Allians för att rädda världen

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Allians för värld 15

Hittills har responsen på detta upprop varit övervägande positiv – men nu måste vi definitivt sätta ner foten hur vi vill ha det – det är nämligen allt för många stammar som ännu inte vågar ta steget fullt ut förrän man vet hur de övriga ställer sig typ ”vi kan vara med om dom andra är med ” men i flera fall vill man ännu inte skylta utåt med att man är positiv förrän man vet hur det blir med ”dom andra”.

Men vi måste bestämma oss ganska snart hur det ska bli – vi måste därför ha definitivt besked senast torsdag klockan 21:00 – detta för att vi alla ska ha lite tid på oss för förberedelser (även om vi nu kommer vara en ganska löst sammanhållen allians). För att komma runt det här att vi lite går och lurpassar på varandra så tänkte hag därför formulera frågan så här:

Under vilka förutsättningar kan ni ge ett bindande besked att gå med i vår allians Rädda Värld 15?

1) Om vi kan få ihop tillräckligt många stammar så att vi tillsammans har minst 20 miljoner poäng

2) Om vi kan få ihop tillräckligt många stammar så att vi tillsammans har minst 15 miljoner poäng

3) Om vi kan få ihop tillräckligt många stammar så att vi tillsammans har minst 10 miljoner poäng

4) Vi är inte intresserade av att gå med överhuvudtaget

På torsdag kl 21:00 räknar jag samman svaren – de som inte har svarat till dess kommer räknas som alternativ 4). O-G är ju skickliga så får vi inte ihop stammar som tillsammans motsvarar minst 10 miljoner poäng då är det inte meningsfullt att köra (vi är i skrivandets stund inte riktigt där ännu om vi bara räknar dom som har avgivit definitiva svar) – då får varje stam istället köra sina egna race, gråa ut sig, upplösas eller göra vad dom själva vill fram till dess att O-G står där som vinnare efter sommaren/i höst.

Jag är mycket förhoppningsfull men detta är alltså sista chansen. På torsdag klockan 21 avgörs det om världen ska fortsätta länge än eller stängas ner i förtid (skulle det, Gud förbjude, bli så att så många fegar ur att vi inte kan köra, då tror jag personligen att världen stängs långt före jul – visar vi övriga inte mer stake än så – ja då är i så fall O-G dom enda värdiga vinnarna – även om dom då kommer vinna värden med en gäspning)

Det är några mindre stammar som inte svarat alls på mina riktade PM. För att inte det ska bli så att chansen missas för att den jag skrivit till är på semester så kommer detta PM även att publiceras i Värld 15 forumet

//SRB-bull

PS! Så här långt är det endast 2 stammar som sagt klart nej – dessa är Kort och Laser (i det sistnämnda fallet tolkar jag deras uteblivna svar och fortsatta attacker som ett nej). Uppenbarligen tror dessa stammar att Budda & CO kommer att låta dom dela slutsegern av värld 15 (någon som är beredd att satsa en hundring på det? - trodde väl inte det - inte desto mindre får vi respektera deras beslut även om de i så fall med all rimlig sannolikhet upprepar det misstag som vi och andra gjort tidigare). Därutöver har vi en mindre stam som gärna vill men som inte kan pga att dom attackeras av en annan stam i vår tänkta allians. DS!
 

DeletedUser

Guest
Dom jiddrar SRB, kötta ned dom bara.... lägg inte dyrbar tid i livet på externa


(skulle alltså ha hamnat innan ovan viktiga meddelande)
 

DeletedUser

Guest
Allians för värld 15

PS! Så här långt är det endast 2 stammar som sagt klart nej – dessa är Kort och Laser (i det sistnämnda fallet tolkar jag deras uteblivna svar och fortsatta attacker som ett nej). Uppenbarligen tror dessa stammar att Budda & CO kommer att låta dom dela slutsegern av värld 15 (någon som är beredd att satsa en hundring på det? - trodde väl inte det - inte desto mindre får vi respektera deras beslut även om de i så fall med all rimlig sannolikhet upprepar det misstag som vi och andra gjort tidigare). Därut över har vi en mindre stam som gärna vill men som inte kan pga att dom attackeras av en annan stam i vår tänkta allians. DS!

