Alla problem lösta! .. jo tjena

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Mmmm - att det inte går att "backa" tillbaka är f-n helt otroligt!

Jag (mitt företag) jobbar med bl.a. server- /web-drift och skulle vi sköta det såhär dåligt hade vi fått betala en h-vetes massa skadestånd + att vi förmodligen hade tappat våra kunder & det hade inte varit lätt att få nya...

2 dagars prem som ersättning är rent ut skrattretande...
 

DeletedUser

Guest
Samt så är jag inne och tömmer en spelare som var framme och nossade på mig under natten med spej, tur att vi får prem för't!
 

DeletedUser

Guest
Vart positivt överraskad över beta.tribalwars.net :s agernade, dem stängde och låste tiden på samtliga världar tills problemet var klart, ska det vara svårare att fixa det på övriga sidor i världen?
 

DeletedUser

Guest
Samt så är jag inne och tömmer en spelare som var framme och nossade på mig under natten med spej, tur att vi får prem för't!

Farmade massa resuser inatt då de vart sängt, drog in 200 k på 2 timmar kunde inte farma för mycket för skulle sändas tåg på morgonen som gick lyckat ; )
 

DeletedUser

Guest
EDIT 12:06
Our system administrators are progressing towards a solution, to set this solution up might take some time. We will be back with a ETA as soon as we can.
 

DeletedUser

Guest
om de sistnämnda inläggen är sanna, kan ni bara inte dra ut "pluggen" till internet på era servrar???

de fortsätter kanske gå, men INGEN kan på ngt sätt gynnas felaktigt...
 

DeletedUser

Guest
Vart positivt överraskad över beta.tribalwars.net :s agernade, dem stängde och låste tiden på samtliga världar tills problemet var klart, ska det vara svårare att fixa det på övriga sidor i världen?

Precis - hur svårt kan det vara...!!!

Har man access till databaser m.m. är det för f-n bara att "frysa" tiden...och om inte är det bara att backa tillbaka när man har access...

Allvarligt talat!?
 

DeletedUser

Guest
Börjar gilla detta med "det är lika för alla" ; )) som vissa påstår
 

DeletedUser

Guest
Detta hittade jag på betan när jag inte längre kunde farma igår natt:

"We are experiencing some rather serious issues. As a result, all worlds have temporarily been closed down. Thank you for your patience!"


När jag sedan kunde logga in kl02 ~ så var mina trupper på väg emot byarna och problemet var löst.

Tror vi har en lösning på problemet Gaffel?
 

DeletedUser

Guest
Detta hittade jag på betan när jag inte längre kunde farma igår natt:

"We are experiencing some rather serious issues. As a result, all worlds have temporarily been closed down. Thank you for your patience!"


När jag sedan kunde logga in kl02 ~ så var mina trupper på väg emot byarna och problemet var löst.

Tror vi har en lösning på problemet Gaffel?

Tycker att detta visar ännu en gång att vi lägger vår tid & i de flesta fall även pengar i händerna på klåpare som uppenbarligen inte klarar av att hantera det här...
 

DeletedUser

Guest
Tycker att detta visar ännu en gång att vi lägger vår tid & i de flesta fall även pengar i händerna på klåpare som uppenbarligen inte klarar av att hantera det här...

Med tanke på hur sällan dessa problemen dyker upp,
som är så här pass allvarliga så tycker jag dem sköter de ganska så bra.

Men sen undrar jag,
back upen ni kör igång på natten runt 5.
Kan ni inte använda går dagens back up för att återställa allt,
visst många förlorar ca. 2 dygn men de är de som är mest rättvist.

Om de nu går, de vet jag ju inte.
 

DeletedUser

Guest
riftäger

Men om dom kännar mycket pengar på att folk betalar så borde dom har bättre servrar. sen att säkerheten är betydligt bättre.
 

DeletedUser

Guest
Med tanke på hur sällan dessa problemen dyker upp,
som är så här pass allvarliga så tycker jag dem sköter de ganska så bra.


låter mig citera mig själv.


Detta hittade jag på betan när jag inte längre kunde farma igår natt:

"We are experiencing some rather serious issues. As a result, all worlds have temporarily been closed down. Thank you for your patience!"


När jag sedan kunde logga in kl02 ~ så var mina trupper på väg emot byarna och problemet var löst.

Tror vi har en lösning på problemet Gaffel?
 

DeletedUser

Guest
Kom in nu men inte f-n har jag fått någon prem...!?!?!?!?!?!?!O_O
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Vart positivt överraskad över beta.tribalwars.net :s agernade, dem stängde och låste tiden på samtliga världar tills problemet var klart, ska det vara svårare att fixa det på övriga sidor i världen?

Runt 23 igar kväll laste vi och dödade alla sessioner pa alla världar. Dem gjorde inte det själva utan ett skript fran kontoret, eftersom vi har direkt anslutning till serverhallen sa har vi möjligheten att göra det och om en CM hade haft tur nog att kunna logga in och göra det själv. Att lasa tiden pa en värld, är omöjligt, sa det hände inte pa betan.
 

DeletedUser

Guest
Då det gick utmärkt för samtliga spelare på betan att vara inne fram till kl 00.30 ~ och farma tills dem gick ut med att dem låste världen så har jag svårt att tro att det var "kontoret" som låste samtliga världar kl23.00.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Med tanke på hur sällan dessa problemen dyker upp,
som är så här pass allvarliga så tycker jag dem sköter de ganska så bra.

Men sen undrar jag,
back upen ni kör igång på natten runt 5.
Kan ni inte använda går dagens back up för att återställa allt,
visst många förlorar ca. 2 dygn men de är de som är mest rättvist.

Om de nu går, de vet jag ju inte.

Tyvärr inte, det handlar om 262 världar som upplever samma problem. Tekniskt nog inte möjligt för oss att göra det pa sa managa världar. Supporten kommer dock försöka assistera sa pass bra de kan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp