Alliansen vs Pillertrillarna krigstråden

RealTormentor

New Member
Reaktionspoäng
4
Roliga att jämföra ww2 så är vi som är alliansen och ni Tyskland då Tyskland inledde kriget mot Frankrike vilket ni började med i detta krig. Vilket också vände.
Kred ska ni ha som fortfarande kämpar.

Nu ska jag inte vara sån, men Tyskland inledde kriget med att anfalla Polen. När Tyskland anföll Franrike så hade Frankrike redan förklarat Tyskland krig (först). Tyskland hade givetvis också förklarat Frankrike krig som svar på Frankrikes (och Storbritanniens) krigsförklaringar i september 1939.

Som alltid är det i slutänden segrarna som skriver historien och när detta krig är slut är det Apoteket som kommer att liknas vid de Allierade medan Spritstammarna kommer att vara mörkermännen inom Axelmakterna. Det är dock roligt att se att inte alla spritisar har gett upp även om motståndet kunde ha varit bättre.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Nu ska jag inte vara sån, men Tyskland inledde kriget med att anfalla Polen. När Tyskland anföll Franrike så hade Frankrike redan förklarat Tyskland krig (först). Tyskland hade givetvis också förklarat Frankrike krig som svar på Frankrikes (och Storbritanniens) krigsförklaringar i september 1939.

Som alltid är det i slutänden segrarna som skriver historien och när detta krig är slut är det Apoteket som kommer att liknas vid de Allierade medan Spritstammarna kommer att vara mörkermännen inom Axelmakterna. Det är dock roligt att se att inte alla spritisar har gett upp även om motståndet kunde ha varit bättre.

du ska inte vara sån!
jo jag vet hur ww2 startade och hur den slutade.
spritstammen brandy kommer fortfarande lysa starkt i mörkret. varse ni vill eller inte!
Never giving up
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
För er som har missat en korkad diskussion mellan mig och humle o dumle. läs på det "ryktas tråden".
Jag får väl fortsätta här!
allt ni 2 säger är en "insult". hade nån annan skämtat så hade jag nog skrattat och skämtat tillbaka men du hultis och teivil har gått över gränsen och nu tas allt ni 2 säger på allvar.
ni får skylla er själva, hade ni kunnat diskutera nåt utan dra upp " ni förlorar", spritstammen gnäller för ni förlorar" i varje mening, så hade jag nog kunna fortsätta skoja med er och ta det som skämt.
Jag kan nu förstå varför svinfot och jakten hånade er hela tiden och inte respekterade er de minsta.

Ni är usla "vinnare".
 

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
"Det ryktas att allt ni 2 säger är en "insult". hade nån annan skämtat så hade jag nog skrattat och skämtat tillbaka men du hultis och teivil har gått över gränsen och nu tas allt ni 2 säger på allvar.
ni får skylla er själva, hade ni kunnat diskutera nåt utan dra upp " ni förlorar", spritstammen gnäller för ni förlorar" i varje mening, så hade jag nog kunna fortsätta skoja med er och ta det som skämt.
Jag kan nu förstå varför svinfot och jakten hånade er hela tiden och inte respekterade er de minsta.

Ni är usla "vinnare"." - Beatfreak i Ryktestråden


Såvitt jag är införstådd, så tyckte SvinFot att det var kul med lite pajkastning. Vi har haft lite brevkontakt förr, men vi slutade när kriget började. Jag har respekt för SvinFot, som krigat tappert både på fält och i forumet. Jag tror ingen i Apoteket känner sig så värst "hånad" av det han sagt. Angående Jakten, nåväl. jag vet inte hur hånande det är att han gafflat:
http://se.twstats.com/svp3/index.php?page=player&mode=conquers&id=585642

Och ja, vi har nämnt i överflöd att det är ett sablarns gnäll om end game ifrån förlorarsidan, jag ber om ursäkt om du tagit illa upp och utan att ha någon speciell auktoritet i apoteket, lovar jag att jag ska göra allt jag kan för att ditt lidande ska bli kort när spärren släpps så du sliper genomlida End Game allt för länge ;)
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Le
"Det ryktas att allt ni 2 säger är en "insult". hade nån annan skämtat så hade jag nog skrattat och skämtat tillbaka men du hultis och teivil har gått över gränsen och nu tas allt ni 2 säger på allvar.
ni får skylla er själva, hade ni kunnat diskutera nåt utan dra upp " ni förlorar", spritstammen gnäller för ni förlorar" i varje mening, så hade jag nog kunna fortsätta skoja med er och ta det som skämt.
Jag kan nu förstå varför svinfot och jakten hånade er hela tiden och inte respekterade er de minsta.

Ni är usla "vinnare"." - Beatfreak i Ryktestråden


Såvitt jag är införstådd, så tyckte SvinFot att det var kul med lite pajkastning. Vi har haft lite brevkontakt förr, men vi slutade när kriget började. Jag har respekt för SvinFot, som krigat tappert både på fält och i forumet. Jag tror ingen i Apoteket känner sig så värst "hånad" av det han sagt. Angående Jakten, nåväl. jag vet inte hur hånande det är att han gafflat:
http://se.twstats.com/svp3/index.php?page=player&mode=conquers&id=585642

Och ja, vi har nämnt i överflöd att det är ett sablarns gnäll om end game ifrån förlorarsidan, jag ber om ursäkt om du tagit illa upp och utan att ha någon speciell auktoritet i apoteket, lovar jag att jag ska göra allt jag kan för att ditt lidande ska bli kort när spärren släpps så du sliper genomlida End Game allt för länge ;)


lustig!
det just vad man kallar er för, "dålig vinnare", för redan nu så har ni seger dans och dessutom hånar och smutskastar ni oss.
Och nej jag accepterar inte din ursäkt!
visa lite heder och uppmuntra era fienden att kämpa på lite, istället för att få oss att bli äcklade av ert beteende och göra oss trötta att kriga mot en ohederlig stam som apotek.
just nu är detta krig bland dem värsta och tråkigaste krig jag har upplevt, tack vare att ni är spydiga mot oss. Finns ingen heder bland er narkomaner.

Leif, tro mig när attackblocken försvinner helt så kommer jag vara grå och ni kommer inte ha nåt att sno från mig.
Jag hoppas att kriget tar snart slut så jag och hela sprit familjen slipper se er eller höra ert namn. :woooot::woooot:
 

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
Det var lika spydigt emot oss i början, när vi låg i underläge. Och jag tycker faktiskt att vi betett os någorlunda, vart har jag smutskastat dig? När har vi gjort något ohederligt?

Det var tråkigt att höra att även du planerar att gråa dig.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Det var lika spydigt emot oss i början, när vi låg i underläge. Och jag tycker faktiskt att vi betett os någorlunda, vart har jag smutskastat dig? När har vi gjort något ohederligt?

Det var tråkigt att höra att även du planerar att gråa dig.


Jag vet inte vad för historia ni har med jakten eller svinfot, men en sak vet jag, man visar både sina allierade stammar respekt och även visar sin fiende respekt.
ja för då vinner jag på det, får ni ingen motstånd så får ni "segern" på silverfat och inte kämpat för de
 

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
Du har rätt, man bör visa vandra respekt, åtminstone tills den förloras. Jag kan inte påminna mig om att jag vart ohederlig eller haft uppsåt att smutskasta dig. Jag tror lite vitsen med pajkastning är att man vill trigga igång de andra lite. Det hör nästan till att det blir lite sådant, tror inte det är många krig som inte haft det. Kan ha fel, jag är inte jätteerfaren utan baserar det bara på mina erfarenheter.

Om du väljer att gråa dig själv, tror jag inte att det är oss du sviker, utan dina stamkamrater. Vi har kämpat, och vi fortsätter kämpa. Och jag vill uppmuntra er till att göra det samma, vi kan fortfarande göra detta till ett kul krig. Visa oss era yxor!
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
man ska visa varandra respekt även när ena sidan förlorar. då är man en bra vinnare/förlorare.
Ja men jag skrev inte här inne för att kasta paj utan att uppmuntra andra.

Jag kommer ändå inte ha så mycke tid logga in och vara aktiv när attackblocken försvinner.
Jag jobbar just nu och vid januari så jag ska flytta till en ny lägenhet.
 

DeletedUser

Guest
Jag kommer ändå inte ha så mycke tid logga in och vara aktiv när attackblocken försvinner.
Jag jobbar just nu och vid januari så jag ska flytta till en ny lägenhet.


