Angående moderation & administratör.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tycker att det verkar så... inte för att jag bryr mig om du går in och läster mina hemliga recept på päronpaj, men om det finns folk som känner sig otrygga så är det givetcis inte bra...
 

DeletedUser

Guest
1. Det är inget som kommer att ändras. Vi administratörer kommer alltid
kunna läsa det som sker in-game. Oavsett det är i eran stam eller privat.
Är ni inte uppe på bordet som misstänkta så har ni inget att oroa er för.

Vi bannar inte för små saker, utan tydliga regelbrott och inget annat.



2. Detta är standard för företaget InnoGames att administratörer ska
kunna logga in på spelares konton för att kontrollera buggar m.m. Det är
däremot upp spelversionens CM att ha koll på sina administratörer så att de
inte missbrukar denna tillgång.

Personer som är administratörer får INTE spela på samma världar som
de administrerar för, därför kan de inte utnyttja denna funktion till relevanta
världar. Skulle detta ske så kommer de att flyga dit pepparn växer, lika fort
som jag skriver på tangentbordet av mig eller någon annan högre uppsatt i
spelledningen. Räkna med det!

Jag har inget om att ni läser allt in game.

Men jag vill veta ATT och NÄR och VEM som gjorde det.
Varför tycker inte ni admins att det är viktigt.

Jag pekar inte på in-game saker,.
Man kanske skriver privata saker till någon som inte ska komma 3dje part till kännedom, men tyvärr så gör dom det när polaren admin som kan kolla allt i v2 läser och vidarebefodrar.
Allt handlar inte om spelet.
Spelet kan räknas som familj för många. och med det kanske en del smaskiga och känsliga saker avhandlas via pm.
Därav intrigitetsfrågan.
Varför underrättas inte spelaren vars pm läses av admin,
 

DeletedUser

Guest
Tycker att det verkar så... inte för att jag bryr mig om du går in och läster mina hemliga recept på päronpaj, men om det finns folk som känner sig otrygga så är det givetcis inte bra...


Nej visst det förstår jag, det är ju nästan en debatt som skulle handlat om
IPRED istället för TribalWars, det är nästan samma ämne? (Reservation för fel) :rolleyes:


"intrångsundersökning" om man skulle vilja kalla det det. Men det finns säkert
bättre argument till just varför vi ska kunna gå in och läsa saker som skrivs.

Sure, integritet, men detta är ett spel som har användarvillkor om man så vill
dra ämnet längre. Läs dem så förstår ni vad jag menar...
 

DeletedUser

Guest
Well, honestly så skulle det vara ett onödigt implantat för teknikerna på
Innogames anser jag.

Det är en hel process som måste fixas för att spelarna ska få sådan vetskap,
och jag tycker inte att det är nödvändigt för en spelare att behöva veta.

Som spelare blir man väl nervös ifall en administratör går in och kontrollerar
det som skrivs? Eller?


Ja så pass nervös att jag hellre skickar riktiga email med min info än att använda pm i spelet.
 

DeletedUser

Guest
Allt handlar inte om spelet.
Spelet kan räknas som familj för många. och med det kanske en del smaskiga och känsliga saker avhandlas via pm.
Därav intrigitetsfrågan.
Varför underrättas inte spelaren vars pm läses av admin,



Jo detta handlar BARA om spelet. Vi uppmanar inte spelarna till att skriva
personliga saker i vårat spel, men självklart finns det en del som gör det.

Sen att man tror att vi administratörer bryr oss om sådant är onödigt.
Det kan jag svära på, annars skulle jag inte sitta i denna ledning.



Vad tjänar du på genom att veta ifall jag går in nu och läser ALLA dina
meddelanden? Skulle du må dåligt eller hur menar du? Varför vill du
veta ifall någon annan än jag går in på ditt konto just nu?

Varför vill ni/du veta?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nej visst det förstår jag, det är ju nästan en debatt som skulle handlat om
IPRED istället för TribalWars, det är nästan samma ämne? (Reservation för fel) :rolleyes:


"intrångsundersökning" om man skulle vilja kalla det det. Men det finns säkert
bättre argument till just varför vi ska kunna gå in och läsa saker som skrivs.

Sure, integritet, men detta är ett spel som har användarvillkor om man så vill
dra ämnet längre. Läs dem så förstår ni vad jag menar...


Ja klart det finns användarvilkor,
Men ni måste förstå våran oro.
Vi som betalar för detta spel.
VI är ERA kunder som BETALAR löner till inno games OCH premium till er som moderarar gratis,

Det finns folk som har detta spel som liv och dom som tar det med en klackspark.

Kan du säga mej om du förstår eller inte förstår min undran om ett mer tillförlitligt intrigitetsskydd i spelet.
Jag vill inte att random admin som är kompis med spelare A talar om för A vad JAG har skrivit till B bara för att dom är polare/sambos/älskare/har hållhake, mm mm utan att JAG som spelare ska få veta att den och den admin har kollat mitt konto.
 

DeletedUser

Guest
Nej visst det förstår jag, det är ju nästan en debatt som skulle handlat om
IPRED istället för TribalWars, det är nästan samma ämne? (Reservation för fel) :rolleyes:


"intrångsundersökning" om man skulle vilja kalla det det. Men det finns säkert
bättre argument till just varför vi ska kunna gå in och läsa saker som skrivs.

Sure, integritet, men detta är ett spel som har användarvillkor om man så vill
dra ämnet längre. Läs dem så förstår ni vad jag menar...

Tittade lite på användarvilkoren... där står både ett och annat men jag hittade inte den biten där ni skulle få titta på spelares brev :eek:

(inte för att jag tvivlar på att de står där, ni till och med hade med Vi förbehåller oss rätten att varna/stänga av en spelare även om denna inte har brutit mot dessa regler. och Om man har premium och blir avstängd så får man inte tillbaka sina förlorade premiumdagar eller poäng. Vi återbetalar inte köpta premiumpoäng. men det är en annan diskution ...)

Kan du visa mig var i användarvillkoren det står?
 

DeletedUser

Guest
Ja klart det finns användarvilkor,
Men ni måste förstå våran oro.
Vi som betalar för detta spel.
VI är ERA kunder som BETALAR löner till inno games OCH premium till er som moderarar gratis,

Det finns folk som har detta spel som liv och dom som tar det med en klackspark.

Kan du säga mej om du förstår eller inte förstår min undran om ett mer tillförlitligt intrigitetsskydd i spelet.
Jag vill inte att random admin som är kompis med spelare A talar om för A vad JAG har skrivit till B bara för att dom är polare/sambos/älskare/har hållhake, mm mm utan att JAG som spelare ska få veta att den och den admin har kollat mitt konto.



Vill bara påpeka att jag inte gillar när spelare drar upp den kommentaren.

"Vi är ERA kunder som BETALAR löner till inno games OCH premium till er
som moderarar gratis"


Det innebär ju inte att ni har mer talan än oss andra som väljer att INTE köpa
eller använda sig av premium. Jag spelar ju inte ens Tribal Wars...


Men för att återgå till ämnet om att se administratörer som går in på ens konto.
Man kanske skulle ha kört en omröstning om frågan, eftersom du kanske har rätt.

Ska fråga Conzec, Noskillz och Nino om vad de tycker. Så kanske vi kan köra
en omröstning för alla spelare, hade det varit framsteg?
 

DeletedUser

Guest
Jo detta handlar BARA om spelet. Vi uppmanar inte spelarna till att skriva
personliga saker i vårat spel, men självklart finns det en del som gör det.

Sen att man tror att vi administratörer bryr oss om sådant är onödigt.
Det kan jag svära på, annars skulle jag inte sitta i denna ledning.



Vad tjänar du på genom att veta ifall jag går in nu och läser ALLA dina
meddelanden? Skulle du må dåligt eller hur menar du? Varför vill du
veta ifall någon annan än jag går in på ditt konto just nu?

Varför vill ni/du veta?


Självklart uppmanar ni inte till privata saker i spelet
Men med alla tusentals spelare så är det klart att sådan avhandlas.
Och vad tror ni händer i kulisserna.
Tänk till lite.
Jag ,menar inte att ni admins ska finna sådant intressant, men ni är bara människor
Får ni frågan om lite info så kanske ni blir nyfikna å kollar. vad vet jag.
Varför finns alla skvaller tidningar, jo människan är nyfiken av naturen.


Men enligt info så har det hänt, inte bara en gång.
Och med mina inlägg så vill jag ha något system som ser till att detta inte kan hända i skymundan.
Utan, läser någon mina pm så ska jag banne mej ha rätt att veta att någon har gjort det å varför.
Finns inget legitimt skäl till att någon läser mina pm så ska det banne mej inte läsas heller.
 

DeletedUser

Guest
Varför vill ni/du veta?

Varför jag skulle villja veta... bra fråga egenteligen.

