Allians för att rädda världen

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Allians för att rädda världen

Som alla kan se håller värld 15 på att dö – O-G dominerar totalt – dom är i särklass störst – dom har dom bästa spelarna (dessutom CO-spelar dom i hög grad). Med både slughet och brutalitet men även med ett stort mått av taktiskt kunnande, engagemang och skicklighet har O-G nått dit dom är idag. O-G har idag klart mer poäng än vad tvåan, trean, fyran och femman har tillsammans och dom har även mer poäng än vad stammarna på 6:e till 21:a plats har tillsammans.

Så värld 15 ser tämligen stendöd ut – ingen som sticker upp mot O-G kommer ha skuggan av en chans.

Men behöver det vara så? Nej, inte nödvändigtvis – för stammarna på plats 2-21 är faktiskt tillsammans dubbelt så stora som O-G. Även om O-G tveklöst är en mycket skicklig stam så kan vi övriga faktiskt rädda värld 15 från undergång om vi samarbetar. Men det krävs samarbete – om vi fortsätter att kriga mot varandra så är det kört.

-V- får därför härmed bjuda in följande stammar till ”Allians rädda världen”:
=K=
Epic!
EO
Laser
Kort
[ND]
Beam
SRB
Awsm!
DIXIE
*V G*
VI
~MP~
ToM
TGS
TNB
Stoics
HR
~SL~

Reglerna är enkla:

1) Alla stammer i alliansen förbinder sig att omgående avsluta eventuella pågående krig med andra medlemmar i alliansen

2) Så snart man går med i alliansen inträder automatiskt en IAP med alla övriga stammar i alliansen. Uppsägningstiden för att lämna alliansen är 10 dagar. Under uppsägningstiden får man inte attackera varandra.

3) Så snart någon av stammarna i alliansen blir attackerad av O-G är de andra stammarna skyldiga att hjälpa till med antingen deffning eller genom att attackera O-G på andra frontavsnitt.

4) Alliansen upphör i det ögonblick en majoritet av stammarna i alliansen bestämmer att så ska ske. Varje stam har en röst oberoende av storlek. Omröstning om upplösning av alliansen kan ske när minst 5 stammar så kräver – dock inte oftare än var 10:e dag. När alliansen upphör får ingen av stammarna i alliansen attackera varandra på 10 dagar.

5) Stam som inte fullgör sina skyldigheter mot alliansen kan uteslutas om en majoritet av öviga stammar röstar för att så ska ske. Om minst 75 % av stammarna röstar för uteslutning av en stam så gäller endast 24 timmars uppsägningstid.



Så vad tror ni? – Ska vi ta denna sista chansen att rädda värld 15 så att vi kan spela och ha skoj länge än eller ska vi alla fega ur och låta O-G i rask takt tugga i sig världen? Är vi insiktfulla nog att avsluta våra befintliga konflikter?

Vi i –V- hoppas i varje fall att ni andra hoppar på tåget – detta gäller även er lite mindre stammar – ni kan känna er ganska trygga – dels har O-G väldigt taskig moralprocent mot er och dels kommer med all sannolikhet O-G’s största krafter riktas mot oss - dom har nämligen sagt upp den IAP vi hade till lördagen den 16/7 kl 16:34 – så det är väl ganska klart att dom numera har siktet inställt mot oss (denna IAP innebär att vi inte kan vidta några offensiva insatser mot O-G förrän nästa lördag – däremot kan vi givetvis omgående bistå med deff till de stammar som ligger i närheten av oss).

Vad säger ni – vilken stam ska bli först att anmäla sig till alliansen?

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Detta försökte ju du med i V11 oxå mot EAG o det gick ju inte så bra. Du drog in 3 stammar i erat krig mot EAG o nu gör du samma sak IGEN!
 

DeletedUser

Guest
Ni är roliga

Ni kan inte krig, ni är fega, ni vill inte krig, MEN ni är skitroliga, jag tror jag dör av skratt.

Jag var med i stammen -v- för jag trodde att dom kunde spela och ville kanske vinna eller nåt, hade lite fel där kanske.

Jag ska ge er ett tips, man kan inte vinna om man har allianser och iap med alla, vad ska man då adla???

Nu när det är över vill ni att alla ska gå i mot O-G. Vart var ni när cbc krigade mot dom då. Hmm jaja saka samma.

Jag vet att -v- inte hade så många aktiva, men det var några som ville och det vet ni mycket väl.

Men men det blir ju en allians så varför inte.

