Andra Nybörjarskydd - orättvist system!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Zephyren, jag tror inte det finns en enda spelare som har alla sina byar deffade. Om en mindre spelare stannar uppe en natt och har en polare som hjälper till att speja så är det inte alls svårt att sno en by ;)

Problemet kommer ju sen, precis som du säger så ska det ju inte vara några problem för den stora spelaren att spöa skiten ur den lilla. (men han får ju inte anfalla o_O !)

Altså, jag håller med om att detta inte är något stort problem :)
De mindre spelarna får gärna ha nybörjarskydd, men då tycker jag som principsak att de inte heller ska få anfalla de större spelarna ;)

Hoppas jag använde tillräckligt mycket smilisar för att ni inte ska ta mig som arg eller elak
 

DeletedUser

Guest
Shit människor, vad tänker ni med? :)

För det första, ja den här regeln gynnar de mindre spelarna. Och med all rätta, nu har spelare som kommer in sent en chans att överhuvudtaget spela på den världen.

Och nej det är inte speciellt orättvist. Du måste vara en fruktansvärd spelare om du inte klarar av att deffa och döda en spelars trupper om du är 20 gånger så stor.

Och en detalj som alla har struntat i är att regeln inte gäller för evigt. Tror det handlar om 40 till 60 dagar sen upphör det här skyddet att gälla så du kan attackera fritt fram. Så det är bara spelare som startat de senaste 2 månaderna som regeln gäller, och dessa spelare hamnar ju ändå väldigt långt ut, en lång bit ifrån alla större spelare så regeln kommer egentligen väldigt sällan till användning.

Så sluta klaga nu!

ehhhh, det finns nånting som heter: "börja vid stammens mitt" och då hamnar de vägg i vägg med en.

Och på 2 månader hinner man bli ganska stor ska jag säga dig, speciellt på V8, så du får helt enkelt acceptera att alla vi har olika åsikter, kan du inte respektera det?

Som sagt: har lyft fram lite argument mot detta, konkreta argument, så inga pajkastningar nu.
 

DeletedUser

Guest
Haha, jag respekterar fullt ut att ni har egna åsikter - men tycker era argument är ren och skär bullshit :) Och liksom ni har åsikter så har jag det, och kommer liksom er att uttrycka mina åsikter.

Visst, en mindre spelare har säkert möjlighet att sno en by, speciellt med lite hjälp. MEN, majoritet av det här skyddet har då med säkerhet gått till att faktiskt skaffa en akademi. Så det bör inte ta lång tid innan man kan adla tillbaka byn. Och så finns ju chansen att de knäcker poängskillnaden när de adlar byn - och åter igen, problemet löst.

Det jag försöker säga är att oavsett om man inte kan attackera en spelare som är så pass mycket mindre så kommer de stora alltid sitta med övertaget i slutändan, varpå skyddet inte alls bör ses som orättvist. Snarare är det ett sätt att ge nystartade en ärlig chans.
 
Senast redigerad av en moderator:

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Haha, jag respekterar fullt ut att ni har egna åsikter - man tycker era argument är ren och skär bullshit :) Och liksom ni har åsikter så har jag det, och kommer liksom er att uttrycka mina åsikter.

Visst, en mindre spelare har säkert möjlighet att sno en by, speciellt med lite hjälp. MEN, majoritet av det här skyddet har då med säkerhet gått till att faktiskt skaffa en akademi. Så det bör inte ta lång tid innan man kan adla tillbaka byn. Och så finns ju chansen att de knäcker poängskillnaden när de adlar byn - och åter igen, problemet löst.

Det jag försöker säga är att oavsett om man inte kan attackera en spelare som är så pass mycket mindre så kommer de stora alltid sitta med övertaget i slutändan, varpå skyddet inte alls bör ses som orättvist. Snarare är det ett sätt att ge nystartade en ärlig chans.

Så fort du tar tillbaka byn så gäller skyddet igen?...
 

DeletedUser

Guest
Hade själv ett litet problem.

Såg en fin 3.2k by, ah den ska ja ha ;)

Rensade den gick upp 0500 för att skicka. då inser ja, jag är 20 ggr större pga muren föll. Så jag rensa hans deff helt i onödan, dessutom kan ja inte farma skiten... :D
 

DeletedUser

Guest
Hade själv ett litet problem.

Såg en fin 3.2k by, ah den ska ja ha ;)

Rensade den gick upp 0500 för att skicka. då inser ja, jag är 20 ggr större pga muren föll. Så jag rensa hans deff helt i onödan, dessutom kan ja inte farma skiten... :D

Jag håller med dig, det här systemet är väldigt klyddigt och man blir helt förbannad när man rensat spelaren och ändå inte kan adla upp han sen :S väldigt konstigt system! :mad:


och till dig Zephyren, bara för att man inte har samma åsikter som du betyder det inte att det är "bullshit" som du kallar det rakt ut, om du lär dig att respektera andra så kanske andra kan respektera dig, låter det bra?
 

DeletedUser

Guest
Zonic!

Läs nu följande:

Jag respekterar fullt ut din åsikt. Jag hoppas att du respekterar min. Något annat har jag aldrig sagt eller påpekat.

Att du tar illa vid dig för att jag tycker dina argument är ren bullshit har inget med att jag inte respekterar din åsikt att göra. Enligt dig verkar det som om man inte respekterar din åsikt om man inte håller med dig. Heelt fel. Jag har en annan åsikt än dig helt enkelt, och talar om vad jag tycker om din utan att på något sätt förolämpa dig.

Eller jag vet ju inte, du kanske tar illa upp för att jag kallar dina argument bullshit. Tråkigt för dig, jag uttrycker endast min åsikt.

Skit samma, för att ta min åsikt snabbt och enkelt: Den är inte 100 % rättvis men fördelarna att låta en mindre spelare bygga upp sig och få en ärlig chans (eller han får ju egentligen ingen chans öht om han ligger bredvid en stor spelare) att spela på en välutvecklad värld väger upp det.
 

DeletedUser

Guest
Kan hålla med zonic att det sättet du - Zephyren, uttrycker dig låter väldigt respektslös i mina ögon iaf.

Man lyfter fram sina argument och inte säger:

nej men vafan i helvete, det där är j*vla skitsnack, bullshit, bla bla bla !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 111111111111111111 one one one

Konstruktiv kritik och argument är det vi behöver, om vi lever i ett socialt samhälle, där man kan åtminstone respektera varann lite bättre!

För att komma tillbaka till ämnet: japp, jag håller med, det här andra nybörjarskydd är bara onödigt:

För det första: den hjälper inte en nybörjare så speciellt mycket i längden

För det andra: den förstör en hel del för en stabil spelare , speciellt när det dyker upp en bunt med nybörjarbyar, klart hotet ökar markant gentemot denna.

Bättre system skulle behövas isf!
 

DeletedUser

Guest
Jag har sagt två meningar som skulle möjligtvis kunna vara i närheten av det:

"Shit människor, vad tänker ni med? :)"
och "men tycker era argument är ren och skär bullshit :)"

Men det är inte på något sett menat att vara taskig eller nedsättande, och det är inte i närheten av hur du framställde det enligt mig :)

Och notera de små glada ansiktena - meningarna var nästan helt ironiska.

För mycket offtopic, men var tvungen att svara.


En detalj kan jag självklart hålla med på dock - OM den lilla spelaren anfaller en större så bör den stora ha möjligheten att anfalla tillbaka.
 

DeletedUser

Guest
den lilla spelaren kan inte attackera tillbaka. jag körde i engelska servern förut och vet detta
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp