Allians för att rädda världen

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Sluta grina snälla, det är rätt obvious att när ni inte längre är till någon nytta så gör de sig av med er vid första bästa läge..

Det var liksom just det jag sa - det är ju en väsentlig del i O-G's strategi (den minst beundransvärda delen) - så snart en "vän" är förbrukad - så blir det backstabbing lika säkert som amen i kyrkan. Så jag gnäller inte - utan jag försöker bara organisera ett moststånd mot detta - det är en viss skillnad.

Men det var ju kul att även du som är en liten 49-poängsspelare genomskådar den strategin.

//SRB-bull
 

Mexican Loco

Member
Reaktionspoäng
0
Jo det är sant - det var en av våra spelare som bröt mot ditt diktat "att ingen annan får adla fd CBC-byar - dom tillhör O-G" (detta oavsett om man blivit anfallen av den fd CBC-spelaren eller ej) - och jäklar vad snabba ni var att säga upp IAP'n (visst det hade skett en gång tidigare men det var ju reglerat) - innan jag ens hade hunnit kolla upp saken så fick vi ett besked att IAP'n var uppsagd. Detta var bara den förevändning ni sökte - för det var en anmärkningsvärd skillnad i ert tonläge före respektive efter det att CBC klappat ihop och dragit iväg med svansen mellan bena.

Du får försöka bättre om du ska få världen att tro på dig - i mina ögon är det hur genomskinligt som helst att ni - så snart ett delmål är uppnått - fimpar nästa vän - och nästa.

//SRB-bull



bryter man reglerna så kommer fröken och slår en på fingrarna så enkelt är det :)
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
bryter man reglerna så kommer fröken och slår en på fingrarna så enkelt är det :)

Inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten - om fröken är dum och slår oss på fingrarna så ska vi nog så ska vi nog se till att försöka bita den handen som slår på oss ;) - ska bli spännande att se vad som händer efter kl 16:34 kommande lördag. //SRB-bull
 

Dr. Weezy

Member
Reaktionspoäng
0
Så det är nog nu eller aldrig som gäller - antingen förmår vi samla tillräckligt många stammar eller också kan vi alla lika gärna lägga ner direkt - eller har du redan givit upp Dr. Weezy? (vad är det nick här i värld 15? vilken stam spelar du i?)

//SRB-bull

Doktorn vinner dom världar han spelar i, nog sagt.

Jag kände bara för att vädra min åsikt eftersom detta förmodligen blir fail utan dess like. Jag menar, en här ledda av en fårskalle...
 

DeletedUser

Guest
Så om jag fattat detta rätt så är det kortfattat som följer;

O-G och -V- skaffar en IAP med villkor, -V- bryter mot dom villkoren och O-G säger upp IAP'n. -V- blir rädda och söker hjälp på externa.

Har jag förstått det rätt?
 

DeletedUser

Guest
Underbart skön är du SRB =)... Thats fire folks. Se inbjudan ... I´m a fan
Tror tyvärr att aktiviteten hos dom som är dubbelt så stora är lite tveksam, liksom kvaliten här och där. O-G skulle ha stoppats när CbC var solo och sträckte ut handen till flertal övriga stammar, som tyvärr trodde att dom skulle kunna välja den vinnande sidan när man såg vart det barkade...

Men massor med cred till din hjärnvilja.... minner om folk som kämpar för det rätta och slåss mot Tobaksbolag, Oljebolag och dylikt solo
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Så om jag fattat detta rätt så är det kortfattat som följer;

O-G och -V- skaffar en IAP med villkor, -V- bryter mot dom villkoren och O-G säger upp IAP'n. -V- blir rädda och söker hjälp på externa.

Har jag förstått det rätt?


Hördu - försök inte komma med en massa amsagor här. Redovisar ni inte era IAP'er i ert interna forum? Om inte så kan jag publicera vårt IAP-avtal här för dig och alla andra som inte har det klart för sig.