Jag antar att det bara är en sådan sak som skulle kännas "rätt" att veta ... Tror att det grundar sig i de grundvärderingar som samhället har präntat in i mig ... sådant som handlar om frihet och rättigheter och sånt, men det gäller förmodligen inte här när det "bara" är ett spel.

Tror dock ändå att folk skulle uppskatta ett sådant tilläg så vi spelare kan rapportera till er övriga admins om någon av er missköter sig...

"Vem vaktar över väktarna?"
 

DeletedUser

Guest
Tittade lite på användarvilkoren... där står både ett och annat men jag hittade inte den biten där ni skulle få titta på spelares brev :eek:

(inte för att jag tvivlar på att de står där, ni till och med hade med Vi förbehåller oss rätten att varna/stänga av en spelare även om denna inte har brutit mot dessa regler. och Om man har premium och blir avstängd så får man inte tillbaka sina förlorade premiumdagar eller poäng. Vi återbetalar inte köpta premiumpoäng. men det är en annan diskution ...)

Kan du visa mig var i användarvillkoren det står?



Med glädje då man suttit med juridik innan, dock är denna på engelska.

Hoppas du förstår ändå;

Data Protection Provisions

By viewing and using InnoGames GmbH games and websites ("website"), you hereby declare your agreement with the present regulations. You shall be entitled to object to any use of data. You may withdraw your consent to the present provisions at any time with immediate effect. If you have questions about the use of your personal data by InnoGames and business partners entrusted by us which are not covered in this information, please contact us (see Contact under no. 8).
1. Gathering and Use of Your Personal Data by InnoGames

1.1 InnoGames feels a high degree of responsibility for protecting the privacy of its users when processing personal data and takes this into consideration in all business processes. InnoGames hereby undertakes to comply with the relevant data protection provisions. This data protection statement shall apply to the entire website but not to pages from other providers to which there are links on the website.

1.2 InnoGames shall only ever gain knowledge of, record and use data communicated by you during registration when using our website. This data shall be treated as confidential. You are aware of and hereby consent to the fact that your personal data will be collected, used and stored for the purposes of implementing the agreement. Personal data are details about the user's personal and factual circumstances.

1.3 Upon signing up for the newsletter you thereby agree to receive regular offers of interest by email. With your consent your email address will be used for internal advertising purposes until such time as you unsubscribe from the newsletter. Your email address shall not be passed on to third parties and you may withdraw your consent to the use of your email address for advertising purposes at any time with immediate effect (see Contact under no. 8).

1.4 You are also hereby notified that InnoGames collects, processes and uses inventory data, usage data and accounting data in line with sections 14 and 15 of the German Teleservices Act and section 28 of the German Federal Data Protection Act and additionally also beyond order fulfilment where necessary for accounting purposes.
 

DeletedUser

Guest
Vill bara påpeka att jag inte gillar när spelare drar upp den kommentaren.

"Vi är ERA kunder som BETALAR löner till inno games OCH premium till er
som moderarar gratis"


Det innebär ju inte att ni har mer talan än oss andra som väljer att INTE köpa
eller använda sig av premium. Jag spelar ju inte ens Tribal Wars...


Men för att återgå till ämnet om att se administratörer som går in på ens konto.
Man kanske skulle ha kört en omröstning om frågan, eftersom du kanske har rätt.

Ska fråga Conzec, Noskillz och Nino om vad de tycker. Så kanske vi kan köra
en omröstning för alla spelare, hade det varit framsteg?


Nej vi är alla kunder till spelet som betalas av reklam.
Men det jag vill ha sagt är att om alla börjar ifrågasätta hur denna fråga sköts så kommer detta spel att falla i glömska å det vill jag inte,.
jag vill ha ett bra spel vilket det är men med tydliga regler OCH en integritetsskydd som gör att man kan lita på moderatorer.

Jag tror inge illa om alla generellt, men bland alla så finns det sådana som tummar på rättvisan.

Det är det jag vill ha.
Jag vill att frågan tas upp till allmän beskådan.
typ en fråga

Vill du veta om någon annan än du eller din kö läser dina pm
 

DeletedUser

Guest
Men enligt info så har det hänt, inte bara en gång.
Och med mina inlägg så vill jag ha något system som ser till att detta inte kan hända i skymundan.
Utan, läser någon mina pm så ska jag banne mej ha rätt att veta att någon har gjort det å varför.
Finns inget legitimt skäl till att någon läser mina pm så ska det banne mej inte läsas heller.



1. Gathering and Use of Your Personal Data by InnoGames

1.1 InnoGames feels a high degree of responsibility for protecting the privacy of its users when processing personal data and takes this into consideration in all business processes. InnoGames hereby undertakes to comply with the relevant data protection provisions. This data protection statement shall apply to the entire website but not to pages from other providers to which there are links on the website.

