Allians för att rädda världen

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Om det nu är så att ni inte kan vidta några offensiva insatser mot oss förrän på lördag, hur kommer det sig då att vi har inks från er?

Det tar sig - de nedre av de 2 citaten har jag skrivit. När det gäller detta med inks från oss så undrar jag också hur det kan komma sig. Hur kan det komma sig att en av våra spelare som hade gul prick igår plötsligt loggar in och skickar en attack mot er? Och inte nog med det - sedan loggar han in igen - ignorer att läsa mitt PM och skickar en attack till för att sedan åter göra sig oanträffbar.

Det är givetvis helt oacceptabelt att (förutom att bryta mot våra stamregler) göra så här - ett handslag är ett handslag och ett avtal är ett avtal - ingågna avtal ska hållas - punkt. Den här spelaren har antingen fått totalt hjärnsläpp (om man efter flera dagars inaktivitet plötsligt loggar in så borde man ju vara intresserad av att se utfallet av sina attacker och inte göra sig oanträffbar) - eller också vill han av någon outgrundlig anledning provocera fram ett brott mot IAP'n.

Jag har försäkrat er diplomat att vi står vid vårt ord till 100 % och att vi givetvis fullt ut ska kompensera den skada han förorsakat. Dessutom har jag meddelat er diplomat att om inte vår spelare kan ge en nöjaktig förklaring till sitt agerande så är han rökt hos oss. Jag fullföljer därmed så långt det överhuvudtaget är möjligt för mig att följa de procedurer som vårt IAP-avtal stipulerar vid brott eller misstänkt brott mot IAP-avtalet. Himla synd bara att jag inte i förväg fick svar från er på frågan vilka byar han skickat attacker mot (har nämligen erbjudit mig att undersöka möjligheten för oss att kunnat deffa upp de angripna byarna innan attackerna landat).

Jag beklagar djupt det inträffade. Om O-G, mina ansträgningar till trots, vill göra gällande att detta är ett grovt brott mot IAP-avtalet så får ni i så fall meddela mig så får vi i så fall reglera saken på det sätt som avtalet anvisar - d.v.s. enligt följande (jag citerar ur IAP-avtalet):

5) Uppsägning utan iakttagande av uppsägningstid: Vid grovt brott mot vad som sägs i detta avtal har motparten rätt att säga upp pakten utan iakttagande av någon uppsägningstid. Dock gäller att pakten aldrig får sägas upp med mindre än att det fastställts att ett grovt avtalsbrott har begåtts. Som grovt avtalsbrott räknas brott mot någon av §§ 1-3 ovan. Om parterna inte är eniga om ett grovt avtalsbrott har begåtts ska tvisten avgöras av TW-admin's eller av annan tredje part som avtalsparterna kan enas om. En omedelbar uppsägning måste vara skriftlig och via PM tillställas motparterns ledare eller diplomat.

Jag hoppas att detta svar på din fråga är tillfredsställande - i annat fall får ni meddela mig så får vi i så fall kontakta admin's så får dom kolla på saken (ta ställning till avtalstexten, kolla spelarens IP, eller vad dom nu anser sig behöva göra för att kunna ta ett beslut i frågan).

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Ring mig när ni vill köra. så får väl jag hoppa in och köra lite.. kan väl ta mig an en stam eller två själv.
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Ring mig när ni vill köra. så får väl jag hoppa in och köra lite.. kan väl ta mig an en stam eller två själv.

Hoppsan - reserverna kallas in för nattskiftet - det blir ju bara roligare och roligare det här - vår allians tas på allvar märker jag - återstår att se vem som kastar första stenen.

//SRB-bull
 
Reaktionspoäng
0
Hoppsan - reserverna kallas in för nattskiftet - det blir ju bara roligare och roligare det här - vår allians tas på allvar märker jag - återstår att se vem som kastar första stenen.

//SRB-bull

Skulle vilja klargöra lite bara, du säger att vi vänder ryggen till våra "vänner" alltså er. Men när har ni någonsin bevisat er värdiga av våran vänskap? Allt ni gjort är att stå neutrala i ett krig.

Vi har som du själv nog vet mer än en IAP när vi sa upp eran, där ibland dem kan man skilja vänner och "vänner. Stammar som håller kontakt, diskuterar framtiden etc håller man närmre än stammar man bara behöver säga till och som faktiskt inte tar kontakt alls såvida inte stammen/personen i fråga själv blir kontaktad.
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Skulle vilja klargöra lite bara, du säger att vi vänder ryggen till våra "vänner" alltså er. Men när har ni någonsin bevisat er värdiga av våran vänskap? Allt ni gjort är att stå neutrala i ett krig.

Vi har som du själv nog vet mer än en IAP när vi sa upp eran, där ibland dem kan man skilja vänner och "vänner. Stammar som håller kontakt, diskuterar framtiden etc håller man närmre än stammar man bara behöver säga till och som faktiskt inte tar kontakt alls såvida inte stammen/personen i fråga själv blir kontaktad.


Nej, jag klandrar väl egentligen inte er - ni har er strategi och det får jag respektera - men handen på hjärtat så är ju inte vi den första stammen som ni sagt upp relationerna med - och ska vi vara riktigt ärliga så är det väl ytterligare minst en stam som blivit av med IAP'n med er ungefär samtidigt som vi blev av med vår. Jag skulle vilja påstå att vi inte heller är den sista stammen som ni säjer upp relationerna med - detta sagt även om du naturligtvis kommer hävda motsatsen - men det behöver vi inte tjaffsa om här - det är upp till omvärlden att bedömma - det kommer ju säkert att göras skiftande bedömningar - och jag vet i varje fall en (nordlig) stam som litar på att ni tillsammans ska stå som slutsegrare här i värld 11 (men det är faktiskt den enda stam som vi hittills har fått ett klart nej ifrån när det gäller vår allians).

Det luktar som om det kommer att bli storkrigkrig någon gång från och med helgen - sen återstår att se vem som kastar första stenen (och då menar jag inte enstaka vettvillingar utan stenkastning i stor skala) - fast jag är inte 100 på att det drar igång redan till helgen - det kan ju också bli ett strategiskt lurpassande mellan sidorna för att invänta rätt tillfälle. Så frågan är nog inte om det blir världskrig - utan snarare när det bryter ut.

Nu har jag en hel del intensivt arbete som väntar - så jag vill redan nu förvarna att jag kommer nog att låta många påståenden stå oemotsagda här de närmaste dagarna.

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
...

Jag hoppas att detta svar på din fråga är tillfredsställande - i annat fall får ni meddela mig så får vi i så fall kontakta admin's så får dom kolla på saken (ta ställning till avtalstexten, kolla spelarens IP, eller vad dom nu anser sig behöva göra för att kunna ta ett beslut i frågan).

//SRB-bull

Vill bara påtala att admins roll i spelet innefattar inte att kontrollera eller läsa specifika avtal mellan stammar, det är något som spelare/stammar själv får sköta. Regelbrott av den karaktären som ingår i ramarna för våra regler, sköts av dom - inget annat.
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Vill bara påtala att admins roll i spelet innefattar inte att kontrollera eller läsa specifika avtal mellan stammar, det är något som spelare/stammar själv får sköta. Regelbrott av den karaktären som ingår i ramarna för våra regler, sköts av dom - inget annat.

Det vet jag nog - admin's består ju annars av en gäng rutinerade och opartiska spelare som ofta brukar tycka till om det mesta - därav admin's som förstahands val i detta avtal. Men då vet vet vi vad som gäller här - om O-G vill hävda grovt regelbrott så får vi i så fall försöka enas om att hitta en "annan tredje part".

//SRB-bull
 
Reaktionspoäng
0
Eftersom att ännu en inc är påväg mot oss just nu så vet jag inte ifall du du bara är en dålig ledare eller bara har noll koll över eran stam.
 

DeletedUser

Guest
Jag har 4 ink från bomanboii.....

Om SRB Bull inte kan hålla ordning på sin egen stam. Hur ska han då få ordning på en allians??

Skrattretande!!!!
 

DeletedUser

Guest
Jag har försäkrat er diplomat att vi står vid vårt ord till 100 % och att vi givetvis fullt ut ska kompensera den skada han förorsakat. Dessutom har jag meddelat er diplomat att om inte vår spelare kan ge en nöjaktig förklaring till sitt agerande så är han rökt hos oss.


16131047710315.png
 

DeletedUser

Guest
Det var liksom just det jag sa - det är ju en väsentlig del i O-G's strategi (den minst beundransvärda delen) - så snart en "vän" är förbrukad - så blir det backstabbing lika säkert som amen i kyrkan. Så jag gnäller inte - utan jag försöker bara organisera ett moststånd mot detta - det är en viss skillnad.

Men det var ju kul att även du som är en liten 49-poängsspelare genomskådar den strategin.

//SRB-bull

De spelar smart, så enkelt är det. Det är ju inte svårare än att om man sköter sig så får man leva vidare, om inte så blir man slukad..
 

torshammaren

Member
Reaktionspoäng
0
jag brukar inte skriva i det externa, men nu kan jag inte låta bli då jag tycker det är riktigt dåligt av -V- att inte kunna följa det avtal som har skrivits mellan dom och O-G, något för SRB-bull att tag i. hade jag varit ledare för -V- så hade dom som attackerar innan avtalet gått ut åkt ut med huvudet före och blivit internadlade.
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
jag brukar inte skriva i det externa, men nu kan jag inte låta bli då jag tycker det är riktigt dåligt av -V- att inte kunna följa det avtal som har skrivits mellan dom och O-G, något för SRB-bull att tag i. hade jag varit ledare för -V- så hade dom som attackerar innan avtalet gått ut åkt ut med huvudet före och blivit internadlade.

Ja här händer det saker när man är på jobbet. Jag håller med avtal ska självklart hållas - det är en hederssak (om man nu har sådan) - herregud om några dagar kommer ju världkriget ändå att vara igång - vad f.n är det då för mening att "tjuvstarta" på bekostnad av sitt anseende.

När det gäller åtgärder så kan jag meddela att den första killen är kickad - hans förklaring till det inträffade (när den sent om sider kom) var helt otillfredsställande.

När det gäller den ovan redovisade attacken vet jag i nuläget inte annat än att det är en KÖ som har rattat Bomanboiis konto när attacken skickats - det gör det hela lite mer komplicerat. Så snart vi rett ut omständigheterna där så kommer lämpliga åtgärder att vidtas.

Jag måste dock säga att jag även är extremt förvånad över KÖ'ns agerande - det är nästan så att jag misstänker att det kontot kan vara hackat. Jag tror jag måste be admins kolla det - för det är en jäkligt knepig sits när den här killen just nu kontrollerar flera konton.

Jag beklagar verkligen detta - jag gör allt som står i min makt för att reda ut detta - det är uppenbart att det både här och där är en del agnar som måste skiljas från vetet - men det är väl lika bra att det sker nu - för rötägg/fuskare/galenpannor kommer annars bara att vara en barlast när kriget bryter ut på
 

DeletedUser

Guest
Om alla stammar plats 2-20 bygger off i alla byar med en 200+ KPs per by och skickar om en 3 veckor simultant kan de bli kul och se vad som händer. Hade varit kul att kunna se något sådant "live" på nått vis :)
 

DeletedUser

Guest
din jävla pajas alla som skickat attacker ska kickas, vem fan vill hacka era jävla noob konton?
om inte kommer jag börja lira igen och döda er personligen
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
din jävla pajas alla som skickat attacker ska kickas, vem fan vill hacka era jävla noob konton?
om inte kommer jag börja lira igen och döda er personligen

Ooh tack för dom orden o du vältalige - det kanske var lite för mycket text men om du läser igen så ser du att vi har kickat den förste.

Den andre skurken sitter som KÖ på 2 konton och har använt det ena för att skicka attacker på er. Så du menar att jag ska kicka KÖ'n och låta honom behålla kontrollen över våra killar som är på semester? Eller ska vi kicka de oskyldiga semesterfirarna också? - det kan ju vara en tanke - då blir det ju lite färre spelare för dig att personligen komma och döda.