Själv så jobbar även jag,ska dessutom flytta utomlands, har ett bra mycket större konto än ditt,,men inte lämnar jag TW för det!?. Så snälla, kriga på och gråa inte kontot!!!
 

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
Det har nog blivit en samling missförstånd på sistone, jag tror ingen ifrån någon sida har haft för uppsåt att logga in på forumet och vara respektlös. Kanske har något ifrån ena sidan tolkats som första kängan och besvarats så. Alla anklagelser emot respektlöshet och bristande heder känns som att det i detta fall landar lika hårt på båda sidor. Vi har ett tag kvar på Casual 3, ett tag kvar där vi kommer spela med/emot varandra och vi har ju faktiskt valet att själva göra miljön trevligare.
Allt det handlar om är ju att fortsätta diskussionerna i trevligare ton, så får man säkert trevligare respons. Man får nog också ta det försiktigt med hur och vad man skämtar om. Det finns ingen ursäkt för någon att visa upp tjurskallighet nå längre, utan vi släpper det som har hänt och ser fram emot ett händelserikt krig istället.

Härligt att du valt att tänka på saken istället, nu försöker vi ha kul grabbar och damer!
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Det har nog blivit en samling missförstånd på sistone, jag tror ingen ifrån någon sida har haft för uppsåt att logga in på forumet och vara respektlös. Kanske har något ifrån ena sidan tolkats som första kängan och besvarats så. Alla anklagelser emot respektlöshet och bristande heder känns som att det i detta fall landar lika hårt på båda sidor. Vi har ett tag kvar på Casual 3, ett tag kvar där vi kommer spela med/emot varandra och vi har ju faktiskt valet att själva göra miljön trevligare.
Allt det handlar om är ju att fortsätta diskussionerna i trevligare ton, så får man säkert trevligare respons. Man får nog också ta det försiktigt med hur och vad man skämtar om. Det finns ingen ursäkt för någon att visa upp tjurskallighet nå längre, utan vi släpper det som har hänt och ser fram emot ett händelserikt krig istället.

Härligt att du valt att tänka på saken istället, nu försöker vi ha kul grabbar och damer!

Jag håller med, nu släpper vi detta!
Vi går vidare och kämpar mot varandra.

Nästa gång ni tänker kasta paj på varandra, tänk till och servera pajen istället på talrik med snabb brygd kaffe eller varm oboy! mycke trevligare
 

SvinFot

Member
Reaktionspoäng
22
"Det ryktas att allt ni 2 säger är en "insult". hade nån annan skämtat så hade jag nog skrattat och skämtat tillbaka men du hultis och teivil har gått över gränsen och nu tas allt ni 2 säger på allvar.
ni får skylla er själva, hade ni kunnat diskutera nåt utan dra upp " ni förlorar", spritstammen gnäller för ni förlorar" i varje mening, så hade jag nog kunna fortsätta skoja med er och ta det som skämt.
Jag kan nu förstå varför svinfot och jakten hånade er hela tiden och inte respekterade er de minsta.

Ni är usla "vinnare"." - Beatfreak i Ryktestråden


Såvitt jag är införstådd, så tyckte SvinFot att det var kul med lite pajkastning. Vi har haft lite brevkontakt förr, men vi slutade när kriget började. Jag har respekt för SvinFot, som krigat tappert både på fält och i forumet. Jag tror ingen i Apoteket känner sig så värst "hånad" av det han sagt. Angående Jakten, nåväl. jag vet inte hur hånande det är att han gafflat:
http://se.twstats.com/svp3/index.php?page=player&mode=conquers&id=585642

Och ja, vi har nämnt i överflöd att det är ett sablarns gnäll om end game ifrån förlorarsidan, jag ber om ursäkt om du tagit illa upp och utan att ha någon speciell auktoritet i apoteket, lovar jag att jag ska göra allt jag kan för att ditt lidande ska bli kort när spärren släpps så du sliper genomlida End Game allt för länge ;)

Haha får nog fan ta och läsa forumet lite oftare. men för att förtydliga, har väldigt stor respekt för en hel del i piller som spelare över hur dom presterat, och det jag och jakten gjorde var "oskyldig pajkastning" vilket hör till spelet och nu är det deras tur att paja oss i nyllet med tanken på att det går bra för dom. Hultman har jag inget annat än respekt för då han faktiskt är strategiskt begåvad. Leif diggar jag också grymma nukes och en bra build väldigt trevlig prick också, Hingen är väl något av en hatkärlek man hyser mot honom då man som kö ett ex antal gången sabbat hans framfart men det har svidit. Faktiskt så finns det bara en i piller jag inte har någon vidare respekt för och det handlar om falskspel över pm som inträffade i början. Är det något jag dissat hos piller så har det varit deras diplomati vilket för min del innebär en tråkig värld vinner dom nu så har dom åtmindstonde gjort sig förtjänta av den vinsten. Hur det än går så ska det bli ett roligt och skönt avslut.

