Alliansen vs Pillertrillarna krigstråden

Teivil

Member
Reaktionspoäng
11
Statistik kan man hitta på se.twstats.com. Men om SvinFot vill lägga upp något så får han gärna göra det. Han kan lägga in vilka stammar han vill (som passar honom bäst) i sin redogörelse.
Men vi inom Apoteket har inget behov av att hävda oss och ärligt, statistik dödar inte fienden, det gör yxor.
 

andreas1001

Member
Reaktionspoäng
3
Eftersom ingen annan har gjort det.


Sida 1:
Stammar: Med A, Med C, Med N, Med R, Med S, Med P
Sida 2:
Stammar: Whisky, Calva, Cognac, TMK, MOC

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 289
Sida 2: 78
Skillnad: 211

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 72
Sida 2: 7
Skillnad: 65

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 2,014,737
Sida 2: 397,220
Skillnad: 1,617,517

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 592,405
Sida 2: 47,438
Skillnad: 544,967

chart



Sida 1:
Stammar: Med A, Med C, Med N, Med R, Med S, Med P
Sida 2:
Stammar: Whisky, Calva, Cognac, TMK, MOC

Timeframe: För alltid

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 568
Sida 2: 441
Skillnad: 127

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 4,397,000
Sida 2: 3,208,226
Skillnad: 1,188,774

chart
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Eftersom ingen annan har gjort det.


Sida 1:
Stammar: Med A, Med C, Med N, Med R, Med S, Med P
Sida 2:
Stammar: Whisky, Calva, Cognac, TMK, MOC

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 289
Sida 2: 78
Skillnad: 211

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 72
Sida 2: 7
Skillnad: 65

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 2,014,737
Sida 2: 397,220
Skillnad: 1,617,517

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 592,405
Sida 2: 47,438
Skillnad: 544,967

chart



Sida 1:
Stammar: Med A, Med C, Med N, Med R, Med S, Med P
Sida 2:
Stammar: Whisky, Calva, Cognac, TMK, MOC

Timeframe: För alltid

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 568
Sida 2: 441
Skillnad: 127

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 4,397,000
Sida 2: 3,208,226
Skillnad: 1,188,774

chart

totaltfalsk statistik! brandy finns inte med på listan vilket betyder att det är falskt
 

Teivil

Member
Reaktionspoäng
11
totaltfalsk statistik! brandy finns inte med på listan vilket betyder att det är falskt

Helt rätt att det var fel. Eftersom folk inte orkar gå in på TWstats och kolla statistiken själv, så lägger jag upp den riktiga här. Följande stammar ska vara med i statistiken:

Sida 1 (Apoteket) - Antabus, Revia, Campral, Naltrexon och Selincro.
Sida 2 (Spritalliansen) - Tullamore Dew, Irish Brew, Hennessy, Calvados, The Mighty Kingdom och MarkOfCain.

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 21
Sida 2: 1
Skillnad: 20

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 142,477
Sida 2: 9,605
Skillnad: 132,872

chart


Timeframe: Förra månaden

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 361
Sida 2: 63
Skillnad: 298

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 3,053,663
Sida 2: 442,868
Skillnad: 2,610,795

chart


Timeframe: För alltid

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 601
Sida 2: 457
Skillnad: 144

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 4,637,911
Sida 2: 3,285,327
Skillnad: 1,352,584

chart
 

DeletedUser

Guest
Statistik sen krigsstart;

Sida 1:
Stammar: Med A, Med C, Med N, Med R, Med S
Sida 2:
Stammar: MOC, Brandy, TMK, Cognac, Calva, Whisky

Timeframe: 17/07/2017 00:00:00till15/09/2017 13:51:29

Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1:
504
Sida 2: 283
Skillnad: 221
chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:
Sida 1:
4,204,045
Sida 2: 2,182,386
Skillnad: 2,021,659
chart
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Nu när endgame är igång så är allt fler inaktiva och många väljer att bli gråa än att fortsätta på en död server. just därför ingen skriver nåt här eller lägger upp statistik.
smidigt gjort av TW att tvär slakta spelglädjen på Casual 3 med endgame efter 1 år.
 

DeletedUser

Guest
Vad pratar du om? Det är lika för alla och endgame är inte alls igång än, och ni åker ändå på storstryk. Min analys är att om världen fortsatt som vanligt hade ni ändå förlorat. Endgame börjar sakta men säkert nästa månad men även då är skillnaden minimal(130 % istället för 120 %). Servern är "död" för att ni håller på att förlora kriget och inget annat. Kredd till de som fortsätter att kämpa dock.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Som jag sa, servern är död och det är pga endgame.
storstryk ? so? kriget är inte över ännu. alliansen har fortfarande sin stridsmoral kvar som gör motstånd och kämpar mot er ännu.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Brandy and The whole alliance accepts apothecary guilds surrender! Ni kan nu upplösa hela apotek stam familjen och överleva tills världen avslutas! ;)
Vi kommer inte att tycka och tänka mindre om er om ni ger upp nu.