Jadu, Bullen. Tycker att det är lustigt att du nämner vilka 2 stammar som har sagt nej till ditt försök till att värva världen till att hjälpa er i -V-. Men ännu lustigare att du satsar pengar på v.15:s utgång. Ska vi börja betta så skriv till mig ingame så ska du få se på riktig vadslagning. ;) Är du så desperat att du behöver hjälp av alla för att du vet att med eran sammanhållning i -V- kan ni inte vinna ett krig själva.

Sen att Kort sa nej är också ganska självklart. Ingen stam som inte är rädd för -V- låter dem och SRB-Bull sköta en allians om de så vore mot en stam som var så mycket mindre. Och då Kort har ett par jävligt duktiga spelare så var det nästan dumt att fråga dem. Jag menar inte att det är fel initiativ av SRB-Bull, bara att om man ska lyckas bra emot en stam som O-G så kan man inte ha en som ledare som inte kan hålla koll på stammen. Men alla väljer sitt sätt att leda och följa, SRB-Bull kanske inte visat sin fulla potential än vilket skulle vara otroligt, dock inte omöjligt.

PS: Detta är inte ngt ifrån Laser utan ifrån mig personligen och vad jag tycker.

<3 på er annars :)
 
Reaktionspoäng
0


Jadu, Bullen. Tycker att det är lustigt att du nämner vilka 2 stammar som har sagt nej till ditt försök till att värva världen till att hjälpa er i -V-.

Det mer intressanta är väl att han mer eller mindre säger innan allt är klart att alla andra förutom dessa 2 är med. Vilket öppnar spelbanan helt för oss.:cool:
 

DeletedUser

Guest
Det mer intressanta är väl att han mer eller mindre säger innan allt är klart att alla andra förutom dessa 2 är med. Vilket öppnar spelbanan helt för oss.:cool:

Vill bara säga att så inte är läget för jag har iaf inte hört något i min stam om att attackera O-G och personligen tror jag inte att många kommer tacka ja som inte har blivit attackerade av O-G eller har "dåliga efarenheter". Så ni kan nog lista ut ganska lätt vilka som kommer gå med isådanafall vilka det är som kommer göra ett försök,frågan är inte bara om dem klarar av att ta ner er i O-G,utan också om dem har "stake" nog att göra det,det är vad jag personligen tycker är intressant i detta.
 

DeletedUser

Guest
Vill bara säga att så inte är läget för jag har iaf inte hört något i min stam om att attackera O-G och personligen tror jag inte att många kommer tacka ja som inte har blivit attackerade av O-G eller har "dåliga efarenheter". Så ni kan nog lista ut ganska lätt vilka som kommer gå med isådanafall vilka det är som kommer göra ett försök,frågan är inte bara om dem klarar av att ta ner er i O-G,utan också om dem har "stake" nog att göra det,det är vad jag personligen tycker är intressant i detta.

Spelar roll dom kan ju köra på er endå
 

DeletedUser

Guest
Lasers ståndpunkt i kriget är följande:
1. vi kommer INTE avbryta krig som är i gång. dvs mot -v-

2. vi kommer INTE anfalla stammar som inte anfaller oss om dom inte direkt är inblandade i offensiv mot oss eller mot våra allierade

3. Vi tackar nej till SRB-Bulls förslag om gemensam offensiv mot O-G. Dels pga deras tidigare agerande mot Laser, sen tycker jag att det är ganska korkat att forsätta skicka skarpa mot oss när dom samtidigt ber om hjälp.


MVH
Laser
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Lasers ståndpunkt i kriget är följande:
1. vi kommer INTE avbryta krig som är i gång. dvs mot -v-

2. vi kommer INTE anfalla stammar som inte anfaller oss om dom inte direkt är inblandade i offensiv mot oss eller mot våra allierade

3. Vi tackar nej till SRB-Bulls förslag om gemensam offensiv mot O-G. Dels pga deras tidigare agerande mot Laser, sen tycker jag att det är ganska korkat att forsätta skicka skarpa mot oss när dom samtidigt ber om hjälp.


MVH
Laser

Jodå, jag har förstått att Laser inte vill vara med - det tog inte lång tid efter mitt första PM så började det helt plötsligt rulla in attacker från er efter flera veckors stilltje (det som du beskriver som korkat är när vår spelare svarar på dessa attacker). Vad gäller vårt tidigare agerande mot Laser - hmm - hur var det nu - vem var det förklarade krig och döpte kriget till Vargjakten - kan det ha varit vargarna själva?

Så du behöver inte motivera ert beslut (men om du ändå gör dig besväret så kan du ju försöka göra det på ett lite mer övertygande sätt). Ni fattar era egna beslut - det är helt upp till er om ni har förtroende för att ni (som tack för hjälpen) kommer tillåtas att dela segerns sötma med O-G om ni tillsammans besegrar "Rädda världen alliansen". En gissning från min sida är att O-G inte kommer dela med sig av världen - kanske en del av er kanske kan få joina dem om det finns plats (på motsvarande sätt som vi idag ser att en del fd CBC-spelare valt att ansluta sig till den forne fienden istället för att kämpa till sista blodsdroppen) men det skulle i varje fall förvåna mig om Laser som stam finns kvar när världen stängs - den som lever får se.

Naturligtvis ökar ni nu O-G's chanser i kriget genom att ställa er på deras sida istället för att ansluta er till "Rädda-världen alliansen" - så är det ju - O-G sidan fårett par miljoner poäng extra och alliansen ett par miljoner poäng färre. Detta faktum gör det naturligtvis ännu angelägnare för resten av världen att ansluta sig till alliansen - för alla kommer inte att få plats i O-G när världen stängs - man får väl förmoda att Laser-spelarna trots allt står först i KÖ att få joina i den mån plats uppstår.

Till resten av världen vill jag därför säga följande:

Jag ska vara helt ärlig. Hittills är det för många stammar som inte lämnat klart besked ännu. Det är ett dygn kvar att bestämma sig - och vi måste bli fler om det här projektet ska ha en chans att lyckas. Till dom som inte har förstått det vill jag säga att O-G som stam står i en klass för sig när det gäller skicklighet på spelarmaterialet - det är bara att titta ordentligt på deras stats från denna värld och i förkommande fall från andra världar. O-G kan inte jämföras med andra stammar som ni och vi har krigat emot i denna världen - detta är en helt annan fiende än vad ni har mött tidigare i den här världen. Ensamma har vi eller ni lika stor chans att besegra O-G som ett svenskt korplag har att besegra FC Barcelona. Detta är fakta. Om vi kan samlas har vi kanske samma chans som ett allsvenskt lag mot Barcelona. Annars är det kört

En del av er som ännu tvekar undrar vad ni har för garantier att alla stammar kommer dra ett lika tungt lass. Till er vill jag säga - det finns inga garantier - i varje fall inga andra garantier än att de övriga stammarna kan rösta ut dem som genom statistiken kan beslås med att åka snälsjuts medan andra gör jobbet. Alternativet till att inte ansluta sig innebär däremot en näst intill garanterat säker död inom en inte allt för avlägsen framtid.

Någon mindre stam har klagat på dålig aktivitet bland medlemmarna. Till er vill jag säga: Trist, men vill ni göra annat än att spela Simcity någon månad till gör då er av med barlasten eller anslut er till en större stam (även vi har tvingats göra oss av med barlast - i vårt fall i form av några riktigt egoister som inte drog sig för att sabotera för sina kamrater (ni som har följt tråden vet vad jag menar - hinner inte utveckla detta närmare nu).

Någon stam vill helst avsluta påbörjade projekt men ansluter sig gärna lite senare: Till er vill jag säga: Gamla konflikter måste läggas åt sidan även om det svider och även om motståndarna är är en riktigt irriterande rackare. För sedan finns inte när världen hotas av undergång.

Några stammar funderar på om det trots allt inte kan vara bäst att hålla sig utanför och sedan se vad som händer: Till er vill jag säga: Världen har gjort detta misstag tidigare - vi har gjort detta misstag tidigare - det misstaget kan inte göras igen - för jag upprepar - ingen av oss kan klara av en stam som O-G på egen hand - här kan man inte ställa sig utanför och hoppas att någon annan gör jobbet - den strategin har som sagt prövats tidigare med känt resultat. Underskatta inte heller psykologin i det hela. Om alliansen blir för liten är det inte säkert att dom som redan bestämt sig verkligen fullföljer sin linje - de större spelarna kanske i det läget inte anser det mödan värt att göra jobbet åt dig genom att ta flera veckors hårda fighter för något som ändå inte har chansen att lyckas. Vi har sett det förut när CBC till följd av vår och andras flathet föll ihop som ett korthus - risken att samma sak sker nu är överhängande. Med intill visshet gränsande sannolikhet gäller faktiskt att vill ni överleva länge i värld 15 så har ni klart större chanser om ni går med i alliansen än ställer er utanför.

Så kära vänner som ännu inte givit definitivt svar - tänk noga över ert beslut, men tänk inte för länge - för det här beslutet står emellan en säker död inom en inte allt för avlägsen framtid eller en chans till överlevnad. Om ett dygn eller allra, allra senast ett och ett halvt vet vi vilken väg värld 15 har valt. Om vi då kommer gratulera oss själva till att ha tagit chansen eller om vi då kommer att gratulera O-G till slutsegern står ännu skrivet i stjärnorna.

Detta är mitt sista inlägg i forumet innan gratulationer kommer att utdelas i ena eller andra riktningen. Nu kommer jag lägga all återstående kraft på det diplomatiska finliret. Troligen kommer det här att skrivas både det ena och det andra om att bullen är feg om att bullen luras o.s.v. - men det är bara positivt - för ju mer av den varan det står desto mer fruktas att vi verkligen får ihop en slagkraftig allians.

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Jadu Bullen. Jag anser inte att du är feg som söker allianser i när ni är under utrotning. Men det ironiska är att du förut snackade om att dina medlemmar var utan heder, men här sitter du på knäna och söker alliansmedlemmar. Du kanske skulle tänkt på att fixa ihop din lilla allians innan din stam bröt ert avtal med O-G.

Som ordspråket lyder "Äpplet faller inte långt ifrån trädet" är nog ett av de ordspråken som passar dig bäst. Du är ledare för din stam vilket ger dig ansvaret för vad din stam gör. Är du ej kapabel till att leda din stam i rätt riktning så behövs ett utbyte. Men sen om man leder en stam som inte är så erfarna i hur en stam ska skötas så blir det problem. Man måste kunna ifrågasätta ledningen för att stammen ska gå vidare och utvecklas. Byta ut sånt som är dåligt och ta in nytt färskt blod med lite energi och entusiasm. Du är väldigt oerfaren till vad en ledare ska göra, men än sitter du som ledare för eran allians. De första jag sa till mig själv när jag såg detta var: "Aldrig i helvete att jag skulle ingå i en allians med SRB-Bull som ledare!!!!" vilket så många andra anser.

Dina medlemmar i stammen är inte heller på topp då de inte haft ngn erfarenhet av stamkänsla som du inte gett dem. Du som så många andra stammar som går under tänker på stammen som spelare som inte attackerar varandra. En stam är inte bara till för att man ska se massa blåa "vänner" på kartan om de inte är vänner. Finns så mycket du skulle ändrat på under Laser kriget och innan det, och jag ska berätta det. Eller ja, när du sitter med 1 by och -V-´s byar är fina blåa byar på kartan. Då ska jag ge dig en lista på saker du skulle ändrat på till nästa gång.

