära sig nåt nytt!!
lär sig av sina misstag kanske...

Men tack för alla svar! nu vet jag hur det funkar! :)
 

DeletedUser

Guest
:eek:

jaja, varje dag ska man lära sig nåt nytt!!
lär sig av sina misstag kanske...

Men tack för alla svar! nu vet jag hur det funkar! :)

Det går dock att undvika genom att man dimensionerar sina adelståg i minskande styrka så att de inte kan adla över varandra. Ett normalt attackschema vid större synkade strider kan se ut ungefär enligt nedan:


Kl. 05.00.01 Brunt1: Yxor, LK, MB, KP etc.
Kl. 05.00.05 Brunt2: Yxor, LK, MB etc.
Kl. 05.01.01 Adel 1: Adelsman och 1500 svärd
Kl. 05.01.05 Adel 2: Adelsman och 500 svärd
Kl. 05.01.10 Adel 3: Adelsman och 300 svärd
Kl. 05.01.10 Adel 4: Adelsman och 100 svärd
Kl. 05.01.10 Adel 5: Adelsman och 100 spjut


Om Du sätter upp dina adelståg på liknande sätt kan en efterkommande adel aldrig "adla över" en tidigare skickad dito. Du får i och för sig en död adelsman och lite trupper men det är oftast att föredra framför övernoblingar.
 

DeletedUser

Guest
Men isåfall har an också ett svagt försvar direkt efter attacken :p
Men det kan ju lösas med lite support :D
 
Topp