Angående Wizards. barbarbältet och bann

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Flera personer i Wizards blev igår kväll bannade av Steph bla jag själv.
Tänkte bara informera om mitt ärende så att folk kan dra sina egna slutsatser om hur Tw.se sköts.

Jag startade inte med wizards utan någon dag efter. Spelade själv tills jag kände för att satsa på världen och ansökte. Jag har ingenting med skapandet av barbarbyar att göra whatsoever och jag vet inte heller om något fel begåtts där.
Mitt misstag var att jag inte visste om guiden, när jag blev tipsad om den startade jag ett nytt konto för att utnyttja de extra resurserna. Avslutade mitt andra konto innan. De barbarbyar som blev "över" från det första kontot låg inte i närheten av mig överhuvudtaget alltså tjänade jag ingenting (förutom guiden) på att ha startat ett konto till.
Efter en månads intensivt frmande, ni vet alla hur drygt det kan vara, blir jag helt plötsligt bannad. Jag förklarar situationen men möts med ett "du ljuger, du försökte tjäna på det men misslyckades". Som ni vet så är det ju i princip omöjligt att hamna bredvid en by av eget val när det är cirka 2000 spelare på servern redan, vilket admin uppenbarligen inte inser.

Känns förövrigt jävligt segt att bli bannad efter att ha köpt en massa premium osv samt en månad efter ärendet blev aktuellt.

Måste dock sägas att steph tog sig tid att prata om detta på msn, iofs skiter hon i vad jag säger men ändå.

Döm själva om ni tycker det är rätt eller fel.
 

DeletedUser

Guest
Skönt att Wizards fick vad dem förtjänade. Hejdå.
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är tråkigt för dem som inte var inblandade i barbbältet. Men endå dem i Wizard som var inblandande tycker jag inte synd om.
 

DeletedUser

Guest
Well, uppenbart att Wizard hade gjort det och därför är bannen självklar. Dock är det inte rätt att du får en, men så kan det gå :p
 

DeletedUser

Guest
Well, uppenbart att Wizard hade gjort det och därför är bannen självklar. Dock är det inte rätt att du får en, men så kan det gå :p

Typiskt .se :confused: "Nu blev det visst inte rätt, men så kan det gå" sen är det problemet ur världen
 

DeletedUser

Guest
Typiskt .se :confused: "Nu blev det visst inte rätt, men så kan det gå" sen är det problemet ur världen

Aa men samtidigt så visste du ju vad dem höll på med redan innan du gick med. Är du förvånad att det blev som det blev?

Är väl knappast första gången något sånt här händer.
 

DeletedUser

Guest
Aa men samtidigt så visste du ju vad dem höll på med redan innan du gick med. Är du förvånad att det blev som det blev?

Är väl knappast första gången något sånt här händer.

Vet fortfarande inte vilka/vem som skapade barbarhavet, bannar dom mig så borde dom väl banna ALLA runt omkring barbarerna med? Eller vad menar du? Bara för att man ser att det finns mkt barbarer i en kontinent så är det väl inte mot reglerna att starta upp där?
 

DeletedUser

Guest
man blir inte bannad utan anledning, finns alltid en anledning och finns det en anledning finns det bevis. dock ser jag inte meningen med tråden men låter den vara kvar ett tag till.
 

DeletedUser

Guest
Hoppas att folket har lärt sig att skapa massa barbs leder ingen vart!
 

DeletedUser

Guest
Bara för att man ser att det finns mkt barbarer i en kontinent så är det väl inte mot reglerna att starta upp där?

Absolut inte, men Wizards barbarbälte har stått i rampljuset sedan starten av v14. Så det var bara en tidsfråga innan något skulle hända.

Jag är rätt säker på att du var medveten om att Wizards hade något fuffens för sig, och att joina dem skulle knappast ha något gott med sig. Därför tycker jag inte att du kan vara förvånad över vad som hänt.
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är rätt åt dom faktist.. Kö spelet ärligt Wizard hade alla barbarer sen dag 1.. så dom har haft ett bra övertag men fint att se att TW teamet inte tillåter detta...


Sanningen kommer alltid fram till sist <3
 

DeletedUser

Guest
Om ni ska banna rovet och qtu kanske ni ska banna lite fler på .se. Eller vad sägs? Inte direkt bara dem som gjort det felet. Dock så tycker jag inte synd om wizard som hade tanken och utförde det.
 

DeletedUser

Guest
Det som är intressant i det här är frågan om huruvida teamet ska köra på stenhårt lika för alla, eller använda sitt logiska tänkande och själva avgöra. Det förstnämnda är naturligtvis det mest rättvisa men ett ganska omfattande jobb. Det sistnämnda vore att föredra om man verkligen förde en öppen och engagerad dialog med spelarna i fråga. Att sedan handla relativt snabbt känns ju även ganska viktigt. Att bli bannad en månad in i världen, när man vet att det man gjort görs av 100-tals andra som inte blir bannade, är inte det roligaste.

Intressant att tråden fått vara kvar också, det var nytt.

HEJS
 

DeletedUser

Guest
1) Finns fler världar en dena.

2) Finns få personener som tar hand om såna här ärenden.

3) Dagligen anmälls fusk och liknaden på dom flesta världar.

Dom tog hand om ärendet i den takten som dom kunde.
Wizard var kända för att ha gjort det där fusket.
Dom som gick med dom stöttade fusket mer eller mindre.
Tänk logiskt.
Om du hjälper en kriminel irl så får även du ett straff.
Så händer det tydligen här med och det är bra.
Tycker att TW Creew för engång skull gjorde ett bra jobb och det tycker även fler att dom har gjort.
Om ni vill förhindra sånt här gör så här då.

1) Fuska inte !
2) Anmäll fusk om du vet om det !

Mvh CJ
 

DeletedUser

Guest
1) Finns fler världar en dena.

2) Finns få personener som tar hand om såna här ärenden.

3) Dagligen anmälls fusk och liknaden på dom flesta världar.

Dom tog hand om ärendet i den takten som dom kunde.
Wizard var kända för att ha gjort det där fusket.
Dom som gick med dom stöttade fusket mer eller mindre.
Tänk logiskt.
Om du hjälper en kriminel irl så får även du ett straff.
Så händer det tydligen här med och det är bra.
Tycker att TW Creew för engång skull gjorde ett bra jobb och det tycker även fler att dom har gjort.
Om ni vill förhindra sånt här gör så här då.

1) Fuska inte !
2) Anmäll fusk om du vet om det !

Mvh CJ



Härligt att du förmedlar mammas åsikter.
 

DeletedUser

Guest
1) Finns fler världar en dena.

2) Finns få personener som tar hand om såna här ärenden.

3) Dagligen anmälls fusk och liknaden på dom flesta världar.


Halleluhja.. Ditt resonemang når oanade höjder.

1. Alla världar har separata admins.

2. Det finns så många admins som det är beräknat ska behövas för att hålla allt i styr.

3. Det är dessa ärenden som de är tillsatta för att lösa snabbast möjligt.

Orkar inte utveckla, jag hoppas du förstår vart jag vill komma.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp