Asynja tackar för sig.

Hast1

New Member
Reaktionspoäng
17
Alltså. Ni sitter och jämrar er över att B******* har "hackat" ett av era konton, precis som att han suttit och plöjt kod och druckit jolt i 2månader för att komma in.
Idioten hade samma användarnamn som lösenord?!!! (!!!!)
Någonstans måste man dra en gräns mellan när det är lämpligt med 2 års fängelse och när det bara är den drabbade som behöver en lavett och lite sunt förnuft.
Vakna upp, paragrafryttare

Så att man har ett enkelt lösenord gör alltså att man har rätt att gå in på kontot och ge bort byar till ÄLG?
Men det kanske är på det sättet som ÄLG vill bedriva sin verksamhet här i värld11?
 

Dr. Weezy

Member
Reaktionspoäng
0
Så att man har ett enkelt lösenord gör alltså att man har rätt att gå in på kontot och ge bort byar till ÄLG?
Men det kanske är på det sättet som ÄLG vill bedriva sin verksamhet här i värld11?

Alltså, om man tar över ett konto så måste man ju givetvis byta lösenord annars är ju kontot äventyrat redan från början. Personen i fråga har bara sig själv att skylla, det suger men så är det.
 

DeletedUser

Guest
Hur visste du att han hade samma lösen som sitt användar namn...?
Jag som trodde att du var helt ovetande om att någon i din stam hade hackat sig in, och plockat byar.
Jag som trodde att du var helt oskyldig, och hade inget med detta att göra ;)

Ja, det var dumt, ett litet misstag att ha ett sånt lösenord.
Dom byarna ni i älg skaffade er genom att hacka er in (för det ÄR hackning, spelar ingen roll vilket lösenord han valde att använda sig av), och flytta trupp för era adlar kunde vi acceptera.
Ni tog vad... 10+ byar under ett par dagar?
Vi adlade många fler än det, om dagen i andra områden, så den biten störde oss inte speciellt mycket. Det blev fult i statistiken bara ;)

Men detta handlar inte om det.
Det handlar om att det tillåts att göra vissa saker, om man känner admins, eller att vissa admins dömer si i en situation, och så i en annan, likadan situation.
Att man kan få grova bestraffningar för vissa saker, som också kan vara helt rätt, men att man sen inte får någon bestraffning alls, för mycket grövre saker.

Men men... finns ingen anledning att hugga på dina inlägg Bro****.
Vi, som de flesta andra vet vad du är, och vad du söker. Och du är duktig på vad du gör, ingen tvekan om det.
Så hatten av för dig min vän, du kan stå högst upp på gödselhögen och sjunga rätt ut i arla morgonstund.
Du har slagit oss alla.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Alltså, om man tar över ett konto så måste man ju givetvis byta lösenord annars är ju kontot äventyrat redan från början. Personen i fråga har bara sig själv att skylla, det suger men så är det.

Han tog inte över det kontot, det var hans från början :)
Jag håller med, och det gör han själv nu också så här i efterhand, i att det var dumt. Dock så ser jag ändå lite komik i det av lite olika anledningar som är mer privata.

Men som sagt, de byar som försvann i och med den hackningen, det gjorde oss inte speciellt mycket mer än att vi fick ful statistik
Det var inget mer med det.
Det är efterspelet ifrån admins där det tyvärr blev helt fel, där deras agerande, och val av straff och åtgärd förvånade oss väldigt, och deras svar... eller brist på svar får man kanske säga.
 

DeletedUser

Guest
tårkigt att sånt händer som att spelare snor andra konton, men fattar inte att en hel stam lägger ner för känns jävligt banalt att göra nå sådant för en sån sak och ingen som helst stake att bara vika ner sig på de viset, de kommer alltid motgångar de är då som dom svaga avlägsnas från dom starka. och sen att utropa sig som segrare på denna världen utan att ha krigat på riktigt känns jäkligt patetiskt i mina ögon, känns mer som att ni lägger av medans ni fortfarande är på topp. vore kul om ni kunde bevisa att ni är värda att ha varit rank 1, men jag tivlar på att ni skulle haft en chans på slutet när de skulle dragit ihop sig att visa vad ni går för.
//sliten
 

DeletedUser

Guest
Hur visste du att han hade samma lösen som sitt användar namn...?
Jag som trodde att du var helt ovetande om att någon i din stam hade hackat sig in, och plockat byar.
Jag som trodde att du var helt oskyldig, och hade inget med detta att göra ;)

Ja, det var dumt, ett litet misstag att ha ett sånt lösenord.
Dom byarna ni i älg skaffade er genom att hacka er in (för det ÄR hackning, spelar ingen roll vilket lösenord han valde att använda sig av), och flytta trupp för era adlar kunde vi acceptera.
Ni tog vad... 10+ byar under ett par dagar?
Vi adlade många fler än det, om dagen i andra områden, så den biten störde oss inte speciellt mycket. Det blev fult i statistiken bara ;)

Men detta handlar inte om det.
Det handlar om att det tillåts att göra vissa saker, om man känner admins, eller att vissa admins dömer si i en situation, och så i en annan, likadan situation.
Att man kan få grova bestraffningar för vissa saker, som också kan vara helt rätt, men att man sen inte får någon bestraffning alls, för mycket grövre saker.

Men men... finns ingen anledning att hugga på dina inlägg Bro****.
Vi, som de flesta andra vet vad du är, och vad du söker. Och du är duktig på vad du gör, ingen tvekan om det.
Så hatten av för dig min vän, du kan stå högst upp på gödselhögen och sjunga rätt ut i arla morgonstund.
Du har slagit oss alla.

Ja jag kände till att gnotten hade gnotten som lösenord. Det vet jag minst 20 andra som också gör.
Sen var det ingen från vår stam som gick in och lekte utan det var en från er egen stam, hur du kan vända det till att Älg hackade det förstår jag inte. Dessutom började vår offensiv inte så tajmat med gnottens hackning som du försöker få det till, ta en titt på tw-stats. Vi började inte fatta riktigt vad som hände förrän ni sparkade gnotten ut stammen.
Hur som helst, ha det fint
 

DeletedUser

Guest
tårkigt att sånt händer som att spelare snor andra konton, men fattar inte att en hel stam lägger ner för känns jävligt banalt att göra nå sådant för en sån sak och ingen som helst stake att bara vika ner sig på de viset, de kommer alltid motgångar de är då som dom svaga avlägsnas från dom starka. och sen att utropa sig som segrare på denna världen utan att ha krigat på riktigt känns jäkligt patetiskt i mina ögon, känns mer som att ni lägger av medans ni fortfarande är på topp. vore kul om ni kunde bevisa att ni är värda att ha varit rank 1, men jag tivlar på att ni skulle haft en chans på slutet när de skulle dragit ihop sig att visa vad ni går för.
//sliten

Vi behöver inte bevisa någonting Sliten.
Vi är rankade etta just nu, snart är det ni som ligger etta.
Nu är det upp till er att vinna världen, och stänga den.

Sen vad det gäller att en hel stam lägger sig för en sådan här banal sak.
ja, vad kan jag säga?
Vi är olika, och i ser på saker och ting på olika sätt.

Du är en krigsmaskin, vi spelar i grupp.
Vi har aldrig sett TW som mer än en rolig sak att hålla på med.
Vi har från början valt att ta in nya medlemmar, baserat på deras personlighet, istället för deras kunskap i TW.
Vi ville ha en fungerande grupp, där vi tillsammans, tog oss an utmaningar, hellre än en stam som bestod av individer där var och bara spelade för sin egen skull.

Ska man lägga så här mycket tid på ett "socialt" spel, så ville vi ha lite skoj tillsammans med de andra i stammen.
Har man inte kul med de övriga i stammen, så kan man väl lika gärna byta stam, eller sluta spela helt?
Vår fokus har varit att ha det trevligt, och att se vad det leder oss till.
Som jag skrev i mitt första inlägg, flera av våra medlemmar hade V10 som sin första värld.

Det gör det lite roligt att vi, för stunden, ligger etta här, och har gjort så länge.
Medans så många andra som vi har mött under året, som har spelat TW under en längre tid, och var/är förmodligen mycket bättre än någon av oss på detta spel, numera är borta.

Vi har alltid sett oss lite som David mot Goliat.
 

DeletedUser

Guest
Asynja låg etta enbart för att ni krigat mot enkla & lamslagna offer, samt att ni haft tur som haft booyaa vid er sida, för annars hade ni aldrig fått en såhär enkel resa, booyaa gjorde grovjobbet i alla krig & asynja kom smygandes i vår skugga.
Det skulle varit skoj att möta er i krig på slutet, det hade visat om ni varit värda rank 1.
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Alltså. Ni sitter och jämrar er över att B******* har "hackat" ett av era konton, precis som att han suttit och plöjt kod och druckit jolt i 2månader för att komma in.
Idioten hade samma användarnamn som lösenord?!!! (!!!!)
Någonstans måste man dra en gräns mellan när det är lämpligt med 2 års fängelse och när det bara är den drabbade som behöver en lavett och lite sunt förnuft.
Vakna upp, paragrafryttare


Nu får du väl ge dig - även om han hade skrivit sitt lösenord på här forumet så får man väl för fasen inte gå in på någon annans konto - fusk och ohederligt är det vilket som. Hederlighet broder - hederlighet det är vad det handlar om - ooh var det ett nytt ord? - jag har full förståelse för Asynjas beslut - när fusk inte beivras av dem som makten haver - d.v.s. admin - ja då försvinner den spelglädje som till äventyrs fanns kvar.

Jag vet inte vad admin har pysslat med - men tillsammans med egenmäktiga moderatorer så har man nog nu definitivt lyckats sätta sista spiken i kistan i åtminstone värld 11 (kanske har man rent av lyckats döda hela svenska TW - i så fall blir nog pappa Innogames inte så glad). Värld 11 tog slut idag - och sorry alla övriga - det är inget snack om saken - Asynja var i särklass störst i det ögonblick värld 11 dog - och vad som än händer sedan så måste dom därmed betraktas som vinnare av världen.

Tråkigt för oss alla att det blev så här. Om nu inte jag blir bannad för att ha sagt något förbjudet i detta inlägg så hänger jag kanske kvar ett tag till. Jag får passa på att tacka alla vänner och fiender för något som åtminstone fram tills nu varit ganska roligt. Speciellt tack till mina motståndare i EAG med Moorgarth och Castel i spetsen - ni ha hållit mig ordentligt sysselsatt i 3 månader nu - jag tycker uppriktigt sagt synd om alla er i olika toppstammar som kämpat väl och nu blir snuvade på konfekten precis nu när slutstriden skulle inledas.

Tack och ha det bra säger jag till all er som kör med fair play.

//SRB-bull
 

0rmen

New Member
Reaktionspoäng
0
Det är med bedrövelse jag läser inläggen om att man får skylla sig själv om man haft ett enkelt lösenord i detta spel! Vad är det för mening med att spela om man har fuskare(lowlifes) som utnyttjar fusk och kommer undan med det? Ni som anser att det är rätt att fuska på detta sätt får mig att må illa.

Jag förstår exakt vad Asynja vill med detta öppna brev och hoppas att de når sitt mål. Jag kommer aldrig i livet köpa mer premium om den som fuskat i detta fall inte blir avstängd från servern. Tack för ordet!

0rmen
 

xonicen

Member
Reaktionspoäng
0
Luktar unket här... Hmm!

IT'S A TRAP! D:

PS.

Älg fick ett konto hackat 1 gång i tiden, men gråade vi oss för det? Nej, det gjorde vi inte vi fortsatte att kämpa vidare och la det på hyllan:)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Luktar unket här... Hmm!

IT'S A TRAP! D:

PS.

Älg fick ett konto hackat 1 gång i tiden, men gråade vi oss för det? Nej, det gjorde vi inte vi fortsatte att kämpa vidare och la det på hyllan:)

:) Läsa är svårt.

Vi gråar oss inte för att vi fick ett konto hackat.
Vi gråar oss inte för att en av våra vänner var en svikare.
Vi gråar oss pga av TW admins agerande som ser sina egna regler och kompisrelationer som viktigare än Sveriges lagar.

Enkelt?
 

xonicen

Member
Reaktionspoäng
0
:) Läsa är svårt.

Vi gråar oss inte för att vi fick ett konto hackat.
Vi gråar oss inte för att en av våra vänner var en svikare.
Vi gråar oss pga av TW admins agerande som ser sina egna regler och kompisrelationer som viktigare än Sveriges lagar.

Enkelt?
Läsa är dock inte svårt!

Säg vad du vill, att gråa sig för det är ju bara sorgligt, visst får man bli arg,besviken,ledsen för deras agerande mot denna händelse. Men orättvisor finns överallt, kommer alltid finns bland oss. Så antingen får ni leva med det, eller helt enkelt bli eremit och "försöka" undvika detta. Men den kommer alltid lyckas hitta oss!

Plus hade ni haft en god relation till någon av admins hade ni säkerligen använt det till ert godo, alla hade gjort det. allt för att få som man vill!

Men tack för att ni bistog med det ni hade, och de attacker man fick :)
Lycka till i den riktiga världen där orättvisor finns överallt där det inte går att gråa sig för de som har makten! :)
Over And Out!
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Det är med stor sorg och ilska som jag läser detta. Ännu en gång så skall TW drabbas av Admin´s "jobb" o alla är vi förlorare oavsett värld.

Det är ta mig fan helt horribelt att när man har fuskat så kan man redan vara tillbaka inom 2 veckor.

Jag tar av mig hatten o bugar mig vördsamt inför "bullen" o säger.

- Respekt :)
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
:( Nej det här ville jag ju inte. Jag trodde att jag skulle få lite svåra fighter igen snart :(
Men nu blir det väll lika tråkigt som v6 i slutet. Tristare anledning dock.
Kram
 

DeletedUser

Guest
Respekt!

Jag förstår Asynja och de som argumenterar att de ändå inte hade vunnit är ju helt fel ute. Jag tror nog att vuxna människor kan hantera att förlora i ett spel men jag förstår frustrationen över den uppkommna situationen.
Att sedan argumentera för att den som är "dum" förtjänar att straffas genom att bli hackad är ju så dumt att det inte ens behövs en kommentar på.
 

DeletedUser

Guest
Intressant och deppig läsning men all respekt åt Asynja för sitt beslut. Det finns en hel del kloka ord och tankar i diskussionen men jag måste säga att det finns en del märkliga argument i tråden också. Att man anser att det är inte är så allvarligt att gå in på någon annans konto bara för att lösen var samma som användarnamn känns som det mest befängda argumentet.

Hur som helst så håller jag med om att det i dagsläget är meningslöst att utropa några vinnare på v11. Asynja verkar ha gjort ett bra jobb och de leder just nu, om de skulle stänga världen eller inte kan man bara spekulera i. Ett avgörande "ärligt" krig hade givetvis varit intressant att följa.

En intressant detalj i sammanhanget är att på Tribalwars startsida så står det "Redan 18825 spelare!". Jag har för mig att den siffran var närmare 50000 för ett par år sedan...


"Bara de tama fåglarna har en längtan de vilda flyger"
 
Topp