Om du är intresserad av att veta så har jag skrivit till supporten för att utreda saken - bland annat har jag bett dom att spärra dom konton som KÖ-killen kontrollerar så att attacker som skickats från dom kontona inte gör skada när dom landar hos er - har dock inte fått svar ännu.

Så snart jag får en praktisk möjlighet kommer jag att kicka KÖ'n - det kan du var lugn över (om det nu inte visar sig att någon trots allt velat hacka hans j.vla noob konto)

//SRB-bull
 

torshammaren

Member
Reaktionspoäng
0
Ja här händer det saker när man är på jobbet. Jag håller med avtal ska självklart hållas - det är en hederssak (om man nu har sådan) - herregud om några dagar kommer ju världkriget ändå att vara igång - vad f.n är det då för mening att "tjuvstarta" på bekostnad av sitt anseende.

När det gäller åtgärder så kan jag meddela att den första killen är kickad - hans förklaring till det inträffade (när den sent om sider kom) var helt otillfredsställande.

När det gäller den ovan redovisade attacken vet jag i nuläget inte annat än att det är en KÖ som har rattat Bomanboiis konto när attacken skickats - det gör det hela lite mer komplicerat. Så snart vi rett ut omständigheterna där så kommer lämpliga åtgärder att vidtas.

Jag måste dock säga att jag även är extremt förvånad över KÖ'ns agerande - det är nästan så att jag misstänker att det kontot kan vara hackat. Jag tror jag måste be admins kolla det - för det är en jäkligt knepig sits när den här killen just nu kontrollerar flera konton.

Jag beklagar verkligen detta - jag gör allt som står i min makt för att reda ut detta - det är uppenbart att det både här och där är en del agnar som måste skiljas från vetet - men det är väl lika bra att det sker nu - för rötägg/fuskare/galenpannor kommer annars bara att vara en barlast när kriget bryter ut på

den första killen är kickad ja, men är det fler som skickar så ska dom bort också, jag hade aldrig tillåtit att ett avtal bryts, så ska du ha din heder kvar så kicka dom som anfaller medans avtalet gäller
 

DeletedUser

Guest
...och där försvann den sista lilla gnuttan trovärdighet som SRB-Bull hade
 

DeletedUser

Guest
Om ni nu ligger precis brevid O-G och inte har haft någon speciell kontakt med dem och ni gör ingen nytta för dem,tro fasiken att dem upphör IAP:n,varför ha en IAP när den är helt värdelös och inte till godo? Förstår helt ut att O-G upplöser och isådanafall attackerar er på lördag,personligen hade jag gjort samma sak som ledare och det hade du med gjort,varför ha IAP som inte gör någon nytta när du kan avsluta den och adla upp stammen istället och dominera ännu mera?
Låter lite som alliansen som bildades för att stoppa ******,eller ah,ett försök till det!
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
...och där försvann den sista lilla gnuttan trovärdighet som SRB-Bull hade

Dom som har gjort fel ska kickas - dom som inte har gjort fel ska inte kickas - det är väl en bra utgångspunkt eller?

Menar du på allvar att vi även ska kicka den spelare vars konto utnyttjas av han som just nu har KÖ på det?

Om du tycker det är rätt - då måste du rimligen tycka att det är helt OK om du blir av med körkortet när någon som har lånat din bil kör för fort.

Kom igen nu för fasen - det blir naturligtvis lättare för er ju fler vi kickar - men är det så viktigt att vi ska straffa oskyldiga semesterfirare också?

Se det positivt istället - här skickas det enstaka ströattacker mot er - om nu inte admins kan stoppa attackerna från att göra skada så är det ju en baggis för er - världens mäktigaste stam - att vägga bort dessa. Genom vår vettvillings försorg så har ni ju alla förutsättningar att genom den här förbrytarens försorg kunna äta upp för oss värdefulla offtrupper från en helt oskyldig spelare.

//SRB-bull
 
Topp