Ang tw beslut att ändra under spelets gång så går dom emot sina egna ord ifrån c2, missförstå mig ej, gillar att spärren släpps personligen men varför är det okej nu helt plötsligt att ändra när det var oacceptabelt förut? hur som så har ju inte piller något med det beslutet att göra så varför den disskutionen ens förs stammarna emellan är ju ganska konstigt och dubiöst har dom personligen ett finger i beslutet? :)
 

andreas1001

Member
Reaktionspoäng
3
svinfot: Vem är diplomaten ? är det teivil du pratar om eller nån annan?

Tycker detta med personangrepp inte är okej enligt min synpunkt oavsett hur mycket man hatar varandra så kan man hata privat och inte öppet. Att hänga personer öppet oavsett vilken sida man är på inte okej. Jag respekterar mina fiender lika mycket som jag respekterar mina kamrater.
Då tycker jag att ni kan prata med varandra än att blocka varandra för det hjälper ju inte, det är barnsligt beteende att blocka andra bara för man ogillar en person och inte vågar gå in i konflikter.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Tycker detta med personangrepp inte är okej enligt min synpunkt oavsett hur mycket man hatar varandra så kan man hata privat och inte öppet. Att hänga personer öppet oavsett vilken sida man är på inte okej. Jag respekterar mina fiender lika mycket som jag respekterar mina kamrater.
Då tycker jag att ni kan prata med varandra än att blocka varandra för det hjälper ju inte, det är barnsligt beteende att blocka andra bara för man ogillar en person och inte vågar gå in i konflikter.

Jag fråga honom bara en fråga bara, eller får man inte fråga frågor längre?
Jag blockade dig för jag har inget att säga till dig och förväntar mig ingen seriös konversation med dig. sen kallade du mig idiot på pm vad jag tolkade det när du hittade ett sätt att kunna kommunicera med mig! kan vara missförstånd, men jag är tveksam.

Edit: btw har ni problem med andra spelare från en annan stam från alliansen, ta det med ledare, inte mig, jag orkar inte höra gnäll från random spelare.
om allt som rör brandy och medlemmar kontaktar ni mig, annars låt bli..
 
Senast ändrad:

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
Klart man får fråga frågor, men man kan ju alltid överväga konsekvenserna av ett svar innan man gör det. Dock av att döma SvinFot's meddelande så nämner han inte att det nödvändigtvis är diplomaten som kört med fulspel över PM. Det vore helt enkelt en gissning att anta att det är samma person. Och att anta att det är vår vördade chefsfarmaceut är likaså en gissning, enligt mig en onödig sådan då en person hängs ut i forumet, kanske till och med helt i onödan.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Klart man får fråga frågor, men man kan ju alltid överväga konsekvenserna av ett svar innan man gör det. Dock av att döma SvinFot's meddelande så nämner han inte att det nödvändigtvis är diplomaten som kört med fulspel över PM. Det vore helt enkelt en gissning att anta att det är samma person. Och att anta att det är vår vördade chefsfarmaceut är likaså en gissning, enligt mig en onödig sådan då en person hängs ut i forumet, kanske till och med helt i onödan.

Jo jag vet, men vad jag minns är att apotekfamiljen inte har nån särskild diplomat utan det är teivil som är båda, precis som i brandy, där jag är både ledare och diplomat.
Just därför jag frågade med förvirring vem var det svinfot pratade om. Var absolut inte mening att hänga ut teivil.
 

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
Vem som är diplomat är oviktigt, SvinFot har inte nämnt något specifikt om vår diplomat, utan om vår diplomati. Det jag tror han syftar på är att vi är ena kramgoa rackare som har haft väldigt mycket vänner. Kan tyckas att diplomaten ansvarar för diplomatin, men det gör även hela stammen. Hoppas det lättade lite på förvirringen.
 
Topp