Eller vad tycker du svinfot? ska vi skona apotek och acceptera deras överlämnande? :p:)
 

Teivil

Member
Reaktionspoäng
11
Brandy and The whole alliance accepts apothecary guilds surrender! Ni kan nu upplösa hela apotek stam familjen och överleva tills världen avslutas! ;)
Vi kommer inte att tycka och tänka mindre om er om ni ger upp nu.


Eller vad tycker du svinfot? ska vi skona apotek och acceptera deras överlämnande? :p:)

Lustigkurre där! o_O

Men ärligt Beatfreak, du har min respekt att du åtminstone försöker hålla humöret uppe och är den som skriver något här från er. Du och din stam kom sist in i a-laget och vi vet att det inte är så lätt att hinna ikapp, när folk redan börjat supa. Men du försöker åtminstone, vilket är hedersamt. Men jag måste säga att det är pinsamt hur SvinFot och Jakten 100 skröt om hur dåligt det gick för oss, och är sen är helt tysta när de inser att de inte har något att sätta emot och kommer förlora. Hur länge kunde de sitta här i dagislådan och kasta sand på oss? En månad? För mig kommer Jakten 100 alltid vara en stor förlorare och ohederlig typ. SvinFot har jag ingen direkt åsikt om, förutom att han är stor i käften.

Samtliga inom Apoteket väntar med glädje på att end-game inleds. Då kommer ingen, och jag menar verkligen ingen, kunna gömma sig för oss.

Vi ses på slagfältet!
 
Reaktionspoäng
2
Ärligt, vem får stryk se statistiken kompisar. synd jag jobbar så mycket så man inte hinner spela ordentligt. annars hade det blivit mer mos där ute... inget skryt bara fakta att jag är sämst i stammen, men ändå bland de första i antal byar tagna..... säger bara ni ger upp ganska lätt
 

DeletedUser

Guest
Om vi legat under med 418-49 den senaste månaden och flera av "storspelarna" gett upp hade jag också känt att världen var död hehe. Men hedersamt att du beatfreak, som är ledaren(med 40 byar) för den minsta stammen inte har gett upp än! Vet att flera spelare i MOC längtade efter endgame och att attackspärrarna skulle släppas för ett tag sen.

Sida 1:
Stammar: Med A, Med C, Med R, Med N, Med S
Sida 2:
Stammar: Calva, MOC, Cognac, Whisky, Brandy, TMK
Timeframe: Förra månaden

Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1:
419
Sida 2: 49
Skillnad: 370
chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:
Sida 1:
3,634,129
Sida 2: 321,509
Skillnad: 3,312,620
chart
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Haha tackar XD självklart måste man ha humor i detta krig, brandy är som sagt minsta stammen i alliansen men vi tänker inte ge upp.
Jag försöker gott och väl styra min stam genom dessa mörka och trista tider.

Under ww2 så kände Europa också detta hopplöshet och förlust under tysk ockupation, tills krig vände och dem allierade fick hopp.
(inte för att jag säger att apotek är nazi tyskland) but you get the point vad jag försöker säga med hopp?

Så det kommer vända för oss snart och då är rollerna ombytta.
Jag kan säga att om attackblocken inaktiveras så är vi små spelare som ryker först av alla. vilket kommer suga sten hårt for dem som har 15 byar..


Btw hultis och teivil. ni får även min respekt och jag önskar er lycka till och vi ses på slagfältet.
 
Senast ändrad:

andreas1001

Member
Reaktionspoäng
3
Roliga att jämföra ww2 så är vi som är alliansen och ni Tyskland då Tyskland inledde kriget mot Frankrike vilket ni började med i detta krig. Vilket också vände. Just saying.
Kred ska ni ha som fortfarande kämpar.
Hade det inte funnits någon gräns hade världen sett annorlunda ut.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
(inte för att jag säger att apotek är nazi tyskland) but you get the point vad jag försöker säga med hopp?

Jag skrev ju detta för att tydlig säga att ni inte är det! hahaha men aja tolka det du det om du vill.
vad jag försöker säga är att krig är oförutsebar och man kan omöjligt kunna planera seger.
kriget kanske vänder för oss igen. man vet aldrig men vi tänker fan inte ge upp..
tack andreas1001 =)

Hade det inte funnits någon gräns hade världen sett annorlunda ut.
oj ja vi får tacka och bocka för att attackblocken är fortfarande aktiv, annars hade jag blivit adlad första dagarna.
 

SvinFot

Member
Reaktionspoäng
22
Vi på moc längtar fortfarande, ska en värld vinnas ska det ske med krig och inte iap. Sen skulle det sitta fint med ett avslut så man kan börja nästa värld förhoppningsvis lite tidigare. :rolleyes:
 
Topp