<3 från mig

Annars dina anklagelser mot Mrs MaGoth är ju inte heller så rätt. Det var lilla jag som anfallde er och det var lille jag som adlade er, inte ngn annan.

Sen att det blev vargjakt var ganska självklart. Vargarna var för många och de behövde reduceras till minst 10 % av sin forna storlek. Det var för v.15 bästa att de slutade härja runt i våra skogar.

// Catmaster301 <3
 

DeletedUser

Guest
Jadu Bullen. Jag anser inte att du är feg som söker allianser i när ni är under utrotning. Men det ironiska är att du förut snackade om att dina medlemmar var utan heder, men här sitter du på knäna och söker alliansmedlemmar. Du kanske skulle tänkt på att fixa ihop din lilla allians innan din stam bröt ert avtal med O-G.

Som ordspråket lyder "Äpplet faller inte långt ifrån trädet" är nog ett av de ordspråken som passar dig bäst. Du är ledare för din stam vilket ger dig ansvaret för vad din stam gör. Är du ej kapabel till att leda din stam i rätt riktning så behövs ett utbyte. Men sen om man leder en stam som inte är så erfarna i hur en stam ska skötas så blir det problem. Man måste kunna ifrågasätta ledningen för att stammen ska gå vidare och utvecklas. Byta ut sånt som är dåligt och ta in nytt färskt blod med lite energi och entusiasm. Du är väldigt oerfaren till vad en ledare ska göra, men än sitter du som ledare för eran allians. De första jag sa till mig själv när jag såg detta var: "Aldrig i helvete att jag skulle ingå i en allians med SRB-Bull som ledare!!!!" vilket så många andra anser.

Dina medlemmar i stammen är inte heller på topp då de inte haft ngn erfarenhet av stamkänsla som du inte gett dem. Du som så många andra stammar som går under tänker på stammen som spelare som inte attackerar varandra. En stam är inte bara till för att man ska se massa blåa "vänner" på kartan om de inte är vänner. Finns så mycket du skulle ändrat på under Laser kriget och innan det, och jag ska berätta det. Eller ja, när du sitter med 1 by och -V-´s byar är fina blåa byar på kartan. Då ska jag ge dig en lista på saker du skulle ändrat på till nästa gång.

<3 från mig

Annars dina anklagelser mot Mrs MaGoth är ju inte heller så rätt. Det var lilla jag som anfallde er och det var lille jag som adlade er, inte ngn annan.

Sen att det blev vargjakt var ganska självklart. Vargarna var för många och de behövde reduceras till minst 10 % av sin forna storlek. Det var för v.15 bästa att de slutade härja runt i våra skogar.

// Catmaster301 <3

Seriöst... väldigt få som pallar läsa igenom inlägg tunga som tegelstenar... Make it simple please, ni tappar prenumeranter
 

DeletedUser

Guest
Vad gäller vårt tidigare agerande mot Laser - hmm - hur var det nu - vem var det förklarade krig och döpte kriget till Vargjakten - kan det ha varit vargarna själva?
Det var vårt svar efter vi räknat våra inkomande från er till över 100st (samtidigt)

tänker inte diskutera detta här, vill du något bull, så ta det i PM.
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Grattis O-G!

Då får jag lov att grattulera O-G. Tyvärr har försöken att rädda Värld 15's framtid misslyckats. Vi har inte lyckats att skaffa en tillräckligt stor allians för att ha en realistisk chans att långsiktigt kunna klara av O-G. Det är tyvärr bara att konstatera att vi övriga inte är bra nog att kunna klara detta. Detta gäller även i hög grad vår egen stam -V- där flera spelare redan innan kriget är igång antingen totalt tappat fattningen eller flytt stammen. Stor heder åt er som har visat engagemang och både hållit huvudet kallt och visat mod genom att stanna kvar och vara stridsberedda. Stor heder också till er enskilda medlemmar i olika andra stammar som velat ställa upp men inte fått med era respektive stammar.

Vad händer nu med alliansen?

De få kvarvarande stammarna i alliansen kommer nu att bestämma om vi ändå ska bilda en formell allians och köra - även om det blir mot övermakten. Det som talar för att det blir så är väl att det så att säga är dom modiga och aktiva som är kvar. Det som talar emot är väl detta att det inte finns så där jättestor vilja att offra sig för dom som inte ställer upp när det ändå inte finns någon chans till långsiktig framgång. Svårt att säga när definitivt besked lämnas - det kan komma ganska snabbt tror jag.

Vad händer med -V- och övriga enskilda stammar i alliansen?

Det bestäms väl först och främst hur det blir med alliansen i sig själv. Om det inte blir någon formell "mini-allians" får varje enskild stam avgöra själva vad dom vill göra. Förmodligen kommer det att väljas olika vägar - huvudalternativen är väl att var och en strider på egen hand mot övermakten, att stammar kommer upplösas upplösas eller att folk kommer att gråa sig. För -V-'s kan jag säga att vi kommer att ordna en medlemsomröstning om saken så vårt besked kommer förmodligen inte förrän sent under fredagskvällen

För egen del är jag naturligtvis ytterst besviken - de existerade inte i min tankevärld att det skulle kunna bli kapitullation redan innan kriget ens har börjat. Jag har i varje fall satsat min själ i att försöka få ihop det här men jag kan bara konstatera att jag misslyckats kapitalt (så misslyckad diplomat kan du ju också lägga till i mitt CV Catmaster301). Än en gång grattis O-G - även om det nu inte blir något stort världskrig så är ni en värdig vinnare av värld 15 - lyckas man skrämma skiten ur en hel värld så är man nämligen det utan ett avslutande världskrig.

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Sen att det blev vargjakt var ganska självklart. Vargarna var för många och de behövde reduceras till minst 10 % av sin forna storlek. Det var för v.15 bästa att de slutade härja runt i våra skogar.

// Catmaster301 <3

Antar att ~MP~ är för många med med tanke på att ni hjälper lilla Critter6 å O-G som utan er givetvis vore chanslösa mot vår övermakt ^_^
Men det är givetvis starkt av er att ställa upp för era vänner å jag är säker att O-G både behöver & uppskattar den extra hjälpen.

Men är ni säkra på att ni kommer klara av det med bara 2 små skitstammar? kanske smöra lite å få en 3e stam att attackera ~MP~ med?
 

DeletedUser

Guest
Vad hade du förväntat dig SRB-Bull? att alla stammar skulle ta emot dit förslag med öppna armar?

För mig stavas det tålamod, flera spelare o stammar kommer o går o till hösten så kommer topp 10 inte se ut som den gör idag. För mig så får du kredd att du försöker igen, men att du verkligen trodde att du skall lyckas. du har iaf inget fel på din tro.

Du skriver om ett uteblivit världskrig... du hade allt i dina händer ( en IAP) med O-G så så sabbar ngn det.

Världskriget kanske kommer iaf men dock inte då med Vargarna o O-G.
 

DeletedUser

Guest
Antar att ~MP~ är för många med med tanke på att ni hjälper lilla Critter6 å O-G som utan er givetvis vore chanslösa mot vår övermakt ^_^
Men det är givetvis starkt av er att ställa upp för era vänner å jag är säker att O-G både behöver & uppskattar den extra hjälpen.

Men är ni säkra på att ni kommer klara av det med bara 2 små skitstammar? kanske smöra lite å få en 3e stam att attackera ~MP~ med?

Vad menar du? Jag har då inte hjälpt Mr critter. Han klarar sig så bra själv mot er :) Har andra byar att ta så dina är inte ens intressanta för mig <3 :*
 
Topp