Jag kan inte prata för alla i stammen ~mp~, men jag tror ingen vill vara med på tåget från våran stam

Själv anser jag att mina byar är förlorad redan, sitter nu mest och taggar inkommande, och skickar lite attacker för kul skull

Jag lyfter min hatt för O-G, riktigt bra spelat, otroligt smart spelat. Grattis ni vinner nog förmodligen denna värld :)

Ni alla som vill försöka rädda denna värld, jag kan bara säga en sak till er, se och LÄR av O-G

Puss och kram nu alla Mvh lex70

(ps katta inte ner mina byar, då får ni ju bygga upp dom igen, ni måste ju ha dom hela efter ni i O-G har tagit dom, nu när ni ska få alla i mot er) Hehe
 

DeletedUser

Guest
Nu när det är över vill ni att alla ska gå i mot O-G. Vart var ni när cbc krigade mot dom då. Hmm jaja saka samma.

Kommer fortfarande ihåg att vi kontaktade er för att ni skulle gå in på vår sida och ta ut ett mål under Pant och cbc kriget emot O-G men ni ville hellre adla barbs och döda spelare som givit upp. Så jag kan inget mer än hålla med föregående talare. O-G har spelat bra denna värld och förtjänar att vinna
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Ja detta upprop kommer naturligtvis att hånas och häcklas av alla som av en eller annan orsak gör en annan analys av läget i världen (antingen är man O-G-spelare själv eller också har man redan kastat in handduken och vill bara ha en skön TW-fri sommar). Några korta kommentarer barar till ovanstående talare:

T-Achmed: Du bör slå upp i en uppslagsbok vad ordet sköld betyder - när du har gjort det och sedan kollar på kartan så ser du att det finns ingen annan stam än -V- som har en länbgre direktgräns mot O-G

laughing buddha: Du har helt rätt - i det långa loppet har vi i -V- ingen chans eller mkt liten chans att klara av er själva - vi lika lite som någon annan stam

Castel: Du är obetalbar - jag vet ingen som kan förvanska verkligheten som du - så det var vi som drog in 3 stammar i vårat krig mot er? Det var inte på det sättet att vi tackade nej till ert erbjudande att värva våra toppspelare och istället gick vi in och försvarade våra kompisar i TOO som ni hade attackerat? Nä så var det absolut inte!! (till er andra kan jag säga att Castel är min närmaste granne i värld 11 - han är nog bara frustrerad att vi inte är döda där ännu - ni kan ju jämföra våra OB i värld 11 så ser ni vem av oss två som har krigat mest och vem som har chattat i forumet mest).

Lex70: Ja du hoppade av du. Vem vet, med ditt vackra tal mot samarbete kanske O-G låter dig leva lite längre. När det gäller att vi inte gick in och stödde CBC så gjorde vi en missbedömning där - det ska erkännas - vår tanke var att de bägge stormakterna skulle få nöta ner varandra - vem hade kunnat ana att CBC skulle falla ihop som ett korthus så snabbt när det stod klart att dom inte hade någon ytterligare stam att använda som sköld mot O-G (här kan vi prata om sköld T-Achmed - för alla stammar som rent fysiskt låg mellan CBC och O-G gick det illa för - Pant! Gripen NEW - you name it). Men med facit i hand skulle vi kanske ha gått in och stött västsidan - även om vi skulle gått in och tagit kulor avsedda för CBC - för nu är ju O-G ännu större.

Duracell4: Ja medan O-G och CBC var ganska jämnstora så blev vi uppvaktade av bägge stammarna som bägge försökte få oss att attackera den andre (vi låg ju i stor utsträckning mitt emellan er). Den situationen är väl inte riktigt jämförbar med den vi har nu. Jag respekterar om du tror att loppet redan är kört för att att någon ska kunna rå på O-G - vi vill i varje fall pröva hur stor viljan är att försöka - vi får se hur det blir


Ska hur som helst bli spännande att se hur många som delar vår analys av hur värld 15 ska räddas:
1) Genom samarbete mot den enda supermakten
eller
2) Genom att alla vi mer eller mindre små stammar skrämmer slag på O-G genom att fortsätta att kriga mot varandra.

Vi får se hur responsen blir på detta upprop (det lär väl ta några dagar av interna diskussioner misstänker innan vi får de första indikationerna). Under tiden kommer säkert glåporden att fortsätta från dom som tror sig ha något att vinna på att hålla sig väl med O-G. Visar det sig att responsen blir alldeles för dålig ja då kan vi nog redan nu börja vadslagningen om när värld 15 stänger.


//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
till er andra kan jag säga att Castel är min närmaste granne i värld 11 - han är nog bara frustrerad att vi inte är döda där ännu - ni kan ju jämföra våra OB i värld 11 så ser ni vem av oss två som har krigat mest och vem som har chattat i forumet mest).

//SRB-bull


Varför sån brådska?!
Chattat? jag springer inte ut på externa o grina o försöker uppvigla.

En fråga varför ta detta i externa? För mig vore det mer naturlgit att ta det med alla diplomater via PM. Varför låta alla inkl O-G få veta ( dom vet nog iaf :)
 

DeletedUser

Guest
Lex70: Ja du hoppade av du. Vem vet, med ditt vackra tal mot samarbete kanske O-G låter dig leva lite längre. När det gäller att vi inte gick in och stödde CBC så gjorde vi en missbedömning där - det ska erkännas - vår tanke var att de bägge stormakterna skulle få nöta ner varandra - vem hade kunnat ana att CBC skulle falla ihop som ett korthus så snabbt när det stod klart att dom inte hade någon ytterligare stam att använda som sköld mot O-G (här kan vi prata om sköld T-Achmed - för alla stammar som rent fysiskt låg mellan CBC och O-G gick det illa för - Pant! Gripen NEW - you name it). Men med facit i hand skulle vi kanske ha gått in och stött västsidan - även om vi skulle gått in och tagit kulor avsedda för CBC - för nu är ju O-G ännu större.

Vad då hoppade av??

Jag lämnade en stam som satt och titta på när världen går under utan att göra något åt det. Det var inte bara jag som lämnade, det var fler av dom bra spelarna som gjorde det.

Och jag lämnade för jag vill ha min heder kvar, inte bara sitta och vänta på att bli adlad.

Det som är roligt i det här, är att den som inte ville hoppa på O-G nu förespråkar en allians mot dom.
Ser du inte det komiska i det hela, så är du blind.

Jag hoppas inte på att leva länge, jag har bara lite kul innan jag blir adlad.

Lex70
 

DeletedUser

Guest
T-Achmed: Du bör slå upp i en uppslagsbok vad ordet sköld betyder - när du har gjort det och sedan kollar på kartan så ser du att det finns ingen annan stam än -V- som har en länbgre direktgräns mot O-G



//SRB-bull


hahahah

eftersom lilla gullet inte gillade ordet sköld så får jag byta ut det :)


aldrig fel med 19 stycken stammar man kan utnyttja på deff.

glad nu? :)
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Castel: Det är även taget via PM till diplomater/ledare -att det tas även här är för att försöka uppamma lite engagemang i en annanrs stendöd värld - som du sa så vet O-G ändå - dom har ett otroligt spionnätverk ;)

Lex70: Som jag sa - vi gjorde en strategisk felbedömning - vi förhöll oss neutrala mellan de dåvarande stormakterna och det skulle vi med facit i hand inte ha gjort. Men det blir väl inte bättre av att vi ältar varandras gamla misstag. Fakta är att O-G håller på att ta över världen. Om du nu håller hederns fana så högt som du säger så finns det inget bättre sätt för dig att bevisa detta än att genom att ansluta dig till motståndsrörelsen. Det är därför jag gör detta upprop och ber alla stammar att dra ett sträck över pågående interna konflikter och gamla oförrätter. Antingen strider vi tillsasmmans eller också så dör vi en efter en.

//SRB-bull
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
hahahah

eftersom lilla gullet inte gillade ordet sköld så får jag byta ut det :)


aldrig fel med 19 stycken stammar man kan utnyttja på deff.

glad nu? :)

Vet inte vilket nick du har här i värld 15 men jag förmodar att du är med i O-G. Annars har jag väldigt svårt att förstå din strategiska analys av läget - självklart är det bättre för alla inblandade parter (inklusive oss) om 28 miljoner poäng samtidigt drar i strid (vi kommer garanterat att bli attackerade på lördag kväll) jämfört med om vi en och en ska ta den fighten

//SRB-bull
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Haha, känns som detta lär bli en jävla hönsgård.

Roligt för O-G!

Har du någon bättre idé är du välkommen att presentera den - jag har i varje fall svårt att hitta något bättre än en löst sammansatt storallians med en enda uppgift att bekämpa något som hotar oss alla - en allians som sedan kommer att upplösas när det gemensamma hotet inte längre är något hot - för alla kommer förr eller senare att hamna på O-G's meny - deras strategi är ju glasklar - man knyter upp stammar till sig för att bekämpa en fiende - sedan när man nått sitt delmål så säger upp relationen med nästa "vän" och anfaller den - och så vidare (just nu har man sagt upp IAP'n med oss och med ytterligare några stammar).

Så det är nog nu eller aldrig som gäller - antingen förmår vi samla tillräckligt många stammar eller också kan vi alla lika gärna lägga ner direkt - eller har du redan givit upp Dr. Weezy? (vad är det nick här i värld 15? vilken stam spelar du i?)

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Har du någon bättre idé är du välkommen att presentera den - jag har i varje fall svårt att hitta något bättre än en löst sammansatt storallians med en enda uppgift att bekämpa något som hotar oss alla - en allians som sedan kommer att upplösas när det gemensamma hotet inte längre är något hot - för alla kommer förr eller senare att hamna på O-G's meny - deras strategi är ju glasklar - man knyter upp stammar till sig för att bekämpa en fiende - sedan när man nått sitt delmål så säger upp relationen med nästa "vän" och anfaller den - och så vidare (just nu har man sagt upp IAP'n med oss och med ytterligare några stammar).

Så det är nog nu eller aldrig som gäller - antingen förmår vi samla tillräckligt många stammar eller också kan vi alla lika gärna lägga ner direkt - eller har du redan givit upp Dr. Weezy? (vad är det nick här i värld 15? vilken stam spelar du i?)

//SRB-bull

Dr. Weezy härjar på V11 och håller oss gamlingar på tårna ;):cool:
 

kristoffer 1

Member
Reaktionspoäng
2
Varför sån brådska?!
Chattat? jag springer inte ut på externa o grina o försöker uppvigla.

En fråga varför ta detta i externa? För mig vore det mer naturlgit att ta det med alla diplomater via PM. Varför låta alla inkl O-G få veta ( dom vet nog iaf :)

Det är ju nästan det ända du gör?
 
Reaktionspoäng
0
för alla kommer förr eller senare att hamna på O-G's meny - deras strategi är ju glasklar - man knyter upp stammar till sig för att bekämpa en fiende - sedan när man nått sitt delmål så säger upp relationen med nästa "vän" och anfaller den - och så vidare (just nu har man sagt upp IAP'n med oss och med ytterligare några stammar).

//SRB-bull

Efter ni klart brytit emot vad jag sagt så bröt vi IAPn, jag sa åt er att hålla er borta ifrån CbC byar, ändå gjorde dina spelare det inte. :) Inte O-G's fel eller hur? Det finns ett talesätt som passar bra här, "droppen som fick bägaren att rinna över"

//Buddha
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Efter ni klart brytit emot vad jag sagt så bröt vi IAPn, jag sa åt er att hålla er borta ifrån CbC byar, ändå gjorde dina spelare det inte. :) Inte O-G's fel eller hur? Det finns ett talesätt som passar bra här, "droppen som fick bägaren att rinna över"

//Buddha


Jo det är sant - det var en av våra spelare som bröt mot ditt diktat "att ingen annan får adla fd CBC-byar - dom tillhör O-G" (detta oavsett om man blivit anfallen av den fd CBC-spelaren eller ej) - och jäklar vad snabba ni var att säga upp IAP'n (visst det hade skett en gång tidigare men det var ju reglerat) - innan jag ens hade hunnit kolla upp saken så fick vi ett besked att IAP'n var uppsagd. Detta var bara den förevändning ni sökte - för det var en anmärkningsvärd skillnad i ert tonläge före respektive efter det att CBC klappat ihop och dragit iväg med svansen mellan bena.

Du får försöka bättre om du ska få världen att tro på dig - i mina ögon är det hur genomskinligt som helst att ni - så snart ett delmål är uppnått - fimpar nästa vän - och nästa.

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Jo det är sant - det var en av våra spelare som bröt mot ditt diktat "att ingen annan får adla fd CBC-byar - dom tillhör O-G" (detta oavsett om man blivit anfallen av den fd CBC-spelaren eller ej) - och jäklar vad snabba ni var att säga upp IAP'n (visst det hade skett en gång tidigare men det var ju reglerat) - innan jag ens hade hunnit kolla upp saken så fick vi ett besked att IAP'n var uppsagd. Detta var bara den förevändning ni sökte - för det var en anmärkningsvärd skillnad i ert tonläge före respektive efter det att CBC klappat ihop och dragit iväg med svansen mellan bena.

Du får försöka bättre om du ska få världen att tro på dig - i mina ögon är det hur genomskinligt som helst att ni - så snart ett delmål är uppnått - fimpar nästa vän - och nästa.

//SRB-bull
Sluta grina snälla, det är rätt obvious att när ni inte längre är till någon nytta så gör de sig av med er vid första bästa läge..
 
Topp