1) O-G och -V- skaffar en IAP med villkor:
Rätt uppfattat (och det är dessutom väldigt väl reglerat hur brott mot IAP'n ska hanteras)

2) -V- bryter mot dom villkoren och O-G säger upp IAP'n:
Helt fel - -V- fullföljer IAP'n till punkt och pricka. -V- bryter däremot mot Buddas diktat att ingen får adla fd CBC-byar - detta står det inte ett ord om i IAP-avtalet.

3) -V- blir rädda och söker hjälp på externa:
Att vi söker rädda värld 15 från en allt för tidig död stämmer till punkt och pricka. I vad mån vi blir rädda eller inte lär vi nog aldrig bli överens om - själv anser jag dock inte att jag hör till dom mer räddhågsna som kapitulerar så fort det börjar blåsa lite - jag har i varje fall efter 5 månaders konstant krig med en mångdubbelt större stam på värld 11 lyckats hamna näst högst upp på värld 11's OBF-ranking (hoppsan nu var jag visst lika ödmjuk som Dr. Weezy) ;)

//SRB-bull
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Underbart skön är du SRB =)... Thats fire folks. Se inbjudan ... I´m a fan
Tror tyvärr att aktiviteten hos dom som är dubbelt så stora är lite tveksam, liksom kvaliten här och där. O-G skulle ha stoppats när CbC var solo och sträckte ut handen till flertal övriga stammar, som tyvärr trodde att dom skulle kunna välja den vinnande sidan när man såg vart det barkade...

Men massor med cred till din hjärnvilja.... minner om folk som kämpar för det rätta och slåss mot Tobaksbolag, Oljebolag och dylikt solo

Ooh tack Södertälje - roligt att se dig här :)
 

Dead King

Member
Reaktionspoäng
0
Roligt att se hur du tänkte SRB-Bull. Dock måste jag säga att det är lite dumt.

Varför ska vi sitta hela sommaren och kriga för att sakta ner O-G's framfart? Medans ni går och betar på ängen?

Kan ju säga såhär att vi hellre hjälper O-G som vi gjorde och kastar in handuken och låter dom få plocka er 1 och 1 när ni så är dumma och låter 2 stormakter nöta ner varandra.
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Roligt att se hur du tänkte SRB-Bull. Dock måste jag säga att det är lite dumt.

Varför ska vi sitta hela sommaren och kriga för att sakta ner O-G's framfart? Medans ni går och betar på ängen?

Kan ju säga såhär att vi hellre hjälper O-G som vi gjorde och kastar in handuken och låter dom få plocka er 1 och 1 när ni så är dumma och låter 2 stormakter nöta ner varandra.


Vi hade ju frierier från båda håll - så vår tanke var nog riktig eftersom ni bägge var klart större än vi och vi låg mittemellan er och O-G (det är ju alltid en risk att man blir kanonmat då). Vår tanke var att växa till oss och sedan gå in och stötta den part som började komma i klart underläge - men inte förrän då (vi var faktiskt lite slitna där ett tag). Sedan hade vi nog också ganska klara misstankar att ni hade en högt uppsatt O-G-spion i era led - det gjorde oss mycket försiktiga med att gå in i ett för tidigt läge (för vi började ju ana att O-G var den starkare parten). Men vi räknade fel - när ni lade av så hastigt blev vi helt tagna på sängen. Så med facit i hand gjorde vi naturligtvis en riktig strategisk dundermiss - men som sagt vi hade inte räknat med att ni skulle ha kastat in handduken såpass snabbt.

Nu återstår att se hur stor del av världen som vi kan samla - och från och med lördag kl 16:34 så blir det definitivt inget grönbete för oss (eller snarare från söndag - det tar väl ett tag för attackerna att rulla in)

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
- så vår tanke var nog riktig eftersom ni bägge var klart större än vi och vi låg mittemellan er och O-G (det är ju alltid en risk att man blir kanonmat då).

//SRB-bull

Godmorgon SRB-bull.
Att ni gör som ni gör, har jag förståelse för.
Men en sista sak måste jag säga innan silvertejpen åker fram framför munnen!
Du kan aldrig komma och påstå att ni låg mittemellan CBC och O-G, i så fall sviker ditt minne dig rejält eftersom jag personligen reagerade när ni adlade er utanför mig i rimmen. Vi låg ganska lika om du spegelvänder på kartan. Så när du snackar om kanonmat, så lät hela världen CBC bli kanonmat.

-men som sagt vi hade inte räknat med att ni skulle kastat in handduken såpass snabbt.

Anledningen till det var resten av världens flathet och oförmåga att agera. Ingen ville kriga utan satt på läktaren och kollade på, där bevisade O-G att de var värdiga vinsten. De va här för rätt anledning.
Om jag inte minns fel så sa vi:
-Ska bli kul och höra hela världens whining nu när CBC är borta och yxorna vänds mot dem....
Enough said!

Men all cred åt dig för att du försöker göra något åt världen. Må bästa spelarna vinna.
 
Senast redigerad av en moderator:

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Godmorgon SRB-bull.
Att ni gör som ni gör, har jag förståelse för.
Men en sista sak måste jag säga innan silvertejpen åker fram framför munnen!
Du kan aldrig komma och påstå att ni låg mittemellan CBC och O-G, i så fall sviker ditt minne dig rejält eftersom jag personligen reagerade när ni adlade er utanför mig i rimmen. Vi låg ganska lika om du spegelvänder på kartan. Så när du snackar om kanonmat, så lät hela världen CBC bli kanonmat.

Nja mitt emellan är kanske att ta i - delvis mitt emellan är väl snarare det riktiga - från de nordliga delarna hade vi österut er (fd BONO) och rakt västerut CBC - ni hade då inte så våldsamt mkt kontaktyta med CBC utan det var mera med Pant! nord väst om oss som ni dansade pardans. Detta med att inte bli kanonmat var ivarjefall de argument vi använde internt vid den tiden. Men du har rätt - med facit i hand var vår taktik helt fel - men återigen så blev vi helt överrumplade när CBC lade ner så snabbt - vi följde statistiken noggrant dag för dag - och vid tidpunkten för deras upplösning så ansåg vi dom fortfarande såpass starka att det inte ens var nära att vi skulle gå in på deras sida. Men här gjorde vi alltså en generaltabbe - så vi - och i all synnerhet jag personligen - har en del av ansvaret att värden ser ut som den gör.

Anledningen till det var resten av världens flathet och oförmåga att agera. Ingen ville kriga utan satt på läktaren och kollade på, där bevisade O-G att de var värdiga vinsten. De va här för rätt anledning.
Om jag inte minns fel så sa vi:
-Ska bli kul och höra hela världens whining nu när CBC är borta och yxorna vänds mot dem....
Enough said!

Men all cred åt dig för att du försöker göra något åt världen. Må bästa spelarna vinna.

Som sportsman borde jag väl hålla med dig när du säger "må de bästa spelarna vinna" - för det är naturligtvis så att O-G's spelare som grupp betraktad står i en klass för sig - och på så sätt är ni egentligen värda den vinst som ni nu ligger mycket nära. Även om vi nu lyckas samla en stor del av världen emot er så kommer ändå ni att gälla som favorit. Så jag säger istället "må inte den som ställer sig utanför den här resningen vinna" - för nu finns det inget att be för längre - ingen kan på allvar tro att den väg (som bl.a. vi tidigare var inne och tassade på) funkar ytterligare en gång - det är nu eller aldrig som gäller om både ni och vi ska få lite roligt tillsammans.

Just nu är jag mkt förhoppningsfull - i nuläget har vi bara en stam som har sagt nej och flera som har sagt ja medan resten just nu diskuterar internt - däribland några nyckelstammar på den övre halvan av topp 20 som vi bör få med om vi alla ska kunna ge er en match - framemot slutet på veckan avgörs det om den här världen kommer dö snabbt eller om den kommer leva vidare (nu får det nog snart bli silvertejp även på mig - tror aldrig att jag pratat så mkt på ett publikt forum som de senaste dygnen).

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
BLA BLA BLA BLA Vi har haft en IAP som ni valde att säga upp och nu kan vi inte anfalla innan den IAP'n har gått ut BLA BLA BLA BLA.


//SRB-bull

Värt att notera för dom stammar som går med er mot oss är att det var NI som startade detta och att det är NI som inte håller ett ord utav det ni sagt.
 

DeletedUser

Guest
Grejen var väl det att det var ganska solklart att det skulle bli såhär och inte en olycklig slump. Jag kan se CbC:s synvinkel, O-G tog sakta men säkert in mark på dem och ingen hjälp syntes i horisonten, så varför lägga ner tid på något som ändå syntes vara hopplöst? Det är inte ovanligt att se större stammar än CbC klappa ihop på endast några veckor, är ganska naivt att tro att alla stammar slåss så länge de har kvar majoriteten av sina byar. Kämparlusten är det första som faller och när den är knäckt spelar antalet byar ingen roll. Detta är sånt man bör kunna förutse och -V- hade 6 veckor på sig att reagera.

Jag vet att -V-:s tanke var i början att hoppa in och hjälpa den förlorande sidan för att förhindra uppkomsten av en supermakt men O-G ledde redan kriget mot CbC när iap:en mellan O-G och -V- slöts, så när -V- ingick en iap med O-G med över en veckas uppsägningstid så man nog säga att den första tanken redan lagts på hyllan. Att inleda en iap med lång uppsägningstid med stammen man tänkt ingripa mot inom rimlig tid vore väldigt ostrategisk då en sådan iap bara skulle stå ivägen och göra att man förlorar sitt överraskningsmoment.

Att sedan både tro att man ska hinna kriga bort Laser och hinna säga upp den otympliga iap:en med O-G innan CbC redan gett upp är väldigt blåögt. Ett långdistanskrig avslutas sällan snabbt och Pant! hade redan gått under..., man tycker att -V- borde ha förstått detta med alla varningar de fick men antar de fortfarande fortfarande var lite oerfarna i spelet.

Men nu när -V- har kommit till insikt att krig är oundvikligt så klandrar jag inte dem för att leta allierade, vore osmart att inte göra det inför ett stundande krig mot en flera gånger större stam, dock så klandrar jag inte heller de som inte längre bryr sig om v15s utgång och gärna låter O-G vinna när de andra stammarna själva låtit O-G växa fritt.
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Värt att notera för dom stammar som går med er mot oss är att det var NI som startade detta och att det är NI som inte håller ett ord utav det ni sagt.

Det där tror du väl inte på ens själv - ungefär lika trovärdigt som det citat som du tillskriver mig mellan orden BLA BLA BLA (den intreserade kan ju prova att söka efter frasen "Vi har haft en IAP" - urkundsförfalskning är väl den juridiska termen IRL för dylikt fabulerande). Please - även om vi är oense kan vi väl hålla oss till fakta.

//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Det där tror du väl inte på ens själv - ungefär lika trovärdigt som det citat som du tillskriver mig mellan orden BLA BLA BLA (den intreserade kan ju prova att söka efter frasen "Vi har haft en IAP" - urkundsförfalskning är väl den juridiska termen IRL för dylikt fabulerande). Please - även om vi är oense kan vi väl hålla oss till fakta.

//SRB-bull

*Massa text* *Massa text* *Massa text*

dom har nämligen sagt upp den IAP vi hade till lördagen den 16/7 kl 16:34 – så det är väl ganska klart att dom numera har siktet inställt mot oss (denna IAP innebär att vi inte kan vidta några offensiva insatser mot O-G förrän nästa lördag – däremot kan vi givetvis omgående bistå med deff till de stammar som ligger i närheten av oss).


//SRB-bull

Om det nu är så att ni inte kan vidta några offensiva insatser mot oss förrän på lördag, hur kommer det sig då att vi har inks från er?
 
Topp