1.2 InnoGames shall only ever gain knowledge of, record and use data communicated by you during registration when using our website. This data shall be treated as confidential. You are aware of and hereby consent to the fact that your personal data will be collected, used and stored for the purposes of implementing the agreement. Personal data are details about the user's personal and factual circumstances.


Dessa är viktiga i denna debatt och jag anser att dem ska vara bevis nog
emot att sådant som du fruktar emot inte ska förekomma.
 

DeletedUser

Guest
Det är det jag vill ha.
Jag vill att frågan tas upp till allmän beskådan.
typ en fråga

Vill du veta om någon annan än du eller din kö läser dina pm



Kan vi dra slutsatsen om att en öppen omröstning skall äga rum?

Allmänt för endast spelare.
 

DeletedUser

Guest
Okej, engelska är inte min starkaste sida kl halv 3 i natten, kan jag villigt erkänna men jag förstår så pass mycket att ni hade det inskrivigt på engelska undangömt någonstans...

Skulle vara kul att ha den på svenska i användarvillkoren man kommer till då man registrerar sig ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag är inte så bra på engelska men men

1.1 InnoGames känner ett stort ansvar för skydd av dess användare vid behandling av personuppgifter och tar detta i beaktande i alla affärsprocesser. InnoGames förbinder sig att följa de relevanta bestämmelserna om skydd av personuppgifter. Detta dataskydd som skall gälla för hela webbplatsen, men inte för sidor från andra leverantörer som det finns länkar på webbplatsen.

1.2 InnoGames skall bara få kunskap om, registrera och använda uppgifter som du vid registreringen när du använder vår webbplats. Dessa uppgifter skall behandlas konfidentiellt. Du är medveten om och härmed sitt samtycke till att dina personuppgifter kommer att samlas in, användas och lagras för att genomföra avtalet. Persondata är information om användarens personliga och faktiska omständigheter.


Där står det att innogames bara får använda uppgifter som vi ger vi registrering, inte vad vi skriver i pm eller i forumet.
dessutom ska dom behandlas konfidentiellt.

Sedan står det att innogames förbinder sej att följa relevanta bestämmelser för skydd av personuppgifter,

Då borde väll ett högre integritetsskydd vara på sin plats som nu efterfrågas.

Tycker vi kanske ska avsluta frågan för i natt, men hoppas denna viktiga fråga ska få leva vidare och resultera i ett högre integritetsskydd till spelarna.
Tycker vi är värda det.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Okej, engelska är inte min starkaste sida kl halv 3 i natten, kan jag villigt erkänna men jag förstår så pass mycket att ni hade det inskrivigt på engelska undangömt någonstans...

Skulle vara kul att ha den på svenska i användarvillkoren man kommer till då man registrerar sig ;)



Mjoo gissa hur många gånger jag tänkt så. :p Men juridik med användaravtal
på svenska är sällsynt att hitta. Bortsett från de som faktiskt
betalt en svensk advokat som gjort det, men det kostar ju en förmögenhet.


Rakt av så står det;


Vi har rätt att samla all information som används på vårat forum och spel.
Detta skall dock vara konfidentiellt till 100% inom alla sekretess meningar
man kan tänka på.
 

DeletedUser

Guest
Kan vi dra slutsatsen om att en öppen omröstning skall äga rum?

Allmänt för endast spelare.

Visst, med ta det med Nino, Conzec och Noskillz du och släng sedan upp en omröstning om ni tycker det kan vara motiverat (jag tycker det)
 

DeletedUser

Guest
Jag är inte så bra på engelska men men

1.1 InnoGames känner ett stort ansvar för skydd av dess användare vid behandling av personuppgifter och tar detta i beaktande i alla affärsprocesser. InnoGames förbinder sig att följa de relevanta bestämmelserna om skydd av personuppgifter. Detta dataskydd som skall gälla för hela webbplatsen, men inte för sidor från andra leverantörer som det finns länkar på webbplatsen.

Typ, inte att admins delar med sej av info till 3dje part som skadar spelaren i fråga,.



Kunde inte har sagt det bättre själv.
 

DeletedUser

Guest
Visst, med ta det med Nino, Conzec och Noskillz du och släng sedan upp en omröstning om ni tycker det kan vara motiverat (jag tycker det)



Ska jag göra, förlåt för dessa spamsvaren men klockan är mycket.


Kan jag stänga denna tråden eller vill ni fortsätta diskutera?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp